ehh, wat is zojuist gebeurd?!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.320 views

Vraag

• Shirynak
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09-2016
Mijn vraag
Oke, dus ik probeerde zojuist Suits(serie) te downloaden van thepiratebay.org (normaal heb ik daar geen problemen mee op mijn Mac) op mijn nieuwe laptop en ik merkte al gauw dat er iets niet klopte want ik kon het bestand niet afspelen met VLC media player terwijl ik normaal alle seizoenen met VLC kijk. Dus ik open de readme die er bij zit en daar staat in dat ik het .wmv bestand met windows media player moet openen en dat windows media player vervolgens automatisch een codec ervoor installeert. Nou zo gezegd zo gedaan kom ik er achter dat het een grote virus is.. Mijn laptop begint opeens allerlei chinese programma's te openen en ik heb geen internet om een anti-malware te installeren. Omdat mijn laptop nieuw was had ik nog geen antivirus erop staan. Na een half uurtje van alles geprobeerd te hebben valt opeens mijn laptop uit.. en nu wilt hij niet eens aan gaan :S ik druk op de powerknop, hij gaat even aan en valt daarna gelijk uit. Kan iemand mij aub helpen.. ik ben radeloos..

Ik heb een DELL Latitude E7250 met windows 10 erop.

Het bestand dat ik wilde downloaden van thepiratebay.org: Knip..
DOWNLOAD DIT BESTAND NIET!!
Zoals je ziet heeft het bestand gewoon heel veel seeders en dus leek het mij betrouwbaar...

Gelieve mij hieruit te helpen. Mijn dank is heel groot.

edit: als ik google chrome opende kreeg ik youndoo . com te zien

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 17-09-2016 08:01 . Reden: Link naar geïnfecteerd bestand verwijderd ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Zit de oplader er in? Tot hoe ver start hij op?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tja, illegaal downloaden, en dan verbaast zijn dat je iets oploopt.
Series zijn altijd in MP4, MKV of af en toe nog in avi formaat, maar NOOIT in WMV en missende codecs.

edit : en ook nog zonder antivirus .... gevalletje beter opletten, in de winter ga je ook niet op blote voeten de hond uitlaten toch ?

Windows eraf, hdd partities leegmaken in de install, en een clean install maken.

( en voortaan niet meer op deze manier downloaden :+ )

[ Voor 17% gewijzigd door FreshMaker op 17-09-2016 01:43 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:49

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat er zojuist is gebeurd, is dat je malware hebt geïnstalleerd.

Ik zou inderdaad voor een clean install gaan.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Shirynak
Djmaddox schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:38:
Zit de oplader er in? Tot hoe ver start hij op?
Die zat er al in ja..

Verwijderd

Mensen, lezen:
Na een half uurtje van alles geprobeerd te hebben valt opeens mijn laptop uit.. en nu wilt hij niet eens aan gaan :S ik druk op de powerknop, hij gaat even aan en valt daarna gelijk uit.
Ik zou de harddisk er in elk geval uithalen. Gaat hij an nog niet aan? Het enige dat ze anders gedaan kunnen hebben is proberen je bios te flashen ofzo? Misschien kun je opzoeken of het mogelijk is om een bios-recovery oid te doen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2016 01:46 ]

• Shirynak
FreshMaker schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:40:
Tja, illegaal downloaden, en dan verbaast zijn dat je iets oploopt.
Series zijn altijd in MP4, MKV of af en toe nog in avi formaat, maar NOOIT in WMV en missende codecs.

edit : en ook nog zonder antivirus .... gevalletje beter opletten, in de winter ga je ook niet op blote voeten de hond uitlaten toch ?

Windows eraf, hdd partities leegmaken in de install, en een clean install maken.

( en voortaan niet meer op deze manier downloaden :+ )
Is indd niet verstandig geweest om het zonder anti-virus te doen.. maar zoals ik al zei had de torrent heel veel seeders...

Ik ben nog een noobie, hoe volg ik die stappen op? Moet ik mijn harde schijf vervangen? Hoe haal ik windows eraf als mijn laptop niet aan wilt?

Pfff kan niet geloven dat dit is gebeurd.. voel me opeens heel dom..

Verwijderd

Na hoeveel tijd valt hij trouwens uit? Krijg je het Dell logo nog wel te zien? Zo ja, kun je op F2 drukken als je dat logo te zien krijgt om zo in de BIOS/UEFI te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Shirynak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:47:
[...]

Is indd niet verstandig geweest om het zonder anti-virus te doen.. maar zoals ik al zei had de torrent heel veel seeders...

Ik ben nog een noobie, hoe volg ik die stappen op? Moet ik mijn harde schijf vervangen? Hoe haal ik windows eraf als mijn laptop niet aan wilt?

Dus de groep die die torrent geplaatst heeft, heeft een mooi botnet opgezet.
klassiek geval, speelt nog maar een paar dagen ( sinds 2010 ongeveer :X )
Populaire titel -> codec laten ophalen = payload -> onderdeel van groter malware geheel.
En aangezien heel veel downloaders 'eerlijk' blijven delen, lopen de seeders alleen maar op.
( haal de link even weg, mag niet op tweakers, en je brengt medegebruikers ook in gevaar )

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:01
Seeders:14222
Leechers: 667

Je had zo kunnen zien dat hier iets niet in de haak was, seeders kan je "faken" namelijk ;)
De torrent is nu trouwens verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:45:
Ik zou de harddisk er in elk geval uithalen. Gaat hij an nog niet aan? Het enige dat ze anders gedaan kunnen hebben is proberen je bios te flashen ofzo? Misschien kun je opzoeken of het mogelijk is om een bios-recovery oid te doen?
Het lijkt me sterk dat malware de laptop hardwarematig heeft beschadigd. Wat wel kan, is dat het de Windows-install zodanig heeft verneukt dat hij niet meer opstart.

Ik zou dus beginnen met het proberen van een clean install. Als dat niet kan, is er echt iets anders aan de hand.

Shirynak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:47:
[...]

Ik ben nog een noobie, hoe volg ik die stappen op? Moet ik mijn harde schijf vervangen? Hoe haal ik windows eraf als mijn laptop niet aan wil?

Het punt is niet geweest dat je dit zonder anti-virus hebt gedaan. Het punt is ook niet het downloaden van een verkeerde torrent. (met beide dingen kun je nog 'wegkomen' als je geen domme dingen doet)

De 'grote fout' zit hem in het uitvoeren van de malware ;) Als iets geen videobestand is maar een executable, dan moet je daar nooit op klikken.

Je hoeft de HDD niet te verwijderen, maar slechts een herinstallatie van Windows uit te voeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 17-09-2016 01:58 ]

• Shirynak
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:45:
[...]

[...]

Mensen, lezen:

[...]

harde schijf eruit gehaald. nog steeds niks ;( ik probeer nu de bios-recovery te doen, moet daarvoor de hardeschijf erin zitten? want zonder harde schijf werkt het nog niet als ik op windows logo + B + power button druk..

• Shirynak
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:51:
Na hoeveel tijd valt hij trouwens uit? Krijg je het Dell logo nog wel te zien? Zo ja, kun je op F2 drukken als je dat logo te zien krijgt om zo in de BIOS/UEFI te komen?
hij valt na 1-2 seconde uit, geen dell logo helaas...

Verwijderd

Shirynak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:55:
[...]

harde schijf eruit gehaald. nog steeds niks ;( ik probeer nu de bios-recovery te doen, moet daarvoor de hardeschijf erin zitten? want zonder harde schijf werkt het nog niet als ik op windows logo + B + power button druk..
Lukt dit? -> Krijg je het Dell logo nog wel te zien? Zo ja, kun je op F2 drukken als je dat logo te zien krijgt om zo in de BIOS/UEFI te komen?

Edit:
Shirynak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:57:
[...]

hij valt na 1-2 seconde uit, geen dell logo helaas...
Aiii. Dan weet ik eigenlijk niet wat je opties nog zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2016 01:57 ]

• Shirynak
FreshMaker schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:52:
[...]

Dus de groep die die torrent geplaatst heeft, heeft een mooi botnet opgezet.
klassiek geval, speelt nog maar een paar dagen ( sinds 2010 ongeveer :X )
Populaire titel -> codec laten ophalen = payload -> onderdeel van groter malware geheel.
En aangezien heel veel downloaders 'eerlijk' blijven delen, lopen de seeders alleen maar op.
( haal de link even weg, mag niet op tweakers, en je brengt medegebruikers ook in gevaar )
Ja ik ben echt nooit in zo een situatie terecht gekomen en ik wist niet dat je seeders kon faken.. De torrent is blijkbaar al verwijderd..

Verwijderd

Is het mogelijk om de batterij er trouwens even uit te halen? Niet dat de laptop probeert vanuit het ram uit standby te komen ofzo en dat dat niet lukt...

• Shirynak
dylan111111 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:52:
[...]

Seeders:14222
Leechers: 667

Je had zo kunnen zien dat hier iets niet in de haak was, seeders kan je "faken" namelijk ;)
De torrent is nu trouwens verwijderd.
Ik was daar helaas niet van op de hoogte.. :'(

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:21
Klinkt haast als een mislukte bios injectie.
Accu er uit en even zo laten liggen, helpt dat niet? Dan denk ik dat het een garantie gevalletje gaat worden.
Natuurlijk niet aangeven dat het mogelijk een virus was, wel even de schijf wipen van te voren.

• Shirynak
Compizfox schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:52:
[...]

Het lijkt me sterk dat malware de laptop hardwarematig heeft beschadigd. Wat wel kan, is dat het de Windows-install zodanig heeft verneukt dat hij niet meer opstart.

Ik zou dus beginnen met het proberen van een clean install. Als dat niet kan, is er echt iets anders aan de hand.

[...]

Het punt is niet geweest dat je dit zonder anti-virus hebt gedaan. Het punt is ook niet het downloaden van een verkeerde torrent. (met beide dingen kun je nog 'wegkomen' als je geen domme dingen doet)

De 'grote fout' zit hem in het uitvoeren van de malware ;) Als iets geen videobestand is maar een executable, dan moet je daar nooit op klikken.

Je hoeft de HDD niet te verwijderen, maar slechts een herinstallatie van Windows uit te voeren.
Het was denk ik wanneer ik drukte op download codec, toen gebeurde het...
Hoe voer ik een clean install of het herinstalleren van windows uit?

Verwijderd

Shirynak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 02:04:
[...]

Maak je daar maar even geen zorgen om. Eerst proberen om weer het Dell logo te zien te krijgen en in de Bios te kunnen komen...

• Shirynak
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 02:00:
Is het mogelijk om de batterij er trouwens even uit te halen? Niet dat de laptop probeert vanuit het ram uit standby te komen ofzo en dat dat niet lukt...
Batterij eruit gehaald. Gaat helaas nog steeds niet aan met stroom kabel erin..

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Shirynak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 02:04:
[...]

Het was denk ik wanneer ik drukte op download codec, toen gebeurde het...

Als je laptop echt helemaal niet meer aangaat (ook niet in de BIOS/UEFI), dan gaat het installeren niet lukken.

Ik dat geval zou ik doen wat eltweako al zegt: HDD leeghalen en laptop laten repareren.

• Shirynak
eltweako schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 02:02:
Accu er uit en even zo laten liggen, helpt dat niet? Dan denk ik dat het een garantie gevalletje gaat worden.
Natuurlijk niet aangeven dat het mogelijk een virus was, wel even de schijf wipen van te voren.
Ik hoop niet dat ik zo ver hoef te gaan.. ik heb hem namelijk nodig voor school.. |:(

• FreshMaker
  • Niet online
Windows10 sluit zichzelf af met 'snel opstarten'
Dat houdt in dat er een soort image opgeslagen word van de laatste staat.
Als jij de pc/laptop aanzet, boot hij daarin, en vanaf dat moment wordt de rest ingeladen

Je moet zien om OF in het bios te komen, OF in veilige mode van W10 op te starten.
Ik denk niet dat er een biosprobleem is ontstaan, de laptop zit waarschijnlijk in een bootloop ( er word elke keer een slechte windowsversie genomen nu )

Vandaar het belang om in het bootmenu te komen, en een schone versie te installeren.
eltweako schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 02:02:
En dan gek vinden dat leveranciers steeds moeilijker gaan doen met garantie, en de prijzen omhoog blijven gaan.
Garantie bij een defect, ja natuurlijk.
Maar door eigen schuld .... wijze les, beter opletten voortaan....

[ Voor 35% gewijzigd door FreshMaker op 17-09-2016 02:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou deze tutorial kunnen volgen:
http://www.dell.com/support/Article/us/en/04/SLN292599

Met name:
No POST- Unable to complete Power-On-Self-Test
For a notebook, press and hold the <Fn> key and then press the power button. This starts the pre-boot testing and will launch ePSA.
En daarna hopelijk:
http://www.dell.com/support/article/us/en/04/SLN115162/en

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2016 02:43 ]

• Shirynak
If they look fine, but you want to test more - you can respond to the video test by pressing the letter <N> and ePSA will then launch the LCD BIST test. If you have a no video issue, you can either run the <Fn+Power> keyboard shortcut to enter the ePSAs or <D+Power> keyboard shortcut to run the LCD BIST from POST.

D+Power zorgt ervoor dat hij aangaat en dan laat ie om de 1-2 seconde andere kleur zien als ik de knop D los laat gaat ie weer uit. fn + power doet niks..

Verwijderd

Doen de diagnostics leds ook iets?
http://www.dell.com/suppo...#E-series_Diagnostic_LEDs
http://www.dell.com/suppo...n/04/SLN151805/en#No_POST

Tenslotte kun je dit nog proberen: (is denk ik je beste optie om je bios te recoveren)
http://www.dell.com/support/article/us/en/04/SLN302948/en
Maar dat is wel een totale pain-in-the-ass... :
YouTube: Dell Latitude E7240 CMOS Battery How-To Video Tutorial
Als je daar geen zin in hebt zou ik hem door Dell laten repareren.

Dell heeft een hoop recovery features en goede handleidingen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2016 02:43 ]

• Shirynak
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 02:34:

Tenslotte kun je dit nog proberen: (is denk ik je beste optie om je bios te recoveren)

De storage LED blinkt 1 keer erna. ik ga voor nu pitten. Ik hoop dat ik morgen wat meer succes heb. Hartelijk dank voor jullie hulp. Morgen kom ik hierop terug of als ondertussen iemand dit probleem weet op te lossen zal ik dat erg op prijs stellen. Nogmaals hartelijk dank.

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
BIOS resetten klinkt als het enige wat je nog kan doen voordat je de garantie moet gebruiken. Om te resetten, maak je systeem open, zoek naar een knoopcelvormige batterij, verwijder deze, en sluit batterij weer aan het systeem na een korte tijd. Als dit je niet vooruit heeft geholpen, dan moet je garantie gebruiken (omdat of je BIOS chip moet worden vervangen vanwege een corrupt image, of heel toevallig iets anders op je moederbord defect is geraakt, en dat laatste is onwaarschijnlijk dat het iets met de malware te maken heeft gehad).

Hadden maar meerdere systemen dual-BIOS zoals dat op Gigabytes mobos. Zou mensen meer peace of mind geven. Had nog vorige maand moeten gebruiken. Image op hoofd CMOS was simpelweg corrupt geraakt, dat back-up image moest worden ge-flashed vanaf de secundaire CMOS. Werkte geweldig.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

U kunt ook op de knop mute (dempen) drukken tijdens het opstarten van een van onze laptops uit de E-serie om Diagnostics te starten.

Windows 10 heeft een ingebouwde AV oplossing, helemaal onbeschermd was je dus niet.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52
FreshMaker schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 02:19:
En dan gek vinden dat leveranciers steeds moeilijker gaan doen met garantie, en de prijzen omhoog blijven gaan.
Lijkt me dat, wanneer ze de oorzaak achterhalen, het hoe dan ook niet kosteloos zal zijn indien er nog garantie op zit. Dit valt immers, voor zover ik weet, never nooit niet onder garantie.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 16-09 14:54
Waarom wordt er gesproken over garantie? Zelf slopen betekent reparatie. TS adviseren om de oorzaak stil te houden en garantie te claimen is aanzetten tot fraude.

Als het zover komt zou het netjes zijn om je eigen verantwoordelijkheid te nemen in plaats van de fabrikant/winkel onterecht op kosten te jagen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Shirynak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:35:
Mijn vraag
Oke, dus ik probeerde zojuist Suits(serie) te downloaden van thepiratebay.org (normaal heb ik daar geen problemen mee op mijn Mac) op mijn nieuwe laptop en ik merkte al gauw dat er iets niet klopte want ik kon het bestand niet afspelen met VLC media player terwijl ik normaal alle seizoenen met VLC kijk. Dus ik open de readme die er bij zit en daar staat in dat ik het .wmv bestand met windows media player moet openen en dat windows media player vervolgens automatisch een codec ervoor installeert. Nou zo gezegd zo gedaan kom ik er achter dat het een grote virus is.. Mijn laptop begint opeens allerlei chinese programma's te openen en ik heb geen internet om een anti-malware te installeren. Omdat mijn laptop nieuw was had ik nog geen antivirus erop staan. Na een half uurtje van alles geprobeerd te hebben valt opeens mijn laptop uit.. en nu wilt hij niet eens aan gaan :S ik druk op de powerknop, hij gaat even aan en valt daarna gelijk uit. Kan iemand mij aub helpen.. ik ben radeloos..

Ik heb een DELL Latitude E7250 met windows 10 erop.

Het bestand dat ik wilde downloaden van thepiratebay.org: [mbr] Knip.. [/mbr]
DOWNLOAD DIT BESTAND NIET!!
Zoals je ziet heeft het bestand gewoon heel veel seeders en dus leek het mij betrouwbaar...

Gelieve mij hieruit te helpen. Mijn dank is heel groot.

edit: als ik google chrome opende kreeg ik youndoo . com te zien
Je hebt de goede les geleerd dat je niet zomaar rotzooi van de pirate bay moet downlaoden en al helemaal niet zonder goede av.

Reset je bios/laptop en volg de recovery opties.
Als je pech hebt was het een dure les en als je mazzel hebt, doet ie het weer.
HDD niet meer starten en formatteren in de windows setup.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:10
Heb je wel al de stroomadapter en de accu eruit gehaald? Vervolgens de powerbutton een aantal keer indrukken?

En dan pas weer proberen met stroomadapter in een bios of iets dergelijks te komen.

Iemand stelde het al eerder voor maar uit dit bericht bleek dat je de stroomadapter er in hebt laten zitten?

Het gaat er om dat alles even spanningsloos word.

Always look on the bright side of life.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:44
KillerAce_NL schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:25:
[...]
Je hebt de goede les geleerd dat je niet zomaar rotzooi van de pirate bay moet downlaoden en al helemaal niet zonder goede av.

Reset je bios/laptop en volg de recovery opties.
Als je pech hebt was het een dure les en als je mazzel hebt, doet ie het weer.
HDD niet meer starten en formatteren in de windows setup.
Als je het onderscheid niet kan maken (en dat kan erg lastig zijn) zou ik zeggen dat de les is om gewoon nooit meer iets van TPB te downloaden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Shirynak
WhiteDog schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 04:49:
U kunt ook op de knop mute (dempen) drukken tijdens het opstarten van een van onze laptops uit de E-serie om Diagnostics te starten.

Windows 10 heeft een ingebouwde AV oplossing, helemaal onbeschermd was je dus niet.
Werkt helaas niet ;(

• Shirynak
Clifdon schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:35:
Heb je wel al de stroomadapter en de accu eruit gehaald? Vervolgens de powerbutton een aantal keer indrukken?

En dan pas weer proberen met stroomadapter in een bios of iets dergelijks te komen.

Iemand stelde het al eerder voor maar uit dit bericht bleek dat je de stroomadapter er in hebt laten zitten?

Het gaat er om dat alles even spanningsloos word.
Ja, ik heb de kabel en accu eruit gehaald en vervolgens power-knop voor 60 sec ingedrukt gehouden daarna stroomadapter weer erin. Helaas niks..

• Shirynak
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 02:34:

Maar dat is wel een totale pain-in-the-ass... :
YouTube: Dell Latitude E7240 CMOS Battery How-To Video Tutorial

Als je daar geen zin in hebt zou ik hem door Dell laten repareren.

Pfff.. Ik heb weinig ervaring met openhalen van hele laptops.. Ik denk dat er niks anders op zit dan het op te sturen naar Dell zelf. :'(

• joriskuiper
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-04-2023
Heb je HDD of een SSD in de laptop. Ik kom namelijk alleen DELL Latitude E7250 met SSD opslag type tegen. Als je ssd hebt zou je die beter kunnen laten zitten.

Specificaties geeft dit namelijk aan pricewatch: Dell Latitude E7250-7850

Dan opstarten en kijk goed welke led meldingen er komen, zoals capslock en Power knop die kunnen knipperen.

Meerdere malen F12 indrukken en dan zou je in Recovery mode terecht moeten komen.
Dan Windows 10 opnieuw installeren en alle gegevens verwijderen.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lumics schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:18:
Waarom wordt er gesproken over garantie? Zelf slopen betekent reparatie. TS adviseren om de oorzaak stil te houden en garantie te claimen is aanzetten tot fraude.

Als het zover komt zou het netjes zijn om je eigen verantwoordelijkheid te nemen in plaats van de fabrikant/winkel onterecht op kosten te jagen.
Tja, wat doe je dan als de laptop niet eens meer naar de BIOS/UEFI boot? Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van malware die dat effect heeft. Wie weet is het wel iets ongerelateerds.

Verwijderd

Ik wou net hetzelfde zeggen. Nieuwe laptops hebben een relatief hoog uitvalpercentage in de eerste paar uur. Ik zou gewoon eerlijk zijn dat je een virus hebt opgelopen maar dat je denkt dat er hardwarematigs iets aan de hand is. Laat ze het dan maar uitzoeken.

En ook als het een virus de oorzaak was mag Dell het imho oplossen. Dat zou gewoon beveiligd moeten zijn. Software zou nooit hardware moeten kunnen slopen...

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:21
FreshMaker schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 02:19:
Ben het met je eens, maar de vraag is of het wel door het virus komt.
Kan altijd een toevallige samenloop van omstandigheden zijn.
Wellicht is het een fabricagefout?

[ Voor 3% gewijzigd door eltweako op 17-09-2016 12:20 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:11:
En ook als het een virus de oorzaak was mag Dell het imho oplossen. Dat zou gewoon beveiligd moeten zijn. Software zou nooit hardware moeten kunnen slopen...
Zo werkt dat dus niet. Je koopt een stuk hardware dat precies doet wat het moet doen, en zo niet, dan valt dat onder garantie.

Je krijgt níet de garantie dat het een stuk hardware is dat beveiligd is tegen alle vormen van misbruik. Afgezien van het feit dat die garantie praktisch onmogelijk is. Er bestaan manieren om je bios te updaten vanuit het draaiende OS, en deze manieren kunnen in theorie door malware worden misbruikt. Als een legitieme tool iets kan, kan malware dat ook. Wil je het gemak? Dan koop je daar ook het risico bij.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Shirynak
joriskuiper schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:06:
Heb je HDD of een SSD in de laptop. Ik kom namelijk alleen DELL Latitude E7250 met SSD opslag type tegen. Als je ssd hebt zou je die beter kunnen laten zitten.
HDD heb ik recent erin geplaatst.
Meerdere malen F12 indrukken en dan zou je in Recovery mode terecht moeten komen.
Dan Windows 10 opnieuw installeren en alle gegevens verwijderen.
Dit werkt helaas niet.. Ook branden er geen lampjes behalve de powerknop. De enige manier waardoor ik iets op het beeld krijg is door power + D in te drukken. Dan krijg ik een dia voorstelling van kleurtjes..

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 08:54
Sinds wanneer helpt Tweakers ook iemand die problemen krijgt door illegale downloads???

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

mugenmarco schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:41:
Sinds wanneer helpt Tweakers ook iemand die problemen krijgt door illegale downloads???
Sinds dag 1 ongeveer :)

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Als je in Rotterdam bent zou je langs kunnen komen, dan kan je wel helpen. Zie echter dat je in Hoofddorp woont, dus kleine kans.

Je beste optie is om de gelinkte artikelen van Dell te doorlopen en dit secuur te doen. Vaak bieden die wel een oplossing. Uiteraard kan het, zoals hierboven al gemeld, een ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn geweest en was er al een onderliggend hardware probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* niet nodig

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 18-09-2016 00:38 ]

• mugenmarco
Ah oke, wist ik namelijk niet. Bedankt :-)
*knip* niet op reageren

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 18-09-2016 00:38 ]

• Shirynak
Eli3l schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:46:
Als je in Rotterdam bent zou je langs kunnen komen, dan kan je wel helpen. Zie echter dat je in Hoofddorp woont, dus kleine kans.
Als jij denkt het op te kunnen lossen, ben ik bereid om die afstand af te leggen. De vraag is wel wat ga je allemaal proberen?
Je beste optie is om de gelinkte artikelen van Dell te doorlopen en dit secuur te doen. Vaak bieden die wel een oplossing. Uiteraard kan het, zoals hierboven al gemeld, een ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn geweest en was er al een onderliggend hardware probleem.
Ik ben van plan dit te doen zelf (http://www.dell.com/support/article/us/en/04/SLN302948/en), maar ik weet niet of het mij lukt om alles weer in elkaar te zetten ^^'

Verwijderd

offtopic:
Wat? Volgens mij ben ik ongeveer de enige die iets nuttigs in dit topic heeft toegevoegd 8)7 Volgens mij ben jij de gene die niets nuttigs te melden heeft hier. Scheer je weg!

==
Shirynak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:03:
[...]

Als jij denkt het op te kunnen lossen, ben ik bereid om die afstand af te leggen. De vraag is wel wat ga je allemaal proberen?

[...]

Ik ben van plan dit te doen zelf (http://www.dell.com/support/article/us/en/04/SLN302948/en), maar ik weet niet of het mij lukt om alles weer in elkaar te zetten ^^'
Het probleem zal waarschijnlijk niet zijn om hem uit- en inelkaar te krijgen, maar waar ik altijd moeite mee heb is om dit perfect zonder enkele beschadiging aan het plastic voor elkaar te krijgen. Dat kan je problemen geven als je hem daarna alsnog terug wil sturen voor garantie. Oude laptops heb ik geen enkel probleem mee om die tot het laatste schroefje uit elkaar te halen, maar laptops die nog onder garantie vallen begin ik zelf niet aan...

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2016 14:09 ]

• Eli3l
Shirynak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:03:

Zou je ons eerst eens kunnen vertellen welk model je precies hebt? Zoals op de doos staat aangegeven.

• Lumics
  • Laatst online: 16-09 14:54
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:11:
Ik wou net hetzelfde zeggen. Nieuwe laptops hebben een relatief hoog uitvalpercentage in de eerste paar uur. Ik zou gewoon eerlijk zijn dat je een virus hebt opgelopen maar dat je denkt dat er hardwarematigs iets aan de hand is. Laat ze het dan maar uitzoeken.

Wie zegt dat de hardware defect is? Wellicht heeft de malware de bios corrupt gemaakt.

• Shirynak
Eli3l schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:10:
[...]

Zou je ons eerst eens kunnen vertellen welk model je precies hebt? Zoals op de doos staat aangegeven.
De doos heb ik helaas niet meer.. Het is een latitude e7250 ultrabook met core i7 processor 16gb ram en 512 hdd
Hier misschien nog wat meer info : http://www.dell.com/suppo...tag/1KYLJ72/configuration

• Shirynak
Lumics schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:14:
[...]

Wie zegt dat de hardware defect is? Wellicht heeft de malware de bios corrupt gemaakt.
Kan de malware de bios zodanig corrupt maken dat ik niet eens in de bios kan komen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lumics schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:14:
[...]

Dat snap ik. Maar zulke malware is volgens mij zeer uitzonderlijk, en als zo'n virus 'in het wild' via torrent sites verspreid zou worden zouden er volgens mij wel meer soortgelijke problemen via google te vinden moeten zijn. Maar die zijn totaal niet te vinden... Zoektermen als 'corrupted bios malware' of 'bios injection virus' geven totaal geen recente resultaten. Het is een mogelijkheid, maar een zeer uitzonderlijke. Daarom zou ik het gewoon door Dell laten uitzoeken, en gewoon eerlijk zijn dat je malware op de laptop gehad hebt...
Shirynak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:19:
[...]

Kan de malware de bios zodanig corrupt maken dat ik niet eens in de bios kan komen :?
Technisch gezien, in theorie wel. In de praktijk kan ik niets soortgelijks vinden met Google.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2016 14:21 ]

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Shirynak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:19:
[...]

Jup, dat kan.
Maar noteer nu eens staps bewijs wat er is gebeurd en wat je inmiddels heb gedaan? Heb het eens doorgelezen maar kom er niet helemaal uit?

Je download iets zonder Av, moet dit openen in Windows mediaplayer en vervolgens download er vanalles en toen uit?

[ Voor 35% gewijzigd door Mrjraider op 17-09-2016 14:22 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Is het flashen van de BIOS/UEFI helemaal niet beveiligd dan? Kan elk programma zomaar vanuit Windows daar iets naar flashen? Je zou verwachten dat zo'n image een correcte signature moet hebben bijvoorbeeld.

Ik vind het maar een vreemd verhaal. Zoals Shadow al aangeeft is dit allesbehalve gewoon. Ik heb zelf ook nog nooit gehoord van malware die je BIOS/UEFI flasht. Als dit zomaar kan, waarom komt het dan niet vaker voor?

Verwijderd

Compizfox schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:21:
[...]

Is het flashen van de BIOS/UEFI helemaal niet beveiligd dan? Kan elk programma zomaar vanuit Windows daar iets naar flashen? Je zou verwachten dat zo'n image een correcte signature moet hebben bijvoorbeeld.

Ik vind het maar een vreemd verhaal. Zoals Shadow al aangeeft is dit allesbehalve gewoon. Ik heb zelf ook nog nooit gehoord van malware die je BIOS/UEFI flasht. Als dit zomaar kan, waarom komt het dan niet vaker voor?
Volgens mij bestaan er inderdaad signatures en SecureBoot die die signature controlleert. Als die signature van de bios niet klopt dan wil hij de bios dus niet laden. Dat is wat er theoretisch aan de hand zou -kunnen- zijn.
Secure Boot is a security standard developed by members of the PC industry to help make sure that your PC boots using only software that is trusted by the PC manufacturer.

When the PC starts, the firmware checks the signature of each piece of boot software, including firmware drivers (Option ROMs) and the operating system. If the signatures are good, the PC boots, and the firmware gives control to the operating system.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:08

SomerenV

It's something!

Ik denk dat bijna iedereen hier wel eens wat shit binnengehaald heeft via illegale of twijfelachtige downloads. We zijn allemaal jong en onvervaren geweest ;)

Anyways, het lijkt me niet dat je laptop zo over de zeik gaat door enkel een illegale download met een of ander virus. Ik heb al heel wat voorbij zien komen qua malware en virussen, maar dat een PC of laptop simpelweg niet meer opstart (of nauwelijks opstart in dit geval) is nieuw voor mij. Als je er zelf geen verstand van hebt kun je het beste even langsgaan bij iemand die dat wel heeft (zag al iets daarover voorbij komen hier) of inderdaad opsturen naar DELL.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:24:
[...]

Volgens mij bestaan er inderdaad signatures en SecureBoot die die signature controlleert. Als die signature van de bios niet klopt dan wil hij de bios dus niet laden. Dat is wat er theoretisch aan de hand zou -kunnen- zijn.

[...]
Nu haal je dingen door elkaar ;)

Secure Boot is een feature van UEFI die de bootloader beveiligt en er dus voor zorgt dat je niet zomaar elk OS kunt booten. Het beveiligt niet de UEFI-firmware zelf.

Als de signature van de bootloader niet klopt, dan zal UEFI weigeren het OS te booten, maar kun je nog wel gewoon in de UEFI setup komen.

Ik bedoelde eigenlijk iets anders: namelijk dat de BIOS/UEFI-firmware gesigned moet zijn om hem te flashen.

• Mrjraider
  • Niet online
Hoewel ik denk dat hier meer aan de hand is hardware matig.. hoezo gaat er niets meer aan? Zelfs zonder bios of uefi moet je nog iets zien zoals een streepje of een logo

• mugenmarco
Oke oke sorry mensen, het was gewoon een vraag ^_^

• Mrjraider
  • Niet online
mugenmarco schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:28:
Oke oke sorry mensen, het was gewoon een vraag ^_^
Vragen staat vrij, daarbij vermoed ik dat de beste TS zijn lesje bij deze op de harde manier geleerd heeft ;)

• Shirynak
Mrjraider schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:27:
Hoewel ik denk dat hier meer aan de hand is hardware matig.. hoezo gaat er niets meer aan? Zelfs zonder bios of uefi moet je nog iets zien zoals een streepje of een logo
Beeld gaat dus alleen aan als ik op D + power knop druk dus de beeld is niet stuk.. Voor de rest als ik op de powerknop druk brand de lampje van Caps lock met powerknop heel even (1sec) en daarna weer uit en als ik daarna weer op de power knop druk, brand de caps lock opeens niet meer en blijft de powerknop lampje langer (3-4 sec) aan staan..

• Mrjraider
  • Niet online
geen Dell logo? Geen ronddraaiend rondje, geen knipperend streepje?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

heb je hdd/ssd al eruit gehaald en dan proberen te booten?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

What happend? Karma happend ;)

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Shirynak
Mrjraider schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:33:
geen Dell logo? Geen ronddraaiend rondje, geen knipperend streepje?
Nope nothing. ventilator draait ook niet , alleen wel dus bij kleur diavoorstelling

• Shirynak
Jimbolino schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:36:
heb je hdd/ssd al eruit gehaald en dan proberen te booten?
Yess geprobeerd. helaas zonder resultaat.

• Mrjraider
  • Niet online
Dat laatste snap ik niet? (Kleur bij diavoorstelling?)

[ Voor 36% gewijzigd door Mrjraider op 17-09-2016 14:42 ]

• Eli3l
Shirynak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:18:
[...]

De doos heb ik helaas niet meer.. Het is een latitude e7250 ultrabook met core i7 processor 16gb ram en 512 hdd
Hier misschien nog wat meer info : http://www.dell.com/suppo...tag/1KYLJ72/configuration
Het is in ieder geval niet een laptop met een recovery ssd er in, dat had namelijk nog mee kunnen spelen. Mijn Asus heeft er dus een en dan probeert de laptop automatisch van de recovery partitie te booten als er geen OS is.

Heb je de stappen doorlopen van de gelinkte artikelen?

• Shirynak
Thanks dat je nog even lekker zout op de wond strooit :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:42:
Dat is een testprogramma om problemen met het LCD vast te stellen. Dat is de enige van alle recovery / debug opties van Dell die nog werkt. behalve de CMOS batterij verwijderen, maar daarvoor moet de halve laptop uit elkaar.

In deze: Verwijderd in "ehh, wat is zojuist gebeurd?!" en deze: Verwijderd in "ehh, wat is zojuist gebeurd?!" posts staan links met al die recovery opties.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2016 14:46 ]

• Shirynak
Mrjraider schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:42:
How to Initialize the Stand-alone LCD BIST Diagnostics

To run the LCD BIST (Built in Self-test):
Press and hold the D key on the keyboard while pressing the Power button, then release both at the same time.

This will initiate A grey screen, then Red, then Blue, then Green then White, to allow you to inspect the entire LCD for color purity on each screen and to better identify defect such as cracks in the LCD or stuck pixels that may not be apparent in a normal viewing mode.

• Shirynak
Eli3l schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:43:
[...]

Het is in ieder geval niet een laptop met een recovery ssd er in, dat had namelijk nog mee kunnen spelen. Mijn Asus heeft er dus een en dan probeert de laptop automatisch van de recovery partitie te booten als er geen OS is.

Heb je de stappen doorlopen van de gelinkte artikelen?
Ik heb het een en ander al geprobeerd ja. Zoveel inmiddels dat ik niet eens meer weet wat ik nu wel gedaan heb en niet..

• Mrjraider
  • Niet online
Die optie werkt nog, maar daar heb je weinig aan.... al geprobeerd te booten vanaf een USB? Even een Windows 10 image (niet van thepiratebay) met de mediacreation tool van Microsoft downloaden en maken?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mrjraider schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:48:
Die optie werkt nog, maar daar heb je weinig aan.... al geprobeerd te booten vanaf een USB? Even een Windows 10 image (niet van thepiratebay) met de mediacreation tool van Microsoft downloaden en maken?
Tot zover ik begrijp, boot de laptop van TS helemaal niet meer naar de BIOS/UEFI. Dan gaat booten van een USB-stick helemaal niet werken.

• Shirynak
Mrjraider schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:48:
Hoe kan ik booten vanaf een USB? Dan moet ik toch eerst in bios komen zodat ik die optie kan selecteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic begint nu een beetje in een soort infinite loop te komen :P

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Dus booten en dan op F10 blijven rammen werk niet? Ok, gefaalde BIOS injectie.
Het enige wat nog kan is contact opnemen met Dell en aanbieden ter reparatie.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:08
Een laptop zonder bios zou gewoon aan moeten blijven staan mijn inziens. Ik heb zelf ook. Eerdere keren met een pc zonder bios gezeten en die bleef gewoon aanstaan met een knipperend streepje. Er zijn virussen die het bios vernagelen die zijn er al langer als 10 jaar maar zelf dan nog zal de laptop in ieder geval aan moeten blijven staan. Bij een pc kan je hardwarematig erg makkelijk een bios resetten bij een laptop is dat een stuk lastiger.

Is moeilijk te zeggen wat je nog meer kan doen er resten slechts nog een paar opties.

Cmos batterij eruit halen (garantie zal hoogstwaarschijnlijk vervallen hiermee.)
Dell bellen en zeggen dat er een defect is (glad ijs maar ik begrijp het wel als je meer dan
1000 euro voor een laptop heb neergeteld)

• Shirynak
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:49:
Dit topic begint nu een beetje in een soort infinite loop te komen :P
Ik denk dat er geen oplossing is.. Enig idee of Dell telefonisch of via chat benadert kan worden?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:51
Deze al gehad ?

Houd bij een laptop de Fn-toets ingedrukt en druk vervolgens op de aan/uit-knop. Hierdoor wordt de preboot-test uitgevoerd en ePSA gestart

http://www.dell.com/support/article/nl/nl/nlbsdt1/266435

Houd bij een laptop de Fn-toets ingedrukt en druk vervolgens op de aan/uit-knop. Hierdoor wordt de preboot-test uitgevoerd en ePSA gestart. Als u een desktopcomputer hebt, drukt u in het scherm met het Dell logo op de toets F12 om het menu One Time Boot te openen, markeert u met de pijltoetsen Diagnostics en drukt u op Enter. Sommige systemen hebben geen toets F12. Druk in dat geval op de toets <0> (nul) wanneer het scherm met het Dell logo verschijnt om toegang te krijgen tot de opstartopties.

[ Voor 64% gewijzigd door HKLM_ op 17-09-2016 14:54 ]

Cloud ☁️

• Mrjraider
  • Niet online

• Shirynak
Downloader_NL schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:53:
Deze al gehad ?

Houd bij een laptop de Fn-toets ingedrukt en druk vervolgens op de aan/uit-knop. Hierdoor wordt de preboot-test uitgevoerd en ePSA gestart
yes, ook helaas niks.

• Eli3l
Shirynak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:49:
[...]

Hoe kan ik booten vanaf een USB? Dan moet ik toch eerst in bios komen zodat ik die optie kan selecteren?
Ja dat klopt, dus dat gaat nu ook niet werken. Heb je al geprobeerd te booten zonder geheugen? Dus ook de geheugen modules er uit gehaald? Of zitten deze vast gesoldeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Bartosy schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:53:

Dell bellen en zeggen dat er een defect is (glad ijs maar ik begrijp het wel als je meer dan
1000 euro voor een laptop heb neergeteld)
Jij moedigt de topicstarter aan om een strafbaar feit te plegen? (Oplichting)

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jongens, lees nou even de vorige pagina's...

We hebben het hier al over gehad. De discussie begint zich te herhalen.

• Mrjraider
  • Niet online
In dit geval is de ts zich ervan bewust, er zullen ook zat andere mensen zijn die dit doen en zich van geen kwaad bewust zijn. Beetje jammer dat dit direct onder oplichting geschaard wordt.. garantie kan je claimen, of je er na onderzoek dan recht op heb is aan Dell. Het lijkt helaas wel de enige oplossing want werkelijk niets helpt

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Kan ook gewoon een samenloop van omstandigheden zijn, en dan is het geen onterechte aanspraak op garantie.

TS zegt ergens de HDD te hebben vervangen, misschien heeft hij de oude met oude data nog, dan zou ik die er in schroeven en het ding voor garantie sturen inderdaad.

Te koop....

• Eli3l
Zou je dit voor ons kunnen noteren?

If the computer is beeping or if Caps/Num/Scroll Locks are flashing, note if there is a particular pattern in which it beeps or flashes. Aan de hand daarvan kan je in de handleiding opzoeken wat de codes betekenen. Doe wel alles terug in de laptop, ook de SSD.

• Shirynak
Eli3l schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:00:
Zou je dit voor ons kunnen noteren?

If the computer is beeping or if Caps/Num/Scroll Locks are flashing, note if there is a particular pattern in which it beeps or flashes. Aan de hand daarvan kan je in de handleiding opzoeken wat de codes betekenen. Doe wel alles terug in de laptop, ook de SSD.
De laptop geeft geen geluid, wanneer de laptop uit ging zaten er wel oordopjes in en nu niet dus misschien dat hij nog denkt dat er oordopjes in zitten, nou goed heb ik erin gedaan en nog geen geluid. Verder zoals ik aan gaf bij eerste keer op powerknop drukken na een kleine tijd, brand de powerknop + caps lock 1 sec en daarna valt ie weer uit en als ik daarna druk brand enkel de powerknop maar blijft ie wel langer aan staan (3 tot 5 sec ongeveer)

edit:Oke, dit is heel scheve zinsopbouw, excuses..

• Shirynak
Deem schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:51:
Dus booten en dan op F10 blijven rammen werk niet? Ok, gefaalde BIOS injectie.
Het enige wat nog kan is contact opnemen met Dell en aanbieden ter reparatie.
Nee helpt ook niet ..

• Shirynak
Eli3l schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:55:
[...]

Ja dat klopt, dus dat gaat nu ook niet werken. Heb je al geprobeerd te booten zonder geheugen? Dus ook de geheugen modules er uit gehaald? Of zitten deze vast gesoldeerd?
Ik heb dat al is geprobeerd maar ik ga het nu nog eeen keer proberen.

• Eli3l
Shirynak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:05:
[...]

De laptop geeft geen geluid, wanneer de laptop uit ging zaten er wel oordopjes in en nu niet dus misschien dat hij nog denkt dat er oordopjes in zitten, nou goed heb ik erin gedaan en nog geen geluid. Verder zoals ik aan gaf bij eerste keer op powerknop drukken na een kleine tijd, brand de powerknop + caps lock 1 sec en daarna valt ie weer uit en als ik daarna druk brand enkel de powerknop maar blijft ie wel langer aan staan (3 tot 5 sec ongeveer)

edit:Oke, dit is heel scheve zinsopbouw, excuses..
Helaas zit die niet tussen de diagnostic list. Deze link heeft de handleiding en op pagina 45 staan de patronen.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Shirynak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:35:
...(normaal heb ik daar geen problemen mee op mijn Mac)...
Ik heb zo een pishekel aan dit zinnetje. Dat zijn ook die mensen die dan roepen dat windows shit is omdat het zo snel in de soep loopt.... hoe zou dat nu komen?

• Shirynak
Deem schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:21:
[...]

Ik heb zo een pishekel aan dit zinnetje. Dat zijn ook die mensen die dan roepen dat windows shit is omdat het zo snel in de soep loopt.... hoe zou dat nu komen?
ik geef enkel aan dat torrents downloaden normaliter geen problemen oplevert en dit was op mijn mac, maar recent ben ik voor windows gegaan. Maar goed, snap niet waarom je hier een big issue van maakt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Shirynak schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:23:
[...]

ik geef enkel aan dat torrents downloaden normaliter geen problemen oplevert en dit was op mijn mac, maar recent ben ik voor windows gegaan. Maar goed, snap niet waarom je hier een big issue van maakt..
Ok, ik ga het uitleggen.

1. Het downloaden van de torrent was schijnbaar ook geen probleem op je windows machine, want zie resultaat.

2. Op je mac had je deze torrent ook kunnen downloaden, met als resultaat dat de files niet afspelen en je daar niet beschikt over Windows Media Player.

3. Alle Red flags hadden allang moeten wapperen. WMV...Readme...Codecs downloaden...

"Nooit problemen mee op mijn mac.."

• Shirynak
Deem schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:34:
[...]

Ok, ik ga het uitleggen.

1. Het downloaden van de torrent was schijnbaar ook geen probleem op je windows machine, want zie resultaat.

2. Op je mac had je deze torrent ook kunnen downloaden, met als resultaat dat de files niet afspelen en je daar niet beschikt over Windows Media Player.

3. Alle Red flags hadden allang moeten wapperen. WMV...Readme...Codecs downloaden...

"Nooit problemen mee op mijn mac.."
Ja nogmaals ik download vaker torrents, en ik wist niks af van WMV of Readme of codecs ik dacht dat, dat iets normaals was voor deze keer. totdat ik het installeerde allemaal. Ik zat op een nieuwe platform(windows) en dacht misschien dat het hier anders ging dan op iOS.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.