Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Js_0548
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-10-2022
Mijn vraag
Ik zit met mijn familie voor een half jaar in een vakantiehuisje. In dit vakantiehuisje is de wifi matig maar ik kan er mee door. Het grootste probleem is dat je maar 2 codes per maand krijgt, hiermee kun je onbeperkt internetten, maar 1 code is maar te gebruiken op 1 device en uitloggen is op een of andere vage wijze niet mogelijk. Het is voor mij ook niet mogelijk om bij de router/access point te komen, dus een simpele lankabel naad een eigen repeater is ook niet mogelijk. Ik heb al op internet gezocht naar een oplossing hiervoor, maar het enige wat ik kon vinden is een wifi dongle met een 4g abonnement. Dit is belachelijk duur dus dat is ook geen oplossing. Iemand hier die een idee heeft? Ik ben niet van plan om me blut te betalen hieraan.
mvg Jilmer

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Soortgelijk topic met wellicht antwoorden die ook voor jou werkzaam zijn;
Camping-WiFi delen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:18
Deze zomer heb ik in diverse hotels gebruik gemaakt van de Dlink DIR-518L. Met deze travel router kan je met meerdere apparaten op 1 hotspot verbinding werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Js_0548
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-10-2022
a.boogerd schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:59:
Deze zomer heb ik in diverse hotels gebruik gemaakt van de Dlink DIR-518L. Met deze travel router kan je met meerdere apparaten op 1 hotspot verbinding werken.
Kun je wat meer informatie gevn over hoe je dit hebt gedaan, ik ben verder niet heel erg handig met zulke dingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:18
De handleiding van het apparaat is hier te vinden.

Je verbind jouw apparaten met de router en via de interface van de router verbind je die met het netwerk van de camping. De router heeft z'n eigen dhcp en geeft alleen zijn eigen ip en mac adres uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Wat meer informatie is wel handig. Moet je ook nog inloggen op een webinterface? Anders is bovenstaande oplossing sowieso al kansloos gok ik. Wat bedoel je precies met code? Is dit een username/password. Wordt er nog een certificaat of iets gebruikt? Sowieso wordt de camping hier niet echt blij van, met teveel devices op jouw verbinding/code trek je de hele zaak plat daarom worden er ook maar 2 codes uitgegeven. Ik zou kijken of je misschien 4 codes kan regelen omdat je zolang er zit en het daarbij laten.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Ik prik in Spanje altijd een extra USB antenne (via dx.com gekocht voor een tientje) in mijn laptop en maak daarmee een hub aan. Volgens de wifi reglementen daar mag er maar één device per account er ook op maar met deze manier werkt het altijd met meerdere telefoons, tablets en laptops (zelfs een android TV box).

Ik gebruik hiervoor Connectify (www.connectify.me) en ik heb al jaren deze oplossing en nooit problemen gehad. Volgens de logs maak je maar connectie met één device dan en die verdeelt het verkeer weer via die connectie onder één verbinding maar laat het lijken als één device.

[ Voor 16% gewijzigd door rikoos op 20-09-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:23
Ik gebruikte op de camping eenmlaptop en router.op de laptop kwam de wifi binnen.had er internetdelen op aanstaan en ging met een cat 5e kabel naar de router die eigen wifi uitzond.
Pagina: 1