Mijn vraag
Wat is het jaarlijks elektra verbruik van een bv een 5kw Warmtepomp ?
Onze specs (indien relevant)
- 1200 kuub gas p/j (80 tot 90% verstookt aan verwarming)
- Nieuwe hr cv (cw5 van 2015)
- Elektra verbruik 4400
- Vloerverwarming/huis isolatie wordt aan gewerkt
Doel
Oftewel hoe bereken ik of een WP wel geschikt is in mijn situatie
Ik snap dat de vraag simpler gesteld is dan het antwoord,omdat je met veel (heel veel??) factoren zit die het beinvloeden. zoals hoe goed is mijn huis wel/niet geisoleerd .. welke panelen ga ik nemen pv/pvt/zb ?? etcetra
Als mijn jaarlijkse nota met 1000 kuub gas minder maar 5000 kwh stroom dan word het voor mij niet echt intressant, dit staat los van eventuele zonnepanneel ondersteuning.
Ik zocht ook een "energie label" met 122 per jaar verbruik (ofzoiets) .. zal wel er niet zijn. teminste nog niet gevonden ..
Wat is het jaarlijks elektra verbruik van een bv een 5kw Warmtepomp ?
Onze specs (indien relevant)
- 1200 kuub gas p/j (80 tot 90% verstookt aan verwarming)
- Nieuwe hr cv (cw5 van 2015)
- Elektra verbruik 4400
- Vloerverwarming/huis isolatie wordt aan gewerkt
Doel
Oftewel hoe bereken ik of een WP wel geschikt is in mijn situatie
Ik snap dat de vraag simpler gesteld is dan het antwoord,omdat je met veel (heel veel??) factoren zit die het beinvloeden. zoals hoe goed is mijn huis wel/niet geisoleerd .. welke panelen ga ik nemen pv/pvt/zb ?? etcetra
Als mijn jaarlijkse nota met 1000 kuub gas minder maar 5000 kwh stroom dan word het voor mij niet echt intressant, dit staat los van eventuele zonnepanneel ondersteuning.
Ik zocht ook een "energie label" met 122 per jaar verbruik (ofzoiets) .. zal wel er niet zijn. teminste nog niet gevonden ..
Tja vanalles