We hebben een jaren vijftig woning gekocht en deze gaan we renoveren. De woning heeft nu tankgas met een CV ketel en twee hout kachels. De radiatoren en CV is in 2005 vernieuwd. Wij willen eigenlijk af van de tankgas en vloerverwarming gaan aanbrengen op de begane grond. De houtkachels blijven voor de sfeer. Daarnaast willen we geen boiler ivm ruimte gebrek en de kans dat deze leeg kan raken en een koude douche krijgt (dit laatste is vroeger namelijk nog al vaak gebeurd). Een Boiler is daardoor een NO-GO geworden voor mijn vrouw.
Dus zoals ik het nu had bedacht is:
Ben benieuwd,
Gr Sjoerd
Dus zoals ik het nu had bedacht is:
- Gesloten aardwarmte systeem met warmtepomp voor vloer verwarming, vloerkoeling.
- Radiatoren boven behouden en voeden met laag temperatuur en indien het te koud is in de winter vervangen door laag temperatuur radiatoren.
- Dak is al geïsoleerd, muur isolatie gaan we indien nodig aanbrengen.
- Vloer begane grond wordt geheel vervangen. Dit om beter isolatie te krijgen en geen ophoging voor de vloerverwarming te krijgen.
- Er zal ook een uitbouw plaats vinden aan de rechterkant van 2.5m bij 10m. De totale woonoppervlakte is dan ongeveer 165m2. Begane grond is dan ongeveer 95m2. De warmtepomp kan in het nieuw gerealiseerde deel komen te staan (bijkeuken).
- Nog niet direct investeren in zonnepanelen maar over een paar jaar zouden we dit willen op de schuur (niet op het huis)
- Warm tap water middels een doorstroomverwarmer in de badkamer, bijv. Siemens DE 1518407 http://www.arconell.nl/Resources/Siemensde1518407.pdf In de keuken kan ook een simpele doorstroomverwarmer komen.
Ben benieuwd,
Gr Sjoerd
[ Voor 1% gewijzigd door SjoerdPerfors op 12-09-2016 20:21 . Reden: houtkachels toegevoegd ]