Pat de standaard cpu koeler van een i7-2600 op een I7 6700k?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
Mijn vraag

Past het? Ik heb een nieuwe pc besteld : Game pc rond de 1100 - 1200 euro. En monitor advies 1440p

Maar de koeler zal een maand op zich laten wachten en is verder nergens meer sneller te krijgen. Kan ik in de tussentijd dus mijn oude cpu koeler erop kwijt? En is het lastig om dat te veranderen als de build helemaal klaar is? Ben een voor het eerst pc bouwer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
-

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

1 reddit thread waar iemand zei dat het zou moeten passen.

[ Voor 4% gewijzigd door OllyNL op 13-09-2016 19:42 ]

Beste antwoord (via OllyNL op 13-09-2016 20:56)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja dat past, de mounts zijn verder hetzelfde. Enige waar ik even naar zou kijken is de TDP van beide CPU's om te kijken of die koeler genoeg kan koelen (maar uit m'n hoofd is een 6700K wat zuiniger dan een 2600, en dan zou het geen probleem moeten zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja dat past, de mounts zijn verder hetzelfde. Enige waar ik even naar zou kijken is de TDP van beide CPU's om te kijken of die koeler genoeg kan koelen (maar uit m'n hoofd is een 6700K wat zuiniger dan een 2600, en dan zou het geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
TERW_DAN schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:51:
Oke top, dank voor het antwoord! Nu de volgende vraag, is het veel gezeik voor een amateur om het dan een maand later weer te vervangen voor de nieuwe koeler? Kan mobo vast blijven zitten etc? Anders overweeg ik toch een andere koeler, maar zou jammer zijn wat dit is schijnbaar echt een topper qua redelijk klein formaat en hele goede koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:11
Je zal ziezo nieuwe koelpasta op moeten doen. daarna schoonmaken(nog in het socket is wat lastiger). Zou eerder direct voor een nieuwe gaan.

En noem je de stock koeler nu goed? elk budget koeler<10 euro) doet het zelf of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
loki504 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:44:
Je zal ziezo nieuwe koelpasta op moeten doen. daarna schoonmaken(nog in het socket is wat lastiger). Zou eerder direct voor een nieuwe gaan.

En noem je de stock koeler nu goed? elk budget koeler<10 euro) doet het zelf of beter.
Nee ik bedoelde de koeler uit het lijstje is goed. Cryorg H7. Misschien toch een andere koeler dan ja.. Tips? Klein maar powerfull en niet te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
OllyNL schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:55:
[...]

Nee ik bedoelde de koeler uit het lijstje is goed. Cryorg H7. Misschien toch een andere koeler dan ja.. Tips? Klein maar powerfull en niet te duur?
Die Cryorg h7 is wel mooi. Alleen een maand op wachten is ook van de zotte. Ik ga even kijken voor een leuke. Nog een budget in gedachte? en wil je voor stil? Mooi? of koel?

pricewatch: Scythe Fuma
Wel wat breeder en lomper maar koelt als een beest.

[ Voor 14% gewijzigd door loki504 op 13-09-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
loki504 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:13:
[...]

Die Cryorg h7 is wel mooi. Alleen een maand op wachten is ook van de zotte. Ik ga even kijken voor een leuke. Nog een budget in gedachte? en wil je voor stil? Mooi? of koel?

Ja precies, wel mooi daarom jammer. En beter dan die evo koeler die iedereen altijd aanraadt. Eurootje of 70 mag wel, liever 50. Heb een Fractal R5 kast, dus zal sowieso niet veel geluid doorheen komen. Maar niet te groot dat ik gezeik krijg met ram of zo. En ik ga wel overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
[...]

Wel wat lomp maar ziet er verder goed uit. Dank. Wel relatief zwaar alleen. Las her en der wat probemen over te zware koelers op skylake processoren. (buigen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
[...]

Die fuma maar gewoon besteld. Dank voor de hulp!

• loki504
Geen probleem. Maak je nog een paar foto's voor het show je build topic?

• OllyNL
loki504 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:27:
Geen probleem. Maak je nog een paar foto's voor het show je build topic?
Zal ik doen. Ik ga dit weekend bouwen. :)
Pagina: 1