Toon posts:

[Upgrade] Laatste vragen voor bestellen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil deze week graag mijn PC upgraden en nu heb ik de hele week al research gedaan naar de onderdelen die ik wil hebben maar heb nog een aantal vragen waar ik zelf niet uit kwam. Dit zijn de onderdelen die ik wil aanschaffen(de CPU koeler heb ik reeds in bezit).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 445,95€ 445,95
1MSI X99A RAIDER€ 199,50€ 199,50
1EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 785,-€ 785,-
1Zalman CNPS9900 MAX (Red led)€ 60,90€ 60,90
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 77,90€ 77,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.569,25

Ik heb al een het ander gecontroleerd(of de onderdelen wel werken met elkaar) maar wil het graag ten controle nog even hier vragen. Ondersteund mijn moederbord de onderdelen die ik erop wil gebruiken?
En het belangrijkst(hier kwam ik zelf niet uit) past deze CPU koeler op mijn moederbord/processor. Want ik zag dat er stond dat hij wel geschikt is voor een LGA2011 socket maar geldt dit dan ook voor de LGA2011-v3 waar ik voor ga?

Alvast bedankt voor de moeite!

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je CPU heeft een 2011-3 socket en je mobo ook. Dus dat moet gaan werken. Maar je kunt altijd de support list van het moederbord opzoeken, daar staat precies in welke CPU erop werkt, en vanaf welke biosversie.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:28:
Je CPU heeft een 2011-3 socket en je mobo ook. Dus dat moet gaan werken. Maar je kunt altijd de support list van het moederbord opzoeken, daar staat precies in welke CPU erop werkt, en vanaf welke biosversie.
Ah oke dit dacht ik al! Het is immers de zelfde socket. Maar past mijn CPU fan er ook op? Want dit is dus waar ik ga twijfelen...

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:34
Zou moeten passen. Past het niet kan je hem altijd terug sturen. En waarom stuur je niet een mailtje naar Azerty. Om te vragen of ze hem überhaupt nog kunnen bestellen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:29:
[...]

Ah oke dit dacht ik al! Het is immers de zelfde socket. Maar past mijn CPU fan er ook op? Want dit is dus waar ik ga twijfelen...
Kijk in de documentatie van je moederbord, weet je gelijk welke bios je nodig hebt...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Nou ontbreekt er hier een heleboel nuttige info, zoals, nou ja, een doel, een budget e.d., maar nogmaals, zoals al eerder aangegeven in br00ky in "(Upgrade) Werkt dit samen?", zonder die informatie kan je geen inhoudelijk advies verwachten. Die vragen die je nu stelt zijn google-vragen en horen per definitie niet thuis op het forum.

Daarbij als het om een upgrade gaat die ook in Help! Ik ga mijn PC upgraden... beschreven staat, zijn de gekozen componenten niet per se ideaal... Doe jezelf een lol en vul je topicstart nog aan met de standaardvragen.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

[ Voor 42% gewijzigd door br00ky op 17-09-2016 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:35:
Zou moeten passen. Past het niet kan je hem altijd terug sturen. En waarom stuur je niet een mailtje naar Azerty. Om te vragen of ze hem überhaupt nog kunnen bestellen.
Je bedoeld de CPU fan toch? Want deze heb ik reeds in bezit.

• loki504
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:41:
[...]

Je bedoeld de CPU fan toch? Want deze heb ik reeds in bezit.
Oooh wist niet dat hij al in bezit was.

https://www.alternate.nl/...oeler/html/product/691794

Hij staat gewoon voor 2011-3. Tenzij de kleur rood roet in het eten kan gooien moet het gewoon passen.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:41:
Nou ontbreekt er hier een heleboel nuttige info, zoals, nou ja, een doel, een budget e.d., maar nogmaals, zoals al eerder aangegeven in br00ky in "(Upgrade) Werkt dit samen?", zonder die informatie kan je geen inhoudelijk advies verwachten. Die vragen die je nu stelt zijn google-vragen en horen per definitie niet thuis op het forum.

Daarbij als het om een upgrade gaat die ook in Help! Ik ga mijn PC upgraden... beschreven staat, zijn de gekozen componenten niet per se ideaal... Doe jezelf een lol en vul je topicstart nog aan met de standaardvragen.

[...]
Ik vind het echt belachelijk hoe er wordt gereageerd op dit forum op onwetendheid en het niet invullen voor een paar simpele vragen. Budget maakt niets uit(wat boeit het jou immers, ik heb de onderdelen al uitgezocht) de vraag waar jij naar verwijst was een fout kwa moederbord daarom maak ik nu een nieuwe topic aan(staat dit je niet aan reageer dan niet) doel is natuurlijk gamen zoals aangegeven in vorige topics(ik vraag toch niet of deze onderdelen geschikt zijn voor mijn doel enkel of ze samen gaan werken)
Als je nog informatie nodig hebt die er daadwerkelijk toe doet dan geef ik je deze graag. Daarnaast heb ik dit dus wel op Google opgezocht en stel ik de vraag daarom nu op Tweakers. Als jij hier geen antwoord op wil geven dan klik je verder i.p.v. dat kinderachtige gedoe weer.

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:44:
[...]

Oooh wist niet dat hij al in bezit was.

https://www.alternate.nl/...oeler/html/product/691794

Hij staat gewoon voor 2011-3. Tenzij de kleur rood roet in het eten kan gooien moet het gewoon passen.
Oops, dat heb ik denk net over het hoofd gezien. Zat namelijk ook op alternate.nl te kijken net. Dank je voor de hulp :)
Nog tips, opmerkingen over de onderdelen of ziet dit er goed uit voor een gaming rig?

• loki504
Hooguit wat overkill. Maar dat kan ook geen kwaad.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:47:
[...]

Ik vind het echt belachelijk hoe er wordt gereageerd op dit forum op onwetendheid en het niet invullen voor een paar simpele vragen. Budget maakt niets uit(wat boeit het jou immers, ik heb de onderdelen al uitgezocht) de vraag waar jij naar verwijst was een fout kwa moederbord daarom maak ik nu een nieuwe topic aan(staat dit je niet aan reageer dan niet) doel is natuurlijk gamen zoals aangegeven in vorige topics(ik vraag toch niet of deze onderdelen geschikt zijn voor mijn doel enkel of ze samen gaan werken)
Als je nog informatie nodig hebt die er daadwerkelijk toe doet dan geef ik je deze graag. Daarnaast heb ik dit dus wel op Google opgezocht en stel ik de vraag daarom nu op Tweakers. Als jij hier geen antwoord op wil geven dan klik je verder i.p.v. dat kinderachtige gedoe weer.
Prima dat je het googlet, maar geef dan aan wat je gevonden hebt en waarom dat onduidelijk is. Nu komt het over alsof je de vraag dumpt op het forum, en dat is niet hoe Tweakers werkt :).

Verder geef ik je alleen een tip hoe je advies kan verbeteren. Een X99 set heeft immers een vrij beperkte userbase. Het zou toch zonde zijn als je een betere aankoop kan doen? We hebben het immers over 1.5K.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:52:
[...]

Prima dat je het googlet, maar geef dan aan wat je gevonden hebt en waarom dat onduidelijk is. Nu komt het over alsof je de vraag dumpt op het forum, en dat is niet hoe Tweakers werkt :).

Verder geef ik je alleen een tip hoe je advies kan verbeteren. Een X99 set heeft immers een vrij beperkte userbase. Het zou toch zonde zijn als je een betere aankoop kan doen? We hebben het immers over 1.5K.
Hmmm, ik ben niet bekend met de term userbase. En van Google wordt ik deze keer niet heel veel wijzer.. Zou je kunnen toelichten wat je bedoeld?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Een X99 platform is eigenlijk pas interessant als je meer dan 2 GPU's gaat gebruiken of hele specifieke (professionele) bezigheden zoals editing hebt. Dat kan prima, maar dat blijkt nu niet uit je verhaal ;).

Wat ook belangrijk is, is welke voeding je op dit moment exact (merk, type en vermogen) hebt. Het zou zonde zijn als je de boel bij de eerste boot frituurt.

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:51:
Hooguit wat overkill. Maar dat kan ook geen kwaad.
Oke thanks!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:02:
Een X99 platform is eigenlijk pas interessant als je meer dan 2 GPU's gaat gebruiken of hele specifieke (professionele) bezigheden zoals editing hebt. Dat kan prima, maar dat blijkt nu niet uit je verhaal ;).

Wat ook belangrijk is, is welke voeding je op dit moment exact (merk, type en vermogen) hebt. Het zou zonde zijn als je de boel bij de eerste boot frituurt.
Ah oke! Ik heb hem er even bij gedaan. Dit is de voeding die ik momenteel heb. Ik heb de X99 uitgekozen omdat ik een van de weinigen was waar ik een LGA2011-3 socket op kon vinden. Tevens neemt de videokaart die ik ga halen 2 slots in beslag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 445,95€ 445,95
1MSI X99A RAIDER€ 199,50€ 199,50
1EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 785,-€ 785,-
1Zalman CNPS9900 MAX (Red led)€ 60,90€ 60,90
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 77,90€ 77,90
1LC-Power LC8750II V2.3 Prophecy 2€ 98,99€ 98,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.668,24

Dit is dus met de voeding erbij. Nog meer tips worden gewaardeerd :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:11:
[...]

Ah oke! Ik heb hem er even bij gedaan. Dit is de voeding die ik momenteel heb.
Hoe oud is die? Geen echte hoogvlieger, als je bedenkt dat die maar 500W over de 12V kan leveren. Er zijn veel betere 550W voedingen te kijrgen.
Ik heb de X99 uitgekozen omdat ik een van de weinigen was waar ik een LGA2011-3 socket op kon vinden. Tevens neemt de videokaart die ik ga halen 2 slots in beslag.
Waarom wil je per se een X99 platform? Hoeveel slots een videokaart in beslag neemt staat daar trouwens los van. Je kunt prima een dikke 1080 kwijt op een mITX bordje.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:19:
[...]

Hoe oud is die? Geen echte hoogvlieger, als je bedenkt dat die maar 500W over de 12V kan leveren. Er zijn veel betere 550W voedingen te kijrgen.

[...]

Waarom wil je per se een X99 platform? Hoeveel slots een videokaart in beslag neemt staat daar trouwens los van. Je kunt prima een dikke 1080 kwijt op een mITX bordje.
De voeding is twee jaar oud. Waar kan ik dat terug vinden? Ik heb namelijk van anderen te horen gekregen dat mijn voeding(dus 750W) voldoende is.

Ik wilde het niet perse maar dit is de goedkoopste die ik gisteren heb gevonden met een LGA2011-3 socket. Wat beveel jij aan?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:24:
[...]

De voeding is twee jaar oud. Waar kan ik dat terug vinden? Ik heb namelijk van anderen te horen gekregen dat mijn voeding(dus 750W) voldoende is.
http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page8401.htm. Qua wat je er mee wil is die wel voldoende, vraag is of de kwaliteit goed genoeg is na 2 jaar. Als je daar het fijne van wil weten is Voeding advies en informatie topic - Deel 33 de place to be.
Ik wilde het niet perse maar dit is de goedkoopste die ik gisteren heb gevonden met een LGA2011-3 socket. Wat beveel jij aan?
Anders gesteld, waarom wil je een 2011-3 socket? Voor gamen (waar je het over hebt in dat andere upgrade topic) is een 1151 Skylake setje net zo prima. Scheelt je gemakkelijk een paar honderd euro.

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 17-09-2016 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:26:
[...]

http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page8401.htm

[...]

Anders gesteld, waarom wil je een 2011-3 socket? Voor gamen (waar je het over hebt in dat andere upgrade topic) is een 1151 Skylake setje net zo prima. Scheelt je gemakkelijk een paar honderd euro.
Ik lang over na gedacht en dingen op Google opgezocht. Maar ik ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik liever de extra cores wil(die ik nu nog niet nodig heb) om later games die eventueel veel vragen van mijn CPU stabieler te kunnen runnen. Het is voor mij gewoon belangrijk dat als ik er dan zoveel geld in leg dat het dan wel goed is i.p.v. dat ik over anderhalf jaar(bij wijze van spreken) weer moet upgraden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2016 15:33 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
500W is zeker genoeg, zelfs 350W zou al voldoende zijn. Vraag is meer of het niet slim is om nu een kwalitatief betere voeding te kopen, maar daar kan ik je niet bij helpen.

Een Skylake set is ook over anderhalf jaar nog steeds prima. Games zijn nauwelijks CPU-bound, zeker als je het hebt over meer dan 2 cores. Een i5 is momenteel dan ook de sweetspot.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:11

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:32:
Hmm is 500W dus niet goed genoeg om de hardware te gebruiken? En daar heb ik lang over na gedacht en dingen op Google opgezocht.
De hoeveelheid zegt in 99/100 gevallen helemaal niks, het gaat hier om de kwaliteit van de voeding. Een degelijke voeding kan zo goed als z'n hele vermogen over de +12V lijn gooien. Dat kan de jouwe bij lange na niet.
Maar ik ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik liever de extra cores wil(die ik nu nog niet nodig heb) om later games die eventueel veel vragen van mijn CPU stabieler te kunnen runnen.
Bekijk de trend van de laatste paar jaar, ik kan je verzekeren dat je hier noppes van gaat merken tenzij je van plan bent om te streamen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:34:
[...]

De hoeveelheid zegt in 99/100 gevallen helemaal niks, het gaat hier om de kwaliteit van de voeding. Een degelijke voeding kan zo goed als z'n hele vermogen over de +12V lijn gooien. Dat kan de jouwe bij lange na niet.

[...]

Bekijk de trend van de laatste paar jaar, ik kan je verzekeren dat je hier noppes van gaat merken tenzij je van plan bent om te streamen.
Nee maar wel 4K gaming en virtual reality. Daarnaast houd ik wel van modden met gamen haha :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:36:
[...]

Nee maar wel 4K gaming en virtual reality. Daarnaast houd ik wel van modden met gamen haha :)
Alsnog gaat daarbij de GPU de bottleneck vormen, al helemaal als je op 4K wil gaan spelen.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:34:
500W is zeker genoeg, zelfs 350W zou al voldoende zijn. Vraag is meer of het niet slim is om nu een kwalitatief betere voeding te kopen, maar daar kan ik je niet bij helpen.

Een Skylake set is ook over anderhalf jaar nog steeds prima. Games zijn nauwelijks CPU-bound, zeker als je het hebt over meer dan 2 cores. Een i5 is momenteel dan ook de sweetspot.
Dankjewel voor de link over de voeding. Dit is erg nuttig. En daar heb je ook zeker een punt. Maar ik zou dus nu even met deze kunnen doen en volgend jaar dan bijvoorbeeld overstappen naar een betere? Kan je me wel vertellen wat voor voordeel het heeft dat die het vermogen boven de 12V kan of is dit beter gevraagd aan Google?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:37:
Maar ik zou dus nu even met deze kunnen doen en volgend jaar dan bijvoorbeeld overstappen naar een betere?
Wil je het risico nemen? De voeding in een PC is vergelijkbaar met jouw hart, heb je hartproblemen dan takelt de rest van je lichaam ook snel af.

We hebben het hier over een systeem van bijna €1600, dan neem ik aan dat €60 extra voor een degelijke voeding niet zo'n probleem hoeft te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 17-09-2016 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:36:
[...]

Alsnog gaat daarbij de GPU de bottleneck vormen, al helemaal als je op 4K wil gaan spelen.
Ja had de benchmarks gekeken voor 4K.... belachelijk veel vermogen heeft dat nodig zeg. Maar het heeft dus geen enkel voordeel om de i7 6800k te nemen over de i7 6700k?

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:39:
[...]

Wil je het risico nemen? De voeding in een PC is vergelijkbaar met jouw hart, heb je hartproblemen dan takelt de rest van je lichaam ook snel af.

We hebben het hier over een systeem van bijna €1600, dan neem ik aan dat €60 extra voor een degelijke voeding niet zo'n probleem hoeft te zijn.
Gaan de onderdelen hierdoor achteruit?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:40:
[...]

Ja had de benchmarks gekeken voor 4K.... belachelijk veel vermogen heeft dat nodig zeg. Maar het heeft dus geen enkel voordeel om de i7 6800k te nemen over de i7?
4K is momenteel leuk als gimmick of voor desktop (werk) ruimte. Voor games is het eigenlijk gewoon nog te zwaar, zelfs de 1080 heeft er moeite mee om op 4K alles maxed out boven de 60 frames te houden. Dat hoeft trouwens geen probleem te zijn.

Maar de 6800K zal je in bijna geen enkel scenario een voordeel bieden in games.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:41:
[...]

Gaan de onderdelen hierdoor achteruit?
Hardware werkt of werkt niet, er zit niks tussen. Als je voeding er uit klapt is de kans aanwezig dat het je hele systeem met zich meeneemt.

offtopic:
Gebruik de volgende keer even de Edit knop boven je laatste post. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 17-09-2016 15:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:42:
[...]

4K is momenteel leuk als gimmick of voor desktop (werk) ruimte. Voor games is het eigenlijk gewoon nog te zwaar, zelfs de 1080 heeft er moeite mee om op 4K alles maxed out boven de 60 frames te houden. Dat hoeft trouwens geen probleem te zijn.

[...]

Hardware werkt of werkt niet, er zit niks tussen. Als je voeding er uit klapt is de kans aanwezig dat het je hele systeem met zich meeneemt.

offtopic:
Gebruik de volgende keer even de Edit knop boven je laatste post. ;)
Maar is deze voeding zodanig slecht dat dit kan gebeuren? Zoals hiervoor al gezegd zou 350W ook al voldoende moeten zijn?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:44:
[...]

Maar is deze voeding zodanig slecht dat dit kan gebeuren? Zoals hiervoor al gezegd zou 350W ook al voldoende moeten zijn?
Vraag het aan de partij die er meer kennis van heeft:
Voeding advies en informatie topic - Deel 33

Die voeding is ondertussen 4 jaar oud, heeft een design welke de nadruk lijkt te leggen op de +3.3 en 5V lijnen en kan niet z'n volle vermogen over de +12V lijn(en) gooien. Dat is voor mij een redelijke indicatie dat de voeding kwalitatief niet super is. Ik pas op met het zeggen dat die echt waardeloos is, maar dat kan je beter in het bovenstaande topic vragen. The_Mask is een van de gebruikers hier op Tweakers met veel verstand van voedingen.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:47:
[...]

Vraag het aan de partij die er meer kennis van heeft:
Voeding advies en informatie topic - Deel 33

Die voeding is ondertussen 4 jaar oud, heeft een design welke de nadruk lijkt te leggen op de +3.3 en 5V lijnen en kan niet z'n volle vermogen over de +12V lijn(en) gooien. Dat is voor mij een redelijke indicatie dat de voeding kwalitatief niet super is. Ik pas op met het zeggen dat die echt waardeloos is, maar dat kan je beter in het bovenstaande topic vragen. The_Mask is een van de gebruikers hier op Tweakers met veel verstand van voedingen.
Dankjewel voor het delen van je kennis d:)b

• Lumics
  • Laatst online: 10-02 06:19
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:47:
[...]

Ik vind het echt belachelijk hoe er wordt gereageerd op dit forum op onwetendheid en het niet invullen voor een paar simpele vragen.
*knip* laat modden maar aan de modjes over

[ Voor 47% gewijzigd door br00ky op 17-09-2016 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:51:
[...]

[mbr]*knip* laat modden maar aan de modjes over[/]
Heb je daar nou echt heel veel last van dat ik net niet een budget en doel heb genoemd? Klik gewoon verder als het je niet aanstaat zoals eerder gezegd. Sommige mensen doen gewoon moeilijk omdat het kan...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:54:
[...]

Heb je daar nou echt heel veel last van dat ik net niet een budget en doel heb genoemd? Klik gewoon verder als het je niet aanstaat zoals eerder gezegd. Sommige mensen doen gewoon moeilijk omdat het kan...
offtopic:
De meesten hier hebben van computers en alles wat daar bij hoort hun hobby gemaakt, en delen die kennis graag. Veel mensen maken daar echter flink misbruik van door te doen alsof we hier een betaalde helpdesk zijn waar je de domste vragen kan neerpleuren en binnen een paar seconden een antwoord krijgt. Dat ervaren veel fanatieke Tweakers als storend, en als je er genoeg (lees: duizenden) topics van langs ziet komen word het ook steeds moeilijker het te negeren. ;)

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:57:
[...]

offtopic:
De meesten hier hebben van computers en alles wat daar bij hoort hun hobby gemaakt, en delen die kennis graag. Veel mensen maken daar echter flink misbruik van door te doen alsof we hier een betaalde helpdesk zijn waar je de domste vragen kan neerpleuren en binnen een paar seconden een antwoord krijgt. Dat ervaren veel fanatieke Tweakers als storend, en als je er genoeg (lees: duizenden) topics van langs ziet komen word het ook steeds moeilijker het te negeren. ;)
Kom op man, ik heb mijn research gedaan, onderdelen zelf uitgezocht etc.
Het is niet dat ik aankom van: Jo, fix even een PC voor me samen.
Ik snap dat die mensen als irritant wordt ervaren, maar denk je niet dat het nu een beetje een geval wordt van ik ga gewoon even heel erg moeilijk doen omdat die persoon iets over het hoofd ziet? Zie het zo: voor jullie zijn sommige dingen misschien veel meer vanzelfsprekend dan voor de mensen die er nog niet heel veel verstand van hebben. En daarom ben je ook hier neem ik aan... Om elkaar te helpen?

Ik heb de topic van de voedingen even bekeken. Maar daar staat dat voor GTX 1080 een 550W voeding die 504W levert(12+ V) ruim voldoende is? Is het dan ook hetzelfde geval met mijn voeding die dan met 700W 500W kan leveren(boven 12V) of moet ik het niet zo zien?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mijn reactie was puur gericht op "Klik gewoon verder als het je niet aanstaat zoals eerder gezegd.".
Ik heb de topic van de voedingen even bekeken. Maar daar staat dat voor GTX 1080 een 550W voeding die 504W levert ruim voldoende is? Is het dan ook hetzelfde geval met mijn voeding die dan met 700W 500W kan leveren(boven 12V) of moet ik het niet zo zien?
504W op 550W is >90% van het totale vermogen op de +12V lijn. 500W op 700W is maar net 71%. Dat is erg laag vergeleken met kwaliteitsvoedingen.

Maar zoals nu al een paar keer is gezegd: Vraag het in dat topic.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:06:
[...]

Mijn reactie was puur gericht op "Klik gewoon verder als het je niet aanstaat zoals eerder gezegd.".

[...]

504W op 550W is >90% van het totale vermogen op de +12V lijn. 500W op 700W is maar net 71%. Dat is erg laag vergeleken met kwaliteitsvoedingen.

Maar zoals nu al een paar keer is gezegd: Vraag het in dat topic.
Het klinkt misschien gek maar heb geen zin om een paar dagen te wachten als ik nu even €60 neer kan leggen voor de zekerheid dat het dan wel goed is :P
De voedingen die er dus te vinden zijn op dat topic zijn dus goed?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:16:
[...]

Het klinkt misschien gek maar heb geen zin om een paar dagen te wachten als ik nu even €60 neer kan leggen voor de zekerheid dat het dan wel goed is :P
De voedingen die er dus te vinden zijn op dat topic zijn dus goed?
Vraag het, zolang je zelf wat onderzoek hebt gedaan zullen genoeg mensen je een passende voeding aanraden. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de hulp iedereen. Heb uiteindelijk de Cooler Master V Series V550 voeding erbij genomen en alle onderdelen besteld. Maandag maar is ff uittesten allemaal.
Pagina: 1