Toon posts:

HEELPPP!!! nu heb ik het gehad :(

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een bericht gepost met de naam: systemroot\system32\config\SOFTWARE error. Dee gaf hij als het blauwe balkje bij het laden van windows op de éénalaatste was.

Ik had nl mijn HD eergisteren avond geinstalleerd. Gistermorgen gaf hij echter die fout.
Dus heb ik weer heel windows opnieuw geinstalleerd, + via servicepack + detonater 3/12 SBliveware 3.0 en de mouseware. Daarna liep hij bij het opstarten weer vast en gaf een andere fout. Wéér opnieuw geinstalleerd, computer elke keer een tijd uit na het installeren van drivers. deze keer NIET de mouseware geinstalleerd (logitech cordless)
Maar wel windows SP2, IE5.5, en de recommended updates.

Vanochtend zet ik mn comp aan, wa denk je:
dezelfde fout!! ik ken wel janken.
Kan dit nu komen door mijn nwe maxtor 20Gb 7200rpm HD? ik had daarvoor dezelfde, maar deze gaf ook constant errors. deze heb ik omgeruild voor degene die ik nu heb, en nu kan ik nog steeds niet opstarten na dat hij een nachtje uit is geweest. Ligt dit nu aan de hardware? met de 15Gb Maxtor 5400rpm HD die ervoor inzat heb ik dit probleem nooit gehad!

System specs:
AMD Athlon 800MHz @888, stukkie core vd af :(
Abit KT7-REET,
128Mb PC133 mem (getest met linux memtester; ok)
TNT2 videokaart
Compaq 10/100Mbit netwerkkaart
SBlive!
Maxtor 20Gb 7200prm
LG 52x CD-ROM
(pics zie website)

Met de 15Gb HD ipv de 2Gb, had ik nooit problemen, nu iedere dag!!

Ligt dit nu aan de HD, het geheugen, de processor of gewoon aan windows?
elk dag opnieuw installen = ook niet leuk meer...

Het valt me op dat het elke keer register fouten zijn die hij niet kan benaderen...

help me pleaze!!
Ik zit un 8er mn cellie 633 met een 12" scherm op 640x480... NIET leuk!!

daNpy

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

register fouten geven meestal aan dat je je proc tever hebt overgeklokt...

kijk eens wat er gebeurd als je die gewoon op 800 zet

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 09:22

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

emmzz ligt het niet aan je SBlive? Als ik jou was zou ik eerst al de overbodige hardware er ff uithalen om te kijken of het dan wel werkt. En dan telkens een kaart / apperaat bijplaatsen. Je merkt dan vanzelf wel welke kaart troubles geeft. En clock 'm idd ook eerst ff terug, dan zal het probleem denk ik wel opgelost zijn.

• D-RiSe
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

als (wat ik wel denk) een fsb van 111 draaid ligt het daar aan.... met die kt133 chipset moet je gewoon niet fsb overklokken.... daar wordtie niet vrolijk van...

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Topicstarter
xal het proberen, maar dat naar beneden klokken helpt niet denk ik... eerst liep hij op 920MHz.. goed!
als ik de HD aan mn ide ipv raid hang, werkt het ook niet zie ik net... ff proberen trug te klokken. anders opnieuw installen zonder detonator???
Bdankt, daNpy

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 09:20

Arno

PF5A

Ik had dit dus ook met een MSI K7T/Pro2a en een TB1000@1000. Windows 2000 NL/Sp1.

Heel vaag... als er een oplossing boven water komt, hoor ik het graag :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
terugklokken helpt ook niet. Ga hem nu installen zonder detonator 12 maar met andere drivers ide ik hier nog op deze HD heb staan...

Verwijderd

Topicstarter
hoppa, na de ie5.5 geinstalleerd te hebben en de computer 20 min uit is geweest geeft ie weer vast :( :( :( :( :( :( :( :(

Nu kan ik wEEr opnieuw beginnen |:( |:(
ik denk dat ik deze keer de SP's en inet5.5 maar weglaat!!
k#tding...

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

Klinkt als brak mem reepje

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 12:54 schreef Kirpeknots het volgende:
Klinkt als brak mem reepje
Toch wel? Ik heb het getest met en LinuX memory tester maar deze gaf geen errors. maar ik pobeer het iig meteen. wilde toch een 256Mb Dane-Elec reepje aanschaffen.
bedankt!

Heel jammer, maar met ander memreepje blijft het probleem zich voordoen :(

Voor de duidelijkheid: het gebeurd alleen als de comp een tijdje UIT heeft gestaan. als ik iets installeer en hij reboot, start hij gewoon door.
Sluit ik hem af, wacht (in dit geval ong 20min) en start hem weer op: tadaa: probleem
ik ga nu eens proberen zonder de SP's

Verwijderd

Topicstarter
In de FAQ staat mooi hoe dat je je registry kunt back-uppen door:
c:\winnt\system32\config
kunt kopieeren, maar diverse bestanden (DEFAULT, software) willen helemaal niet gekopierd worden omdat ze in gebruik zijn!!
wat nu?
ik heb elke keer de fout in software, dus die wil ik kunnen back-uppen!

Verwijderd

en hier is weer iemand met goeie raad...
voor hetzelfde geld is je HD niet helemaal goed.. misschien wel precies dat stukje waar 'software' op staat.. on enever knows...
ik zou zeggen installeer win2k eens op een andere partitie ofzo.. achter de 2 gig-grens.. wie weet heb je wel gewoon een slecht stukje...

just an idea.. suc7!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 16:27 schreef Chieltjuh het volgende:
en hier is weer iemand met goeie raad...
voor hetzelfde geld is je HD niet helemaal goed.. misschien wel precies dat stukje waar 'software' op staat.. on enever knows...
ik zou zeggen installeer win2k eens op een andere partitie ofzo.. achter de 2 gig-grens.. wie weet heb je wel gewoon een slecht stukje...

just an idea.. suc7!
Juist.. dit dacht ik ook, daarom heb ik de HD omgeruild! Echter, met deze (nieuwe) HD doet hij precies hetzelfde...
============================================================

Nu heb ik het volgende geprobeerd:
1. windows2k
2. SP2
3. via -> alles goed, uitgestaan tussendoor, no problemo
4. Detonator 12.41

==> ERROR: (in windows) Windows cannot load your profile, because it might be moved or currupt.
There will be a temporary profile made. When you logg off the changes you made won't be saved...

WANNEER DOET DIE #%$%#%$%-BAK HET NOU EENS NORMAAL??? :( :( :( :( :( :( :(

Nu heb ik er ECHT schoon genoeg van. Sinds ik met een Maxtor 7200rpm HD werk, gaat het goed mis.
Kan dit komen omdat je RAID mass storage software moet installen ofzo :?
ik weet het niet meer.........

Verwijderd

Hmz je zegt zelf met die andere HD probleem niet hebben gehad.

Ten eerste JE PROC. is clocked zet hem standaard... en er is een stukje af??? |:(

Denk dat het je processor is, niet iets anders

Verwijderd

Topicstarter
dus de processor verneukt elke keer de file "software" ?? terwijl hij onder het installen het gewoon doet? rAAr!!
xal eens een andere proberen dan...

Verwijderd

Je kan allicht ff andere proc. erin doen om dingen uit te sluiten,

Maar wie zegt dat bij het omruilen, je eigen HD niet weer hebt teruggekregen???

• Fox-Web
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik roep maar wat, maar probeer eens je BIOS defaults te laden... Bij mij ging Win2K een keer gek doen met de netwerkkaarten. Een hele tijd aan het kloten geweest. Uit verslagenheid maar eens de BIOS defaults geladen en het probleem was over :?

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Hallo??? daar is die toch niet aangeweest?

• Fox-Web
  • Laatst online: 20-12-2024
Nee, dat klopt. Ik toen ook niet maar het hielp wel. En daar gaat het toch om? Het blijft Microsoft >:)

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weete zeker dathet een andere is omdat ik de oude nog in mn hand had terwijl ik de nwe kreeg :)

Maar xal eens ergens een nwe proc regelen, maar eerst is mn brommertje aan de beurt...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Heb ik ook gehad ! is klote ja.

OORZAAK: je Maxtor (Heb ik ook op ata100) is naar zijn root aan het schrijven precies op het moment dat de pc uitschakeld bij afsluiten !

ENIGE OPLOSSING:
START>PROGRAMS>ADMINISTRATIVE TOOLS>COMPUTER MANAGEMENT.

DEVICE MANAGER
COMPUTER
ACPI NOGWAT PC (Properties)
DRIVER
Update Driver
Next
Display a list of drivers...... aanvinken.
Show all hardware for device claas aanvinken.
Standard Computers>Standard PC
Next, ff afmaken

KLAAR! :)

Suc6 en laat even weten of het gelukt is :)

Ik heb hetzelfde probleem gehad en is ook zo gefixed en heeft ook nix met je Live te maken.

O ja, pc gaat niet meer vanzelf uit maar een echte tweaker wil dat ook niet ! althans ik niet :D , ook power button is dan geen standby, gaat gewoon meteen uit, zoals het hoort en daar is zo'n knop ooit voor uitgevonden |:(

Verwijderd

op windowsupdate is er ook een proggie te downen dat er voor zorgt dat dat je PC net ff 2 seconden later uitschakeld.. er vanuitgaande dat onze FerryHeibrink gelijk heeft natuurlijk, zou je deze optie ook eens kunnen proberen

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Ik had het zelfde probleem met mijn Seagate 20GB 7200rpm hangend aan mijn Highpoint (ATA-100) chip.

SP2 hielp bij mij wel. Het is idd windows die je registry opfuckt bij het afsluiten. (door een timing bug)
Microsoft wil het niet toegeven, maarja...toch is het zo.

Om je registry te backuppen kun je het standaard 'Backup' programma gaan. Daar kies je Rescue disk, hij vraagt dan of je de registry wil opslaan in je reapair directory. Best handig, vanaf de console kun je dan in een noodgeval de boel fixen.

Bij het anandtech forum waren ze er druk over bezig...(ja heiligschennis tijdens de afwezigheid van GoT)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op woensdag 20 juni 2001 20:58 schreef Chieltjuh het volgende:
op windowsupdate is er ook een proggie te downen dat er voor zorgt dat dat je PC net ff 2 seconden later uitschakeld.. er vanuitgaande dat onze FerryHeibrink gelijk heeft natuurlijk, zou je deze optie ook eens kunnen proberen
Dit hielp bij mij onder win98 wel maar bij win2k (adv server) heb ik die fix niet kunnen vinden
Op woensdag 20 juni 2001 21:32 schreef StratoFarmer het volgende:
Ik had het zelfde probleem met mijn Seagate 20GB 7200rpm hangend aan mijn Highpoint (ATA-100) chip.

SP2 hielp bij mij wel. Het is idd windows die je registry opfuckt bij het afsluiten. (door een timing bug)
Microsoft wil het niet toegeven, maarja...toch is het zo.

Om je registry te backuppen kun je het standaard 'Backup' programma gaan. Daar kies je Rescue disk, hij vraagt dan of je de registry wil opslaan in je reapair directory. Best handig, vanaf de console kun je dan in een noodgeval de boel fixen.
Klopt wel, maar er gebeurt meer dan alleen je registry die beschadigd, ik spreek uit ervaring :'( . Bij mij helpt die acpi naar standard pc zetten het beste.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Klopt wel, maar er gebeurt meer dan alleen je registry die beschadigd, ik spreek uit ervaring :'( . Bij mij helpt die acpi naar standard pc zetten het beste.
daNpy geeft aan dat een onderdeel v/d registry corrupt is, nl: SOFTWARE

Dat is dus te repareren.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juni 2001 @ 20:58:
mijn excuses voor het héél laattijdig kicken van deze topic, maar ik heb net 3 maal Win2k geinstalleerd op een pc die ik voor een vriend heb samengeknutseld.

main characteristics:
Asus A7V600 FSB400 KT600 3 x DDR400 - 6 PCI - AGP 8x - 6ch.audio - G LAN - SATA 133 RAID
AMD Athlon XP 3000+ 2,17 GHz FSB333 Barton in a box with cooler
DDR PC400/PC3200 Infineon 512MB
ATI Radeon 9600 PRO - 256 MB DDR - AGP8x - DVI
Seagate 120 GB Serial ATA 7200 RPM 3120023AS
Windows 2000 installeerde echt perfect, SATA drivers laden, installeren, drivers voor de ATI, NIC, USB2.0, ..., paar maal herstarten voor norton internet security en dergelijke. Ik installeer nog snel even Service Pack 4 (jaja, had ik eerder in de sequentie moeten doen...) en dan blijft hij herstarten met de genoemde fout.

Ik installeer alles (vloekend) opnieuw, zonder SP4 dan maar, alles werkt, gaat mooi de deur uit, die vriend installeert een en ander, en ineens heeft hij hetzelfde probleem.

Nu installeert die vriend zelf win2k opnieuw, en als hij weer problemen heeft zou ik het nog eens proberen. Ik had dan graag het updateje gehad om de pc die 2 seconden later af te sluiten. In mijn eigen windowsupdate staat het natuurlijk niet meer (en ik kan het me ook niet goed herinneren).

Heeft iemand me een linkje ofzo?? of heeft iemand een andere oplossing?
Er waren hier tamelijk wat mensen met dit probleem, niet dat dit een troost was, maar velen hadden een oplossing (die ze dan niet posten), dit was de enige echt oplossing die ik vond. Het probleem keert echt steeds terug....

Verwijderd

batterijtje moederbord leeg?
heeft mij es een hele avond zoeken gekost.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook ns gehad, het lag er bij mij aan als ik de nieuwe VIA driver had geinstalled op XP SP1(a) dat 'ie daarna met de detonators in BF1942 bleef crashen. Ik had alles geprobeerd en was de wanhoop nabij, maar toen ging ik nog een keer reinstallen en pakte ik een oude versie van de VIA 4in1 Driver (4.37 als ik het mij goed herinner) en het werkte! Dus misschien dat eens proberen ;)

Verwijderd

ViaHyperion 4in1451v.zip 2003/12/01 4.51 2.00a 4.42b 1.20 1.3a 1. Fixed the issue of the Delayed Write Failed only for special condition .
Note: Please install 4in1 4.51 on safe mode if the issue happened.
die delayed write was wat een vorige poster al meldde, dus dan zal'k wel even die nieuwe dingen laten installeren...

thx alvast :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga dit topic even sluiten - het is te oud om nog enigszin aan de regels te voldoen :)

Open gerust even een nieuw topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.