Dragon4red8 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:37:
Hallo.
Ik heb laatst mijn lg g4 opgestuurd met het beruchte bootloop probleem. Nu zeggen Dynafix/DrMobile en LG beiden dat ik geen garantie heb omdat ik de bootloader heb geunlocked. Ik vind dit best raar sinds het een hardware fout betreft en ik recht heb op een deugdelijk apparaat. Hebben jullie ervaring met LG en of Dynafix en garantie met een unlocked bootloader of gewoon de bootloop in het algemeen?
Ps. Ik weet niet of dit de goede plek is om mijn topic te plaatsen.
Regards,
Ik denk dat de vraag is hoe je de garantie aanvraag aanvliegt, bij een beroep op de wetgeving omtrent non-conformiteit bij de verkoper mag een unlocked bootloader geen uitsluiting zijn van je recht op en conform product. Zie ook de al eerder aangehaalde linkls in dit topic.
Ben je echter direct naar de fabrikant gegaan, en probeer je aanspraak te maken op de fabrieksgarantie dan kan het zijn dat een unlocked bootloader wel uitgesloten is binnen de voorwaarden van de fabrieksgarantie. Dit mag gewoon daar bij een aangeboden fabrieksgarantie extra voorwaarden gesteld mogen worden die bij een beroep op de wetgeving omtrent non-conformiteit niet gesteld mogen worden door de verkoper.
Speel je het nu dus via de fabrikant dan zou ik het toestel snel terughalen en een aanvraag bij de verkoper starten. Speel je het nu via de verkoper, wijs ze dan inderdaad op de al eerder aangegeven artikelen.
Wat Dynafix / DrMobile zeggen doet niet zoveel ter zake voor jouw case bij de verkoper. Zij volgen enkel het protocol wat de fabrikant ze oplegt te volgen. Staat daar in dat bij een locked bootloader de fabrieksgarantie vervalt, dan zal Dynafix / DrMobile dit altijd aangeven en waarschijnlijk een offerte opmaken, omdat in zo'n geval LG de kosten niet op zich zal nemen. Deze factuur zal dan gedragen moeten worden door de verkoper die jou het toestel verkocht heeft en de verkoper kan dan afhankelijk van de B2B afspraken die gemaakt zijn dit bedrag weer claimen bij zijn leverancier.