het beest:
Dat is niet de 75hz bug. Hoewel jouw probleem wel iets met refresh van doen heeft gaat het er hier om dat men niet hoger dan 75hz kan komen. Jij hebt nvidia refreshrate fix nodig, daarmee fix je ook de refreshrates van ogl en d3d.
http://www.fileplanet.com/dl/dl.asp?ztn/nvreffix-setup.exe
voor de rest vertaal ik maar even wat ik hierboven gekwoot heb:
voor sommige types monitoren, waaronder iiyama, werkt DDC met bepaald drivers niet, waardoor refreshrates boven de 75hz niet ingesteld kunnen worden. (philipsen hebben geen probleem, iiyama's wel) (uit eigen ervaring weet ik dat alle drivers boven v667 dit effect geven)
mogelijke oplossingen:
1) was hier al genoemd, de "default monitor" driver proberen
2) probeer de monitor uit te laten tot windows geladen is, dit voorkomt (foute) DDC detectie.
3) gebruik indien mogelijk een BNC kabel, dat heeft ook als effect dat de monitor niet meer ondervraagd wordt, want in zo'n BNC kabel zitten geen draden voor DDC. Zelf heb ik deze optie in gebruik, met succes.
4) je kan de pennetje 4, 5, 9, 11 12 and 15 van je D-SUB monitor connector slopen. Dit heeft het zelfd effect als een BNC kabel gebruiken, je sloopt de DDC lijnen. Het handigste is het om dit te doen op een losse verlengkabel, zodat je de originele kabel met rust kan laten.
nummering:
code:
1
2
3
4
5
| +---------------------+
\ 1 2 3 4 5 /
\ 6 7 8 9 10 /
\ 11 12 13 14 15/
+-------------+ |
zoals gezegd de BNC kabel werkt zeker! Ik denk dat 4) ook wel zal werken... maar ik heb nog niet geprobeerd monitor uitlaten tot windows geboot is... wie weet helpt dat?