Internet op laptop snel op PC traag

Pagina: 1
Acties:

• bengast
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-04-2018
Hallo tweakers Ben hier en vandaag kom ik jullie hulp vragen over een probleem dat ik al 1 maand mee zit.

Mijn PC zijn internet is bagger (20MBPS) en ja ik heb drivers geinstalleerd en ja ik gebruik LAN op powerline. Zelfs wifi haalt meer dan powerline (wtf?). Ondertussen haalt mijn Acer asire V3-771G over 90mbps met gemak op mijn wifi.Het maakt amper uit waar ik em zet (50mbps+ is meer dan genoeg voor mij) mijn laptop haalt de quota maar mijn PC op powerline of wifi niet.

internet specs laptop:

Qualcomm Atheros AR5BWB222 Wireless Network Adapter

PC:
TP-Link TL-PA4015PTKIT (powerline adaptor)
B150HD3P mobo voor lan verbinding + driver van gigabyte
wifi:
TL-WDN4800 (TP link)
Qualcomm Atheros AR938x adaptor

Als je verdere info nodig hebt zeg het dan. Oplossingen voor mijn probleem kan van alles zijn (nieuwe drivers etc.) zolang mijn PC maar 50mbps kan halen ;)

bedankt alvast.

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:32
Wat is de snelheid op de laptop als je de kabel van de pc in je laptop doet en wifi uitzet?
Als de snelheid dan ook traag is dat weet je dat het probleem niet in de pc zit, je kunt dan ook proberen andere met andere utp kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:59
[b][message=48338073,noline]LAN op powerline
Grote kans dat je probleem hierin zit.
1. Zit je powerline adapter op een stekkerblok?
2. Zitten je 2 powerline adapters op 2 verschillende groepen?

Nee, ik heb geen zin in de welles-nietes discussie of powerline wel/niet goed is, mijn ervaring is dat het goed kan werken, maar ook dat het niet goed kan werken. :-)

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:22
je kan ook nog je pc direct aansluiten op het modem zonder tussenkomst van de powerline. kijken of de verbinding dan wel snel is.

• bengast
mbenjamins schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:03:
Wat is de snelheid op de laptop als je de kabel van de pc in je laptop doet en wifi uitzet?
Als de snelheid dan ook traag is dat weet je dat het probleem niet in de pc zit, je kunt dan ook proberen andere met andere utp kabels.
Hm goede opmerking! zal ik meteen uittesten ;)
MrTre schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:17:
[...]

Grote kans dat je probleem hierin zit.
1. Zit je powerline adapter op een stekkerblok?
2. Zitten je 2 powerline adapters op 2 verschillende groepen?

Nee, ik heb geen zin in de welles-nietes discussie of powerline wel/niet goed is, mijn ervaring is dat het goed kan werken, maar ook dat het niet goed kan werken. :-)
1. Nee
2. Ja, içk neem aan met verschillende groepen dat je de sockets bedoelt die je apart kunt uitzetten met de verzekeringen. 1 zit in de garage ander op mijn kamer.

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat het aan de powerline ligt maar aan de PC zelf. Maar eerst testen of het werkt op mijn laptop ;)

Edit:

laptop haalt tegend e 80MBPs dus ligt overduidelijk aan mijn PC en niet aan powerline. "De 1 miljoen dollar vraag" Wat is er dan in godsnaam mis?

[ Voor 6% gewijzigd door bengast op 14-09-2016 15:04 ]

• Keebs
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-02-2023
Ik adviseer je de PC rechstreeks aan het modem te hangen en dan nogmaals te testen. Het komt vaker voor dat met een powerline de netwerksnelheid brak wordt. Ik vind dat je nogal makkelijk je conclusies trekt. ;)

• bengast
Keebs schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:14:
Ik adviseer je de PC rechstreeks aan het modem te hangen en dan nogmaals te testen. Het komt vaker voor dat met een powerline de netwerksnelheid brak wordt. Ik vind dat je nogal makkelijk je conclusies trekt. ;)
Eerlijk te zijn dacht ik eerst dat je maar wat zeverde en om mijn gelijk te bewijzen heb ik het dus gedaan. Je had me moeten zien toen ik gewoon met gemak 95mbps haalde op mijn PC. Dus sorry dat ik je niet geloofde Kreebs.

Natuurlijk directe LAN verbinding is onmogelijk (ik testte dit in de speelkamer waar ik en mijn broer gaan gewicht heffen dus kan daar niet zitten).

Dus:

Powerline:
Laptop: Goed (80)
PC slecht (20)

WIFI:
Laptop: zeer goed (80-90)
PC: middelmatig (20-40)

LAN:
Laptop (60) Di twas voordat we een hoger download snelheid kregen van onze ISP en de nieuwe modem wrs zelfde resultaat als PC als ik nu zou testen.

PC: 95 (record).

@MrTre als ik mijn powerline die ik verbidnt met mijn modem zou insteken op dezelfde groep zou dat dan veel moeten verbeteren?

Trouwens wat zijn de optimale instellingen voor je LAN adapter? Miss kan ik daarmee plots beter internet halen.

edit:

Dus ik heb het advies opgevolg om de UTP kabels te wisselen. en het werkte! Ik wisselde beide UTP kabels van tplink die werden meegeleverd met de UTP kabels van mijn pa (ITer met 30jaar ervaring). IK haal nu 60+ op mijn kamer, missie voltooid :D

Wel belachelijk van TP link om sht kwaliteit kabels bij hun powerlines te steken. Dat is gewoon de klant afzetten... maarja probleem opgelost :)

[ Voor 15% gewijzigd door bengast op 14-09-2016 16:02 ]

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:59
TOP! vreemd inderdaad dat dit de oplossing was.
Maarja, er is ook niet voor niks een topic over slechte kabels enzo ( Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels )

Om je vraag nog te beantwoorden:
powerline setjes werken -meestal- het beste als het stopcontact op dezelfde groep zit, met name in een wat ouder huis (oude bekabeling en/of oude groepenkast) kan een groepenkast ervoor zorgen dat de snelheid enzo inkakt.
Pagina: 1