Nieuwe Moederbord

Pagina: 1
Acties:

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-02 20:42
Ik was van plan om eind van het jaar nieuwe systeem te bouwen, maar omdat wat dingen tussen zijn gekomen moet ik het gaan uitstellen tot zomer volgend jaar.

Maar nu zit ik met een probleem, mijn huidige moederbord is kapot gegaan.

Ik zoek een?
Ik zoek eigenlijk een moederbord waar mijn A10-6800K Black Edition op kan. Het is een FM2.

Wat is je budget?
Zou graag niet meer dan 60 a 70 voor willen uitgeven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf had ik altijd moederborden van Asus, maar ander merk mag ook wel als het maar te vertrouwen is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem bestaat uit volgende

- AMD A10-6800K Black Edition CPU
- NZXT HALE82 V2 550W Voeding
- Kingston HyperX Fury 2x4GB DDR3 1866
- Sapphire R7 250 2GB D3 Videokaart
- Samsung 850 EVO 250GB SSD
- 1TB Seagate HDD
- Asus VS278H Monitor (27 inch )

Wat is zelf al heb gevonden/gekeken:

- pricewatch: ASRock FM2A58+ BTC
- pricewatch: MSI A78M-E45 V2

Nogmaals het gaat om moederbord dus geen advies voor nieuw systeem. Dat gaat momenteel even niet.

Alvast bedankt :)

• arnoutb
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-09-2022
Dan zou ik voor het ASRock moederbord gaan, aangezien je dan eventueel nog een keer zou kunnen uitbreiden naar bijvoorbeeld 16 gb ram.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

*Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? deze al eens bekeken. Op basis daarvan kun je een mooie keuze maken tussen die 2 bordjes.

Persoonlijk zou ik voor een A88X gaan als je gebruik maakt van die IGP (geen idee of die R7 250 een losse kaart is die je benoemt. Als dat zou is zou ik eens testen of de IGP niet net zo snel is), die zijn toch weer wat sneller dan de A78 borden (en niet eens zo heel erg duur).

Verwijderd

TERW_DAN schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:09:
Persoonlijk zou ik voor een A88X gaan als je gebruik maakt van die IGP (geen idee of die R7 250 een losse kaart is die je benoemt. Als dat zou is zou ik eens testen of de IGP niet net zo snel is), die zijn toch weer wat sneller dan de A78 borden (en niet eens zo heel erg duur).
Ik denk dat TS de R7 250 in dualgraphics gebruikt met de igpu. Zo niet dan kan hij dat eens proberen
Nope, werkt alleen met HD6670.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2016 18:25 ]

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-02 20:42
Bedankt allemaal voor reacties

Heb AsRock moederbord besteld.

En mijn videokaart is een losse kaart het is deze ( pricewatch: Sapphire R7 250 2GB D3 ). Hij voldoet nog prima voor games die ik af en toe speel.

@TERW_DAN: bedankt voor linkje, die topic heb ik in verleden keer doorgelezen maar totaal vergeten dat die er was :)

[ Voor 17% gewijzigd door SnowBigQ op 19-09-2016 20:02 ]