Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shooter12wow
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-07 14:44
Ik zoek een?
Smartphone.

Wat is je budget?
+/- 400€

[b]Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......[/b
Dagelijks gebruik. Vooral internetten, whatsapp en het kijken van video's.

Wat heb je zelf al gevonden?
LG G4, vanwege het QHD scherm, uitstekende camera en relatief snelle processor.

Zijn er alternatieven? Ik heb van mensen het advies gekregen om voor de oneplus 3 te gaan, ik zie echter geen reden waarom, zou iemand toelichting op dit advies kunnen geven? Daarbij is de oneplus 3 via hun eigen webshop 5+ weken niet verkrijgbaar :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Ik heb van mensen het advies gekregen om voor de oneplus 3 te gaan, ik zie echter geen reden waarom, zou iemand toelichting op dit advies kunnen geven?
De mensen die jou dat advies geven doen dat zonder enige vorm van onderbouwing?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shooter12wow
Hahn schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:34:
[...]

De mensen die jou dat advies geven doen dat zonder enige vorm van onderbouwing?
Ze hebben een onderbouwing gegeven, ik citeer:
''Doet alle basis dingen erg goed. een echte flagship killer. heeft een stuk betere specs dan de lg g4, en ook een stuk langere software support. tevens is de bijna stock android voor mij in ieder geval een hele grote +''

Met dit advies kom ik niet veel verder.
Het liefst zou ik een iets specefieker antwoord krijgen, welke ''betere specs''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Specificaties kan je opzoeken en naast elkaar leggen, heb je dat al eens gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shooter12wow
Hahn schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:44:
Specificaties kan je opzoeken en naast elkaar leggen, heb je dat al eens gedaan? :)
Ja, dat heb ik gedaan... Begrijp ik er veel van? Nee, niet alles...

Ik probeer wat meer input te krijgen op een forum als dit...

Die processors etc zeggen mij allemaal helemaal niks, daarom vraag ik ook advies op een site als dit.
Een i5 of i7 processor kan ik in perspectief zetten en een beeld bij vormen, maar een snapdragon nog iets niet.

[ Voor 12% gewijzigd door shooter12wow op 25-09-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Begin eens met reviews naast elkaar te leggen en benchmarks te lezen. Dan krijg je een goed beeld van wat een smartphone zoal presteert. Het is niet echt zinvol om op specs te gaan vergelijken, je zult zelf moeten beslissen wat je belangrijk vindt. Wij kunnen alleen adviseren op basis van specifieke vragen, zo komen we niet verder.

Tweakers heeft van beide toestellen reviews:
reviews: OnePlus 3: één plus drie is negen
reviews: LG G4: praktisch toestel met originaliteit als optie

Neem die eerst even door, en als je dan nog vragen hebt, stel ze dan hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shooter12wow
RoD schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:52:
Begin eens met reviews naast elkaar te leggen en benchmarks te lezen. Dan krijg je een goed beeld van wat een smartphone zoal presteert. Het is niet echt zinvol om op specs te gaan vergelijken, je zult zelf moeten beslissen wat je belangrijk vindt. Wij kunnen alleen adviseren op basis van specifieke vragen, zo komen we niet verder.

Tweakers heeft van beide toestellen reviews:
reviews: OnePlus 3: één plus drie is negen
reviews: LG G4: praktisch toestel met originaliteit als optie

Neem die eerst even door, en als je dan nog vragen hebt, stel ze dan hier :)
Ik heb bijde reviews gelezen, ik heb benchmark scores gezien. Video's gekeken (linustechtip o.a.), en wat schiet ik er mee op? Tot nu toe niet veel, het scherm wordt zowel positief als negatief beoordeeld, en de snelheid ligt niet al te ver uit elkaar. Ik hoop eigenlijk meer hier iemand te vinden die een van de toestellen heeft en het wel of niet zou aanraden, met een korte toelichting.
Veel reviews van de g4 zijn daarbij vanuit 2015, toen de tijd was het toestel ~600€. Ik kan me voorstellen dat je van een toestel dat €600 kost andere verwachtingen hebt, dan 350€ nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eigenaren van de toestellen vind je in de respectievelijke ervaringentopics, gewoon hier op het forum.

Wat wil je nou eigenlijk specifiek weten? Want persoon A zal je de OP3 aanraden, terwijl persoon B juist liever de G3 heeft. Nogmaals, zo komen we niet verder. Als jij geen specifieke vragen stelt, kunnen wij ook geen antwoorden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat je van mensen gaat horen zijn toch ook alleen maar meningen. De een zegt zus, de ander zegt zo, waardoor je er alsnog 'niks mee opschiet'. Jij zal moeten bepalen wat je belangrijker vindt.

Maar volgens mij heb je allang de keuze laten vallen op de LG G4 en wil je alleen maar horen of dat een goede keus is. LG G4 is een prima ding en rond die prijs is het toch allemaal om het even, dus ga ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

shooter12wow schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:59:
[...]

Ik heb bijde reviews gelezen, ik heb benchmark scores gezien. Video's gekeken (linustechtip o.a.), en wat schiet ik er mee op? Tot nu toe niet veel, het scherm wordt zowel positief als negatief beoordeeld, en de snelheid ligt niet al te ver uit elkaar. Ik hoop eigenlijk meer hier iemand te vinden die een van de toestellen heeft en het wel of niet zou aanraden, met een korte toelichting.
Veel reviews van de g4 zijn daarbij vanuit 2015, toen de tijd was het toestel ~600€. Ik kan me voorstellen dat je van een toestel dat €600 kost andere verwachtingen hebt, dan 350€ nu.
Tja, wat wil je nog meer horen dan?

- De Oneplus is een stuk nieuwer, de LG G4 krijgt waarschijnlijk binnenkort al geen updates meer.
- De Oneplus heeft een nieuwere chip, dus sneller. Simpeler wordt het niet.
YouTube: OnePlus 3 vs LG G4 - Speed test!

De OP3 heeft overigens een AMOLED scherm, en met de nieuwste software kun je daarbij voor een sRGB profiel kiezen, waardoor de kleuren meer waarheidsgetrouw overkomen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shooter12wow
Jeroenneman schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:05:
[...]

Tja, wat wil je nog meer horen dan?

- De Oneplus is een stuk nieuwer, de LG G4 krijgt waarschijnlijk binnenkort al geen updates meer.
- De Oneplus heeft een nieuwere chip, dus sneller. Simpeler wordt het niet.
YouTube: OnePlus 3 vs LG G4 - Speed test!

De OP3 heeft overigens een AMOLED scherm, en met de nieuwste software kun je daarbij voor een sRGB profiel kiezen, waardoor de kleuren meer waarheidsgetrouw overkomen.
Dat de G4 geen updates meer krijgt betekend niet dat het geen ondersteuning meer krijgt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shooter12wow
Hahn schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:04:
Wat je van mensen gaat horen zijn toch ook alleen maar meningen. De een zegt zus, de ander zegt zo, waardoor je er alsnog 'niks mee opschiet'. Jij zal moeten bepalen wat je belangrijker vindt.

Maar volgens mij heb je allang de keuze laten vallen op de LG G4 en wil je alleen maar horen of dat een goede keus is. LG G4 is een prima ding en rond die prijs is het toch allemaal om het even, dus ga ervoor.
Dat is niet het geval, ik wil gewoon geen verkeerde keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shooter12wow
RoD schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:04:
Eigenaren van de toestellen vind je in de respectievelijke ervaringentopics, gewoon hier op het forum.

Wat wil je nou eigenlijk specifiek weten? Want persoon A zal je de OP3 aanraden, terwijl persoon B juist liever de G3 heeft. Nogmaals, zo komen we niet verder. Als jij geen specifieke vragen stelt, kunnen wij ook geen antwoorden geven.
Is de snellere processor van de OP3 merkbaar tijdens taken als webbrowsing?
Is een QHD resolutie uberhaupt merkbaar op een 5.5'' scherm?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Tripple-posten is niet toegestaan op tweakers.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 26-09-2016 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
shooter12wow schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:08:
[...]

Dat is niet het geval, ik wil gewoon geen verkeerde keuze maken.
Er zijn weinig slechte smartphones meer tegenwoordig, dus dat zal sowieso wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het is niet alsof je telefoon niks meer doet, maar nieuwe features kun je vergeten, en waarschijnlijk ook security fixes.

Bij Android zou ik daarom echt wel voor een telefoon kiezen die nog zo lang mogelijk updates krijgt, tussen verschillende versies van Android zit veel verschil, maar er zitten ook nog genoeg gaten in die dichtgestopt moeten worden met updates. Stagefright was een leuk voorbeeld.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shooter12wow
RobinHood schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:10:
Het is niet alsof je telefoon niks meer doet, maar nieuwe features kun je vergeten, en waarschijnlijk ook security fixes.

Bij Android zou ik daarom echt wel voor een telefoon kiezen die nog zo lang mogelijk updates krijgt, tussen verschillende versies van Android zit veel verschil, maar er zitten ook nog genoeg gaten in die dichtgestopt moeten worden met updates. Stagefright was een leuk voorbeeld.
Nieuwe features zijn toch gwn softwarematige veranderingen? In principe geef ik weinig om al het extra wat er bij een mobiel komt kijken, dingen als hartslagmeter en vingerprintscanner gebruik ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

shooter12wow schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:12:
[...]

Nieuwe features zijn toch gwn softwarematige veranderingen? In principe geef ik weinig om al het extra wat er bij een mobiel komt kijken, dingen als hartslagmeter en vingerprintscanner gebruik ik toch niet.
Multi-window support? Direct reply vanuit je notificaties?

Als je weinig om features geeft, dan zou ik je eerder een Moto G4 of dergelijke aanraden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Kijk eens naar Doogee T6 Pro. Bevalt mij prima voor de dingen die jij schrijft. Heeft "maar" een 720p scherm. Om eerlijk te zijn zie ik het verschil niet met het 1080p scherm van mijn oude HTC one m7. Zit ook een octacore processor in, 3GB ram en 32GB rom. Dualsim. Android 6.0
Prijs word je wel heel vrolijk van, nog geen 125 euro op alixexpress.com. En dat is ook gelijk zijn grootste nadeel. Niet via normale kanalen in nederland verkrijgbaar.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:18

Vos

AFCA

shooter12wow schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:12:
[...]

Vingerafdruk sensor is juist super handig! Je hebt het blijkbaar nog nooit gebruikt...

Ik zeg gewoon Oneplus 3!

Maar als je weinig om features e.d. geeft, koop dan gewoon een toestel van 200 euro?

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 25-09-2016 13:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik snap niet waarom je voor een G4 zou kiezen. Ik kan me niet bedenken waarin die G4 beter zou moeten zijn. Hij is al een stuk ouder dan de OnePlus 3. Bovendien kan je de OnePlus 3 meten met de S7 etc.

Maar ja, als jij al zegt dat features je niet veel uitmaken, wat moet je dan met een 400 euro telefoon? Dan zeg ik: koop anders een smartphone van 100 euro, die doet wat je wilt en heeft weinig features.

En nog iets, 1440p trekt een stuk meer batterij en het scherm is geen AMOLED. Dus dat resulteert in een slechtere batterijduur.

Kortom: de OnePlus 3 is op alle vlakken beter. Lijkt me stug dat een telefoon die ouder is, beter is dan een telefoon uit 2016 :p.

[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-09-2016 13:50 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shooter12wow
Anonymoussaurus schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:46:
Ik snap niet waarom je voor een G4 zou kiezen. Ik kan me niet bedenken waarin die G4 beter zou moeten zijn. Hij is al een stuk ouder dan de OnePlus 3. Bovendien kan je de OnePlus 3 meten met de S7 etc.

Maar ja, als jij al zegt dat features je niet veel uitmaken, wat moet je dan met een 400 euro telefoon? Dan zeg ik: koop anders een smartphone van 100 euro, die doet wat je wilt en heeft weinig features.

En nog iets, 1440p trekt een stuk meer batterij en het scherm is geen AMOLED. Dus dat resulteert in een slechtere batterijduur.

Kortom: de OnePlus 3 is op alle vlakken beter. Lijkt me stug dat een telefoon die ouder is, beter is dan een telefoon uit 2016 :p.
Dank voor de uitleg, ik me al aangemeld om een melding te krijgen wanneer de OP3 weer verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

shooter12wow schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:09:
Dank voor de uitleg, ik me al aangemeld om een melding te krijgen wanneer de OP3 weer verkrijgbaar is.
Ik kan je vertellen, dat OnePlus een goede en zeer lange software-support biedt.

Voor vragen over de levertijden, en discussie over de OnePlus 3, kunnen in één van de volgende topics die een moderator en ik hebben gemaakt, ruim een half jaar geleden. Succes!

[OnePlus 3] Levertijden & Prijzen
[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shooter12wow
Anonymoussaurus schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:15:
[...]

Ik kan je vertellen, dat OnePlus een goede en zeer lange software-support biedt.

Voor vragen over de levertijden, en discussie over de OnePlus 3, kunnen in één van de volgende topics die een moderator en ik hebben gemaakt, ruim een half jaar geleden. Succes!

[OnePlus 3] Levertijden & Prijzen
[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Dank! Even een domme vraag nog, hoe kan ik dit topic sluiten?

Ik zit al een paar jaar op tweakers te neuzen, maar heb vandaag pas een account aangemaakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

shooter12wow schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:17:

Ik zit al een paar jaar op tweakers te neuzen, maar heb vandaag pas een account aangemaakt 8)7
Sluiten hoeft niet. Topics worden alleen gesloten als zij niet voldoen aan de voorwaarden. Er worden steeds nieuwe topics gemaakt, dus zakt jouw topic naar beneden. Geen zorgen dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Heb zelf een Oneplus 3 en ben er tevreden mee, maar als jij je niet puur door specs laat leiden kun je ook nog de ZTE Axon 7 overwegen, lijkt bij amazon duitsland nu in stock te zijn, of de Alcatel Idol 4S (mindere processor dan de andere 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
shooter12wow schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:17:
[...]

Het sluiten van topics doen we eigenlijk alleen wanneer het topic niet voldoet. Als een vraag in een topic is opgelost, dan wordt het niet gesloten maar gewoon open gehouden.

Maar ik begrijp dat je voor de OnePlus 3 gaat? Want die is namelijk gewoon te koop op de website van OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

rens-br schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:17:
Maar ik begrijp dat je voor de OnePlus 3 gaat? Want die is namelijk gewoon te koop op de website van OnePlus.
Het probleem is denk ik eerder dat er staat "shipping within 5 weeks".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:25
Ik heb ongeveer dezelfde eisen als jij, maar e-mail ook vrij veel.

Ik heb gekozen voor de Microsoft / Lumia 950XL. Als losse telefoon direct met abbo besteld kost deze bijvoorbeeld €215,- inclusief verzenden. Dát is een koopje voor wat je krijgt.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
zou toch de al genoemde motorola g4 plus overwegen. Iets trager dan de oneplus 3, maar verder een prima telefoon, die een stuk goedkoper is.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 13:28
Op 4 oktober worden (waarschijnlijk) de Google Pixel telefoons aangekondigd, al is er nog niet precies bekend wat de prijzen daarvan gaan worden. Misschien een aanrader om daar even op te wachten?

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

birdie25 schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:06:
Op 4 oktober worden (waarschijnlijk) de Google Pixel telefoons aangekondigd, al is er nog niet precies bekend wat de prijzen daarvan gaan worden. Misschien een aanrader om daar even op te wachten?
Die telefoons worden sowieso duurder dan 400 euro. 550 minimaal volgens geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shooter12wow
Quacka schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:04:
zou toch de al genoemde motorola g4 plus overwegen. Iets trager dan de oneplus 3, maar verder een prima telefoon, die een stuk goedkoper is.
Dank voor je advies, ik vind de snelle processor en daarbij de 6gb ram wel handig. De moto g4 heeft maar 2 gb, dit is nog steeds voldoende voor veel handelingen, maar ik wil niet dat mijn mobiel de hele tijd vastloopt / stottert tijdens het switchen van apps etc.

Daarbij heb ik die 400€ er ook volledig voor over, en hoef ik niet zo nodig lager te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shooter12wow
birdie25 schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:06:
http://www.gsmarena.com/google_pixel_xl-8345.php
Pagina: 1