Welke soundbar

Pagina: 1
Acties:
  • 871 views

Vraag

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:35
Beste Tweakers,

Ik wil het geluid van mijn tv verbeteren, door middel van een soundbar (beperkte ruimte)
Gaat gebruikt worden voor series/ films en tv kijken.
Nu wil ik niet de hoofdprijs betalen, maximaal 150 euro.
Wat raden jullie aan. Alvast bedankt :)

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

1. Geluid is persoonlijk. Wat de een mooi vindt, vind de ander te schel, te dof, te oppervlakkig etc. Etc.
We kunnen op gebied van "prijs/kwaliteit" best een objectief beeld schetsen, maar 'beleving' is iets wat je zelf het beste kunt bepalen.
2. Je hebt voor jezelf best duidelijk wat je wensen zijn. Probeer eerst zelf eens wat modellen te zoeken die aan jouw criteria voldoen. Er bestaan 1000 verschillende soundbars. Het is voor ons is niet te doen alle 1000 voor jou te scannen en vervolgens de ultieme kandidaat voor jou te selecteren.
(Dit sluit overigens aan bij een stukje 'eigen inzet' wat op dit forum gewaardeerd wordt vereist is.)

Edit;
3. Hoewel budget + gebruik duidelijk zijn, kan het ons ook helpen nog wat verdere wensen uit te lichten.
Wil je er een subwoofer bij, heb je een voorkeur voor kleur/afmeting, welke aansluiting denk/wens je te gaan gebruiken, wil je bluetooth/wifi of ga je dit niet gebruiken?

Zou je adviseren om bovenstaande punten nog even snel in je topicstart mee te nemen.

[ Voor 22% gewijzigd door Switchie op 22-09-2016 21:43 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 22:09
Rick13 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:34:
Beste Tweakers,

Ik wil het geluid van mijn tv verbeteren, door middel van een soundbar (beperkte ruimte)
Gaat gebruikt worden voor series/ films en tv kijken.
Nu wil ik niet de hoofdprijs betalen, maximaal 150 euro.
Wat raden jullie aan. Alvast bedankt :)
Zoiets: http://www.homecinemacent...ice&dir=a&page=1&items=24

Ik zou iets kiezen met subwoofer. Verder maakt het weinig verschil in mijn beleving qua geluid. Tenminste onder de 150 euro.

• Rick13
Bedankt voor de reacties, is onderstaand wat:
http://www.homecinemacent...asonic-sc-htb8-zwart.html

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik zou echt eens in een winkel gaan luisteren, want met die goedkope dingen zonder subwoofer gaat je het geluid echt niet verbeteren t.o.v. je TV geluid!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Vanaf welk bedrag ga je echt verschil merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
€238,72 dat is het omslagpunt.
Onzin natuurlijk. Je kunt dat zo niet stellen. Soundbars klinken per definitie wat minder goed dan losse speakers. Gezien de meestal beperkte afstand van de twee speakers onderling, krijg je nooit echt stereo.

Door de beperkte dikte van de soundbar, kunnen er ook niet echt grote speakers in. Je gaat dus lage frequenties missen, die zijn juist belangrijk voor het ervaren van een vol geluid.

€150,- is een te laag bedrag om echt kwaliteit te verwachten, betekent niet dat jij er niet tevreden mee kan zijn. Daarom ga je het beste even luisteren hoe het klinkt en wat de meerprijs aan kwaliteit geeft.

Wat ik in elk geval links zou laten liggen zijn die 5.0 of 5.1 soundbars. Als die er al zijn voor dit bedrag, betaal je voor speakers/kanalen die je toch niet hoort. Geluid kan niet door reflectie ineens automagisch van boven of achteren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik adviseer je om Het grote 'Soundbar' discussie topic eens door te lezen voor algemene informatie. En soortgelijke aankoopadvies topics door te lezen van anderen je voor zijn gegaan in een zoektocht naar een soundbar in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Zoek bij eventuele kanshebbers nog wat reviews en je zou een heel eind moeten zijn.

De openingspost is wel heel erg karig en ook de overige posts van de starter zijn summier. Er wordt op het forum toch ook de nodige eigen inzet verwacht. De forumbezoekers zijn immers niet op zoek naar een soundbar. Als je na bovenstaande exercitie nog vragen hebben kun je altijd een goed topic starten. Check hiervoor Het algemeen beleid #topicplaatsen eerst even.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.