Externe harde schijf syncen met online server

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views

Onderwerpen

Vraag

• JNH2001
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-10-2017
Mijn vraag
...Beste,

Ik ben voor mijn kantoor op zoek naar een oplossing waarmee ik alle data die wij archiveren op een externe netwerkschijf ook online kunnen backuppen. We gebruiken nu zoals gezegd een netwerkschijf, waarop al onze gegevens staan. Ik zoek een manier om deze informatie ook 1-op-1 online te hebben staan, mocht bv het kantoor afbranden. De gegevens hoeven niet voor iedereen beschikbaar te zijn, maar dienen alleen als backup mocht het nodig zijn. Totaal aan benodige opslagcapaciteit is nu < 1TB, in toekomst mogelijk meer.

Welke hardware en software heb ik hiervoor nodig?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:49
JNH2001 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:45:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dat is ook niet veel.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 23:18
Wat voor een type externe netwerkschijf ? synology ? WD ? hoe geconfigureerd ?

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=online+backup

succes :)

[ Voor 99% gewijzigd door furian88 op 28-09-2016 11:14 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• JNH2001
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-10-2017
Ik zie wel veel cloudoplossingen van bekende bedrijven (dropbox etc), maar vraag me af of het niet simpeler kan: mijn harde schijf koppelen aan een online server ergens, zonder de extra poespas die bij de grote aanbieders komt kijken.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Aardig wat informatie kun je hier vinden:

Het Online Backup Topic
Het 'welke cloud-opslag' topic

Rail Away!

Verwijderd

Beste JNH2001,

Welkom op GoT! :)

Echter, open je hier een topic dan willen we ook zien dat je je 'huiswerk' hebt gedaan. Dat wil zeggen dat je relevante informatie hebt opgezocht en jezelf hebt 'ingelezen'. Heb je daarna nog vragen, dan kun je die specifieke vragen hier inderdaad stellen. Maar het begint allemaal met topics doornemen zoals Mad Marty je hierboven geeft.

Dus bij deze het verzoek eerst te kijken of je uit de voeten kan met de informatie in die topics. Zo niet, kun je een bericht posten in die topics of - als je situatie uitgebreid is - een eigen topic starten. Maar dan moet je startpost wel veel uitgebreider zijn en je vraagstelling specifieker dan nu het geval is.

Heb je vragen kun je altijd een Direct Message (DM) sturen, zie links het pijltje links van mijn gebruikersnaam.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.