TV + Chromecast + Laptop = Meest simpele multimedia systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views

Vraag

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb sinds jaren geen TV meer in huis. Films (gedownload via VLC of streaming via bv. Youtube) kijk ik op mijn laptop, en ik gebruik Spotify (premium) op diezelfde laptop voor muziek.

Ik wil nu echter graag 2 TVs aanschaffen: 1 voor in de woonkamer en 1 voor in de slaapkamer. Mijn eisen zijn eenvoudig (hoop ik). Ik wil op mijn TV graag:
  1. Films kunnen kijken die ik vanaf mijn laptop stream
  2. Steaming websites zoals Youtube en NPO.nl kunnen kijken
  3. Mijn Spotify playlist kunnen afspelen
Na een en ander gelezen te hebben over mediacenters met allerlei mogelijkheden, wil ik het graag eenvoudig en flexibel houden. Ik zat er zelf aan te denken om 2 TVs aan te schaffen met elk een Chromecast. Maar hierover heb ik de volgende vragen:
  1. Ik las dat Google het streamen naar Chromecast via VLC heeft geklokkeerd. Ik las een aantal manieren om dit te omzeilen maar ik vraag me af hoe goed deze manieren werken en of dit de beeldkwaliteit beperkt
  2. Ik begrijp dat ik voor Chromecast een Spotify app kan downloaden zodat ik mijn playlist kan afspelen zonder mijn laptop aan te hebben. Klopt dit?
  3. Stel dat ik films download naar een eenvoudige NAS, kan ik dan vanaf de NAS streamen naar Chromecast?
  4. Of ik nu van mijn laptop stream of vanaf een NAS, of mijn Spotify playlist afspeel, of vanaf NPO.nl stream -- kan ik al deze functies met mijn telefoon bedienen met Google Cast voor iPhone (ik heb een iPhone maar Windows laptop)?
Voor iemand die jarenlang vanaf een laptopje gekeken heeft, zie ik eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer voor wat betreft multimedia systemen.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen in hoeverre ik mijn wensen met Chromecast kan vervullen, en zo dat niet kan, in welke richting ik dan moet zoeken. Het gaat me niet zozeer om de prijs (dus een alternatief hoeft niet per se goedkoop te zijn), maar de setup graag wel eenvoudig.

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Alle reacties

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dubbel topic met TV + Chromecast, Pi, Synology? Ik ben de weg kwijt!. Aangezien je daar wel en hier geen reactie hebt gehad, gaat deze op slot.

Dit topic is gesloten.