• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Recentelijk heb ik al een topic gemaakt over problemen met m'n koeling: Intel 6700 te warm of niet?

Dat euvel is echter allemaal verholpen, en de temps die ik haal zijn meer dan prima. Waar ik echter wel een probleem mee heb, denk ik tenminste, is met de pomp van mijn waterkoeler. Ik heb namelijk een Kraken X61, en wat mij betreft maakt die meer herrie dan nodig is.

Ik heb het gefilmd:
YouTube: Kraken X61 pump failing?

Zodra ik in de buurt komt hoor je m.i. een duidelijk ratelend geluid wat volgens mij niet veel goeds kan betekenen.

Iets anders kan het geluid niet zijn volgens mij, daar de meeste fans in mijn pc standaard stil staan (via moederbord geregeld). Ook de fans op m'n gpu draaien niet, dus die kan het geluid ook niet veroorzaken.

Ik heb al alles geprobeerd te veranderen in m'n BIOS in de hoop het geluid te doen dempen, maar niets helpt helaas, terwijl die tot voor kort nog altijd super stil was.

Ook via de NZXT software (CAM) kan ik niets aanpassen om het te fixen.

Zou de pomp inderdaad kapot aan het gaan zijn, of mis ik gewoon een instelling?

Terwijl ik dit typ is m'n cpu 32c, gpu 44c, pomp 2200-2600rpm en de liquid temp 32c.

Tesla M3LR '21

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:31
Waarom stuur je hem niet RMA of leg je het aan de winkel/Corsair voor. Of heb je de winkel nog niet geïnformeerd?

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
loki504 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:31:
Waarom stuur je hem niet RMA of leg je het aan de winkel/Corsair voor. Of heb je de winkel nog niet geïnformeerd?
Nouja, dat doe ik pas als ik zeker weet dat hij echt kapot is :P Maar dat doe ik dus niet.

Tesla M3LR '21

• loki504
Planespotter schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:34:
[...]

Nouja, dat doe ik pas als ik zeker weet dat hij echt kapot is :P Maar dat doe ik dus niet.
Waarom zou je het pas doen als je zeker weet dat hij kapot is. Corsair is altijd erg makkelijk gewees in RMA aanvragen. Ook als blijkt dat hij niet kapot is. Maar dan heb je wel zekerheid dat hij wel of niet kapot is. Oordelen aan de hand van een filmpje geeft nooit een goed beeld. En blijft de kans bestaan dat hij kapot is. terwijl jij denk van niet.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
loki504 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:37:
[...]

Waarom zou je het pas doen als je zeker weet dat hij kapot is. Corsair is altijd erg makkelijk gewees in RMA aanvragen. Ook als blijkt dat hij niet kapot is. Maar dan heb je wel zekerheid dat hij wel of niet kapot is. Oordelen aan de hand van een filmpje geeft nooit een goed beeld. En blijft de kans bestaan dat hij kapot is. terwijl jij denk van niet.
De Kraken is van NZXT, maar je hebt wel gelijk ja.

Zal eens contact opnemen met Afuture.

Tesla M3LR '21

• loki504
Planespotter schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:39:
[...]

De Kraken is van NZXT, maar je hebt wel gelijk ja.

Zal eens contact opnemen met Afuture.
oops. NZXT zal ook niet heel lastig doen vermoed ik. En Afuture is ook nooit echt lastig geweest bij mij.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn X61 RMA gestuurd en een Noctua D15S in mijn pc gemonteerd.

Gelijk een volgende ''probleem''.. er komt een tikkend geluid uit m'n pc wat ik niet kan thuisbrengen. Je zou zeggen dat het een kabeltje is die ergens tegen aan loopt, maar ik ben al alles langsgelopen en weet inmiddels niet meer welk bewegend deel het zou kunnen veroorzaken.

De meeste fans staan namelijk stil, dus die kunnen het niet zijn. Ik heb de fan van m'n D15S stilgezet door er iets tussen te stoppen maar het geluid gaat dan gewoon door.

Heb ook m'n voeding eruit gehaald en goed geluisterd maar het geluid lijkt van de D15S af te komen. De vraag is alleen wat het kan veroorzaken als het niet de fan is :?

Video: YouTube: Bestand 29 09 16 21 48 35

Als ik dicht bij de koeler film hoor je duidelijk dat het geluid het hardst is..

Tesla M3LR '21

Pagina: 1