Win2k + refresh rates +nvidia oplossing

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:00
Ik heb eindelijk die refresh rates weer boven de 75 onder win2k kunnen krijgen. Aangezien ik op internet zogauw geen werkende oplossing kon vinden post ik het hier nog maar voor de mensen die hetzelfde probleem hebben. Overigens werkte de NV refresh fix ook niet.

Eerst wou ik de oplossing proberen die hier:
http://www.nvnews.net/ubb/Forum3/HTML/001343.html
te vinden is, maar mijn Powerstrip 3 BETA bleek er heel anders uit te zien. Ik heb toch geprobeerd het ook met deze versie aan de praat te krijgen en dat is gelukt!

Ik heb de oplossing op http://www.shirkers.com gezet (mijn eigen website), maar ik zal het hier nog even quoten.
Well, I finally got it fixed by using Powerstrip. Here's what I did:
- I first installed the detonator 6.50 drivers.
- I then installed Powerstrip 3.0 BETA.
- Then, I installed the new 12.41 drivers.
I don't know if I also simply could have installed the 12.41 drivers and then Powerstrip; I'm only telling you exactly what I did.

Under Powerstrip, go to display profiles -> configure
Then go to 'Advanced timing options'.
Under vertical geometry, set Refresh rate to '100.325' and press OK.

That's it!

Verwijderd

En wat is nu je vraag?

Verwijderd

is een vraag dan verplicht?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 28 juni 2001 12:12 schreef deur het volgende:
is een vraag dan verplicht?
Zie zijn onderschrift...

Bedankt! Alleen vindt ik powerstrip een kutproggie.. ik stel voor dat we nvidia maar es gaan spammen.. dit valt onder Via-kwaliteit drivers.. Win2k is niet echt nieuw meer lijkt me.. :(

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Is alleen een probleem met IIyama schermen, dus "fout" van iiiyam niet Nvidia.
pin 15 van je vga kabel afbreken does the trick ;)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Maar om nu alleen Iiyama de schuld te geven klopt ook niet...

Hoe verklaar je anders dat met de oude drivers de monitor (typenummer etc) wel automatisch goed herkend werd en dat je toen wel de refresh rate tot de max van de monitor kon instellen :?

Ik heb het in ieder geval opgelost door voor fl 30,- een kabel met BNC-connectors te kopen voor mijn Iiyama VisionMaster Pro 450.

• BenJoep
  • Laatst online: 23:06
Op donderdag 28 juni 2001 13:42 schreef freddifish het volgende:
pin 15 van je vga kabel afbreken does the trick ;)
Welke is pin 15??? En kan je er beter geen plakkertje overheen doen ofzow. Ik hier namelijk ook last van en word wel een beetje gaar van dat 85Hz.

| I've got permission to color outside the lines |

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 28 juni 2001 14:52 schreef Genotix het volgende:
Welke is pin 15??? En kan je er beter geen plakkertje overheen doen ofzow. Ik hier namelijk ook last van en word wel een beetje gaar van dat 85Hz.
In de connector staan nummertje bij de pins. Goed kijken, en het kan niet missen. Ik meen dat ie helemaal rechts onder zit, en bij mij werkt alles nu weer perfect :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BenJoep
Ik vind het toch wel link om gewoon een pinnetje af te breken, maar ik ga nu is kijken naar die dingen. jullie horen het nog wel. Ik ga nu zo'n verlengstukkie kopen en daar nummer 15 afbreken en dan kijken ofdat het helpt. Is wel zow safe. ;)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Ik heb monitor via die soort COAX kabels aangesloten, en ik kan simpel op elke res. en Hz draaien, zoals altijd.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 13:42 schreef freddifish het volgende:
Waar heb je die onzin vandaan ? Dat is dus echt niet waar.... heb een Gateway scherm en die doet precies hetzelfde.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 28 juni 2001 16:03 schreef Courage het volgende:
Waar heb je die onzin vandaan ? Dat is dus echt niet waar.... heb een Gateway scherm en die doet precies hetzelfde.
Het is geen onzin, want dit is een IIyama specifiek probleem: de plug 'n play info van die schermen klopt niet. Gateway maakt z'n monitoren echt niet zelf. Vroeger hadden ze vaak Sony schermen, en nu misschien wel Iiyama OEM techniek.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BenJoep
Ik ben toch eigenlijk niet van plan om dat pinnetje weg te breken hor, als het niet helpt en je kan niks meer met die monitor dan zit je er toch lekker mee.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 28 juni 2001 17:23 schreef Genotix het volgende:
Ik ben toch eigenlijk niet van plan om dat pinnetje weg te breken hor, als het niet helpt en je kan niks meer met die monitor dan zit je er toch lekker mee.
Geloof me, het is alleen voor het plug 'n play signaal. Er kan niks fout gaan, en de bug is gegarandeerd verholpen. Verder blijft je monitor perfect werken *D

Bovendien hebben veel Iiyama's een afschroefbare kabel, dus als je ooit weer een volledige kabel wilt hebben kun je die er zo weer aan zetten.

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op donderdag 28 juni 2001 16:17 schreef Exirion het volgende:

[..]

Het is geen onzin, want dit is een IIyama specifiek probleem: de plug 'n play info van die schermen klopt niet. Gateway maakt z'n monitoren echt niet zelf. Vroeger hadden ze vaak Sony schermen, en nu misschien wel Iiyama OEM techniek.
Helaas heb je ongelijk... zit hier met een Sony en die had ook last van het 60Hz probleem samen met mijn TNT2u... lijkt me dus Nvidia... of IIyama maakt ook Sonys ;)

Powerstrip vond ik niet een super tool en helaas werkte die Nvreg fix ook niet...
Heb toen zelf gewoon ALLE NV5 entries in de driver .inf file geedit en hop alles 85Hz of hoger :) Windows schijnt (ook al heb je de juiste kaart geselecteerd - TNT2u)de refreshrates van een andere kaart tepakken, maybe geld dit ook voor de Gforces.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 28 juni 2001 18:36 schreef Redje het volgende:
Helaas heb je ongelijk... zit hier met een Sony en die had ook last van het 60Hz probleem samen met mijn TNT2u...
Ho! Het 75Hz probleem is iets HEEL anders dan het 60Hz probleem in games. De 75Hz bug wordt zonder meer opgelost door pin15 eruit te trekken, maar voor de 60Hz bug moet je registry patches maken. Die kun je ook door nvregfix laten doen. Maar je moet ff searchen daarvoor :)

• freddifish
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Op donderdag 28 juni 2001 17:33 schreef Exirion het volgende:

[..]

Geloof me, het is alleen voor het plug 'n play signaal. Er kan niks fout gaan, en de bug is gegarandeerd verholpen. Verder blijft je monitor perfect werken *D

Bovendien hebben veel Iiyama's een afschroefbare kabel, dus als je ooit weer een volledige kabel wilt hebben kun je die er zo weer aan zetten.
Ik onderschrijf dit geheel uit eigen ervaring, en inderdaad zit de kabel niet vast aan de monitor, het enige risico dat je loopt is de aanschaf van een nieuwe VGA kabel (en neem dan gelijk BNC ;) )
het is het pinnetje helemaal rechtsonder, die is goed afzonderlijk te bereiken

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• BenJoep
Ik zal het na me vakantie wel ff bekijken, ga lekker een weekie naar franktijk. *D :)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:33

Dark

who tweaked the light?

Op donderdag 28 juni 2001 19:47 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ho! Het 75Hz probleem is iets HEEL anders dan het 60Hz probleem in games. De 75Hz bug wordt zonder meer opgelost door pin15 eruit te trekken, maar voor de 60Hz bug moet je registry patches maken. Die kun je ook door nvregfix laten doen. Maar je moet ff searchen daarvoor :)
Hey exerion, jij bent ook een bikkel heh ;) nog steeds met de nvbug(s) bezig?

Ik heb ook een tijdje gepoogd dit aan iedereen duidelijk te maken , maar ik heb het nu opgegeven...

- 75 hz bug (geen refreshrates boven de 75 hz, terwijl dit wel zo zou moeten zijn...:
pin 15 afbreek methode, desnoods op een verlengkabel. BNC kabel werkt ook.

- 60 hz bug (d3d en ogl op 60hz)
nvreffix gebruiken of zelf het register editten

in beide gevallen zijn er ook alternatieven te vinden door de search te gebruiken...
levert o.a. het volgende op:
Eindelijk weer 100Hz
Het grote nVidia 75Hz bug overhaal topic.
Pin15 afbreken, maar wat dan?
Alle games Op 60Hz

edit: linkje gefixt

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 29 juni 2001 11:00 schreef Dark het volgende:
Hey exerion, jij bent ook een bikkel heh ;) nog steeds met de nvbug(s) bezig?
Ik ben zelf gelukkig verlost van de bug, maar het blijft voor veel mensen een probleem. Samen zijn we sterk :P

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op donderdag 28 juni 2001 19:47 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik d8 60Hz of 75Hz same bug :z Maar dan heb ik nix gezgt :P

Bij mij werkt alles gewoon normaal dus geen probs hier.

• BenJoep
pin 15 heeft hier ook geholpen.

(misschien een late reactie maar ik kom net van vakantie terug)

Pagina: 1