WiFi repeater op vaste kabel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 11:19
Simpele vraag (denk ik) :-)

Ik heb op zolder een vaste aansluiting. Er loopt een netwerkkabel naar de zolder en daar heb ik een switch met daarop twee vaste PC's
Nu wil ik een wifi-versterker boven hebben omdat het wifi signaal op zolder slecht is.
Ik zoek dus een wifi repeater die ik op de switch kan aansluiten om zo op zolder goede wifi te krijgen.

Vraag is: welk kastje moet ik nu hebben? volgens mij geen wifi-repeater of toch wel?
alvast bedankt!
_/-\o_ :)

Beste antwoord (via kuwerti op 22-09-2016 09:35)

Anoniem: 472287

Access-point. Een wifi repeater, de naam zegt het al, herhaald een wifi-signaal, ofwel stuurt het door. Dat wil je niet, want er gaat een kabel in.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Access-point. Een wifi repeater, de naam zegt het al, herhaald een wifi-signaal, ofwel stuurt het door. Dat wil je niet, want er gaat een kabel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-06 15:31
Ik heb deze, in een soortgelijke opstelling: https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/

werkt uitstekend op 2.4 en 5ghz, heb wifi op mn modem zelfs uitgezet omdat deze veel sterker is.
Edit: als AP inderdaad. Niet als repeater.

[ Voor 9% gewijzigd door p.m. op 22-09-2016 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 13:40
Ik weet niet welke provider je hebt voor het internet en eventueel de rest(tv, bellen), maar zowel KPN als Ziggo bieden een leuke en goede AP aan voor een goede prijs.
Staat al veel over geschreven hier Ziggo en KPN.

[ Voor 37% gewijzigd door MadMax12 op 22-09-2016 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Een wifi router instellen als access point. Dan heb je je switch vervangen voor die en meteen wifi verlengd. Zo heb ik het hier.

• kuwerti
Bedankt allemaal, Ik heb voldoende info!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Die Wifi-versterker van KPN is fantastisch voor dit doeleinde. Vervangt tevens je switch en doet verder precies wat je nodig hebt.

• kuwerti
Thedr schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:40:
Die Wifi-versterker van KPN is fantastisch voor dit doeleinde. Vervangt tevens je switch en doet verder precies wat je nodig hebt.
TOp. Maakt dus niet dat je geen KPN-provider hebt neem ik aan (heb Telfort Glasvezel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Nee, kan iedereen gewoon bestellen. Telfort bied hem ook aan overigens, is bij een van die twee ook altijd in de aanbieding voor €50, nu zo te zien bij beide voor dat geld verkrijgbaar. Zie ook het KPN DualBand Wifi versterker draadje hier :)
Ik heb er zelf twee draaien en heb glasvezel van OnsBrabantNet (eigenlijk ook KPN, helaas, maargoed...).

[ Voor 18% gewijzigd door Thedr op 22-09-2016 11:06 ]

• kuwerti
Toch nog even een vraag:
ik heb het kastje nu op zolder geplaatst. Het oranje en blauwe lampje branden continu. dat zou dus goed moeten zijn.
Echter, als ik mijn telefoon op een halve meter van het kastje houdt zie ik dat ik maar 2 van de 3 streepjes verbinding heb met de WIFI (soms zelfs maar 1 van de 3)

Schakel ik wifi-versterker uit dan zie ik ook helemaal geen verandering in de wifisterkte op mijn telefoon.

Hoe kan ik nu testen of de wifi versterker werkt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt alsof je niet verbonden bent met de AP boven (het is geen "versterker" als het aan een draad hangt...) maar met de AP beneden.

Geef de twee een verschillende SSID en verbind dan specifiek met de SSID van het apparaat boven.

Oslik blyat! Oslik!

• kuwerti
Bedankt voor je reactie!
je zegt""het is geen versterker als het aan een draad hangt?" wat is het dan? een gewone switch?

ik dacht dat ik de netwerkkabel van beneden in de WIFI-versterker kon doen zodat deze dan het WIFI signaal versterkt? 8)7
ik heb de kabel die van beneden komt in de 'gele' aansluiting gedaan. dan is het dus geen wifi versterker?

:-)

[ Voor 62% gewijzigd door kuwerti op 29-09-2016 13:31 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kuwerti schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:43:
Bedankt voor je reactie!
je zegt""het is geen versterker als het aan een draad hangt?" wat is het dan? een gewone switch?
Een AP, oftewel Access Point.

WiFi 101: je zet een netwerk op met een AP, je verbindt met een station (STA) oftewel client.

Een AP breidt een bedraad netwerk draadloos uit.
ik dacht dat ik de netwerkkabel van beneden in de WIFI-versterker kon doen zodat deze dan het WIFI signaal versterkt? 8)7
ik heb de kabel die van beneden komt in de 'gele' aansluiting gedaan. dan is het dus geen wifi versterker?
Een versterker is iets wat een signaal ontvangt en versterkt doorgeeft. Zo'n repeater ontvangt in defautmodus een draadloos signaal en zendt het opnieuw uit (wat iets anders is dan versterker), en met wat je nu probeert te doen ontvangt hij helemaal geen draadloos signaal, maar gaat hij als tweede AP in je netwerk je bedrade netwerk op een tweede plek draadloos uitbreiden.

Maar goed, je hebt er dus een Ethernetkabel ingedouwd. Heb je ook het apparaat verteld dat hij niet langer repeater moet zijn maar nu als AP gaat funtioneren? Zo nee, probeer dat eens...

Oslik blyat! Oslik!

• kuwerti
dion_b schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:02:
[...]

WiFi 101: je zet een netwerk op met een AP, je verbindt met een station (STA) oftewel client.

[...]

Een versterker is iets wat een signaal ontvangt en versterkt doorgeeft. Zo'n repeater ontvangt in defautmodus een draadloos signaal en zendt het opnieuw uit (wat iets anders is dan versterker), en met wat je nu probeert te doen ontvangt hij helemaal geen draadloos signaal, maar gaat hij als tweede AP in je netwerk je bedrade netwerk op een tweede plek draadloos uitbreiden.

Maar goed, je hebt er dus een Ethernetkabel ingedouwd. Heb je ook het apparaat verteld dat hij niet langer repeater moet zijn maar nu als AP gaat funtioneren? Zo nee, probeer dat eens...
dion_b schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:02:
[...]

[...]

ok, het is toch iets anders dan ik dacht dus :-)

ik heb voor nu even alle netwerkkabels eruit getrokken. kastje werkt want ik heb MAX wifi nu op zolder.
Als ik kijk bij de status staat dit:
EXTENDER MODE: NIET GEACTIVEERD
ACCES POINT MODE: GEACTIVEERD

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/rkdjz4.png

Ik zie nergens dat ik deze settings kan aanpassen. (gaat dat misschien automatisch?)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die hoeven niet aangepast te worden, hij draait blijkbaar al als AP.

Dan de vraag of SSID boven zelfde is als beneden. Zo ja, kies tijdelijk een andere en kijk of je daarmee kunt verbinden.

Oslik blyat! Oslik!

• kuwerti
dion_b schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:39:
Die hoeven niet aangepast te worden, hij draait blijkbaar al als AP.

Dan de vraag of SSID boven zelfde is als beneden. Zo ja, kies tijdelijk een andere en kijk of je daarmee kunt verbinden.
ok, ga ik doen. dank je wel!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:15
Kabel van modem beneden in de grijze poort de randapparatuur in de gele poorten. Dan verbinding maken met wifi gegevens boven en dan kun je volop knallen :).
Pagina: 1