Game pc rond de 1100 - 1200 euro. En monitor advies 1440p

Pagina: 1
Acties:

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Battlefield one, racesims, singleplayer games zoals the witcher en andere nieuwe games op hoge settings kunnen spelen voor de komende jaren (op een 1440p monitor) zonder veel te hoeven upgraden. Uiteraard kan er over een paar jaar een nieuw kaartje in geklikt worden, maar liever niet te hoeven rommelen aan moederbord en cpu. Ik wil zeker ook VR games etc gaan spelen zo gauw ze wat verder zijn met de ontwikkeling hiervan.

Gamen dus en soms wat streamen en een enkele keer video editen. Uiteraard ook tekstverwerken en browsen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zo rond de 1100 a 1200 euro. 1300 mag ook als dat significant betere prestaties op zou leveren of meer zou future proofen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Heb nog een samsung 250 gb (850 evo) ssd die ik wil meenemen en een 1tb western digital schijf. Wellicht prik ik er op termijn nog een ssd bij.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

De builds zoals ze hieronder staan ongeveer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Intel en Nvidia. Zit te denken aan een I7 en 1070 build.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Liever dat de pc niet veel geluid maakt, maar een beetje stoort me niet zoveel. Ik gebruik wel open headphones, dus als er iets op gaat stijgen hoor ik het wel. Maar om nou veel meer uit te geven om het stil te hebben is het me ook niet waard. (tientjes werk, dan wel)

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee. Alleen m'n videokaart. CPU moet gelijk gewoon krachtig en future proof zijn.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Feedback op een build die ik al van een vriend en medetweaker heb gekregen.

Ook ben ik verdwaald in het bos van monitoren. Dagen gezocht en onderzoek gedaan. Het komt er eigenlijk op neer dat het net een rotte tijd is om een goeie monitor te kopen. Het liefst heb ik een 1440p IPS 144hz monitor, maar ik vind ze allemaal belachelijk duur. (en zijn ook al vrij verouderde modellen op zich) En als ik het geld er al voor over zou hebben,kijk ik naar de quality control issues, uniformiteit van de schermen, backlight bleed etc en dan denk ik, het is gekkenwerk om z'n bedrag uit te moeten geven en daar dan nog mee te moeten dealen en z'n ding 3x heen en weer te moeten sturen voordat je een 'goede' hebt. Oled monitoren en quantum dot etc komen eraan, maar zijn er nog niet. Zullen natuurlijk erg duur zijn als ze uitkomen. Misschien zijn de quality control issues uit proportie getrokken, maar het stoort me wel.

Oplossing? Ben er nog niet over uit. Zit dan te denken aan een simpel,non gsync 1440p 60 hz scherm (liefst wel IPS) waar ik mee vooruit kan tot die dingen echt beter worden en betaalbaarder. (tel graag 600 plus euro neer voor een oled 1440p 100 hz scherm)

Kom dan bijvoorbeeld uit op een Dell o.i.d. Hoor het graag als jullie hier ideeën over hebben.

Dichte kast build: (had eerst open kast opties etc.)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 315,50€ 315,50
1MSI B150 GAMING M3€ 103,95€ 103,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 498,50€ 498,50
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Cryorig H7€ 43,99€ 43,99
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 85,-€ 85,-
1Corsair RM550x€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.240,79

Toch een overclock optie erin:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 345,95€ 345,95
1MSI Z170A GAMING M5€ 170,95€ 170,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 498,50€ 498,50
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Cryorig H7€ 43,99€ 43,99
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 85,-€ 85,-
1Corsair RM550x€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.338,24

Voldoen de koeling dan nog en ook de voeding? Misschien toch wel mooi iets overklokken als daar bij bepaalde games zn 5 tot 10 extra fps uitgetrokken kan worden.

[ Voor 164% gewijzigd door OllyNL op 09-09-2016 15:18 ]

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
Mooie kasten moet ik zeggen ( Persoonlijke mening hoor :p )

Ik weet niet of je perse een i7 wil, maar een i5 6600 zou denk ik ook wel voldoen. Nu wil je wel een beetje gaan streamen en video's bewerken, maar om daarvoor nou meteen €100 extra te betalen? Hoeveel je dit gaat doen weet ik niet, maar als je dit niet vaak gaat doen zou ik toch voor de i5 6600 gaan.

Je moederborden zijn ook best duur, ik denk dat dit met de looks te maken heeft? Zouden in principe een stuk goedkoper kunnen, aangezien je niet gaat overklokken.

Videokaarten heb ik dan weer niet zoveel verstand van, ik heb in ieder geval niet genoeg kennis over videokaarten om die vraag te beantwoorden.

Hopelijk heb je wat gehad aan deze reactie ;)

• OllyNL
Toxic_Dreams schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:39:
Mooie kasten moet ik zeggen ( Persoonlijke mening hoor :p )

Ik weet niet of je perse een i7 wil, maar een i5 6600 zou denk ik ook wel voldoen. Nu wil je wel een beetje gaan streamen en video's bewerken, maar om daarvoor nou meteen €100 extra te betalen? Hoeveel je dit gaat doen weet ik niet, maar als je dit niet vaak gaat doen zou ik toch voor de i5 6600 gaan.

Je moederborden zijn ook best duur, ik denk dat dit met de looks te maken heeft? Zouden in principe een stuk goedkoper kunnen, aangezien je niet gaat overklokken.

Videokaarten heb ik dan weer niet zoveel verstand van, ik heb in ieder geval niet genoeg kennis over videokaarten om die vraag te beantwoorden.

Hopelijk heb je wat gehad aan deze reactie ;)
Haha ja ik vind ze ook mooi, dank voor je reactie.

Ik hoef niet perse een I7, maar ik zet met het uitkomen van games die ik veel speel toch vaak een stream aan, en als dat fps scheelt de komende jaren is dat het me wel waard. Verder heb ik gelezen dat open wereld games zoals the witcher en gta etc wel kunnen profiteren van een I7 t.o.v. een i5. Dus ook dat is mij het bedrag waard aangezien dat vooral de singleplayer games zijn die ik speel.

Ik zal het in ieder geval in overweging nemen, dank.

De moederborden in de window builds hebben idd met looks te maken ja, maar ik neem aan dat ze voor de prijs ook wellicht wat meer opties, aansluitingen of andere verbeteringen hebben? Zal het is uitzoeken zo.
Heb jij dan eventueel betere opties qua moederbord? Moet futureproof zijn, wil geen veranderingen doorvoeren behalve geheugen en grafische kaart in de komende 5 jaar ongeveer.

• Toxic_Dreams
Indien je dat wil kan je beter een extra videokaart nemen i.p.v. een i7. Zijn speciale kaarten voor zoals deze,
er zijn ook nog goedkopere, zoals deze.

De 1e is nog redelijk duur en ik denk dat de 2e ook wel goed moet zijn. De i7 is wel goedkoper dan de i5 + deze videokaart, maar ik denk dat je toch betere resultaten krijgt met deze set-up. Hoeveel verschil er zit tussen de 2 videokaarten die ik hier heb genoemd weet ik niet, heb nog niet echt onderzoek gedaan.

Over de moederborden; de aansluitingen hierop zijn zeker goed, maar dat mag ook wel voor die prijs :p
Als je dus 2 videokaarten gaat nemen, kan je toch beter wel uit deze moederborden kiezen. Dat de looks ook goed zijn is ook weer een plus punt.

Nu zijn videokaarten niet mijn sterkste punt, zoals ik al zei; dus het zou kunnen zijn dat ik een foutje heb gemaakt. Hopelijk dat een andere Tweaker dit dan vermeldt :*)

• OllyNL
Toxic_Dreams schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:55:
Indien je dat wil kan je beter een extra videokaart nemen i.p.v. een i7. Zijn speciale kaarten voor zoals deze,
er zijn ook nog goedkopere, zoals deze.

De 1e is nog redelijk duur en ik denk dat de 2e ook wel goed moet zijn. De i7 is wel goedkoper dan de i5 + deze videokaart, maar ik denk dat je toch betere resultaten krijgt met deze set-up. Hoeveel verschil er zit tussen de 2 videokaarten die ik hier heb genoemd weet ik niet, heb nog niet echt onderzoek gedaan.

Over de moederborden; de aansluitingen hierop zijn zeker goed, maar dat mag ook wel voor die prijs :p
Als je dus 2 videokaarten gaat nemen, kan je toch beter wel uit deze moederborden kiezen. Dat de looks ook goed zijn is ook weer een plus punt.

Nu zijn videokaarten niet mijn sterkste punt, zoals ik al zei; dus het zou kunnen zijn dat ik een foutje heb gemaakt. Hopelijk dat een andere Tweaker dit dan vermeldt :*)
Dank, zal er naar kijken. Maar z'n capture kaart lijkt me wat overdreven. I7 is gewoon allround meer performance en ook in bepaalde games wat beter. Ik blijf daar toch bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-09 14:56
Als je niet wil overklokken is een z170 bord onnodig, dan kun je net zo goed een b150 bord pakken. Kijk eens naar de pricewatch: Asus B150 Pro Gaming/Aura

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
McFastFood schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:19:
Als je niet wil overklokken is een z170 bord onnodig, dan kun je net zo goed een b150 bord pakken. Kijk eens naar de pricewatch: Asus B150 Pro Gaming/Aura
Die moederborden zijn voornamelijk gekozen op basis van looks voor de Window kast. Ben niet heel erg thuis in de gekleurde bordjes..

Goed voorstel! Scheelt toch weer 50 eurotjes.
Wellicht zelfs de MSI B150 GAMING M3 voldoende?

[ Voor 10% gewijzigd door GeoffLx op 09-09-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
OllyNL schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:58:
Dank, zal er naar kijken. Maar z'n capture kaart lijkt me wat overdreven. I7 is gewoon allround meer performance en ook in bepaalde games wat beter. Ik blijf daar toch bij.
Videokaart is toch het belangrijkste met gamen hoor, de i5 processor zou alle games prima moeten kunnen draaien op de hoogste instellingen. Inderdaad wel meer performance met editten etc., maar achteraf is het toch jou keuze en moet je doen waar jij blij mee bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Toxic_Dreams schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:55:
[...]

Videokaart is toch het belangrijkste met gamen hoor, de i5 processor zou alle games prima moeten kunnen draaien op de hoogste instellingen. Inderdaad wel meer performance met editten etc., maar achteraf is het toch jou keuze en moet je doen waar jij blij mee bent ;)
Ja.. maar jij hebt het over een capture card..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
OllyNL schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:00:
Ja.. maar jij hebt het over een capture card..
Omdat je wou gaan streamen, met zo'n kaart merk je dus niet dat je eigenlijk aan het streamen bent. Tenminste, dat heb ik gelezen, maar als je het niks vind moet je natuurlijk gewoon voor de i7 gaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Toxic_Dreams schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:03:
[...]

Omdat je wou gaan streamen, met zo'n kaart merk je dus niet dat je eigenlijk aan het streamen bent. Tenminste, dat heb ik gelezen, maar als je het niks vind moet je natuurlijk gewoon voor de i7 gaan ;).
I7 it is, maar dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
Haha, prima en geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
McFastFood schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:19:
Nice! Dankje. Scheelt idd weer. Nog kwaliteit verschil tussen deze van jou en die Geof daaronder voorstelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-09 20:26

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Toxic_Dreams schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:03:
[...]

Brutaal vraagje, maar heb je een bron waarin dat duidelijk wordt aangegeven? Je hoeft geen capture card te gebruiken om probleemloos te streamen. Dat kan ook met de juiste setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
FraxleNL schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:13:
Brutaal vraagje, maar heb je een bron waarin dat duidelijk wordt aangegeven? Je hoeft geen capture card te gebruiken om probleemloos te streamen. Dat kan ook met de juiste setup.
Gewoon hier, op de website zelf ;).

Zoals ik al zei, ben ik geen expert op het gebied van videokaarten en natuurlijk moet je gewoon goed kunnen streamen als je een juiste set-up hebt, maar gezien het feit dat dit er speciaal voor gemaakt is, lijkt het me wel een handige extra als je van plan bent om serieus te gaan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
iemand anders nog feedback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuanTaXz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09-2020
Wat is de juiste setup voor streamen dan? Heeft dat dan meer met software te maken ook? Of bedoel je dan gewoon de juiste hardware keuze zonder capture kaart?

[ Voor 28% gewijzigd door QuanTaXz op 09-09-2016 23:32 ]

• OllyNL
QuanTaXz schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:31:
Wat is de juiste setup voor streamen dan? Heeft dat dan meer met software te maken ook? Of bedoel je dan gewoon de juiste hardware keuze zonder capture kaart?
Ik denk dat hij voornamelijk op de I7 doelt. Daarmee kan je bijna probleemloos streamen zonder dat het je performance echt aantast. Maar goed, dat is niet echt de discussie die ik hier wil voeren. Wil gewoon weten of de build zo goed is :) (neig naar de overclock build, toch leuk als tweaker en wat meer futureproof wellicht)
Pagina: 1