Audiophiel Hifi-setup amateur heeft hulp nodig!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossedehaan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-08 21:06
Beste Tweakers,

Ik ben nieuw op het forum en ook in hifi-setups. Nu het probleem:

Ik ben een muziekliefhebber en geniet de laatste tijd enorm van mijn muziek via m'n mobiel (Spotify met de app viper4android) en de dunu titan 5 oordopjes of Philips fidelio X2. Het geluid is dan naar mijn mening verschrikkelijk goed.
Echter begin ik mij lichtelijk te irriteren aan mn 2.1 home cinema set van 250 euro van jaren terug. Hoewel het geluid me enorm meevalt uit deze boxjes wil ik meer.

Ik was van plan de Philips fidelio e6 te kopen, maar toen bedacht ik me dat ik veeeeel meer kan genieten van een hifi setup. Ik ben echter een volledige noob in deze tak van sport.

Ik ben student (kleine kamer) en hou van een volle en ook lage bass, maar toch ook heldere hoge tonen (v-shaped). Ik ga de set ook gebruiken voor tv (staat de hele dag wisselend op muziek en tv en af en toe een serie of film). Ik gebruik verder de chrome-cast voor het streamen of soms de aux in voor betere kwaliteit. Ook moet de set ingesteld kunnen worden op met name bass voor de buren in de avond. Mijn budget is 500-600 en hou van in iedergeval iets future-proof versterker (dat ik na m'n studie over 2 jaar betere boxen kan kopen).

Kan iemand mij helpen met een mogelijke set-up (is een versterker van denon via Marktplaats van 100 euro goed?) en wat voor soort versterker of boxen ik moet gaan zoeken?

Graag jullie hulp!! Ik heb namelijk geen idee waar ik moet beginnen...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik zou me eerst inlezen en de basics op het gebied van audio leren kennen

Het linkje in mijn signature bijvoorbeeld, is daarvoor prima geschikt