Rare foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:58
Hey draai hier win98 en als windows net opstart staat er:

Windows Registercontrole

Er heeft een fout plaatsgevonden tijdens het verkrijgen van toegang tot het systeemregister. Windows start opnieuw op en zal het systeemregister repareren.

Wie kan mij uitleggen hoe dit komt, en hoe ik 't weghaal.

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Heb ik ook 1 keer gehad... Windows kon hem toen niet repareren... moest toen windows opnieuw installeren ;(

• Tony_Montana
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

Verwijderd

als je dit draadje doorleest:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/165801

zul je kunnen lezen dat dit veroorzaakt kan worden door een te snel afsluitend systeem...
via Windowsupdate is er een proggie te downen, die ervoor zorgt dat je HDcache de tijd krijgt geschreven te worden..

suc7! ;)

Verwijderd

Niet waar !

HD cache latency is voor als je problemen hebt met scandisk, nadat je je compie fatsoenlijk hebt afgesloten...

Windows Register Controle krijg je meestal als er iets in je hardware config is veranderd... bv. als je een schijf met win98 in een compleet andere pc hangt... of als je een heeeeel erg verkeerde driver geladen hebt...

Dit valt een beetje lastig te fixuh, maar je kunt proberen om er een windows setup overheen te gooien en bidden dat het weer goed komt. Anders wordt het ben ik bang een nieuwe installatie.

suc6

Verwijderd

quote uit een ander draadje:
Op woensdag 20 juni 2001 20:18 schreef FerryHeibrink het volgende:
Heb ik ook gehad ! is klote ja.

[...]

OORZAAK: je Maxtor (Heb ik ook op ata100) is naar zijn root aan het schrijven precies op het moment dat de pc uitschakeld bij afsluiten !
vond ik toch niet onzinnig klinken

Verwijderd

Je kunt om te beginnen even een scanreg/fix doen.Lost vaak wat op.

• Tony_Montana
HEy bedankt heb net scanreg/fix gedaan probleem opgelost.

Verwijderd

als ik scanreg/fix doe dan vind die geen problemen, en ik heb ook dat register probleem....

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
/oude }:O

Het is niet de bedoeling dat je oude topics omhoog schopt.

zie ook: FAQ Forumgedrag -> Topicstart en Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.