Overlast voetballende kinderen op parkeerdek appartement

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 02:32
Na een aantal jaar in een studentenwoning te hebben gewoond werd het tijd voor iets anders. Na veel woningingen te hebben bekeken kwamen we uit op een woning in Delft. Op dit moment woon ik er 1,5 jaar en de overlast van kinderen begint steeds erger te worden.
Er is een leefdek wat direct grenst aan mijn achtertuin wat weer grenst aan mijn woonkamer. Uiteraard spelen de kinderen op het leefdek.
code:
1
2
3
4
5
6
7
|  ===    === |
|______x______|
      |A|

|A| is dus mijn woning en X is waar er veel gespeeld wordt, logish want dat is de plek met de meeste ruimte. De VVE regels schrijven voor dat er niet gevoetbald mag worden omdat dit overal doortrilt en in mijn geval is dat dus 5 meter van mijn woonkamer. Desalnietemin zijn er een tweetal ouders die zich er niets van aantrekken en elke middag is er dus wel iemand een paar uur aan het voetballen. In het begin heb ik het heel netje geprobeerd met minder hard voetballen en allemaal varianten daarop maar in hun enthousiasme vergeten ze dit na een paar minuten. Ook het aanspreken van ouders resulteerd in bedreiging en intimidatie. Ik ben niet de enige met die probleem, iedereen die er wat van zegt krijgt een grote mond.
Nu heb ik dit aangegeven bij de VVE maar die geven aan niets te kunnen/willen doen. Als je overlast hebt moet je elkaar daarop aanspreken en pas bij serieus overlast treden we op. Ik heb gevraagd om de confirmatie dat voetballen daar niet onder valt.

Nu is mijn vraag niet hoe ik van die voetballende kinderen afkom. Ik acht die kans vrij klein en over 4 a 5 jaar zal ik toch verhuizen. Maar hoe leer ik hier mee omgaan? Ik erger me er zo erg aan dat ik niet naar huis wil en als ik thuis ben zo snel mogelijk weer uit huis wil. Ik sport nu 5 dagen in de week zodat ik na 21:00 thuis kom en dan slapen ze gelukkig allemaal. Om 7:15 staan ze daarentegen wel weer op de binnenplaats te spelen.

Hoe ga ik hier mee om? Zijn er tips zodat ik me hier minder aan erger? Veel mensen geven aan dat als je kinderen hebt je het een soort van wegfilterd. Maar om nu kinderen te nemen zodat ik die van andere mensen niet meer hoor gaat me een beetje ver :P

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Wat is een leefdek? Foto van de situatie wellicht?

Als ik overlast heb van mijn buren dan bel ik de politie. Uiteraard na eerst netjes gevraagd te hebben om te stoppen met de overlast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Allererst: Slappe VVE aanspreken: het is hun taak te handhaven wat er in de regels staat.
Ik neem aan dat er een periodieke vergadering is. Daar aanbrengen en steun vragen.

De vraag of meer mensen er last van hebben is daarbij niet eens zo relevant: het staat in de reglementen. Dus één klacht is voldoende; de vraag is immers helemaal niet of overlast moet leiden tot nieuwe regels. Maar het helpt als je niet alleen staat.

Begrijp ik trouwens goed dat ook de kinderen wonen in de huizen beheerd door de VVE? Of zijn die van elders?

Van kinderen zal je voetballend of niet, wel gewoon overlast houden als die buiten spelen. Maar dat is ook inherent aan de locatie, en ik ben bang dat je daar maar beperkt iets aan zal kunnen doen. Isolatie aan eigen woning is dat misschien een betere keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 15-09-2016 17:04 ]

445033

Dat filter je niet weg, heb zelf ook kinderen. Als gesprekken tot niets leiden, kan je bemiddeling overwegen van wijkagent/buurtbemiddeling maar ervaring leert dat dat vaak weinig effect heeft. Uiterste redmiddel is een civiele zaak, zeker omdat het in de overeenkomst vd VVE staat. Dan zal je winnen, maar gezelliger zal het er niet op worden.

Vervelende buren zijn een drama en vaak zit er niets anders op uiteindelijk dan verhuizen. Las laatst ergens dat 30% vd Nederlanders last hebben van buren. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 15:42

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

445033 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:04:
Dat filter je niet weg, heb zelf ook kinderen. Als gesprekken tot niets leiden, kan je bemiddeling overwegen van wijkagent/buurtbemiddeling maar ervaring leert dat dat vaak weinig effect heeft.
Die (meerdere) ervaring(en) deel ik helaas ook.
Uiterste redmiddel is een civiele zaak, zeker omdat het in de overeenkomst vd VVE staat. Dan zal je winnen, maar gezelliger zal het er niet op worden.
Daartussen zou je nog de stap kunnen maken van melding bij de politie, zéker als er ook bedreiging en intimidatie bij komt kijken. De stap van bemiddeling heeft dan helemaal weinig zin. Er zal vast niet gelijk worden ingegrepen, maar dan is er in ieder geval dossiervorming waarmee in een later stadium iets gedaan kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 27535 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:03:
Allererst: Slappe VVE aanspreken: het is hun taak te handhaven wat er in de regels staat.
Ik neem aan dat er een periodieke vergadering is. Daar aanbrengen en steun vragen.
Laten we niet vergeten dat de Vereniging van Eigenaars niet een of andere club is maar dat de TS daar ook gewoon onderdeel van is.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:26
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:03:
Inderdaad, dit zou de situatie voor ons kunnen verduidelijken.

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 20:44
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:03:

Als ik overlast heb van mijn buren dan bel ik de politie. Uiteraard na eerst netjes gevraagd te hebben om te stoppen met de overlast.
Ik denk dat wat TS leefdek noemt, gewoon een soort van gezamenlijke 'binnentuin/binnenplaats' is waar alle woningen en toegangsdeuren aan grenzen. Zeg maar de straat, alleen dan een verdieping hoger en niet toegankelijk voor fietsen en autoverkeer maar alleen voor voetgangers en de bewoners. Vermoed dat het tevens tevens ook het dak is van de parkeergarage behorend bij dat complex woningen/appartementen en die dus een verdieping lager liggen dan de voorkant/tuintjes van de woningen.

[ Voor 10% gewijzigd door koektrommeltje op 15-09-2016 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 699209

Ik ga ervan uit dat TS zo'n soort situatie bedoelt.

Afbeeldingslocatie: http://www.jaren70centra.nl/assets/images/de-terp/algemeen/8_garage.jpg

Jaren-70 ellende waar wat mij betreft de architecten vervolgd mogen worden voor de enorme sociale onveiligheid die ze hebben gecreëerd.

Oplossing is vrij simpel, maar rigoureus: verhuizen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 699209 op 15-09-2016 19:25 ]

445033

Bastiaan schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:39:
[...]

Die (meerdere) ervaring(en) deel ik helaas ook.

[...]

Daartussen zou je nog de stap kunnen maken van melding bij de politie, zéker als er ook bedreiging en intimidatie bij komt kijken. De stap van bemiddeling heeft dan helemaal weinig zin. Er zal vast niet gelijk worden ingegrepen, maar dan is er in ieder geval dossiervorming waarmee in een later stadium iets gedaan kan worden.
Eens.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Anoniem: 699209 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:25:

[afbeelding]

Jaren-70 ellende waar wat mij betreft de architecten vervolgd mogen worden voor de enorme sociale onveiligheid die ze hebben gecreëerd.
Meh, zulke gezamelijke ruimtes zijn juist vrij nieuw hoor. 'k Ken heel veel projecten waarbij de nieuwbouw-appartementen gebouwd zijn rond een gezamelijk 'binnenplein' die alleen bereikbaar zijn voor bewoners. Eronder zit dan vaak een parkeergarage en de bergingen, het 'plein' / 'binnentuin' / hoe-je-het-wilt-noemen is dan bv gebouwd op vlonders waardoor geluid wel kan doordreunen zeg maar.

Vraag aan TS: Zijn alle bewoners koper of zitten er ook huurders tussen? En ben jij zelf koper of huurder?

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 15-09-2016 19:38 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
naitsoezn schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:36:
[...]

Meh, zulke gezamelijke ruimtes zijn juist vrij nieuw hoor. 'k Ken heel veel projecten waarbij de nieuwbouw-appartementen gebouwd zijn rond een gezamelijk 'binnenplein' die alleen bereikbaar zijn voor bewoners. Eronder zit dan vaak een parkeergarage en de bergingen, het 'plein' / 'binnentuin' / hoe-je-het-wilt-noemen is dan bv gebouwd op vlonders waardoor geluid wel kan doordreunen zeg maar.

Vraag aan TS: Zijn alle bewoners koper of zitten er ook huurders tussen? En ben jij zelf koper of huurder?
Als huurder heb je zelf toch niks met de VVE te maken maar met je huurbaas...even logisch beredenerend....

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

bvbal79 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:20:
[...]

Als huurder heb je zelf toch niks met de VVE te maken maar met je huurbaas...even logisch beredenerend....
Klopt, maar de verhuurder kan wel verenigd in de VVE zijn namens de huurders. Als TS huurder is en de overlastveroorzakers niet, zou de verhuurder zich achter de VVE kunnen verschuilen ("zij doen niets"). Andersom, als TS koper is en de overlastveroorzakers niet, zou de VVE (met eventueel één grote stem namens alle huurders) zich als slechte VVE kunnen opstellen die ze nu zijn. Maakt voor deze casus imho wel een verschil of dit uberhaupt speelt voor TS of niet. :)

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nee, klopt niet. In de splitsingsakte staat meestal dat huurders zich ook moeten houden het aan de splitsingsakte en het huishoudelijk reglement. Huurders moeten er soms zelfs voor tekenen. Ook huurders kunnen daar rechten aan ontlenen.
Huurders kunnen inderdaad niet een ALV bijwonen of uitschrijven maar wel het bestuur hier op aanspreken. Nog mooier is de eigenaar mee te laten werken. Ik vraag mij af of je een lagere huur kunt bedingen als de geleverde huurwoning niet voldoet aan wat je had mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:24

The End

!Beginning

Als je last hebt van spelende kinderen, dan moet je ergens gaan wonen waar geen kinderen zijn. Voor zover ik weet kan het geluid van spelende kinderen niet als overlast worden aangemerkt. (gelukkig maar...) Ik vraag mij ook af of zo'n VVE bepaling toegestaan is.

Als de kinderen zouden stoppen met voetballen en wat anders gaan doen, dan heb je daar waarschijnlijk net zoveel last van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:52
Hij heeft last van voetballende kinderen. Niet spelende kinderen an sich.
Als ze gaan stoepkrijten, knikkeren e.d. dan dreunt dat allemaal veel minder door dan voetballen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
The End schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:04:
Als je last hebt van spelende kinderen, dan moet je ergens gaan wonen waar geen kinderen zijn.
Aardige dooddoener vind je ook eigenlijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

RodeStabilo schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:27:
Aardige dooddoener vind je ook eigenlijk niet?
Ja, nogal. Zo simpel is het. Daar kan ik toch niks aan doen? De wet sluit kinderen uit van geluidsoverlast: http://vorige.nrc.nl//bin...an_kinderen_geen_overlast
TheJason schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:23:
Hij heeft last van voetballende kinderen. Niet spelende kinderen an sich.
Als ze gaan stoepkrijten, knikkeren e.d. dan dreunt dat allemaal veel minder door dan voetballen.
Maar dan maken ze ook herrie. Is dat dan geen probleem TS?

[ Voor 32% gewijzigd door The End op 16-09-2016 08:32 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@TS ga meevoetballen, speel gruwelijk vals zodat de kids jengelend huiswaarts keren en niet terug durven komen.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:45
Is het geen optie om iets met een zachte tegels daar te laten leggen? Voetballen kan nog (iets minder leuk) en het trilt een heel stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:48
Ik denk dat het in deze situatie om de ballen tegen de muur gaan gaat. Van een beetje dribbelen is nog nooit iemand wakker geworden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

The End schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:31:
Maar dan maken ze ook herrie. Is dat dan geen probleem TS?
TS schrijft dat voetballen niet mag omdat het doordreunt. Krijten en roepen dreunt doorgaans niet door, nee.

Wat je linkt gaat over het directe geluid van een spelend kind. Een bal die tegen gehorige muren/grond aanstuitert is wel even een ander verhaal (Een fietsverbod is ook niet onwettig omdat de fietser een spelend kind blijkt te zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 16-09-2016 08:45 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:58
TS moet bij zijn verhuurder aankloppen, deze zijn, naar mijn weten, als jij kan aantonen dat je het een en ander al geprobeerd hebt, je verplicht te helpen of in ieder geval te helpen met bemiddelen.

Wat ik niet snap, TS geeft aan dat meerdere mensen hier over klagen, dan moet je samen met je mede-bewoners stappen richting je verhuurder of overlastgevers gaan nemen

Extra info:
http://www.woutersadvocat...enrecht_burenoverlast.htm
http://www.huurgeschil.nl/index.php?page=overlast.php#

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:35
Helaas heb ik zelf ook veel last van mijn buren in combinatie met een slappe VVE. Ik woon in een koopappartement en naast mij wordt een woning verhuurt onder de leegstandswet. Dit is geheel legaal.

Deze huurder heeft in drievoud het huishoudelijk reglement moeten ondertekenen en kan bij niet naleven door de VVE eruit gezet worden op kosten van de eigenaar van het appartement. Helaas zet meneer steevast zijn afvalzakken onder mijn slaapkamerraam om ze daar dagen te laten staan stinken. Dit terwijl dit verboden is door de VVE.

Heb meermaals de VVE hierop aangesproken, ook officieel. Ze doen niets.

Daarnaast zijn er ook buren twee straten verderop waar ik in de zomer meermaals per maand de politie op af moet sturen omdat ze om 0200 uur nog de muziek keihard aan hebben staan in de tuin. Echt absurd gedrag, zeker als het door de weeks gebeurd.

In beide gevallen heb ik eerst braaf contact gezocht met de mensen. De respons is hetzelfde....je wordt uit gesnauwd en bent niet sociaal etc. Het feit dat zij de regels overtreden deert hun niet. Tegenwoordig ga ik er niet meer langs daar ik de laatste keer ternauwernood een bezoek aan het ziekenhuis heb kunnen voorkomen.

Mijn advies ==> CAPITULEER!

Je kunt het toch niet veranderen en jezelf er druk over maken is zinloos, daar heb alleen jij last van.

Geluidsoverlast? Laat professionele oordoppen aanmeten bij een gehoorstudio en slaap daarmee. Vuilniszakken onder je slaapkamerraam? Houd je gordijnen en ramen dicht en flikker dat ding af en toe een paar meter verderop.

Leuk is het niet, maar rust in de kop krijg je er wel van.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

bwerg schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:45:
[...]

TS schrijft dat voetballen niet mag omdat het doordreunt. Krijten en roepen dreunt doorgaans niet door, nee.

Wat je linkt gaat over het directe geluid van een spelend kind. Een bal die tegen gehorige muren/grond aanstuitert is wel even een ander verhaal (Een fietsverbod is ook niet onwettig omdat de fietser een spelend kind blijkt te zijn).
Een fietsverbod kan je niet vergelijken met spelende kinderen. Een voorbeeld hierin is bijvoorbeeld een trampoline. Daarbij werd door een rechtbank geoordeeld dat een trampoline onder spelen val, dus geen geluidsoverlast. Dit zal m.i. zeker ook voor voetballen gelden. Fietsen in een voetgangersgebied zal daar niet onder vallen. Net zoals het spelen van kinderen op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 19:45
Ik denk dat hier nog wel onderscheid moet gemaakt worden tussen openbaar terrein en prive terrein.
Aangezien dit prive gezamenlijk terrein is kunnen hier wel regels aan gesteld worden. Immers TS is mede eigenaar van het binnenterrein. Als de VVE, dus de eigenaren gezamenlijk, vaststellen dat iets niet toegestaan is dan zullen de eigenaren dat ook na moeten komen.
Ik neem aan dat die specifieke buren het ook niet prettig vinden als jij eens een dagje tegen hun muur aan gaat voetballen. Keer proberen anders? Misschien snappen ze dan waar het probleem ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 16-09-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:29

artificial_sun

Mazda Rx7

Als er in de regels staat dat er niet gevoetbalt mag worden geld dat voor kinderen, volwassenen, honden en konijnen. Dus met "spelende kinderen zijn geen overlast" komen we hier geen centimeter verder.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Als oplossing kan je ook (al dan niet met VVE) bekijken wat er juist overlast veroorzaakt. Zonder goed beeld van de situatie is dat lastig te voorspellen, maar bij voetbal op pleintjes is het vaak de bal die tegen de muur gaat die het meeste overlast veroorzaakt. Typisch gebeurt dat vooral achter de goals (of wat er als goal gebruikt wordt), zeker als er geen echte goals zijn en de bal dus elke keer tegen de muur knalt. Netten plaatsen een meter of halve meter voor de muur lost dat misschien op.

Het voetballen mag misschien niet, maar dat krijg je sowieso niet eenvoudig opgelost (als je met politie begint, is de sfeer helemaal om zeep en vinden ze wel iets anders om je te treiteren). Het meest storende geluid proberen te verminderen is waarschijnlijk veel makkelijker en je gaat er makkelijker medestanders voor vinden omdat een aantal mensen er wel last van heeft, maar niet gaat durven eisen om tegen het voetballen op te treden. Een vraag om maatregelen om overlast te beperken te steunen gaat de bewonersgroep minder verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

The End schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:13:
Een fietsverbod kan je niet vergelijken met spelende kinderen. Een voorbeeld hierin is bijvoorbeeld een trampoline. Daarbij werd door een rechtbank geoordeeld dat een trampoline onder spelen val, dus geen geluidsoverlast. Dit zal m.i. zeker ook voor voetballen gelden.
M.i. dus niet, als het doordreunt. Een kinderstem en wat geluid van speelgoed is één ding, continu gedreun is veel erger en maakt een situatie een stuk onleefbaarder. Bij het éne doe je je raam met dubbel glas dicht en je hoort het niet meer, bij het andere valt er niks tegen te doen behalve het hele plein vervangen.

Ik ben geen jurist hoor. Maar ik ben wel benieuwd of er nog jurisprudentie is voor vergelijkbaardere zaken. Als die trampoline op een dakterras staat en doordreunt naar de onderburen denk ik ook niet dat het houdbaar is, i.t.t. het minder zware 'poing' van een trampoline.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 16-09-2016 15:04 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Het leefdek is inderdaad een overdekking van de garage wat dient als een gezamelijk binnenplein. De Woonkamer zit op dezelfde verdieping. Ik heb de VVE gevraagd om te bevestigen dat ze voetballende kinderen niet zien als overlast, daarmee ook geen toezicht houden op hun eigen regels en wat zij zelf als oplossing zien.
Er zijn koop en huurwoningen door elkaar, ik woon helaas in een koopwoning. Overlast komt voornamelijk van mensen met een huurwoning.
Rubberen tegels lijken me een redelijke oplossing behalve dat je moeilijk het voetballen dan nog kan ontmoedigen wanneer het geen goede oplossing blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Persoonlijk zou ik gewoon de ouders / verzorgers blijven aanspreken en desnoods een keer uitnodigen zodat zij "ervaren" welke overlast jij hebt. Vaak zijn zij zich niet bewust van eventuele overlast en wordt je afgeschilderd als een zeurpiet. Maar als jij hen kan laten ervaren welke overlast jij ervaart en hoe vervelend dit is, zijn ze wellicht een stuk behulpzamer om hun kinderen aan te spreken.
Blijven de ouders / verzorgers dan alsnog geen maatregelen treffen, kan je in het uiterste geval de wijkagent uitnodigen voor een gesprek. Geen idee of hij/zij iets voor je kan betekenen, maar dan is het wel bekent en bij meerdere "klachten", zullen zij vroeg of laat toch actie moeten ondernemen.

Dat de VVE niks doet is vervelend, maar aan de andere kant ook wel logisch. Ondanks dat in de reglementen staat dat het niet is toegestaan, zal er waarschijnlijk geen sanctie tegenover staan. Ze hebben daarom dus ook geen stok achter de deur om actie te ondernemen.
Wel is het imho belangrijk om dit bij de VVE aan te blijven kaarten. Bij de bijeenkomsten / vergaderingen, dit expliciet benoemen en dat jij overlast ervaart (en dus minder woongenot hebt). Zorg er dan ook voor dat dit goed en juist in notulen wordt verwoord. Op die manier kan jij aantoonbaar maken, dat de overlast van langere tijd is, mocht het vroeg of laat toch een keer escaleren.

Wat ik zelf vaak merk, is dat als je je aan iets gaat storen, je ook steeds bewuster van het feit bent dat je ergens last van hebt. Vroeger heb ik naast een busoversteek gewoond, waarbij iedere keer dat irritante geluid was. Hoe meer ik mij daar aan ging irriteren, hoe meer ik het voor mijn gevoel steeds hoorde (leek harder te klinken, langer te duren, etc. etc.). Op een gegeven moment me "er maar bij neergelegd" dat die overlast er is. Op een gegeven moment, omdat je er niet meer actief mee bezig bent, valt het niet meer op.
Nu is geluidsoverlast van zo'n oversteek natuurlijk anders dan trillingsoverlast, maar wellicht je er gewoon minder druk om maken en accepteren dat het zo is. Krijg je er vanzelf vrede mee.

En als dat allemaal toch niet helpt, dan afvragen of je er nog wel vier of vijf jaar wilt blijven wonen. Maar houd er rekening mee, dat het gras niet altijd groener is aan de overkant ;-) Een nieuwe woning kan weer andere "overlast" met zich meebrengen...

Sterkte in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
BastaRhymez schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:04:
Wat ik zelf vaak merk, is dat als je je aan iets gaat storen, je ook steeds bewuster van het feit bent dat je ergens last van hebt. Vroeger heb ik naast een busoversteek gewoond, waarbij iedere keer dat irritante geluid was. Hoe meer ik mij daar aan ging irriteren, hoe meer ik het voor mijn gevoel steeds hoorde (leek harder te klinken, langer te duren, etc. etc.). Op een gegeven moment me "er maar bij neergelegd" dat die overlast er is. Op een gegeven moment, omdat je er niet meer actief mee bezig bent, valt het niet meer op.
Nu is geluidsoverlast van zo'n oversteek natuurlijk anders dan trillingsoverlast, maar wellicht je er gewoon minder druk om maken en accepteren dat het zo is. Krijg je er vanzelf vrede mee.
Dit is bij mij absoluut het geval, ik weet alleen nog niet hoe ik er afstand van kan nemen. Ook in het dagelijsk leven ben ik nog een al bijtertje. Ik vind het erg lastig om mij ergens bij neer te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05 15:00
Wat voor de ene wordt gezien als zijn recht hebben en halen wordt door de ander gezien als zeuren. Ik ken de TS niet, en ook de situatie niet dus ik kan er niet over oordelen.

Je zou kunnen kijken naar zo'n speakertje wat een hoge frequentie laat horen, wat alleen hoorbaar is voor kinderen. Eventueel gekoppeld aan een bewegingsmelder. Denk dat je problemen dan gauw voorbij zijn. Zelf hoor je er niets van.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Eigenlijk heb je ook waardevermindering van je huis. Kun je de buren daar niet voor laten opdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

battler schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:56:
Er zijn koop en huurwoningen door elkaar, ik woon helaas in een koopwoning. Overlast komt voornamelijk van mensen met een huurwoning.
De VVE dat ben je zelf ;) . Stap eens naar de verhuurder van de overlastveroorzakers met het VVE-reglement in de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 11:25
Je geeft aan:

1. dat het al langer speelt
2. meerdere bewoners hebben er last van
3. regels binnen de VvE

De enige correcte oplossing is dus om het als lid van de VvE in de vergadering te gooien, stemmen te winnen en sanctie op te leggen.
Een VvE mag rechstgeldig boetes opleggen aan leden die zich niet aan de huisregels houden. Onthoud dat een VvE bestuur 0,0 te zeggen heeft. In een VvE is de ALV het hoogste orgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 07:23
Het is bijna winter, dan zitten ze allemaal weer achter de Playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
The End schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:31:
[...]

Ja, nogal. Zo simpel is het. Daar kan ik toch niks aan doen? De wet sluit kinderen uit van geluidsoverlast: http://vorige.nrc.nl//bin...an_kinderen_geen_overlast
Er staat letterlijk:
"Het geluid van kinderstemmen..."
Verder gaat het artikel specifiek over schreeuwende en huilende kinderen van basisscholen en crèches, en niet over kinderen die direct achter je huis zitten.

TS zegt:
niet gevoetbald mag worden omdat dit overal doortrilt
Dus, geen kinderstemmen, compleet andere situatie.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 22:12
If you can't beat them, join them. :+
Ik stel voor dat je vanavond een leuk filmpje (Mean Machine) opzet om in de stemming te komen.
Om morgenochtend lekker een potje mee te kunnen douwtrappen met die mannen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 699209 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:25:

[afbeelding]

Oplossing is vrij simpel, maar rigoureus: verhuizen.
Wat is dan het leefdek? Dat stukje waar die lantaarnpaal staat?
naitsoezn schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:36:
[...]

Dus het is een tuin met een parkeergarage eronder? (als in parkeerdek voor auto's wat een bekender woord is denk ik en dan een leefdek om te spelen voor kinderen?).
battler schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:35:
[...]

Dit is bij mij absoluut het geval, ik weet alleen nog niet hoe ik er afstand van kan nemen. Ook in het dagelijsk leven ben ik nog een al bijtertje. Ik vind het erg lastig om mij ergens bij neer te leggen.
Hoe erg heb je er last van? En ben je nog objectief?? Ik hoor de kinderen van de buren ook spelen, maar ik heb daar geen last van. Als ze echter continu voetballen tegen mijn ramen aan schoppen dat die flink trillen dan zou ik er wel last van hebben :p

[ Voor 61% gewijzigd door Marzman op 16-09-2016 15:15 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

dimmak schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:32:
Het is bijna winter, dan zitten ze allemaal weer achter de Playstation.
Precies, binnenkort is het weer om half 5 donker en moeten ze alweer snel naar huis tenzij die ouders echt schijt hebben aan hun kinderen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 15:50
Ik voel met je mee... VVE's zijn in mijn ervaring alleen maar doffe ellende waarbij je nooit iets voor elkaar krijgt en voor mij de reden om nooit meer een woning te kopen waarbij ik met zo'n instantie te maken heb.

Bij bedreiging en intimidatie is er maar één oplossing: melding bij politie. Dat moet je niet accepteren.

Overigens, is het niet zo dat een verhuurder in de VVE (en dus niet de huurders zelf) zit en dus verantwoordelijk is voor de huurders? Wellicht bereik je er meer mee als je rechtstreeks de verhuurder benadert met de statuten van de VVE en ze er even fijntjes op wijst dat hun huurders overlast veroorzaken voor andere bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 28-05 11:25
michaelvink schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:21:
Ik voel met je mee... VVE's zijn in mijn ervaring alleen maar doffe ellende waarbij je nooit iets voor elkaar krijgt en voor mij de reden om nooit meer een woning te kopen waarbij ik met zo'n instantie te maken heb.

Bij bedreiging en intimidatie is er maar één oplossing: melding bij politie. Dat moet je niet accepteren.

Overigens, is het niet zo dat een verhuurder in de VVE (en dus niet de huurders zelf) zit en dus verantwoordelijk is voor de huurders? Wellicht bereik je er meer mee als je rechtstreeks de verhuurder benadert met de statuten van de VVE en ze er even fijntjes op wijst dat hun huurders overlast veroorzaken voor andere bewoners.
Als je nooit iets voor elkaar kreeg, deed je waarschijnlijk zelf iets fout. Een VvE werkt als democratie, het meerderheid van de stemmen geldt.

En de overlastveroorzakers, zijn dat huurders? Ik heb dit nergens gelezen maar kan natuurlijk iets gemist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Staat in een bericht van OP, 13 berichten hierboven :)

Wat betreft mijn eigen situatie, dat ging om een flat met drie woonlagen. Ik had een hoekappartement met buren boven, onder en naast me die overlast veroorzaakten. Bovenbuurman was een man van begin 60 met een buitenlandse vrouw; Zodra zij terug naar haar eigen familie ging (iedere vier weken) begon hij zich te bezatten en luisterde hij tot vijf uur 's nachts op vol vermogen André Hazes. Zijn buren waren twee oudjes, die na vijf uur 's middags gewoon hun hoorapparaat uit zetten en er dus niets meer van hoorden.

Mijn onderbuurman draaide in ploegendiensten en vond het doodnormaal om midden in de nacht hardcore-feestjes te houden met ~15 man; Het appartement er naast stond al tig tijd leeg. Mijn eigen buurvrouw woonde vaker bij een random vriendje in dan dat ze daadwerkelijk thuis was.

Dan is het erg lastig om draagvlak voor je punt te vinden kan ik je vertellen ;) Niemand anders heeft er dan namelijk last van. Uiteindelijk hebben we dit opgelost door dan zelf maar te verhuizen :( Dit is voor mij wel echt het moment geweest waarop ik heb besloten om nooit, maar dan ook nooit meer iets te kopen waar een VVE bij betrokken is (of sowieso een appartement).

[ Voor 11% gewijzigd door Smuey op 16-09-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:48
michaelvink schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:39:
Staat in een bericht van OP, 13 berichten hierboven :)

Wat betreft mijn eigen situatie, dat ging om een flat met drie woonlagen. Ik had een hoekappartement met buren boven, onder en naast me die overlast veroorzaakten. Bovenbuurman was een man van begin 60 met een buitenlandse vrouw; Zodra zij terug naar haar eigen familie ging (iedere vier weken) begon hij zich te bezatten en luisterde hij tot vijf uur 's nachts op vol vermogen André Hazes. Zijn buren waren twee oudjes, die na vijf uur 's middags gewoon hun hoorapparaat uit zetten en er dus niets meer van hoorden.

Mijn onderbuurman draaide in ploegendiensten en vond het doodnormaal om midden in de nacht hardcore-feestjes te houden met ~15 man; Het appartement er naast stond al tig tijd leeg. Mijn eigen buurvrouw woonde vaker bij een random vriendje in dan dat ze daadwerkelijk thuis was.

Dan is het erg lastig om draagvlak voor je punt te vinden kan ik je vertellen ;) Niemand anders heeft er dan namelijk last van. Uiteindelijk hebben we dit opgelost door dan zelf maar te verhuizen :( Dit is voor mij wel echt het moment geweest waarop ik heb besloten om nooit, maar dan ook nooit meer iets te kopen waar een VVE bij betrokken is (of sowieso een appartement).
Tsja, ik denk dat dit eerder een gevalletje is van het hebben gewoond in een tokkie buurt dan direct een probleem met het VVE principe :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
psychodude schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:15:
[...]

Tsja, ik denk dat dit eerder een gevalletje is van het hebben gewoond in een tokkie buurt dan direct een probleem met het VVE principe :9.
Tot op zekere hoogte mee eens, maar het toont wel aan dat het bijzonder lastig kan zijn om in een VVE iets gedaan te krijgen, zeker als er maar weinig andere last ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
michaelvink schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:17:
[...]

Tot op zekere hoogte mee eens, maar het toont wel aan dat het bijzonder lastig kan zijn om in een VVE iets gedaan te krijgen, zeker als er maar weinig andere last ervaren.
Het gevolg van het feit dat men bij de aanschaf van een huis doorgaans zich geen oordeel velt over de buren. Er staat je niets in de weg om alvorens het besluiten tot het overgaan van de grootste koop of één van de grootste kopen in je leven kort de tijd te nemen om bij enkele mogelijke toekomstige buren langs te gaan, even aan te bellen en voor jezelf een inschatting te maken wat voor een mensen er in je directe omgeving zouden wonen.

Dit kan overigens in twee richtingen prettig werken. Als verhuizende partij kun jij namelijk ook degene zijn die de sfeer in de buurt potentieel zou komen te verpesten :p.

Toch zijn er opvallend weinig mensen die dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
psychodude schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:32:
[...]

Het gevolg van het feit dat men bij de aanschaf van een huis doorgaans zich geen oordeel velt over de buren. Er staat je niets in de weg om alvorens het besluiten tot het overgaan van de grootste koop of één van de grootste kopen in je leven kort de tijd te nemen om bij enkele mogelijke toekomstige buren langs te gaan, even aan te bellen en voor jezelf een inschatting te maken wat voor een mensen er in je directe omgeving zouden wonen.

Dit kan overigens in twee richtingen prettig werken. Als verhuizende partij kun jij namelijk ook degene zijn die de sfeer in de buurt potentieel zou komen te verpesten :p.

Sorry, maar laten we even eerlijk zijn: Even aanbellen en iemand vijf minuutjes spreken zegt toch echt helemaal niets over hoe iemand in elkaar steekt of wat hij er voor hobby's op na houdt? Of hoe hij reageert op kritiek of input van z'n buren?

Mijn bovenbuurman, bijvoorbeeld, was overdag gewoon een prima kerel, maar zodra hij dronken was, was er geen land meer mee te bezeilen... Onderbuurman idem. Maar toch heb ik er anderhalf jaar non-stop overlast van ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 23:34
Las laatst ergens dat 30% vd Nederlanders last hebben van buren. 8)7
Dit he, dat wil zeggen dat 3 van de 10 Tweakers in dit topic, zelf veroorzakers zijn van overlast voor hun buren, statistisch gezien.

Hou je er ook zo van om Trance te draaien op volume 90% ?
Vooral omdat het zo lekker klinkt tussen die dunne wandjes ?

Heb je een oude auto die naar benzine ruikt, maar heb jij daar geen last van, je bovenburen wel want die benzine damp trekt daar naar binnen als het raam open staat, het is 30 graden celcius.

Heb je lak aan andermans eigendommen en heb je toevallig een bougie nodig dus sleutel hem maar uit je buurvrouw's brommertje ?

Kun je wel tegen vieze luchtjes in het portaal veroorzaakt door verrottende muizen daar achtergelaten door jouw katten?

Tsja, zo kan ik nog wel even doorgaan, al deze 'ellende' maak ik reeds 15 jaar mee.
Met uitzondering van die buurman die de bougie uit ons brommertje sloopte, heb ik, buiten aanspreken, geen stappen ondernomen, het is nu eenmaal zo.

Als afsluiter, hebben mijn buren last van mij ?
Nou, als ik snachts om 3 uur in een MMO speel en 't gaat niet zoals gewenst, dan vloek ik nogal luid.
En ja dat werd gehoord door een buurvrouw die of ook nog 'op' was of heel licht slaapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:54

PinusRigida

I put the p in pool.

Overdag hebben we 's zomers -matig- last van onze buurvrouw haar 11-jarige zoon. Ik zeg matig omdat die in co-ouderschapsregeling zit en maar om de week daar is... maar àls hij er is hoort heel de buurt het. Die jongen kan niet gewoon spelen -en ja, daar hoort, zoals bij alle kinderen geroep bij, net zoals het bij mijn eigen dochter zo is- maar je kan het niet vergelijken... het ventje loopt altijd te roepen en te krijsen. Mijn vrouw en ik vermoeden dat die jongen ADHD of zoiets heeft want het is overdreven. Op de koop toe hebben ze zo een hondje, weet niet wat voor ras maar hij zit dat hondje constant op te jakkeren zodat het de hele tijd irritant loopt te keffen... het valt ook op wanneer het kereltje niet thuis is want dan horen we de hond ook niet. :-)

een avondje gezellig op terras nagenieten van de mooie zomertemperaturen is alleen mogelijk wanneer die jongen al slaapt of bij z'n pa is... is hij buiten: gaat bij ons de achterdeur meteen dicht... gelukkig driedubbel glas dus we horen hem dan nog, maar het is niet meer storend.

en ja, ons dochtertje van 3 gilt ook wel eens en soms huilt ze wanneer ze zich pijn gedaan heeft maar je kan het in geen geval vergelijken... elk kind is niet hetzelfde en ik prijs me gelukkig dat onze dochter niet de hele tijd hoeft te roepen tijdens het spelen.

Maar we hebben er nog niks over gezegd omdat... het is maar 1 op de 2 weken én we kunnen kiezen om onze achterdeur gewoon te sluiten... op de koop toe is het wel een lieve, beleefde jongen. maar ik kan me inbeelden dat zoiets voor nogal wat frustratie kan zorgen ja... zeker als er constant ballen tegen je muur gesjot worden.

[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 16-09-2016 17:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:29
Je hebt de tijd ook niet mee. Tegenwoordig leeft iedereen in z'n eigen comfortzone en wee diegene die daarin komt. De lontjes zijn tegenwoordig zo kort, dat is gewoon niet leuk meer.

Verhuizen is als oplossing ook wel erg kort door de bocht. Je moet je huis dan ook maar net kwijt zien te raken. Maar ja, het is wel een oplossing.

Als je nu meerdere keren hebt geprobeert het 'vredevol' op te lossen, dan zou ik haast zeggen om het heft in eigen hand te nemen. Het mag dan wel niet, maar als niet verder komt en last blijft houden...

Nog een leuke anekdote. Twee huizen verderop heeft een jongen een brommer. Begin deze week was hij daarmee aan het knutselen. De hele dag heeft ie geprobeert dat ding aan te trappen. Ik had de moed allang opgegeven, maar hij hield. Het mooie was nog dat op een gegeven moment aan het end van de dag hij enthousiast werdt dat de lamp van z'n brommer ging branden. Maar starten deed ie nog steeds niet... :+ :+
Ik heb daar geen overlast van. Ik vindt het eerder een leuk vertier als ik in m'n tuin krantje zit te lezen of een broodje eet.

[ Voor 33% gewijzigd door rimave op 16-09-2016 18:05 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
michaelvink schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:36:
[...]

Sorry, maar laten we even eerlijk zijn: Even aanbellen en iemand vijf minuutjes spreken zegt toch echt helemaal niets over hoe iemand in elkaar steekt of wat hij er voor hobby's op na houdt? Of hoe hij reageert op kritiek of input van z'n buren?

Mijn bovenbuurman, bijvoorbeeld, was overdag gewoon een prima kerel, maar zodra hij dronken was, was er geen land meer mee te bezeilen... Onderbuurman idem. Maar toch heb ik er anderhalf jaar non-stop overlast van ervaren.
Na kort gebabbeld te hebben met enkele buren hier wist ik binnen no-time dat onderling contact tussen bewoners in het complex laag was. Er initiatieven waren om dit te doen verbeteren, maar slechts ongeveer de helft hier voor de langere termijn woont en de overige helft hier veelal woont voor enkele jaren alvorens wens tot gezinsuitbreiding en hierbij ruimer gaat wonen. De leeftijdsverdeling dan ook voornamelijk veel eind twintigers/begin dertigers waren en daarnaast met name ouderen die hier zo'n beetje sinds de bouw van het complex al woonzaam zijn en hier altijd zijn verbleven. Dat er enkele huisdieren in het complex wonen. Men geen bezwaar had dat deze zo nu en dan in de binnenruimte aanwezig waren. Maar het niet gewaardeerd werd als de behoefte in de bosjes direct voor het complex gedaan werd.

Daarnaast wist ik dat de regeling stil na 10 en geen werkzaamheden met geluidsoverlast in de woning op zondag de afgelopen jaren al steeds minder werd aangetrokken. Iets dat de nodige irritatie gaf bij de diverse buren die al langer binnen het complex woonzaam zijn. En dat enkele buren nog al eens van een feestje houden tot in de kleine uurtjes. De geluidsisolatie in het gebouw daarvoor echter vrij goed is, maar mocht je er toch hinder van hebben zijn de meeste wel zo coulant om aan te geven dat je dan maar langs moet komen om even een biertje mee te drinken.

En zo nu en dan kan het in de lift ook nog wel eens naar urine ruiken. Dat zijn geen huisdieren, maar een oudere incontinente man.

Mensen kunnen vrij open zijn als je ze vraagt naar de buurt, en het moment vaak vrij goed aangrijpen om toch even hun gal te kunnen spuwen en hun voornaamste frustraties aan te geven in de hoop dat jij het anders zal doen. Verkijk je daar niet op.
rimave schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:56:
Je hebt de tijd ook niet mee. Tegenwoordig leeft iedereen in z'n eigen comfortzone en wee diegene die daarin komt. De lontjes zijn tegenwoordig zo kort, dat is gewoon niet leuk meer.
Ach, ik vraag me af of dat ooit echt anders geweest is. Of dat het nu gewoon meer opvalt omdat steeds meer mensen dichter op elkaar komen te wonen. Zeker binnen een appartementencomplex of dit soort woningen met hofjes heb je al snel te maken met een vrij groot aantal directe buren. Anders dan bijvoorbeeld een standaard rijtjeshuis.

[ Voor 11% gewijzigd door psychodude op 16-09-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Neem een hond en laat die mee voetballen.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zet gewoon op de plek van X iets neer wat amper te tillen is, en daarmee zorg je er voor dat ze minder ruimte hebben, en dus niet meer kunnen voetballen. En aangezien je niet de enige bent, kan je met die buren dus mooi de kosten delen.

Als er niet gehandhaafd wordt, zal je daar ook nooit iets over horen ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Laatst online: 13:20
michaelvink schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:36:
[...]

Denk dat dat toch best snel een beeld kan scheppen. Zelf sinds kort nieuwe buren, maar toen zei hoorde dat ik het huis naast hun huurde en het huis aan de andere kant ook een huurwoning was hebben ze letterlijk nog bij de notaris gezeten om te willen ontbinden.

Na wat gespreken allemaal goed gekomen, maar de vragen over hoe de buurt was qua mensen en omgang kwamen pas na de daadwerkelijke koop. Zelfde als toen ze hoorde dat oud en nieuw hier gevierd word als een buurtfeest, en her en der nog wat mensen los een feest geven met carbid schieten en zwaarder vuurwerk hadden ze gelijk besloten een vakantie te boeken in die periode.
Nu verwacht je dat hier ook niet, vooral duurdere koop en huur woningen in een nette relatief nieuwe wijk, maar had random aangebeld en ze hadden dat gelijk kunnen vertellen.

Hele vriendelijke mensen wel, maar niet zo onderzoekend aangelegt zullen we het maar op houden.

Ontopic, koop een zachtere bal voor ze. Een vollybal is welliswaar niet gemaakt voor te voetballen maar zijn een stuk zachter dan een zware harde leren bal. Misschien dat je daarmee het gedreun voldoende kan terug dringen. En als je dat dan 10e per maand kost voor een balletje voor de kinderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-05 18:08
Heb je de ouders eens binnen gevraagd, zodat zij kunnen horen hoe erg het is? Misschien denken de ouders dat je zwaar overdrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

Volgens mij is de volgorde van communicatie als volgt:
  • Eerst met de huurders contact zoeken om tot een oplossing proberen te komen.
  • bij geen resultaat contact zoeken met de huiseigenaren, die zijn immers lid van de VVE en gebonden aan de daarbij horenden regels.
  • als laatste redmiddel zou dit een agendapunt op de eerstvolgende VVE vergadering kunnen zijn. Wel loop je hier de kans dat een meerderheid geen overlast ondervind en er dus geen vervolg aan wilt geven.
NB> in de meeste VVE reglementen staat ook beschreven welke middelen de VVE heeft om de regels te handhaven. Lijkt me nuttig dat ook is na te slaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 11193 op 16-09-2016 21:33 . Reden: Bulletlist ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Goldman schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:54:
TS moet bij zijn verhuurder aankloppen, deze zijn, naar mijn weten, als jij kan aantonen dat je het een en ander al geprobeerd hebt, je verplicht te helpen of in ieder geval te helpen met bemiddelen.
En als het een mix van huur en geen huur is: stap naar de verhuurder toe die de woningen verhuurt. Zij hebben een taak om te zorgen voor een leefbare buurt. Daar horen afspraken bij, ook wanneer hun huurders deze belerens vinden.

Ze hebben dus wat te doen wat betreft voorlichting en begeleiding van hun huurders.

Over het geluid: ik denk dat je dit moet vergelijken met het geluid van een boek dat vlak op de vloer valt in de kamer naast je. Maar continu, met onregelmatig ritme. Daar werken oordoppen niet tegen..

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:50
TerminalNL schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:38:

Ontopic, koop een zachtere bal voor ze. Een vollybal is welliswaar niet gemaakt voor te voetballen maar zijn een stuk zachter dan een zware harde leren bal. Misschien dat je daarmee het gedreun voldoende kan terug dringen. En als je dat dan 10e per maand kost voor een balletje voor de kinderen...
Wat dacht je van prikkeldraad aan de muur, dan houdt de leren bal er vanzelf mee op.

• Ziewel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 21:58
Hier is de winkel in Delft: http://www.beterhoren.nl/...elft-artemisstraat-6.aspx waar je het beste deze oordoppen: http://pluggerz.com/nl/producten/pro/ kunt kopen.

Zelf heb ik onlangs deze: http://pluggerz.com/nl/producten/pro/custom-fit-pro-dm/ gekocht voor €170,- en er geen seconde spijt van gehad. Het lijkt in eerste instantie enorm veel geld, maar ik heb er alleen maar heel veel spijt van dat ik ze nooit eerder heb gekocht.

Het afgelopen jaar zijn hier damwanden aangebracht en is er geheid en werden er stenen gezaagd voor de kademuur en de straat, pal onder mijn raam. Een hel iedere dag, tot de dag dat ik de gehoorbeschermers moest aanschaffen, omdat ik last kreeg van tinnitus: https://www.google.nl/web...spv=2&ie=UTF-8#q=tinnitus door lang en vaak de piano te bespelen.

Sindsdien geen enkele hinder meer van de bouwwerkzaamheden, omdat ik gewoon mijn gehoorbeschermers in kan doen en deze gemakkelijk uren achter elkaar kan inhouden. Rechts heb ik 20 db demping en links zelfs 25 db, omdat ik daar sneller last van een pieptoon krijg. Je krijgt 2 maanden de tijd om de juiste filtersterkte uit te proberen.

Mijn advies is gewoon een keer de pijn in je portemonnee aanvaarden in de wetenschap dat je nooit meer echt last zult hebben en je meteen binnen 2 weken levertijd van alle ellende af bent. Geen enkele overlast meer van buren en muziek blijft heel zuiver verstaanbaar, alleen klinkt alles zachter, maar daar kan de volumeknop iets aan doen.

De beschermers voel je in het allereerste begin wel, maar dat went vergelijkbaar als met het dragen van een bril. Op den duur merk je het amper nog. Er was een keer een actie met €50,- korting bij een concertbezoek, vraag maar in de winkel of zoek op de website. In ieder geval een dikke aanrader voor ieder die last heeft van omgevingslawaai.

• Compizfox
  • Laatst online: 14:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Spinner schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:56:
[...]
Dit he, dat wil zeggen dat 3 van de 10 Tweakers in dit topic, zelf veroorzakers zijn van overlast voor hun buren, statistisch gezien.
Vanwaar dat? Dat 30% van de mensen last heeft van hun buren betekent niet dat ook 30% van de mensen ook overlast veroorzaakt.

1 'buur' kan overlast veroorzaken voor een heleboel mensen, immers.

Bovendien ga je er hierbij direct vanuit dat overlastveroorzakers evenredig te vinden zijn op Tweakers. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn: ik denk veel van de typische 'tokkies' nog nooit van een techforum als Tweakers gehoord hebben :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ik denk dat je zelf het antwoord al hebt gegeven. In gesprek gaan heeft kennelijk weinig zin, want iemand met fatsoen in zijn donder zou zijn kinderen terugfluiten als een ander overlast zou ondervinden. Dat valt dus al weg.
|Dan kun je net doen of het probleem niet bestaat, maar het gaat ook niet weg. Als je nergens medewerking krijgt zou ik gewoon de boel te koop zetten en verhuizen.

Ik spreek uit ervaring, ik heb ooit een huis laten bouwen in een nieuwbouwwijk en kreeg er ontzettend vervelende buren bij cadeau. Ik heb de boel na een jaar verkocht en ben gaan wonen op een plek met privacy en rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-05 20:27
Gek genoeg zijn er ook maar weinig oude bewoners die zich beseffen dat zij zelf vaak de oorzaak zijn van de verziekte sfeer. In buurten slijpen gewoontes, regeltjes e.d. Mensen die ergens lang wonen, vinden vaak dat zij bepaalde rechten en privileges hebben. Hier ook toen we hier net woonden: Of wij op afvalophaaldag de auto voor de deur weg wilden halen, want daar stonden altijd de rolcontainers van enkele buren en de vorige bewoners vonden dat wel prima. Tsja, wij dus niet, die auto staat daar best. En in deze buurt is een soort gentlemens agreement dat je niet voor een ander zijn deur parkeert. Maar dat was niet bij ons. Dus bij ons voor de deur telkens andere auto's, wat hun goedrecht is, want openbare weg. Maar vervolgens wel zeiken als jij je auto bij hun voor de deur neer zet en die niet weg haalt als zij dat willen.

Gelukkig leren dat soort dingen bij de meeste mensen erg snel. :+ En uiteindelijk kun je het beste je buren te vriend houden, maar soms is het even nodig om op je strepen te gaan staan. Met verbouwen als nieuwe bewoner kan het handig zijn de buren te informeren. Sommige gaan weg met bijvoorbeeld sloopwerkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Gadgeteer schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:31:
[...]

Als je nooit iets voor elkaar kreeg, deed je waarschijnlijk zelf iets fout. Een VvE werkt als democratie, het meerderheid van de stemmen geldt.

En de overlastveroorzakers, zijn dat huurders? Ik heb dit nergens gelezen maar kan natuurlijk iets gemist hebben.
Je bent afhankelijk van alle medebewoners. Als jij dingen goed en netjes geregeld wil hebben en geen geld over de balk wil smijten en de rest interesseert het niets, dan houdt het op.

Voor mij ook nooit meer een VvE. Ik regel het zelf wel. Er zullen ongetwijfeld prima functionerende VvE''s zijn hoor, maar je bent totaal afhankelijk van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

Pizza_Boom schreef op maandag 19 september 2016 @ 01:50:
[...]
Gek genoeg zijn er ook maar weinig oude bewoners die zich beseffen dat zij zelf vaak de oorzaak zijn van de verziekte sfeer. In buurten slijpen gewoontes, regeltjes e.d. Mensen die ergens lang wonen, vinden vaak dat zij bepaalde rechten en privileges hebben. Hier ook toen we hier net woonden: Of wij op afvalophaaldag de auto voor de deur weg wilden halen, want daar stonden altijd de rolcontainers van enkele buren en de vorige bewoners vonden dat wel prima. Tsja, wij dus niet, die auto staat daar best. En in deze buurt is een soort gentlemens agreement dat je niet voor een ander zijn deur parkeert. Maar dat was niet bij ons. Dus bij ons voor de deur telkens andere auto's, wat hun goedrecht is, want openbare weg. Maar vervolgens wel zeiken als jij je auto bij hun voor de deur neer zet en die niet weg haalt als zij dat willen.

Gelukkig leren dat soort dingen bij de meeste mensen erg snel. :+ En uiteindelijk kun je het beste je buren te vriend houden, maar soms is het even nodig om op je strepen te gaan staan. Met verbouwen als nieuwe bewoner kan het handig zijn de buren te informeren. Sommige gaan weg met bijvoorbeeld sloopwerkzaamheden.
Hetzelfde hier in Spijkenisse waar ik woon.
Sfeer is grimmig, en heeft de naam als de ''Relatiehopper''.
De meesten zijn kroegtijgers die al X keer een relatie gehad hebben met een vrouw.
Kortom, de vrouwen en mannen hebben al met diverse bewoners in de straat al een relatie gehad.
2 a 3 jaar samen, op naar de volgende. En dat botst .....Heel......Vaak.
Kom je thuis staat er weer politie, en je moet vol in de ankers omdat 2 Kroegtijgers met elkaar op de vuist gaan, en liggen te rollen midden op straat.

Nu zijn er vluchtelingen in 3 vrijstaande huizen geplaatst. allemaal in groepjes van 4 tot 8 mannen in één huis.
Geen werk, Inkomen, dus hele dagen rondhangen in de tuinen van bewoners.
Auto en woning inbraken hadden wij hiervoor nog nooit gehad. nu elke week wel een autoruit die kapot is.
Ook vinden die gasten het normaal om pal voor je voordeur te moeten rondhangen, en jou als bewoner van het adres niet binnen laten. Je krijgt nog ruzie ook met die gasten als je vraagt of je er langs mag!

Dan de kinderen. Ze hebben een heel mooi speelpleintje. Begin van het wijk en stuk verderop in mijn straat waar er nog één is.
Wat doen die krengen? Ze voetballen midden op straat. de bal komt in de tuin, tegen geparkeerde auto's, En de ouders doen lekker mee. Zo had ik een flinke deuk in mijn motorkap, en achterportier. Zeg je er wat van word je of weggelachen of je krijgt doodsbedreigingen van de dronken bewoners. (meeste zijn uitkeringtrekkers).
Spelen van kinderen misgun ik echt niet. Maar leuk spelen of de hele dag krijsen... Als ouder zeg je er toch iets van?

Dan de buren die het nodig vinden om tot laat in de nacht DAGELIJKS te moeten BBQ'en. Kinderen die nog erg jong zijn maar buiten te houden. Luid praten en lachen.
Een keer is niet erg, maar dit is werkelijk dagelijks.
Mooi als het straks weer hartje winter is. blijven ze binnen.
Van diezelfde buren zijn de kinderen ook binnenshuis erg luid. Mijn slaapkamer leunt tegen de kamer van de kinderen aan.
Maar als ze spelen hoor je ze gillen en krijsen, met deuren slaan en luid muziek draaien. en met spullen gooien.

Fijn als je weer vroeg op moet om te werken.

Parkeren van auto's is ook krimineel.
ze parkeren de auto zodanig voor andere auto's dat je vroeg in de ochtend niet de parkeervak uit kan komen.
wat hebben die grote, hoge bedrijfswagens in een woonwijk te zoeken? naast hun privé voertuig een verlengde sprinter meenemen. van de 10 auto's zijn er 4 tot 5 bedrijfswagens. RET/BAM/REINIS etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat met die klus- en taxibusjes wordt hier nu gelukkig wat minder, sinds er laatst 1 taxi-toko failliet is gegaan. Stal die bussen lekker op het bedrijfsterrein, dan heeft de rest van de buurt ook een parkeerplekje. We hebben hier in de straat nog wel een gezin met evenveel auto''s als bewoners en je raad het al: geen ruimte om wat op eigen terrein te stallen. Dat die mensen zelf niet begrijpen dat het een beetje asociaal is om jezelf zo'n groot deel van de publieke parkeerplekken toe te eigenen, onbegrijpelijk. Ga dan ergens wonen waar je je wagenpark wel kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:18
Anoniem: 97348 schreef op maandag 19 september 2016 @ 06:02:
[...]

Parkeren van auto's is ook krimineel.
ze parkeren de auto zodanig voor andere auto's dat je vroeg in de ochtend niet de parkeervak uit kan komen.
wat hebben die grote, hoge bedrijfswagens in een woonwijk te zoeken? naast hun privé voertuig een verlengde sprinter meenemen. van de 10 auto's zijn er 4 tot 5 bedrijfswagens. RET/BAM/REINIS etc
Je kan ook altijd eens de APV voornemen. Waar ik woon hebben ze in de APV opgenomen dat voertuigen met bepaalde afmetingen (even uit m'n hoofd 2 meter hoog en/of 7 meter lang) niet in de wijk geparkeerd mogen worden (m.u.v. op je eigen oprit). Ideaal om dit soort problemen te voorkomen en volgens mij een regel die vaker wordt toegepast. Niemand die hier van wist, tot de BOA's een paar nachten een rondje liepen door de wijk en zo het begrotingstekort van de gemeente oplosten 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:43
Dat je met sociale huur terecht komt in een tokkiewijk, shit happens.. not your fault..

Maar dat je een huis koopt in een tokkiewijk ? manmanman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Patientzero schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:50:
Dat je met sociale huur terecht komt in een tokkiewijk, shit happens.. not your fault..

Daarom nooit koop en huur mixen. Gaat nooit goed komen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Wim-Bart schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:58:
[...]

Je ontkomt er niet altijd aan. Correct me if i'm wrong maar bij nieuwbouwwijken moet er een bepaald gedeelte huur zijn heb ik wel eens gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:41
Patientzero schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:50:

Tsja, heb je de huizenprijzen gezien?
Met een modaal inkomen kun je vaak kiezen tussen een tokkiewijk of the middle of nowhere.
Tenminste, zo is het hier in de randstad.
RodeStabilo schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:59:
[...]

Je ontkomt er niet altijd aan. Correct me if i'm wrong maar bij nieuwbouwwijken moet er een bepaald gedeelte huur zijn heb ik wel eens gehoord.
Hoeft niet. Maar gemeenten stellen het wel vaak als voorwaarden bij grote bouwprojecten.
Zo krijg je woontorens waar het penthouse 1,5 miljoen kost. Maar 50% van de woningen (sociale) huur is.

[ Voor 34% gewijzigd door RocketKoen op 19-09-2016 10:02 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
Ja die prijzen heb ik wel gezien ja..
Maargoed ik heb 10 jaar geleden gekozen voor de keuze '' middle of nowhere '' bevalt me goed ;)

edit typo

[ Voor 8% gewijzigd door Patientzero op 19-09-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

RodeStabilo schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:59:
[...]

Huur en koop mixen is funest voor de waarde van je huis en de verkoopbaarheid er van.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Wim-Bart schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:07:
[...]

Huur en koop mixen is funest voor de waarde van je huis en de verkoopbaarheid er van.
Dat geloof ik direct alleen zitten de huurwoningen in mijn wijk aan de compleet andere kant dus ik maak me daar niet veel zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 16:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Wim-Bart schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:58:
[...]

^

Is gewoon een ander soort volk. Oftewel de huurprijzen net even iets boven de grens van de huurtoeslag zetten, dan heb je meestal ook gewoon nettere mensen.

Met huren an sich is niks mis, maar als je de prijs daarbij ook nog eens onder de huurtoeslag grens zet dan trek je natuurlijk ook een soort volk aan dat (vaak) een negatieve invloed heeft op buurt en prijs van de koophuizen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
RodeStabilo schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:08:
[...]

Dat geloof ik direct alleen zitten de huurwoningen in mijn wijk aan de compleet andere kant dus ik maak me daar niet veel zorgen over.
Dat zou ik niet zo snel zeggen.. mijn oma woonde immers ook in een luxe nieuwbouwwijk.
Het huis langs haar werd verhuurd aan een immigrant, heel gezellig.
Genoeg ''goedkopere'' woningen me dunkt, waarom dat idiote segregatiebeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dennahz schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:18:
[...]

^

Is gewoon een ander soort volk. Oftewel de huurprijzen net even iets boven de grens van de huurtoeslag zetten, dan heb je meestal ook gewoon nettere mensen.

Met huren an sich is niks mis, maar als je de prijs daarbij ook nog eens onder de huurtoeslag grens zet dan trek je natuurlijk ook een soort volk aan dat (vaak) een negatieve invloed heeft op buurt en prijs van de koophuizen.
Dat is in de randstad rechtgetrokken. De afgelopen 5 jaar zijn de sociale huurwoningen met 12% gestegen per jaar voor nieuwe huurders. Dan is er sinds 1 januari 2016 passend toewijzen van kracht:
Afbeeldingslocatie: https://www.woonbedrijf.com/Beeldbank/factsheets-afbeeldingen/passend-toewijzen-2016.jpg

En dit zorgt ook wel aardig voor stagnatie, want wie nu volgens de regels eigenlijk te duur huurt, komt nooit meer weg omdat je er altijd op achteruit gaat.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

RaZ schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:30:
[...]

Dat is in de randstad rechtgetrokken. De afgelopen 5 jaar zijn de sociale huurwoningen met 12% gestegen per jaar voor nieuwe huurders. Dan is er sinds 1 januari 2016 passend toewijzen van kracht:
[afbeelding]

En dit zorgt ook wel aardig voor stagnatie, want wie nu volgens de regels eigenlijk te duur huurt, komt nooit meer weg omdat je er altijd op achteruit gaat.
Gewoon prijzen verhogen tot het boven grens komt en dan vervalt huursubsidie en dan trekken ze wel weg. En als het 't laatste huurhuis is in een wijk zijn er ook andere methoden om die mensen weg te krijgen. Collectief is er vanuit een buurt best wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28912

Binnenplaats aanpassen op die manier dat voetballen er onmogelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Modbreak:Mensen, die gaat inmiddels wel heel erg offtopic. Het gaat hier niet om een algemene situatie, maar om het specifieke geval van battler in "Overlast voetballende kinderen op parkeerdek appartement". Gelieve weer ontopic te reageren en de discussie over tokkie / vluchtelingen / sociale huur + koop mixen / etc achterwege te laten.

[ Voor 23% gewijzigd door naitsoezn op 19-09-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wim-Bart schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:02:
[...]

Gewoon prijzen verhogen tot het boven grens komt en dan vervalt huursubsidie en dan trekken ze wel weg. En als het 't laatste huurhuis is in een wijk zijn er ook andere methoden om die mensen weg te krijgen. Collectief is er vanuit een buurt best wel mogelijk.
Lees even het laatste regeltje van de tekst boven het plaatje, dit is alleen voor nieuwe huurders, mensen die er al zitten blijven gewoon subsidie krijgen.

*Edit: En dit was het laatste woord hierover in dit topic, zie ook naitsoezn in "Overlast voetballende kinderen op parkeerdek appartement"

[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 19-09-2016 13:44 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

*knip* offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door naitsoezn op 19-09-2016 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

*knip* offtopic.

[ Voor 93% gewijzigd door naitsoezn op 19-09-2016 13:44 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
TS: Kan je geen plantenbakken met klimplanten o.i.d. op het openbare deel neerzetten, zodat de bal niet meer terug stuitert, dan is de lol er ook snel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Begroeiing kan wel wat oplossen, alleen vraag ik me af van welk contactverbod de TS precies last heeft. Ik neem aan dat ze de bal niet tegen de gevel van d'r TS schieten, maar waar dan wel tegenaan? Als het gewoon het stuiteren van de bal op het dek is, dan ga je met wat plantjes niets bereiken.

Toen ik nog met mijn ouders in een hoekhuis naast een parkeerplaats woonde, hadden we de hele zijgevel + schutting bedekt met een vuurdoorn, om te voorkomen dat er ballen tegenaan getrapt werden. Dat werkte prima.

*knip* offtopic.

[ Voor 144% gewijzigd door naitsoezn op 19-09-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 794487

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door naitsoezn op 20-09-2016 13:54 . Reden: trol ]

• Pizza_Boom
Anoniem: 39993 schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:47:
Begroeiing kan wel wat oplossen, alleen vraag ik me af van welk contactverbod de TS precies last heeft. Ik neem aan dat ze de bal niet tegen de gevel van d'r TS schieten, maar waar dan wel tegenaan? Als het gewoon het stuiteren van de bal op het dek is, dan ga je met wat plantjes niets bereiken.
Het lijkt er, als ik het plaatje in de OP mag geloven, verdomde veel op dat het wel de gevel van TS is.

Maar in de tekst staat dan weer dat zijn achtertuin tussen het dek en zijn woning ligt. Als het inderdaad de gevel is, dan kun je veel bereiken met wat begroeiing. Maar ik vrees dat dit niet het geval is.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Wij wonen al 17 jaar op hetzelfde adres.
Naast ons de buurman 20 jaar.
Andere kant is een koopwoning, die stond al 6 jaar te koop
'de buurt' is geen superomgeving, wel relatief rustig, alleen in 'de pers' vaak omschreven als overlastgevend.
( veel buitenlanders die door de gemeentes geplaatst werden in de jaren '90 )
Veel van die mensen heb je gewoon geen last, ik helemaal niets, puur persoonlijk.

De huidige bewoners van het huis naast ons, kwamen aan de deur voor een gesprekje.
Ze hadden de verhalen gehoord, marrokkanenbuurt, criminaliteit, overlast etc. etc.
Het was in de voorzomer, en in mijn planning zat dat weekend spareribs en pulledpork, omdat het me leuke lui leken, heb ik ze uitgenodigd om zaterdags te komen eten, maar dan vanaf 14u al.
Het werd een leuke middag, we zijn geen beste vrienden, maar wel hele goede buren geworden.
We zijn de honden gaan uitlaten, en onderweg wat 'lastige' plekken laten zien, wat uitgelegd over de eventuele overlast die we zo nu en dan hebben van een basketbalveldje aan de overkant, waar op dat moment best drukte was.
Rond 22u ging men naar huis, en was de 'wijk' weer stil en serreen.

De mensen wonen er nog steeds met veel plezier, contact met de buren is belangrijk, geen goed contact maakt onverdraagzaam

• Overlord2305
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-10-2024
The End schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:04:
Als je last hebt van spelende kinderen, dan moet je ergens gaan wonen waar geen kinderen zijn.
Verkoper : "Ah, meneer, we hebben voor u nog een mooie aanbieding, deze prachtige hut midden in de sahara woestijn!"

Maar nu voor echie, dit kan natuurlijk niet, zelfs al zou je een plek vinden waar geen kinderen wonen dan is er een gigantische kans dat dat binnen een paar jaar verandert.

Die kinderen zijn voor de meeste mensen het probleem niet. Lijkt mij hier ook zo. Het probleem lijkt mij hier primair dat de ouders geen zin hebben om hun kinderen te leren dat er regels zijn (niet voetballen op het dek vanwege overlast) en dat je anderen dupeert als je je niet zo goed mogelijk aan die regels houd.

Veel ouders hebben tegenwoordig eigenlijk geen tijd en zin om wat energie in opvoeding te stoppen en geven zelf ook nog eens het verkeerde voorbeeld. Ze beseffen zich niet dat, als ze bijvoorbeeld zelf op de fiets alle regels aan hun laars lappen, hun kinderen dat als normaal gedrag gaan zien. En dan krijg je dus kinderen die zonder licht tegen het verkeer in fietsen, omdat mama dat ook vaak doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:18:
Die kinderen zijn voor de meeste mensen het probleem niet. Lijkt mij hier ook zo. Het probleem lijkt mij hier primair dat de ouders geen zin hebben om hun kinderen te leren dat er regels zijn (niet voetballen op het dek vanwege overlast) en dat je anderen dupeert als je je niet zo goed mogelijk aan die regels houd.

Veel ouders hebben tegenwoordig eigenlijk geen tijd en zin om wat energie in opvoeding te stoppen en geven zelf ook nog eens het verkeerde voorbeeld. Ze beseffen zich niet dat, als ze bijvoorbeeld zelf op de fiets alle regels aan hun laars lappen, hun kinderen dat als normaal gedrag gaan zien. En dan krijg je dus kinderen die zonder licht tegen het verkeer in fietsen, omdat mama dat ook vaak doet.
Dit roept elke generatie. Mensen die volwassen worden vergeten vaak hoe zij zich gedroegen toen ze kind waren. Als het aan een kleine minderheid ligt, dan Mogen kinderen nergens spelen. In elke straat is er wel iemand die vind dat de kinderen ergens anders heen moeten. Dat hadden wij vroeger ook. Ieder kind kende ook de mensen die geen kinderen in de straat wilde hebben.

30 jaar geleden misdroegen mensen zich net zo in het verkeer als nu. (was nog een stapje erger zelfs.) 30 jaar geleden waren er talloze ouders die hun kinderen slecht opvoedden, net zoals nu.

Het uitgangspunt moet wat mij betreft zijn dat elk kind gewoon in hun wijk moet kunnen spelen.

Persoonlijk heb ik wel de indruk dat het steeds vaker voorkomt, maar dat maakt eigenlijk niet zoveel uit. Kinderen kopiëren gewoon het gedrag van onder andere hun ouders. Als die het niets lijkt te interesseren (of het zelfs aanmoedigen) dat er gevoetbald wordt op die plek, dan is het voor dat kind normaal. Kan dat kind verder niets aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
Gewoon een aantal keren een koude douche aan die kinderen cq ouders met een tuinslang bezorgen. O-)

Wie niet horen wilt,moet voelen. >:)

Ik bedoel de eerste keer niet gericht water op de kinderen maar bv een tuinsproeier zo richten dat het gebied waar ze niet mogen voetballen wordt afgedekt/besproeid en dus ze daar dan weg gaan het resp.mijden.

En als hun ouders gaan klagen dat hun voetballende kinderen daar nat worden dan kun je je zelf verweren dat je daar niet mag voetballen en dus zouden ze dan ook daar niet nat (kunnen) worden. 8)

Het werkt ! Geloof me.Mijn tuinslang is sinds een paar rmaanden mijn beste vriend hier tegen hangjongeren en kinderen die telkens in de portiek van mijn flat pal onder mijn raam overlast veroorzaken. Al 2 keer de politie aan de deur gehad en toen ik uitlegde dat ik met zo tegen de overlast verdedigde kregen grotendeels (de ouders van )die jochies een grotere preek van de politie dan ik. Want het is maar water(druppels) . Net regen !

[ Voor 88% gewijzigd door Dr.Jake op 22-09-2016 10:20 . Reden: meer uitleg & typo ]

• Dr.Jake
The End schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:09:
[...]

Het uitgangspunt moet wat mij betreft zijn dat elk kind gewoon in hun wijk moet kunnen spelen.
Ja maar wel waar dat mag en geen overlast veroorzaakt. En ieder hard werkend mens heeft recht op zijn verdiende rust (in zijn eigen huis of woning).

*knip*

[ Voor 27% gewijzigd door naitsoezn op 22-09-2016 08:24 . Reden: generalisaties over zogenaamde tokkies zijn nergens voor nodig ]

• The End

The End

!Beginning

Dr.Jake schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:18:

Het werkt ! Geloof me.Mijn tuinslang is sinds een paa rmaanden mijn beste vriend hier tegen hangjongeren en kinderen die telkens in de portiek van mijn flat pal onder mijn raam overlast veroorzaken. Al 2 keer de politie aan de deur gehand en toen ik uitlegdee dat ik met zo tegen dei overlast verdedigde kregen grotendeels (de ouders van )die jochies een grotere preek van de politie dan ik. Want het is maar water(druppels) . Net regen !
Waarom bel jij dan niet gewoon de politie als ze overlast veroorzaken? Imho een beetje kansloos om kinderen die aan het spelen zijn nat te gaan spuiten. Wees er maar trots op.

• Dr.Jake
The End schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:05:
[...]

Waarom bel jij dan niet gewoon de politie als ze overlast veroorzaken? Imho een beetje kansloos om kinderen die aan het spelen zijn nat te gaan spuiten. Wees er maar trots op.
Omdat de politie tegenwoordig niet meer komt als je hun belt vanwege een overtreding door voetballende kinderen, maar wel als (hun) ouders hun bellen dan hun kinderen "lastig gevallen' worden(door een volwasssene). En dan moet je het kunnen uitleggen je resp.JE kunnen verweren.
Verkeerde/ongelijke wereld he. 8)7 Dus moet het maar zo.

Ook is het nuttige als je een paar bloembakken hebt die je er net zo bij hangt aan het raam/balkon dat je 'per ongeluk' bij het giten ervan ook hun "wat water geeft" .

[ Voor 13% gewijzigd door Dr.Jake op 22-09-2016 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Dr.Jake schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:19:
Omdat de politie tegenwoordig niet meer komt als je hun belt vanwege een overtreding door voetballende kinderen, maar wel als (hun) ouders hun bellen dan hun kinderen "lastig gevallen' worden(door een volwasssene). En dan moet je het kunnen uitleggen je resp.JE kunnen verweren.
Verkeerde/ongelijke wereld he. 8)7
De politie komt niet, omdat kinderen die voetballen geen overtreding begaan. 8)7

Jij hebt het recht gewoon niet om ze nat te maken. Over omgekeerde wereld gesproken! Jij bent degene die zich misdraagt!

Anoniem: 28912

Dr.Jake schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:18:
Het werkt ! Geloof me.Mijn tuinslang is sinds een paar rmaanden mijn beste vriend hier tegen hangjongeren en kinderen die telkens in de portiek van mijn flat pal onder mijn raam overlast veroorzaken. Al 2 keer de politie aan de deur gehad en toen ik uitlegde dat ik met zo tegen de overlast verdedigde kregen grotendeels (de ouders van )die jochies een grotere preek van de politie dan ik. Want het is maar water(druppels) . Net regen !
Ik had ook last van hangjongeren in mijn portiek. (niet echt last, maar ik vond paar keer hun rotzooi) Toen heb ik een camera gekocht en op mijn voordeur gericht. (eigen terrein) Waarschuwing opgehangen dat er camera toezicht is. Hierna heb ik geen rotzooi meer gevonden.

Ding raakt natuurlijk wel helemaal bom vol met postbezorgers en mezelf als ik naar mijn werk ga.

• Dr.Jake
The End schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:29:
[...]

De politie komt niet, omdat kinderen die voetballen geen overtreding begaan. 8)7

Jij hebt het recht gewoon niet om ze nat te maken. Over omgekeerde wereld gesproken! Jij bent degene die zich misdraagt!
Nou dan misdraag elke regenwolk zich ook. O-)
Ik richt het water niet direct op hun maar naar boven in de lucht zodat het naar onder druppelt in en fijne nevel.

En de voetballende kinderen mogen daar NIET VOETBALLEN. Dat is verboden. en dus ook eeen overtreding.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr.Jake op 22-09-2016 11:09 ]

Pagina: 1 2 Laatste