Pizza_Boom schreef op maandag 19 september 2016 @ 01:50:
[...]
Gek genoeg zijn er ook maar weinig oude bewoners die zich beseffen dat zij zelf vaak de oorzaak zijn van de verziekte sfeer. In buurten slijpen gewoontes, regeltjes e.d. Mensen die ergens lang wonen, vinden vaak dat zij bepaalde rechten en privileges hebben. Hier ook toen we hier net woonden: Of wij op afvalophaaldag de auto voor de deur weg wilden halen, want daar stonden altijd de rolcontainers van enkele buren en de vorige bewoners vonden dat wel prima. Tsja, wij dus niet, die auto staat daar best. En in deze buurt is een soort gentlemens agreement dat je niet voor een ander zijn deur parkeert. Maar dat was niet bij ons. Dus bij ons voor de deur telkens andere auto's, wat hun goedrecht is, want openbare weg. Maar vervolgens wel zeiken als jij je auto bij hun voor de deur neer zet en die niet weg haalt als zij dat willen.
Gelukkig leren dat soort dingen bij de meeste mensen erg snel.

En uiteindelijk kun je het beste je buren te vriend houden, maar soms is het even nodig om op je strepen te gaan staan. Met verbouwen als nieuwe bewoner kan het handig zijn de buren te informeren. Sommige gaan weg met bijvoorbeeld sloopwerkzaamheden.
Hetzelfde hier in Spijkenisse waar ik woon.
Sfeer is grimmig, en heeft de naam als de ''Relatiehopper''.
De meesten zijn kroegtijgers die al X keer een relatie gehad hebben met een vrouw.
Kortom, de vrouwen en mannen hebben al met diverse bewoners in de straat al een relatie gehad.
2 a 3 jaar samen, op naar de volgende. En dat botst .....Heel......Vaak.
Kom je thuis staat er weer politie, en je moet vol in de ankers omdat 2 Kroegtijgers met elkaar op de vuist gaan, en liggen te rollen midden op straat.
Nu zijn er vluchtelingen in 3 vrijstaande huizen geplaatst. allemaal in groepjes van 4 tot 8 mannen in één huis.
Geen werk, Inkomen, dus hele dagen rondhangen in de tuinen van bewoners.
Auto en woning inbraken hadden wij hiervoor nog nooit gehad. nu elke week wel een autoruit die kapot is.
Ook vinden die gasten het normaal om pal voor je voordeur te moeten rondhangen, en jou als bewoner van het adres niet binnen laten. Je krijgt nog ruzie ook met die gasten als je vraagt of je er langs mag!
Dan de kinderen. Ze hebben een heel mooi speelpleintje. Begin van het wijk en stuk verderop in mijn straat waar er nog één is.
Wat doen die krengen? Ze voetballen midden op straat. de bal komt in de tuin, tegen geparkeerde auto's, En de ouders doen lekker mee. Zo had ik een flinke deuk in mijn motorkap, en achterportier. Zeg je er wat van word je of weggelachen of je krijgt doodsbedreigingen van de dronken bewoners. (meeste zijn uitkeringtrekkers).
Spelen van kinderen misgun ik echt niet. Maar leuk spelen of de hele dag krijsen... Als ouder zeg je er toch iets van?
Dan de buren die het nodig vinden om tot laat in de nacht DAGELIJKS te moeten BBQ'en. Kinderen die nog erg jong zijn maar buiten te houden. Luid praten en lachen.
Een keer is niet erg, maar dit is werkelijk dagelijks.
Mooi als het straks weer hartje winter is. blijven ze binnen.
Van diezelfde buren zijn de kinderen ook binnenshuis erg luid. Mijn slaapkamer leunt tegen de kamer van de kinderen aan.
Maar als ze spelen hoor je ze gillen en krijsen, met deuren slaan en luid muziek draaien. en met spullen gooien.
Fijn als je weer vroeg op moet om te werken.
Parkeren van auto's is ook krimineel.
ze parkeren de auto zodanig voor andere auto's dat je vroeg in de ochtend niet de parkeervak uit kan komen.
wat hebben die grote, hoge bedrijfswagens in een woonwijk te zoeken? naast hun privé voertuig een verlengde sprinter meenemen. van de 10 auto's zijn er 4 tot 5 bedrijfswagens. RET/BAM/REINIS etc