Help mij een laptop uitzoeken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey lieve mensen,

Na mijn bachelor te hebben overleefd zonder laptop wordt het nu met mijn master toch echt tijd voor zo'n handige draagbare pc. Ik heb redelijk verstand van pc's. Kloksnelheid, ram, cpu's en dat soort dingen weet ik allemaal wel te plaatsen, maar bij laptops heb je helaas niet de vrijheid om het allemaal in elkaar te zetten en door de overvloed aan laptops zie ik door de bomen het bos niet meer. Dus kom ik bij jullie voor advies.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Niet bedoeld voor gamen of dergelijke, behalve misschien wat OSRS *O* .
Ik zal vooral gebruik maken van microsoft office en chrome.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Tussen de 500 en 800 euro zo ongeveer. Maar, als je de perfecte laptop weet die toch iets duurder is noem hem dan gerust. Dan leen ik wel wat meer bij duo ;)

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik ben vaak hele dagen op de uni, waar niet altijd een stopcontact aanwezig is. Een redelijke accuduur zal dus wel gewaardeerd worden. Verder wil ik het liefst een 13 inch scherm.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het liefst iets dat op Windows draait.
Omdat ik de laptop vooral voor tekstbewerking zal gebruiken heb ik ook een goed toetsenbord nodig. Dit vind ik best een belangrijk punt, welke ik helaas niet echt kan opmaken uit de aanbiedingen online. Daarom hoop ik dat jullie, met al jullie expertise, mij hiermee kunnen helpen.

1000 maal dank!
Naampje123

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-09-2016 22:12)

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:59:
Wow, die lenovo ideapad 510 ziet er goed uit voor die prijs. Ik vraag me bijna af, whats the catch?

Heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal!
Daar ga je met enig geduld nog achterkomen als de LBBG van oktober online staat ;)

Heb je zo'n topic al wel eens gelezen? :)

Kijk maar eens naar de LBBG van Augustus, dan krijg je een idee wat ze testen etc

reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2016

Nu ik het er over heb.......in de LBBG van augustus wordt er ook een Thin&Light met een maximaal budget van 900 euro gekozen. Dat kan misschien ook nog wel wat voor je zijn.

Dat is de 13 inch HP Envy, en er worden ook nog wat alternatieven genoemd voor de Envy

Zorg dat je goed specs vergelijkt en weet wat je wel en niet zou willen hebben. De Lenovo's uit de LBBG hebben bijvoorbeeld wel een mooi IPS paneel maar je zult een los DVD station moeten kopen omdat ze geen optische drive hebben.

De Asus levert dan weer een TNpaneel wat een minpunt is, maar daar krijg je wel een een DVD-R station voor terug.

[ Voor 27% gewijzigd door Fraggert op 29-09-2016 07:17 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:59

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Welke heb je zelf al bekeken?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De lenovo ideapad 710S: pricewatch: Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH

Asus ZenBook Flip UX360CA-C4017T: pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360CA-C4017T

HP ProBook 430 G3 W4Q05ES: pricewatch: HP ProBook 430 G3 W4Q05ES

Verwijderd

Topicstarter
bump!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-08 08:43
Ik zou er zeker een kiezen met een SSD.
Dan kun je gaan filteren op minimale grootte.

Vervolgens kun je nog kijken of je touchscreen wilt of niet en daar op filteren.

Ram zou ik minimaal op 6gb zetten

I5 128GB ssd Touchscreen: pricewatch: Asus Transformer Book Flip TP301UA-C4054T

I5 128 GB SSD geen touch: pricewatch: Toshiba Satellite Pro A30-123
of pricewatch: Lenovo IdeaPad 510S-13ISK 80SJ005VMH

I7! 128GB ssd geen touch: pricewatch: Acer Aspire V3-372T-72L6

I5 256 GB ssd geen touch: https://tweakers.net/cate...nv1Pi6Bdt7FJ81zlcRZ6EIIHw

I7! 256GB ssd geen touch: pricewatch: Acer Aspire V3-372-77FR

Handig is gewoon om slim om te gaan met de filter opties :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

de Lenovo Ideapad 510, die is uitgekozen als lijdend voorwerp in de Laptop Best Buy Guide van Oktober 2016 :) linkje [LBBG] Mainstreamlaptop oktober 2016

Hier vindt je de 510 in de pricewatch met alle specs etc pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00DYMH

zo'n 13 inch scherm moet je nog maar eens over nadenken, dat is wel erg klein, maar dat is mijn mening ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Fraggert op 28-09-2016 11:45 ]

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-08 08:43
14 inch is nog wel te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow, die lenovo ideapad 510 ziet er goed uit voor die prijs. Ik vraag me bijna af, whats the catch?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:59:

Daar ga je met enig geduld nog achterkomen als de LBBG van oktober online staat ;)

Heb je zo'n topic al wel eens gelezen? :)

Kijk maar eens naar de LBBG van Augustus, dan krijg je een idee wat ze testen etc

Nu ik het er over heb.......in de LBBG van augustus wordt er ook een Thin&Light met een maximaal budget van 900 euro gekozen. Dat kan misschien ook nog wel wat voor je zijn.

Dat is de 13 inch HP Envy, en er worden ook nog wat alternatieven genoemd voor de Envy

Zorg dat je goed specs vergelijkt en weet wat je wel en niet zou willen hebben. De Lenovo's uit de LBBG hebben bijvoorbeeld wel een mooi IPS paneel maar je zult een los DVD station moeten kopen omdat ze geen optische drive hebben.

De Asus levert dan weer een TNpaneel wat een minpunt is, maar daar krijg je wel een een DVD-R station voor terug.

[ Voor 27% gewijzigd door Fraggert op 29-09-2016 07:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben uiteindelijk voor de HP ENVY 13-D010ND gegaan. Door dat artikel uit de best buy guide van jou. Super bedankt!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:12:
Ik ben uiteindelijk voor de HP ENVY 13-D010ND gegaan. Door dat artikel uit de best buy guide van jou. Super bedankt!
Graag gedaan en veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst :)

• Vince23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-08 16:23
Hoe bevalt de hp envy 13?
Pagina: 1