desktop boot niet meer na windows update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• brak zak
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03-2021
Beste mensen,

Sinds mijn desktop (windows 10) gisteren een update heeft geïnstalleerd krijg ik mijn pc niet meer geboot.

Ik heb alle boot opties al handmatig geprobeerd dmv de f11-toets tijdens het opstarten, maar geen van de boot opties laat mijn windows opstarten.

Met de hardware lijkt ook niets aan de hand te zijn. Het lampje gaat aan, de fans draaien en het geluid klinkt verder ook gewoon zoals het hoort.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit op kan lossen? Alle beetjes helpen!

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt niet iets wat met client software te maken heeft, maar met het hele OS. Tikje naar WOS toe.

Kijk ondertussen ook even in de verschillende topics van WOS en probeer opstartherstel te starten van Windows.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

• brak zak
Hero of Time schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:54:
Klinkt niet iets wat met client software te maken heeft, maar met het hele OS. Tikje naar WOS toe.

Kijk ondertussen ook even in de verschillende topics van WOS en probeer opstartherstel te starten van Windows.
Hoe kom ik bij opstartherstel wanneer ik windows niet op kan starten? Is hier een bepaalde hotkey voor? Overigens excuses voor het plaatsen van dit topic op de verkeerde plek.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

brak zak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:15:
[...]

Hoe kom ik bij opstartherstel wanneer ik windows niet op kan starten? Is hier een bepaalde hotkey voor? Overigens excuses voor het plaatsen van dit topic op de verkeerde plek.
Jouw systeem zal waarschijnlijk proberen te starten met de fastboot techniek. Dit moet je op een of andere manier zien te onderbreken, zodat je meer tijd hebt om op F8 e.d. te kunnen drukken of om van andere media op te starten.

Dat het op de verkeerde plek staat is niet erg, daar zijn wij voor. Er zijn zelfs mensen die hier langer rond lopen en 't nog fout doen, dus voor een nieuweling als jij is het echt geen ramp. ;) Welkom en geniet van het verblijf hier. :)

• brak zak
Hero of Time schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:33:
[...]

Jouw systeem zal waarschijnlijk proberen te starten met de fastboot techniek. Dit moet je op een of andere manier zien te onderbreken, zodat je meer tijd hebt om op F8 e.d. te kunnen drukken of om van andere media op te starten.

Dat het op de verkeerde plek staat is niet erg, daar zijn wij voor. Er zijn zelfs mensen die hier langer rond lopen en 't nog fout doen, dus voor een nieuweling als jij is het echt geen ramp. ;) Welkom en geniet van het verblijf hier. :)
Fastboot staat uit. De bios ingaan is geen enkel probleem.
Wat ik echter raar vind is dat ik nergens veilige modus kan vinden?

Ook wanneer ik handmatig alle boot opties probeer die mijn systeem aangeeft krijg ik windows niet opgestart. Voorheen kon ik altijd handmatig booten als ik via "windows boot manager" mijn systeem opstartte.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

brak zak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:50:
Beste mensen,

Sinds mijn desktop (windows 10) gisteren een update heeft geïnstalleerd krijg ik mijn pc niet meer geboot.

Ik heb alle boot opties al handmatig geprobeerd dmv de f11-toets tijdens het opstarten, maar geen van de boot opties laat mijn windows opstarten.

Met de hardware lijkt ook niets aan de hand te zijn. Het lampje gaat aan, de fans draaien en het geluid klinkt verder ook gewoon zoals het hoort.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit op kan lossen? Alle beetjes helpen!
Je hebt dan zwart beeld of, kan het niet aan je scherm liggen dan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• brak zak
Hackus schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:51:
[...]

Je hebt dan zwart beeld of, kan het niet aan je scherm liggen dan ?
Aan mijn scherm ligt het sowieso niet.
Als ik mijn pc opstart en niet de bios of iets dergelijks in ga, blijft hij hangen op het moment wanneer de hotkeys in beeld komen (f2 voor UEFI setup, F6 voor instant flash F11 voor boot menu etc.). Verder dan dit punt komt hij niet.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

brak zak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:46:
[...]

Fastboot staat uit. De bios ingaan is geen enkel probleem.
Wat ik echter raar vind is dat ik nergens veilige modus kan vinden?

Ook wanneer ik handmatig alle boot opties probeer die mijn systeem aangeeft krijg ik windows niet opgestart. Voorheen kon ik altijd handmatig booten als ik via "windows boot manager" mijn systeem opstartte.
Ok, als je dus nog gewoon alle toetsen kan gebruiken voordat Windows start, kan je met F8 proberen naar safe mode te gaan. Anders moet je via een USB stick opstarten naar herstelmodus en zo je OS herstellen.

• brak zak
Hero of Time schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:23:
[...]

Ok, als je dus nog gewoon alle toetsen kan gebruiken voordat Windows start, kan je met F8 proberen naar safe mode te gaan. Anders moet je via een USB stick opstarten naar herstelmodus en zo je OS herstellen.
Met de f8-toets krijg ik geen pop-up scherm. Er staat ook niet dat ik met de f8 toets ergens naar een menu kan gaan. Wel met de f2 en f11 toetsen. Hoe ga je naar safe mode? Via je bios settings of kan de f8 toets ook een andere toets zijn afhankelijk van het merk ofzo?

• PilatuS
  • Niet online
Boot anders van een Windows 10 installatie USB stick of DVD en kijk of je de huidige installatie kan herstellen.

• brak zak
PilatuS schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:06:
Boot anders van een Windows 10 installatie USB stick of DVD en kijk of je de huidige installatie kan herstellen.
Dat is het probleem. Ik heb geen windows 10 CD gekocht, maar destijds mijn windows 8 geupgraded naar windows 10.

Moet ik windows 10 compleet downloaden en op usb zetten of kan ik een update downloaden en op usb zetten? Ik heb dit nooit eerder gedaan dus weet niet hoe dit in zijn werking gaat..

• PilatuS
  • Niet online
brak zak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:15:
[...]

Dat is het probleem. Ik heb geen windows 10 CD gekocht, maar destijds mijn windows 8 geupgraded naar windows 10.

Moet ik windows 10 compleet downloaden en op usb zetten of kan ik een update downloaden en op usb zetten? Ik heb dit nooit eerder gedaan dus weet niet hoe dit in zijn werking gaat..
Je kan op een andere Windows machine met de Media Creation Tool een USB stick maken waarmee je kan booten en waarmee je normaal Windows installeerd. Andere optie is in Windows 10 een Recovery Drive maken.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 17-09-2016 18:41 ]

Pagina: 1