Camping-WiFi delen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:51

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Mijn vraag
Op de camping is er max 1 apparaat toegestaan, nu wil ik er met een ipad en een telefoon op, en vind het onzin dubbel te betalen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Engenius EAP350 (evt 2 of meer stuks beschikbaar)
TP-Link TL-WR841N of een andere router

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht de engenius als volgt te configureren:
WDS Mode en dan Bridge, met een netwerkkabeltje naar de WAN van de router/tp-link en die dan min of meer default configureren. Die zal dan een IP-adres opvragen bij de dhcp-server van de camping.

Engenius geef ik dan als IP 192.168.1.254 en dan zou die ook van achter de tp-link benaderbaar moeten zijn om wat instellingen aan te passen.

Enige waar ik bang voor ben is dat het AP van de camping het mac-adres ziet van zowel de engenius als de router, maar ik weet niet hoe het apparaat zich exact gedraagd als ie als bridge geconfigureerd wordt. Het liefst heb ik die Engenius als device die met de wifi verbindt omdat het op het randje van de camping zit.

Op de tp-link kan ook openwrt maar m'n collega was er al een tijdje zoet mee om dat te fixen en ik heb er eigenlijk zelf ook geen tijd voor om er een avond mee te stoeien.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

1 apperaat tegelijk zal dat zijn. Zet gewoon de wifi uit op je telefoon als je de tablet gebruikt. En anders gebruik je het toch ook dubbel?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Sorry maar dat is niet echt waar ik om vroeg, dikke kans dat het mac-adres opgeslagen wordt en maar 1 keer gebruikt kan worden. Geen zin om daar achter te komen op de camping. En als ik even een laptop wil aansluiten ben ik straks drie keer premium aan het betalen. Ik vind 5 euro per 24 uur al veel, dus als ik 5 dagen er ben ben ik straks 75 euro verder.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-04 18:59
Ik denk dat je hier wel een antwoord in kan vinden.
Het blog van een prutser: Maak van je router een universal wireless repeater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:08
Wat jij zoekt is WISP-mode. Ik weet echter niet of een van de door jou genoemde routers dat ondersteunt.

Bij WISP-mode verbindt een router met een draadloos netwerk en gebruikt dit als wan-verbinding. Daarnaast start de router ook gewoon zijn eigen draadloze netwerk waarmee je dan kunt verbinden. Met WISP-mode verbindt alleen je router met het draadloze netwerk van de camping. Alles dat verbindt met jouw router is niet zichtbaar voor de camping, echter is de snelheid lager doordat je router een soort van repeater speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Dat WISP klinkt wel interessant ja, zal eens kijken of ik iets heb dat dat heeft. De snelheid kan wel omhoog als ik het AP aan de LAN-zijde knoop en die gebruik voor wifiverbdingingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:30
Engenius heeft zo'n dergelijk apparaat die precies doet wat jij wil, ez hotspot heette het geloof ik

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

NoxiuZ schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:41:
Sorry maar dat is niet echt waar ik om vroeg, dikke kans dat het mac-adres opgeslagen wordt en maar 1 keer gebruikt kan worden. Geen zin om daar achter te komen op de camping. En als ik even een laptop wil aansluiten ben ik straks drie keer premium aan het betalen. Ik vind 5 euro per 24 uur al veel, dus als ik 5 dagen er ben ben ik straks 75 euro verder.
Nou ja het is een camping, ze zullen je toch niet voor het leven bannen als ze dat ontdekken? Ik gebruik zoveel hotspots van verschillende aanbieders (Fonera via verschillende ISP's/Telenet) en soms krijg ik een melding dat ik te veel sessies actief heb. Dan werkt het tijdelijk niet tot die sessies verlopen zijn en daarna log ik gewoon weer in. Ik denk dat ze eerder in actie zullen komen als heel de dag zit te leechen dan wanneer je twee apparaten online hebt.
NoxiuZ schreef op maandag 19 september 2016 @ 00:16:
Dat WISP klinkt wel interessant ja, zal eens kijken of ik iets heb dat dat heeft. De snelheid kan wel omhoog als ik het AP aan de LAN-zijde knoop en die gebruik voor wifiverbdingingen.
Zodat hij in bridge werkt? Dan stuur je toch gewoon mac-adressen door?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is het niet makkelijker gewoon een wifi repeater ('powerplug' versie) te nemen? Die pikt het Wifi signaal op, zet hem door naar router (WAN), heb je dat gehad.

Maar heb je ook gedacht aan mogelijke 'login' pagina die veel public wifi's hebben? (zoals KPN hotspots), moet je of een router hebben die dit direct kan, kans groot dat het gewoon mac-adres based is, met beetje spelen kan je heel eind komen.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 19-09-2016 11:33 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Je moet eigenlijk twee routers hebben. Eentje die als "client" werkt (less: wifi omzet naar LAN), en weer een andere die van LAN weer WiFi maakt (less: werkt als een access point). Deze laatste zendt dan een signaal uit die voor jou alleen is en als jouw apparaten.

De camping ziet alleen maar één MAC adres wat binnenkomt, en dat is de eerste router, wat daarachter gebeurt weet hij eigenlijk niet (is niet helemaal waar, ik weet ook wel dat er een router aan hangt met wat extra apparaten, ook al zie ik maar één MAC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik gebruik in het vliegtuig altijd een Internet Ei. Dat is een 4G apparaat, maar het kan ook NAT doen over een bestaande WiFi verbinding. Dan verbind je je devices met een Internet Ei en je Internet Ei verbind je met het hotspot. Dit werkt prima bij T-Mobile hotspots (o.a. American Airlines). De accu gaat zo'n 6 uur mee, maar in je stoel zit toch wel een usb laadfunctie. Let er wel op dat je op deze manier dubbel NAT hebt en soms ook CGN. VoIP zal dan echt niet meer werken.

Als je zoekt op zo'n ding, dan weet ik helaas niet hoe het heet. Alleen een modelnummer: Mijn Internet Ei is een Huawei E5373:
Afbeeldingslocatie: http://cf1.s3.souqcdn.com/item/2015/03/29/74/44/25/6/item_XL_7444256_7375130.jpg

Als het in vliegtuigen werkt om meerdere devices onder een account te laten verbinden, dan zal het vermoedelijk ook op campings werken.

[ Voor 44% gewijzigd door Trommelrem op 19-09-2016 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:19
Waarom worden hier oplossingen aangeboden terwijl de regels gewoon stellen dat je per apparaat moet betalen voor een internet verbinding?

Ik vind het ook onzin dat ik moet betalen voor internet maar toch wordt er elke maand een bedrag van mijn rekening gehaald. Als je een service wilt moet je daar voor betalen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-05 10:27
Op laptop kan je met connectify je wifi weer "doorverdelen" met eigen ssid gebruik ik in hotels in het buitenland waar je maar 1code krijgt bijv.
Link http://www.connectify.me/
Weet niet of het ook op tablet telefoon werkt zoek uit zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

xzaz schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:00:
Waarom worden hier oplossingen aangeboden terwijl de regels gewoon stellen dat je per apparaat moet betalen voor een internet verbinding?

Ik vind het ook onzin dat ik moet betalen voor internet maar toch wordt er elke maand een bedrag van mijn rekening gehaald. Als je een service wilt moet je daar voor betalen.
Jij betaald internet ongeachte de hoeveelheid apparaten, klein maar belangrijk verschil ;)

Goed, het is een voorwaarde/limiet die deel technisch te verdedigen is (maar ook deels achterhaald), andere kant natuurlijk hoofdzakelijk commercieel.

Hotspotten (tethering) was initieel ook vaak niet toegestaan voor mobiele abbo's, maar daar zat verder ook geen technische limitatie meer achter.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
SinergyX schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:13:
[...]

Jij betaald internet ongeachte de hoeveelheid apparaten, klein maar belangrijk verschil ;)

Goed, het is een voorwaarde/limiet die deel technisch te verdedigen is (maar ook deels achterhaald), andere kant natuurlijk hoofdzakelijk commercieel.

Hotspotten (tethering) was initieel ook vaak niet toegestaan voor mobiele abbo's, maar daar zat verder ook geen technische limitatie meer achter.
Het gaat erom dat je een service afneem, internet op één apparaat. Dat het niet leuk ik snap ik maar zo werkt de wereld / camping nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

xzaz schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:50:
Het gaat erom dat je een service afneem, internet op één apparaat. Dat het niet leuk ik snap ik maar zo werkt de wereld / camping nou eenmaal.
Je neemt het internet ook op één apparaat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
NoxiuZ schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:18:
Mijn vraag
Op de camping is er max 1 apparaat toegestaan, nu wil ik er met een ipad en een telefoon op, en vind het onzin dubbel te betalen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht de engenius als volgt te configureren:
WDS Mode en dan Bridge, met een netwerkkabeltje naar de WAN van de router/tp-link en die dan min of meer default configureren. Die zal dan een IP-adres opvragen bij de dhcp-server van de camping.

Engenius geef ik dan als IP 192.168.1.254 en dan zou die ook van achter de tp-link benaderbaar moeten zijn om wat instellingen aan te passen.

Enige waar ik bang voor ben is dat het AP van de camping het mac-adres ziet van zowel de engenius als de router, maar ik weet niet hoe het apparaat zich exact gedraagd als ie als bridge geconfigureerd wordt. Het liefst heb ik die Engenius als device die met de wifi verbindt omdat het op het randje van de camping zit.

Op de tp-link kan ook openwrt maar m'n collega was er al een tijdje zoet mee om dat te fixen en ik heb er eigenlijk zelf ook geen tijd voor om er een avond mee te stoeien.
toon volledige bericht
Hierbij het apparaat wat ik bedoel [url] http://www.wifishop.nl/en...otspot-extender/pid=33354 [url/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

5 euro voor internet per dag vind ik nog wel redelijk. Zelf zullen ze er ook aan willen verdienen en een zakelijke internetlijn is nu eenmaal duurder dan een reguliere voor consumenten. Je kan ook aan de camping-medewerkers vragen wat de mogelijkheiden zijn om meerdere apparaten aan te sluiten, in plaats van uitgaande dat het niet is toegestaan en als het al niet is toegestaan, dat je dan een dikke rekening krijgt of dat je een 'ban' krijgt.

Het zal vast niet de eerste keer zijn, dat ze een dergelijke vraag zouden krijgen.
Voor een 'demo' apparaat en 1 jaar garantie wel érg prijzig.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
CH40S schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:51:
5 euro voor internet per dag vind ik nog wel redelijk. Zelf zullen ze er ook aan willen verdienen en een zakelijke internetlijn is nu eenmaal duurder dan een reguliere voor consumenten. Je kan ook aan de camping-medewerkers vragen wat de mogelijkheiden zijn om meerdere apparaten aan te sluiten, in plaats van uitgaande dat het niet is toegestaan en als het al niet is toegestaan, dat je dan een dikke rekening krijgt of dat je een 'ban' krijgt.

Het zal vast niet de eerste keer zijn, dat ze een dergelijke vraag zouden krijgen.
[...]
Ja, 5 euro per dag op een premium locatie, mee te leven, dikke prima. Maar niet 15 euro per dag.

Overigens hoort het Internet gewoon een gratis functionaliteit te zijn als je als camping zoiets aanbiedt. Dat betaald maken zorgt ervoor dat veel lui het te duur vinden. Als je dan de kosten verwerkt en 50 cent per gebruiker per dag laat betalen zit je met een camping met 200 gebruikers zo weer alles terug te verdienen. En iedereen is happy want gratis wiefies. Denk er maar eens aan, 10 ruggen in een seizoen wat je dan extra verdient. En dat terwijl je campingplekje van 35 naar 35,50 gaat. Nou boehoe, daar blijven je klanten niet voor weg hoor. Die komen voor die 50ct graag terug als je goede wifi hebt. Na 3 seizoenen volledig terug verdiend incl. aanleg/montage en dan na 5 jaar nog een paar ruggen investeren in een upgrade ofzo.

Ga anders ergens anders moraalridder spelen.

Als de camping unlimited devices toestaat is hun verdienmodel om zeep geholpen (1 key voor de hele camping heujj). Dus er wordt een limiet ingesteld, dat er vaak een babyboomer met zijn laptop of ipad zit, prima, maar ik heb meer dan 1 device en verwacht voor dat geld gewoon dat ík Internet access heb, niet een van mijn apparaten. Kan je de moraalridder gaan uithangen maar daar zit ik niet op te wachten en heb ik niet om gevraagd. Ik vroeg om technische info.
Anoniem: 203842 schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:52:
Je moet eigenlijk twee routers hebben. Eentje die als "client" werkt (less: wifi omzet naar LAN), en weer een andere die van LAN weer WiFi maakt (less: werkt als een access point). Deze laatste zendt dan een signaal uit die voor jou alleen is en als jouw apparaten.

De camping ziet alleen maar één MAC adres wat binnenkomt, en dat is de eerste router, wat daarachter gebeurt weet hij eigenlijk niet (is niet helemaal waar, ik weet ook wel dat er een router aan hangt met wat extra apparaten, ook al zie ik maar één MAC).
Ik denk dat dat ook de meest logische optie is, maar geen idee of dat gaat werken omdat het AP van de camping het mac-adres van én mijn AP ziet én de router.
SinergyX schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:33:
Is het niet makkelijker gewoon een wifi repeater ('powerplug' versie) te nemen? Die pikt het Wifi signaal op, zet hem door naar router (WAN), heb je dat gehad.

Maar heb je ook gedacht aan mogelijke 'login' pagina die veel public wifi's hebben? (zoals KPN hotspots), moet je of een router hebben die dit direct kan, kans groot dat het gewoon mac-adres based is, met beetje spelen kan je heel eind komen.
Ja, maar dan zal je per device een IP moeten opvragen. Ga ik 3 IP-adressen opvragen, gaan ze niet toestaan...
Marzman schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:20:
[...]

Nou ja het is een camping, ze zullen je toch niet voor het leven bannen als ze dat ontdekken? Ik gebruik zoveel hotspots van verschillende aanbieders (Fonera via verschillende ISP's/Telenet) en soms krijg ik een melding dat ik te veel sessies actief heb. Dan werkt het tijdelijk niet tot die sessies verlopen zijn en daarna log ik gewoon weer in. Ik denk dat ze eerder in actie zullen komen als heel de dag zit te leechen dan wanneer je twee apparaten online hebt.
Tuurlijk bannen ze mij niet, maar als het simpel geregeld is, is het eerste device waarmee je verbinding maakt het device wat toegang heeft. Apparaat krijgt dan een IP-adres in een public vlan en done. Wil je met een ander apparaat verbinding maken zegt ie gewoon: code al gebruikt, kthnxbye koop nieuwe code give moneyz. Ja, er zijn apparaten die het mogelijk anders doen en meerdere apparaten toestaan en een ervan access geven maar dat zal anders geregeld zijn en mogelijk complexer. Ik weet dat o.a. Ruckus het op mac-adres doet en PFsense volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 20:54
Maar wat je zoekt is een router met WISP mogelijkheid, ik heb die van mij ergens van ebay, 17 euro nog wat.
Gaat al een aantal jaren mee naar de campings in frankrijk en werkt uitstekend.

Zeker als het signaal te zacht is kan je de wisp zo neerzetten dat mijn client wel verbinding kan maken.

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
CH40S schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:51:

Natuurlijk zijn er ook nog nieuwe apparaten te koop, die kosten (volgens google) ietsje meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 21:49
Kijk dat is een echte Tweaker, zich voor zijn vakantie al druk maken en nu 100 euro uitgeven om straks 75 euro te besparen.

Je kunt je ook afvragen of je straks wel elke dag internet nodig hebt, bespaar je nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:40
WISP router is ideaal (heb/had zelf een TPLInk geval). Maar een Windows laptop met de juiste (Intel) chipset kan het ook out of the box zonder verdere hardware.

De laatste camping waar ik deze zomer was had voor een vermogen aan Ubiquity APs hangen. De ontvangst was overal meer dan uitstekend, maar de prijzen :X Het was dus dringen geblazen bij de plek waar het gast netwerk beschikbaar was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Nee, als jij met één router (lees: client) connect met de WiFi van de camping, dan zien zijn maar één MAC. Die van de WiFi kaart. Wat erachter gebeurt, weet men niet.

Is hetzelfde met de routers van Ziggo, ADSL etc... Die zien ook maar één MAC, de rest van al jouw tig apparaten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:31
Je kunt ook connectify gebruiken om je laptop om te toveren tot hotspot, heel wat goedkoper dan allerlei routers kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
NoxiuZ schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:34:
[...]
Kan je de moraalridder gaan uithangen maar daar zit ik niet op te wachten en heb ik niet om gevraagd. Ik vroeg om technische info.
Dus omdat je niet tussen 1945 en 1960 bent geboren gelden de regels niet voor jouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik gebruik zelf altijd gewoon een DD-WRT compatible router welke ik als "client" aanmeld bij het wifi..

daar achter hangt een 2de router welke als accesspoint fugeert voor mn eigen clients.. :-)

al zou het ook met 1 kunnen.. maar dan moet je wel 1 hebben met een dubbele radio er in..
en die goedkope TPlink 841s kosten niks dus ik houd het liever bij 2 losse gezien de TP-Link buiten hangt... beschut.. maar als die dood gaat bijzaak:)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 12:27
NoxiuZ schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:41:Ik vind 5 euro per 24 uur al veel, dus als ik 5 dagen er ben ben ik straks 75 euro verder.
Al eens gekeken wat een week-pas internet kost bij je mobiele provider, al weet ik natuurlijk niet wat de wensen zijn qua data verkeer en snelheid maar mijn ervaring met camping wifi is dat je daar niks van hoeft te verwachten.

T-Mobile
  • 7 dagen 500MB voor 14,99
  • 14 dagen voor 1000MB 24,99
KPN
  • 31 dagen 500MB 9,99
  • 31 dagen 1000MB 14,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444220

NoxiuZ schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:34:
[...]

Ja, 5 euro per dag op een premium locatie, mee te leven, dikke prima. Maar niet 15 euro per dag.

Overigens hoort het Internet gewoon een gratis functionaliteit te zijn als je als camping zoiets aanbiedt. Dat betaald maken zorgt ervoor dat veel lui het te duur vinden. Als je dan de kosten verwerkt en 50 cent per gebruiker per dag laat betalen zit je met een camping met 200 gebruikers zo weer alles terug te verdienen. En iedereen is happy want gratis wiefies. Denk er maar eens aan, 10 ruggen in een seizoen wat je dan extra verdient. En dat terwijl je campingplekje van 35 naar 35,50 gaat. Nou boehoe, daar blijven je klanten niet voor weg hoor. Die komen voor die 50ct graag terug als je goede wifi hebt. Na 3 seizoenen volledig terug verdiend incl. aanleg/montage en dan na 5 jaar nog een paar ruggen investeren in een upgrade ofzo.

[...]

Ga anders ergens anders moraalridder spelen.

Als de camping unlimited devices toestaat is hun verdienmodel om zeep geholpen (1 key voor de hele camping heujj). Dus er wordt een limiet ingesteld, dat er vaak een babyboomer met zijn laptop of ipad zit, prima, maar ik heb meer dan 1 device en verwacht voor dat geld gewoon dat ík Internet access heb, niet een van mijn apparaten. Kan je de moraalridder gaan uithangen maar daar zit ik niet op te wachten en heb ik niet om gevraagd. Ik vroeg om technische info.
toon volledige bericht
De campingplaats gaat van €35, - naar €35,50 en de WiFi meteen van prima naar onwerkbaar omdat er nu 200 devices 'gratis' gebruik er van maken. Daarnaast heb je voor 'gratis' mijn inziens geen recht tot klagen wanneer het niet (fatsoenlijk) werkt. Bij betaalde dienst kun je wel klagen.

Wellicht is T-mobile 4G voor thuis iets voor je,mits het bereik goed is op de camping(of gaat het over een buitenlandse camping?).
Maandelijks opzegbaar en geen last van premium plekken of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Anoniem: 444220 schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:11:
[...]

De campingplaats gaat van €35, - naar €35,50 en de WiFi meteen van prima naar onwerkbaar omdat er nu 200 devices 'gratis' gebruik er van maken. Daarnaast heb je voor 'gratis' mijn inziens geen recht tot klagen wanneer het niet (fatsoenlijk) werkt. Bij betaalde dienst kun je wel klagen.

Wellicht is T-mobile 4G voor thuis iets voor je,mits het bereik goed is op de camping(of gaat het over een buitenlandse camping?).
Maandelijks opzegbaar en geen last van premium plekken of wat dan ook.
waar ik altijd op de camping sta ligt nu nog een 12MBIT ADSL2+ lijn voor +- 100 plaatsen..
en je betaald er ook nog best voor.... en het werkt 9/10 dus ook gewoon niet of zo traag dat GPRS nog sneller is ;)

nou kan de beheerder er ook weinig aan doen dat er max 12mbit geleverd kan worden.. maar dat je nog best moet betalen voor iets wat amper werkt.... vind ik toch minder geslaagd..
maar goed met een beetje geluk ligt er komende zomer ook in die uithoek glasvezel.. en kan de camping beschikken over 4x 500mbit max.. dus ik zie het wel weer ;) al zou ik de boel dan nog wel speedcappen per inlogcode..

en 4G voor thuis klinkt leuk... maar ik mis eigenlijk daar nog de keuze van overdag een speedcap van bv 2mbit ipv data limieten ;) los van het feit van de eenmalige kosten

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem

Omdat als je de redenering van de regels er op naleest, dan is de reden vaak dat ze willen dat je per persoon betaalt. De regels zijn vaak opgesteld in een tijd dat iedere persoon één device had.

Bovendien, als je via een Internet Ei bent verbonden, dan gebruik je slechts één device tegelijkertijd, ook al zijn er meerdere devices verbonden. Ik vind het in ieder geval prettig dat ik tijdens een vlucht zowel Web Whatsapp als mijn Surface kan gebruiken. Ik deel mijn Internet Ei niet met andere gebruikers en ik gebruik geen twee devices tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Laatst online: 03-05 00:18
Mijn caravan project :
Raspberry pi
Wifi usb dongle
oude Fritzbox (over na contract verlenging xs4all)
2 meter Usb verlengkabel
0,5 m netwerkkabel tussen pi en en fritzbox
SD kaart (8 gb)
kosten : 0,00 euro
er is niets speciaal voor aangeschaft alles is normaal hier in huis in gebruik.
de pi ingericht als proxy zodat wifi verbinding maakt met camping wifi en lan poort is gekoppeld aan fritzbox voor
ons caravan wifi netwerk.

denk eens na over zo'n soort oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Laatst online: 09-05 20:54
rc5proxy schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:46:
Mijn caravan project :
Raspberry pi
Wifi usb dongle
2 meter Usb verlengkabel
SD kaart (8 gb)
de pi ingericht als proxy zodat wifi verbinding maakt met camping wifi en lan poort is gekoppeld aan fritzbox voor

1 raspberry met 2 wireless netwerkkaarten werkt ook icm raspbian....

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04 08:36

Genius-General

Expect the Unexpected

Heb je een gaan geroote telefoon? Ik gebruikte altijd fqrouter, dan maak je een wifi van de wifi van de camping. Log je in via de webpagina en voilla iedereen kan op joun hotspot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Genius-General schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:45:
Heb je een gaan geroote telefoon? Ik gebruikte altijd fqrouter, dan maak je een wifi van de wifi van de camping. Log je in via de webpagina en voilla iedereen kan op joun hotspot
Nee maar dat valt te regelen :p

Goed moment om mijn OP3 te rooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04 08:36

Genius-General

Expect the Unexpected

NoxiuZ schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:18:
[...]

Nee maar dat valt te regelen :p

Goed moment om mijn OP3 te rooten :)
Ik weet dat het niet met elke telefoon werkt maar is nartuurlijk het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Mijn caravan project :
Raspberry pi
Wifi usb dongle
2 meter Usb verlengkabel
SD kaart (8 gb)

Dat wil ik ook nog eens maken oid ;) alleen denk ik dat de boel ook op de schop gaat als er glas komt.. gezien het nu B/G only is..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 22:45
NoxiuZ schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:18:
...

Ook al heb je geen zin om er mee te stoeien; blijft wel de meest stabiele oplossing.

Zo lastig is OpenWRT niet te flashen, anders dan firmware flashen is het echt niet..

En de WiFi als client koppelen is ook zo gedaan. Dat is sneller geregeld en de camping wifi ziet maar 1 client.

TP-Link TL-WR841N met OpenWRT Chaos Calmer en de WiFi in client mode (WISP). <-- filmpje ;)
Dan de EAP350 als Accespoint bedraad aansluiten op de TP-Link.

Testopstelling:
Thuis gewoon je laptop bekabeld aan de TP-Link hangen en deze als client via WiFi aan je eigen AP koppelen.
Als dat werkt de volgende stap. De engenius bekabeld aansluiten op de TP-link en configureren.

Dan je laptop op de Engenius koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
SMSfreakie schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:22:
[...]

Dat wil ik ook nog eens maken oid ;) alleen denk ik dat de boel ook op de schop gaat als er glas komt.. gezien het nu B/G only is..
Bij mijn is het in een tour caravan in gebouwd ;)
Glas is dus geen optie.
en we staan bijna elke 14 dagen lang weekend ergens anders op een camping in NL of BE .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
rc5proxy schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:05:
[...]

Bij mijn is het in een tour caravan in gebouwd ;)
Glas is dus geen optie.
en we staan bijna elke 14 dagen lang weekend ergens anders op een camping in NL of BE .
Ohja dat is wel nice :)
heb je ook nog een speciale antenne er aan of niet ? k heb nu eigenlijk een 2.4ghz yagi er aan om een beetje beter signaal te krijgen.. alleen die 16dBi neem ik wel met een korrel zout ;) al presteert die wel beter dan een 7dBi omni...

mischien is het nl wel een idee omdat in de "nieuwe" caravan te gaan maken

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Mijn caravan project :
Raspberry pi
Wifi usb dongle
2 meter Usb verlengkabel
SD kaart (8 gb)

Hoe ga jij dan om met campings waar een ticket systeem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03 00:41
hmm als je de laatsen verzie van windows 10 hebt (insider) kun je gewoon een hotspot open zetten met je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
SMSfreakie schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:38:
[...]

Ohja dat is wel nice :)
heb je ook nog een speciale antenne er aan of niet ? k heb nu eigenlijk een 2.4ghz yagi er aan om een beetje beter signaal te krijgen.. alleen die 16dBi neem ik wel met een korrel zout ;) al presteert die wel beter dan een 7dBi omni...

mischien is het nl wel een idee omdat in de "nieuwe" caravan te gaan maken
Nee usb wifi stick en 2 meter usb kabel die aan goede kant voor het raam geplakt wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
shure-fan schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:18:
[...]

Hoe ga jij dan om met campings waar een ticket systeem is?
inloggen op pi en ticket intikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
rc5proxy schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:40:
[...]

Nee usb wifi stick en 2 meter usb kabel die aan goede kant voor het raam geplakt wordt ;)
ach zo :)

Dat werkt voor mij helaas niet :( maar goed komende zomer eens een "Power WiFi" usb adapter halen, en kijken als die zich kan meten aan de TP-Link wr841d met 16dBi Yagi ...

geeft sowieso iets minder belasting op mn antenne paal denk ik.. en verder heeft ongeveer elke caravan voor mij een nutteloos gat in het dak.. mischien dat ik hem daar in kan steken (mits niet te hoog ;))

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
SMSfreakie schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:01:
[...]

ach zo :)

Dat werkt voor mij helaas niet :( maar goed komende zomer eens een "Power WiFi" usb adapter halen, en kijken als die zich kan meten aan de TP-Link wr841d met 16dBi Yagi ...

geeft sowieso iets minder belasting op mn antenne paal denk ik.. en verder heeft ongeveer elke caravan voor mij een nutteloos gat in het dak.. mischien dat ik hem daar in kan steken (mits niet te hoog ;))
Heb ik inderdaad ook aan gedacht en dat is weer voor het voorjaar.
ik heb gaskachel er al uitgesloopt en vervangen voor lage amp elec kachel.
nu heb ik dus grote ruimte over waar gaskachel zat :o
daar alles inbouwen en via oude schoorsteen usb kabel omhoog en wifi stick boven in vast lijmen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
rc5proxy schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:46:
[...]

Heb ik inderdaad ook aan gedacht en dat is weer voor het voorjaar.
ik heb gaskachel er al uitgesloopt en vervangen voor lage amp elec kachel.
nu heb ik dus grote ruimte over waar gaskachel zat :o
daar alles inbouwen en via oude schoorsteen usb kabel omhoog en wifi stick boven in vast lijmen :)
dat gat ja.. ;) alleen heb ik de kachel er nog wel in....
al wordt die nooit gebruikt ( vertrouw dat ding niet ) en in de volgende sleurhut maar wel eens kijken of die er uit kan op een nette manier.. en dan een extra deurtje oid er voor terug maken.. toch weer wat extra opslag ruimte ;)

404 Signature not found

• Rukapul
kwakzalver schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:03:
[...]

Ook al heb je geen zin om er mee te stoeien; blijft wel de meest stabiele oplossing.

Zo lastig is OpenWRT niet te flashen, anders dan firmware flashen is het echt niet..

En de WiFi als client koppelen is ook zo gedaan. Dat is sneller geregeld en de camping wifi ziet maar 1 client.

TP-Link TL-WR841N met OpenWRT Chaos Calmer en de WiFi in client mode (WISP). <-- filmpje ;)
Pfff. Waarom maken mensen een filmpje van 6 minuten voor iets wat in 2 screenshots uitgelegd had kunnen worden 8)7

Toevallig heb ik de TP-Link MR3040. Dat is een portable WISP router, maar met de nodige beperkingen en onhandigheden.

Heb er dus OpenWRT op geflasht en in een split second de WiFi interface mode van master naar client omgezet, scan naar wifi netwerk, join, gekoppeld aan wan.

Vervolgens:
Dan de EAP350 als Accespoint bedraad aansluiten op de TP-Link.
Dat hoeft niet per se. Als je radio het ondersteunt dan kun je op dezelfde radio nog een wireless interface aanmaken. Dat is niet meer dan even op 'add' drukken, mode 'access point' selecteren en aan 'lan' koppelen. Even een SSID en wachtwoord configureren en je bent op dezelfde radio client en access point waartussen verkeer ge-NAT wordt.

Enige wat niet zo handig in OpenWRT out of the box lijkt is dat als je wilt koppelen aan een access point als client met 'scan' dat hij effectief alle wireless interfaces verwijdert. Een ander nadeel is dat je niet kunt koppelen aan een SSID, maar het meteen beperkt tot een specifiek access point (MAC adres) wat op een camping met meerdere access points wat onhandig is.
edit: dat laatste is eenvoudig opgelost door het BSSID veld leeg te maken.
edit: het eerste is eenvoudig te omzeilen door eerst de wan client entry weg te gooien.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 22-09-2016 08:37 ]

• Trommelrem
Speciaal voor TS heb ik gisteren een foto gemaakt van mijn Internet Ei:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/nrh7o9yc5ig8z.jpg

Ik gebruik een Internet Ei om tijdens vluchten WiFi te delen tussen al mijn apparaten:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/eck3j4gcfealv.png

Zodat ik maar een keer hoef te betalen om meerdere devices te gebruiken. Ook in hotels werkt dit prima om een WiFi account te delen met meerdere apparaten. Omdat de LTE banden in de EU anders zijn dan in de VS, werkt 4G van een Europees Internet Ei doorgaans niet in de VS. In de VS gebruik ik gewoon een iPhone als hotspot. Zo'n apparaat kost niet zo veel en het is echt super handig. Internet Ei is overigens niet de officiele naam. Ik heb geen idee hoe zo'n ding heet. Iemand?

[ Voor 11% gewijzigd door Trommelrem op 22-09-2016 03:40 ]

• Rukapul
Trommelrem schreef op donderdag 22 september 2016 @ 03:38:
Internet Ei is overigens niet de officiele naam. Ik heb geen idee hoe zo'n ding heet. Iemand?
Ze worden ook wel mifi routers genoemd (4G + ingebouwde NAT-router over WiFi/kabel)

Maar veel travel / WISP routers hebben ook een 4G modem als optie waardoor ze hetzelfde kunnen naast WiFi naar WiFi/kabel NAT-router.

Als je zoekt op de termen mifi / travel / WISP router dan kom je vanzelf uit met wat je nodig hebt.

• dustyrick
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-05 13:08
Afgelopen zomer op de camping in Frankrijk hetzelfde 'probleem' gehad.

7 personen die allemaal met de telefoon gebruik willen maken van de wifi, maar het enkel toegestaan is om maar met één apparaat in te loggen.

Voor een paar euro een extra wifi usb adapter gekocht, Connectify geinstalleerd en de laptop verbonden met de wifi van de camping. Connectify instellen icm. de extra wifi usb adapter en dit heeft heel de vakantie prima gewerkt.. :)
Pagina: 1