Ik heb sinds jaren geen TV meer in huis. Films (gedownload via VLC of streaming via bv. Youtube) kijk ik op mijn laptop, en ik gebruik Spotify (premium) op diezelfde laptop voor muziek.
Ik wil nu echter graag 2 TVs aanschaffen: 1 voor in de woonkamer en 1 voor in de slaapkamer. Mijn eisen zijn eenvoudig (hoop ik). Ik wil op mijn TV graag:
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen in hoeverre ik mijn wensen met Chromecast kan vervullen, en zo dat niet kan, in welke richting ik dan moet zoeken. Het gaat me niet zozeer om de prijs (dus een alternatief hoeft niet per se goedkoop te zijn), maar de setup graag wel eenvoudig.
Ik wil nu echter graag 2 TVs aanschaffen: 1 voor in de woonkamer en 1 voor in de slaapkamer. Mijn eisen zijn eenvoudig (hoop ik). Ik wil op mijn TV graag:
- Films kunnen kijken die ik vanaf mijn laptop stream
- Steaming websites zoals Youtube en NPO.nl kunnen kijken
- Mijn Spotify playlist kunnen afspelen
- Ik las dat Google het streamen naar Chromecast via VLC heeft geklokkeerd. Ik las een aantal manieren om dit te omzeilen maar ik vraag me af hoe goed deze manieren werken en of dit de beeldkwaliteit beperkt
- Ik begrijp dat ik voor Chromecast een Spotify app kan downloaden zodat ik mijn playlist kan afspelen zonder mijn laptop aan te hebben. Klopt dit?
- Stel dat ik films download naar een eenvoudige NAS, kan ik dan vanaf de NAS streamen naar Chromecast?
- Of ik nu van mijn laptop stream of vanaf een NAS, of mijn Spotify playlist afspeel, of vanaf NPO.nl stream -- kan ik al deze functies met mijn telefoon bedienen met Google Cast voor iPhone (ik heb een iPhone maar Windows laptop)?
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen in hoeverre ik mijn wensen met Chromecast kan vervullen, en zo dat niet kan, in welke richting ik dan moet zoeken. Het gaat me niet zozeer om de prijs (dus een alternatief hoeft niet per se goedkoop te zijn), maar de setup graag wel eenvoudig.
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."