PVC klikvloer gekocht, meningsverschil met verkoper

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36
Dus,..

Anderhalf jaar geleden een PVC klikvloer gekocht bij een bedrijf. In de winkel ter plaatse de diverse vloeren bekeken en met de dienstdoende verkoper gepraat over de eigenschappen van de vloer evenals de leg instructies en geïnformeerd naar geschikte ondervloeren.

Ons werd mondeling aangegeven dat de vloer niet werkt, niet verkleurt, bestand is tegen vocht.

Toen we vroegen naar ondervloeren werd ons wederom mondeling aangegeven dat een dergelijke vloer direct op een betonnen vloer gelegd kan worden, maar om contact geluid te verminderen je er een ondervloer onder kon leggen. Er werd ons niets verteld over de specificatie van die vloer zoals bijv. maximale dikte.

Daarop heb ik bij de lokale bouwmarkt "Firstfloor Isoline" ondervloer gehaald, een ondervloer met een dikte van 7,2mm, en deze heb ik op beide verdiepingen gebruikt onder de PVC klikvloer.

Nu 1,5 jaar later constateren we twee zaken:
1. Overal waar zware objecten op de vloer staan, is de PVC klikvloer ingedeukt zoals bijv. bij het bed, de kasten, de bank
2. Indien direct zonlicht op de vloer schijnt (wanneer de achterdeur open is) en er langer dan 20 minuten zonlicht op schijnt, komt de vloer plaatselijk omhoog en vormt zich een bobbel.

Hierop heb ik contact opgenomen met de verkoper en hem verteld over deze constateringen. De verkoper kwam meteen terug met de opmerking dat bij PVC klikvloeren de ondervloer niet dikker mag zijn dan 1,5mm anders vervalt alle garantie. Dit is echter nergens terug te lezen, niet op de website, niet in de AV, niet op de factuur en ook niet op de verpakking van het product.

Ik heb toen bij de consumentbond website gekeken naar consumenten recht, en kom dan tot de volgende zaken:
- ik heb een onderzoeksplicht, dus met gerichte vragen naar eigenschappen en behandeling van het product
- de verkoper heeft een informatie plicht om mij te informeren over de eigenschappen en behandeling van het product

Naar mijn mening heb ik wel onderzocht, en heeft verkoper mij maar ten dele geïnformeerd. Daarnaast als mij destijds expliciet medegedeeld was dat als de ondervloer maar 1,5mm dik mocht zijn, ik daar absoluut naar geluisterd had en dat advies ter harte genomen had. Sterker nog, dan hadden we niet eens voor een dergelijke vloer gekozen.

Ik probeer nu tot een oplossing te komen alvorens ik verdere acties ga ondernemen (zoals rechtsbijstand inschakelen)

Het is toch een bedrag van 2,5k excl. ondervloer en de plinten die naderhand tegen de muur aan zijn gelijmd.

Mijn vragen zijn:
- moet ik hier werk van maken?
- sta ik in mijn recht
- zoja, wat zou een redelijk voorstel zijn als oplossing
- mag ik voor het gevolg (nieuwe plinten) nog een extra bedrag vragen

BvD. _/-\o_

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je rechtsbijstand? Zo ja, het gehele verhaal op papier zetten en hun aan het werk zetten :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Han schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:02:
Heb je rechtsbijstand? Zo ja, het gehele verhaal op papier zetten en hun aan het werk zetten :)
Heb ik ja, maar wilde graag hier vooraf even polsen, plus bij de consumentenbond zeggen ze ook dat je het geschil eerst zelf moet proberen op te lossen. Dat wil ik ook doen. De verzekering kan ik daarna altijd nog inschakelen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In ieder geval beginnen met het op papier zetten van een en ander richting de verkoper en vragen om een oplossing. Laat hem/hen maar eerst met een voorstel komen. In ieder geval op papier zodat er altijd iets is om op terug te vallen, ook voor het geval je je rechtsbijstand moet inschakelen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ja, ik heb ondertussen een mailwisseling lopen, maar nadat ik gevraagd heb om te komen tot een mogelijke oplossing heb ik geen reactie meer ontvangen. Nu was dat afgelopen donderdag dus ik geef hem nog wat tijd. Maar binnen 2 werkdagen reageren vind ik toch redelijk, zeker gezien zijn vorige reacties binnen een werkdag waren.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

De kans lijkt me erg groot dat de problemen te maken hebben met de (te dikke) ondervloer en niet de Klikvloer zelf.

Los ervan dat het net was geweest van de verkoper als hij je gewezen had op mogelijke problemen bij een te dikke ondervloer, is juist dat niet onderdeel van zn verkoop-advies; hij heeft je nu net een klikvloer en niet de ondervloer verkocht.
Adviezen ove de eigenschappen van de ondervloer waren verplicht als je die ook bij hem gekocht had, maar van wat ik begrijp heb je die bij een andere aanbieder gekocht.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Heb je je tijdens het uitkiezen van de ondervloer laten voorlichten? Of heb je zelf een willekeurige ondervloer uitgekozen? Als je je hebt laten voorlichten en het dus bekend was dat het een ondervloer voor PVC klikvloer betrof, zou ik eerder aan de bel trekken bij diegene die jou de ondervloer heeft verkocht.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
RM-rf schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:45:
De kans lijkt me erg groot dat de problemen te maken hebben met de (te dikke) ondervloer en niet de Klikvloer zelf.

Los ervan dat het net was geweest van de verkoper als hij je gewezen had op mogelijke problemen bij een te dikke ondervloer, is juist dat niet onderdeel van zn verkoop-advies; hij heeft je nu net een klikvloer en niet de ondervloer verkocht.
Adviezen over de eigenschappen van de ondervloer waren verplicht als je die ook bij hem gekocht had, maar van wat ik begrijp heb je die bij een andere aanbieder gekocht.
Verkoper zegt: Je hoeft er geen ondervloer onder te leggen, maar het kan wel.
Ik vraag: kan ik dan een willekeurige ondervloer van de bouwmarkt kopen?
Verkoper zegt: je kan er wel een ondervloer onder leggen, in plaats van: hier neem een kijkje bij onze ondervloeren, weet wel bij PVC klik mag de ondervloer max 1,5mm dik zijn
Nu anderhalf jaar later zegt de eigenaar van de winkel: garantie vervalt want je ondervloer is dikker dan 1,5mm
Han schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:52:
Heb je je tijdens het uitkiezen van de ondervloer laten voorlichten? Of heb je zelf een willekeurige ondervloer uitgekozen? Als je je hebt laten voorlichten en het dus bekend was dat het een ondervloer voor PVC klikvloer betrof, zou ik eerder aan de bel trekken bij diegene die jou de ondervloer heeft verkocht.
Nee ik heb me niet laten voorlichten tijdens het kopen van de ondervloer, ik heb er zelf een uitgezocht op basis van de eigenschappen van de ondervloer (zoals demping en toepasbaarheid), ook op de verpakking of omschrijving van de ondervloer staat niets over dat het niet geschikt zou zijn voor PVC klikvloeren. De ondervloer komt trouwens bij de Gamma vandaan.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Tja... zoals RM-rf ook al aangeeft; op het moment dat je de ondervloer had gekocht bij de zelfde leverancier als de PVC klikvoer dan had je absoluut recht van spreken. Overigens blijft het 'jouw woord' tegen 'hun woord'. Je hebt 0,0 bewijs van de uitspraken van de verkoper. En op zich heeft hij ook nog eens geen onwaarheden verteld; je kan elk soort ondervloer gebruiken. Wat er niet is bijverteld is dat die ondervloer geschikt moet zijn voor PVC klikvloeren, hetgeen best logisch is.

In mijn ogen ben je zelf nalatig geweest door zelf een ondervloer uit te kiezen enkel op basis van demping en toepasbaarheid. Al klinkt mij dat laatste ook als 'geschikt zijn voor...'. Wanneer ik zoek op ondervloeren die geschikt zijn voor PVC klikvloeren dan kom ik ook uit bij ondervloeren met een maximum van 1,5 mm dikte: http://www.dejuisteondervloer.nl/kies-uw-ondervloer/#pvc

Ik denk dat alle ellende was voorkomen wanneer je je goed had laten voorlichten bij de keuze voor de ondervloer. Ik blijf het vreemd vinden dat je dat niet hebt gedaan. Daarom neig ik met enige zekerheid te stellen dat je zelf te kort bent geschoten in de onderzoeksplicht. Niet voor wat betreft de PVC klikvloer maar wel voor wat betreft de ondervloer. Bij aanschaf van de ondervloer had je gericht moeten vragen naar de geschiktheid hier van voor wat betreft jouw doel (lees; als ondervloer voor PVC klikvloeren).

Zo maar een disclaimer van de eerste hit op Google v.w.b. PCV klikvloeren:
PVC vloeren en Ondervloeren

PVC vloeren kunnen alleen gelegd worden op een vlakke, schone, blijvend droge ondervloer welke hard cq niet indrukbaar is. PVC vloeren kunnen niet zomaar op iedere vloer gelegd worden.
Laat u altijd goed informeren over eventueel te gebruiken ondervloeren!

[ Voor 12% gewijzigd door Han op 12-09-2016 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinzarian
  • Niet online
Han schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:05:
En op zich heeft hij ook nog eens geen onwaarheden verteld; je kan elk soort ondervloer gebruiken. Wat er niet is bijverteld is dat die ondervloer geschikt moet zijn voor PVC klikvloeren, hetgeen best logisch is.
Als niet elke ondervloer geschikt is voor PVC kan je dus niet elke soort ondervloer gebruiken.
Wanneer ik zoek op ondervloeren die geschikt zijn voor PVC klikvloeren dan kom ik ook uit bij ondervloeren met een maximum van 1,5 mm dikte: http://www.dejuisteondervloer.nl/kies-uw-ondervloer/#pvc

[...]
Twee van de drie daar genoemde ondervleoren zijn maar dan 1,5mm, eentje is zelfs 10mm dik.
Laat u altijd goed informeren over eventueel te gebruiken ondervloeren!
Dat heeft de TS kennelijk geprobeerd. maar het verkeerde antwoord op gekregen.

Als wat de TS zegt waar is heeft de leverancier wat mij betreft niet aan zijn informatieplicht voldaan. Hij zou je moeten vertellen wat de eisen zijn aan een ondervloer, als die zo specifiek zijn. Ook al koop je die ondervloer niet bij diezelfde leverancier.

Maar... als de TS niks zwart op wit heeft heeft hij in feite geen poot om op te staan, want hij kan niks hard maken. De leverancier lijkt ook niet echt in de meewerkstand te staan, dus ik dan dat er niet veel anders op zit dan de rechtbijbastand in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

loewie1984 schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:48:
[...]

Verkoper zegt: Je hoeft er geen ondervloer onder te leggen, maar het kan wel.
Ik vraag: kan ik dan een willekeurige ondervloer van de bouwmarkt kopen?
Verkoper zegt: je kan er wel een ondervloer onderleggen, in plaats van: hier neem een kijkje bij onze ondervloeren, weet wel bij PVC klik mag de ondervloer max 1,5mm dik zijn
Nu anderhalf jaar later zegt de eigenaar van de winkel: garantie vervalt want je ondervloer is dikker dan 1,5mm
Of die garantie nu vervallen is of niet is niet zo relevant, als je zou kunnen aantonen dat de gemeldde problemen aan de klikvloer ligt, kun je toch deze pogen te claimen.
(als het o,m een wettelijke garantie gaat, kunnen ze deze niet zomaar in het AV 'ontkennen')

Wat je echter nu meld aan problemen (het opbollen en indeuken) lijkt echter zeer waarschijnlijk eerder aan de relatief dikke ondervloer te kunnen liggen.
De leverancier van de klikvlor zal vermoedelijk stellen dat je het verder maar moet uitvechten met de verkoper van die ondervloer en stellen dat zij daar niks aan kunnen doen.

De enige optie die je volgens mj hebt om de verkoper van die klikvloer te verplichten hun garantie aan te spreken is als je kunt aantonen dat de problemen specifiek door de kleikvloer komen ...
Dat aantonen zou volgens mij hooguitmet een technisch rqapport kunnen maar dat zal wat kosten en ik vermoed dat de kans ook groot is dat zulk een rapporteur de ondervloer als de schuldige aanwijst.

Het wel of niet vermeldden van de dikte en welke invloed dat op een eventuele garantie heeft lijkt me hier een issue die ondergeschikt is aan de vraag waardoor je door jou gemeldde problemen komen; ondervloer of klikvloer

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

tinzarian schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:15:
Als niet elke ondervloer geschikt is voor PVC kan je dus niet elke soort ondervloer gebruiken.
[advocaat_van_de_duivel]Alle ondervloeren welke geschikt zijn PVC klikvloeren[advocaat_van_de_duivel]

Onder mijn auto kunnen ook alle type banden, mits de juiste afmetingen
Twee van de drie daar genoemde ondervleoren zijn maar dan 1,5mm, eentje is zelfs 10mm dik.
Kijk eens goed naar het type ondervloer en de openingspost (hint: betonvloer)
Dat heeft de TS kennelijk geprobeerd. maar het verkeerde antwoord op gekregen.
Niet helemaal. Hij had zich moeten laten voorlichten bij de partij waar hij de ondervloer kocht.
Als wat de TS zegt waar is heeft de leverancier wat mij betreft niet aan zijn informatieplicht voldaan. Hij zou je moeten vertellen wat de eisen zijn aan een ondervloer, als die zo specifiek zijn. Ook al koop je die ondervloer niet bij diezelfde leverancier.
De TS heeft de ondervloer niet bij die leverancier gekocht. Als hij dat wel had gedaan dan had hij wellicht en een gedegen advies gekregen en een gedegen product. Je kan op basis van die uitspraken onmogelijk achteraf bij die partij claimen wanneer vervolgens het product wat niet goed is niet bij die betreffende partij gekocht is.
Maar... als de TS niks zwart op wit heeft heeft hij in feite geen poot om op te staan, want hij kan niks hard maken. De leverancier lijkt ook niet echt in de meewerk-stand te staan, dus ik dan dat er niet veel anders op zit dan de rechtsbijstand in te schakelen.
De TS heeft inderdaad geen poot om op te staan vrees is. Dat wordt een welles-nietes verhaal waarbij het enige aantoonbare feit is dat de TS een ondervloer heeft gekocht welke niet geschikt is voor de PVC klikvloer en zich tevens niet heeft laten voorlichten bij de partij waar hij de ondervloer heeft gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Uiteraard is het hun woord versus het mijne. Echter zij hebben destijds niet expliciet iets gezegd over die ondervloer dikte van 1,5mm maar daar weren ze nu wel mee. Het is nergens terug te lezen bij het advies wat op hun website staat, ook niet op de factuur (daar staan ook vaak garantie bepalingen) en ook niet in de AV, daar staat alleen maar dit:

av garantie

Ik wil graag onderstrepen dat als het ons verteld was dan had ik wel die 1,5mm dikke ondervloer gekocht of een compleet andere vloer uitgezocht. Ik heb geen getuigen buiten mijn vrouw en haar ouders die die dag mee waren in de bewuste winkel.

Zelf vond ik mijn vragen al vrij expliciet (als in, type ondervloeren, gebruik van ondervloeren) en ik kan geen suggestieve vragen bedenken: Is deze pvc klikvloer ook geschikt voor ondervloeren dikker dan 1,5 mm als ik in een winkel sta en me juist door de verkoper laat voorlichten.

Voor mijn gevoel heb ik aan mijn onderzoeksplicht voldaan.

Maar het zal inderdaad een welles / nietes verhaal worden.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
Wat zei de verkoper van de ondervloer toen je met hun deze klacht deelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
nachtnet schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:32:
Wat zei de verkoper van de ondervloer toen je met hun deze klacht deelde?
De verkoper in deze is de gamma, en ik heb niet met hun gesproken over deze klacht, ik zie zelf ook nog niet in waarom. Ik ben toen met een kar naar het schap gegaan, heb 16 pakken gehaald en ben naar de kassa gegaan.

Dit is de bewuste ondervloer: https://www.gamma.nl/asso...7mm-groen-7-2-m/p/B455090 bij de specificaties van die vloer staat ook niets vermeld over het wel of niet gebruiken bij PVC klik vloeren.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

loewie1984 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:36:
[...]

De verkoper in deze is de gamma, en ik heb niet met hun gesproken over deze klacht, ik zie zelf ook nog niet in waarom. Ik ben toen met een kar naar het schap gegaan, heb 16 pakken gehaald en ben naar de kassa gegaan.

Dit is de bewuste ondervloer: https://www.gamma.nl/asso...7mm-groen-7-2-m/p/B455090 bij de specificaties van die vloer staat ook niets vermeld over het wel of niet gebruiken bij PVC klik vloeren.
Verkeerd gelezen dacht 15mm maximaal maar mag maar 1,5mm zijn voor PVC. Overigens, een vloer van 15mm of dikker er onder is geen enkel probleem, mits de ondervloer maar keihard is en de warmte kwijt kan. en dat is alleen bij speciale ondervloeren voor PVC.

O ja, even vermelden. Water onder laminaat met deze vloer geeft hele mooie landschappen :D Vocht is funest voor deze ondervloer.

[ Voor 30% gewijzigd door Wim-Bart op 12-09-2016 13:54 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Wim-Bart schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:44:
Ik zie het probleem niet, deze is 7mm dik. Ik heb zelf wel problemen gehad in mijn hal met deze ondervloer omdat ik hem daar "dubbel" gelegd had. Vloer moest er uit omdat naaldhakken door mijn laminaat heen gingen.

O ja, nog even vermelden. Water onder laminaat met deze vloer geeft hele mooie landschappen :D Vocht is funest voor deze ondervloer.
De TS heeft geen laminaat gelegd maar een PVC klikvloer, hetgeen een andere eigenschap heeft dan laminaat. Wat ik zo 1-2-3 lees voor wat betreft ondervloeren voor PVC klikvloeren is dat de onderlaag niet verend mag zijn. Ik betwijfel of een de door de TC gekozen ondervloer van 7mm dikte en 4mm egaliserend vermogen niet veert. Ik denk dat daar het euvel zit.

Wat wij ook niet weten en waar de TS zelf alleen antwoord op kan geven is of hij de ondervloer exact volgens voorschrift heeft gelegd; ondervloerpanelen met 2 mm onderlinge ruimte van elkaar en 2 mm langs de kanten. Wanneer je de vloerplaten strak langs elkaar legt dan zal deze uiteindelijk ook gaan bobbelen.
Rond verwarmingsbuizen en deurposten houdt u een ruimte aan van 8-10 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
De ondervloer ligt volgens de voorschriften vrij van muren en vrij van elkaar. De bobbels verschijnen alleen als de vloer warm wordt, en dan bedoel ik 30 graden plus. Ik heb geen vloerverwarming. Maar zoals ik al zei, bij direct zonlicht erop wordt de vloer vrij warm en dan bolt deze dus omhoog.

Die vloerplaten heb ik toen gekozen inderdaad om hun egaliserende werking.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Han schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:55:
[...]

De TS heeft geen laminaat gelegd maar een PVC klikvloer, hetgeen een andere eigenschap heeft dan laminaat. Wat ik zo 1-2-3 lees voor wat betreft ondervloeren voor PVC klikvloeren is dat de onderlaag niet verend mag zijn. Ik betwijfel of een de door de TC gekozen ondervloer van 7mm dikte en 4mm egaliserend vermogen niet veert. Ik denk dat daar het euvel zit.

Wat wij ook niet weten en waar de TS zelf alleen antwoord op kan geven is of hij de ondervloer exact volgens voorschrift heeft gelegd; ondervloerpanelen met 2 mm onderlinge ruimte van elkaar en 2 mm langs de kanten. Wanneer je de vloerplaten strak langs elkaar legt dan zal deze uiteindelijk ook gaan bobbelen.
Rond verwarmingsbuizen en deurposten houdt u een ruimte aan van 8-10 mm
Heb PVC vloer laten leggen omdat het de badkamer was. Maar daar ging een hele superdunne film onder wat ik nog weet. PVC schijnt gewoonweg gevoeliger te zijn voor doorbuigen en warmte wat ik ervan begreep.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-08 10:11
Sorry hoor, maar je hebt gevraagd of er een ondervloer onder kan. Het antwoord hierop was dat dit kan, maar ook dat je het zo op je betonvloer kan leggen.

Jij hebt verder niet gevraagd welke ondervloer je dan zou moeten kopen, of dat zij aan jou een ondervloer ook kunnen leveren.

Daarna zonder verder onderzoek naar de gamma gereden en daar helaas zonder advies in te winnen een ondervloer gekocht die niet geschikt is.

Ik denk niet dat je erg sterk staat.

Ik zou zeggenkKijk of je met enige korting een aantal van die PCV strippen kan kopen om de beschadigde te kunnen vervangen. Wellicht is de korting vrij eenvoudig te regelen wanneer je aangeeft bij hen wel een ondervloer te willen kopen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

loewie1984 schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:00:
Er werd ons niets verteld over de specificatie van die vloer zoals bijv. maximale dikte.
Als je nu gevraagd had "is vloer X van de Gamma geschikt als ondervloer?" en het niet mondeling was geweest, dan had je een stuk sterker gestaan. Maar nu heb je een aanname gedaan ("ze zeggen niets specifieks, dus is dat niet belangrijk"). Heb je ze specifiek gevraagd "kan Firstfloor Isoline van de Gamma?", dan had je een stuk aansprakelijkheid kunnen eisen. Nu zal het toch meer op coulance aankomen.

Ik vermoed dat je hier niet gaat horen wat je wilt, als je rechtsbijstand hebt, leg ze de vraag dan voor. Zij kunnen je beter adviseren :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
xinix03 schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:00:
Sorry hoor, maar je hebt gevraagd of er een ondervloer onder kan. Het antwoord hierop was dat dit kan, maar ook dat je het zo op je betonvloer kan leggen.

Jij hebt verder niet gevraagd welke ondervloer je dan zou moeten kopen, of dat zij aan jou een ondervloer ook kunnen leveren.

Daarna zonder verder onderzoek naar de gamma gereden en daar helaas zonder advies in te winnen een ondervloer gekocht die niet geschikt is.

Ik denk niet dat je erg sterk staat.

Ik zou zeggenkKijk of je met enige korting een aantal van die PCV strippen kan kopen om de beschadigde te kunnen vervangen. Wellicht is de korting vrij eenvoudig te regelen wanneer je aangeeft bij hen wel een ondervloer te willen kopen ;-)
Het is echt niet zo plat zoals jij het hier beschrijft. Al vanaf de 1ste post beschrijf ik dat ik wel degelijk geïnformeerd heb. De verkopende partij heeft ook geïnformeerd maar is in mijn ogen niet volledig geweest.
gambieter schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:00:
[...]

Ik vermoed dat je hier niet gaat horen wat je wilt, als je rechtsbijstand hebt, leg ze de vraag dan voor. Zij kunnen je beter adviseren :)
Dit! Ik ga het voor leggen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat er niet op een pak staat dat het geschikt dan wel niet geschikt is voor pvc vloeren had eigenlijk al je wenkbrouwen moeten laten fronzen.

PVC vloeren zijn zeer dun in verhouding, en zelfs bij laminaat moet je opletten welke ondervloer je gebruikt.
Laminaat leggen is 1, maar een goede ondervloer is nog veel belangrijker.

Dat de verkoper jouw niet heeft aangegeven welke ondervloer dan geschikt zou moeten zijn is misschien vervelend. Maar in dit geval had je met deze laminaat soort zelf ook nog wel enigzins kunnen bedenken dat een dikke ondervloer welke tot 3mm kan egaliseren niet de juiste keuze is.

Los daarvan weet ik vrijwel zeker dat bijna al het laminaat op de verpakking heeft vermeld staan hoe vlak de ondervloer moet zijn. Sterker nog met pvc ondervloeren wordt het vrijwel altijd aanbevolen om eerste volledig te egaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

loewie1984 schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:04:
[...]

Het is echt niet zo plat zoals jij het hier beschrijft. Al vanaf de 1ste post beschrijf ik dat ik wel degelijk geïnformeerd heb. De verkopende partij heeft ook geïnformeerd maar is in mijn ogen niet volledig geweest.
de verkopende partij heeft van wat ik kan lezen antwoord gegeven op de vraag of je de klikvloer met of zonder een ondervloer kon leggen... verder niks.

Ik lees niks over een eventuele vraag van jou (cq jouw 'onderzoeksplicht' wat betreft de specificaties van de ondervloer) aan de verkoper hoe dik dan de ondervloer zou mogen zijn of een vraag naar specifieke specificaties waaraan een ondervloer moest voldoen;
Ik lees wel dat je hebt "geïnformeerd naar geschikte ondervloeren", maar er staat niks over wat precies het antwoord was, of de verkoper expliciet een merk-model genoemd heeft of gewoon 'dat je die ook ergens anders kon aanschaffen of dat je dat verder moest uitzoeken"

De verkoper is verder niet verplicht je ongevraagd informatie te geven over een ander product dat je kennelijk niet bij hem wil aanschaffen.
Hij is ook niet verantwoordelijk voor de geschiktheid en of eigenschappen van het product dat je bij een andere zaak aanschaft.

Je kunt de verkoper van de klikvloer in gebreke stellen, maar ik vermoed dat deze dat verder afwijst op basis van de ondervloer en stelt dat de bolling en/of indeuken van de klikvloer door de te dikke ondervloer komen, en die hebben zij je niet verkocht, en ook geen enkel advies gegeven 'of die geschikt was' aangezien je er verder niet naar gevraagd hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 12-09-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt bij toko A een PVC vloer gekocht en bij toko B de ondervloer? Wat zei toko B over de ondervloer en PVC? Ik denk eerder dat je bij hun moet zijn. Zij hebben je een ondervloer verkocht die niet met je PVC vloer samen ging.

Ik vind toko A niet zoveel te verwijten, je hebt de keuze gemaakt om je ondervloer ergens anders te kopen, dat mag, maar als het vast ligt dat de problemen ontstaan door een te dikke ondervloer dan zul je toch echt bij de toko moeten zijn die je dat heeft verkocht.

Heb zelfs overigens PVC, maar dat is gewoon rechtstreeks op het beton verlijmd (wel vloerverwarming). Ze hebben het geëgaliseerd en toen met wat lijm zo erop. Nooit problemen mee gehad, behalve dat als ik de bank verplaats ik inderdaad ook een deukje heb, in de twee weken daarna verdwijnt dat weer (het gaat gewoon echt weer helemaal weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:48:
Je hebt bij toko A een PVC vloer gekocht en bij toko B de ondervloer? Wat zei toko B over de ondervloer en PVC? Ik denk eerder dat je bij hun moet zijn. Zij hebben je een ondervloer verkocht die niet met je PVC vloer samen ging.

Ik vind toko A niet zoveel te verwijten, je hebt de keuze gemaakt om je ondervloer ergens anders te kopen, dat mag, maar als het vast ligt dat de problemen ontstaan door een te dikke ondervloer dan zul je toch echt bij de toko moeten zijn die je dat heeft verkocht.

Heb zelfs overigens PVC, maar dat is gewoon rechtstreeks op het beton verlijmd (wel vloerverwarming). Ze hebben het geëgaliseerd en toen met wat lijm zo erop. Nooit problemen mee gehad, behalve dat als ik de bank verplaats ik inderdaad ook een deukje heb, in de twee weken daarna verdwijnt dat weer (het gaat gewoon echt weer helemaal weg)
Punt is dat TS bij Toko A navraag heeft gedaan over de ondervloer en niet is verteld dat die max. 1.5mm dik mag zijn. Kan me dus goed voorstellen dat je dan in eerste instantie Toko A er op aankijkt omdat je geen goed advies hebt gehad.

Probleem zal echter zijn hoe je ooit kunt bewijzen dat je geen goed advies hebt gehad... ik denk dat ik ook gewoon contact op zou nemen met rechtsbijstand en het daar verder uit zou laten zoeken...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een koper aan mij als verkoper zou vragen of er een ondervloer onder kan en vervolgens geen ondervloer koopt, dan ga ik er als verkoper vanuit dat hij er dus geen ondervloer onder doet.

Had de koper gezegd dat hij ook een ondervloer erbij wilde dan was je automatisch verder op de materie ingegaan bij het uitzoeken van de ondervloer.

Ik zou er als verkoper dus vanuit gaan dat hij geen ondervloer wil als hij er wel naar vraagt maar dus niet bij mij koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Die groene platen zijn sowieso niet echt stevig. Soort van geperst karton. Dus je snapt wel wat er gebeurt als er jaar in jaar uit iets zwaars op staat. Heb ze zelf ook eens gebruikt, met een vloerbedekking er op. De ondervloer was door bureaustoel helemaal naar de knoppen gereden (eerder dan de vloerbedekking), en daar waar de bureaupoten en bed hadden gestaan was de vloer ingedeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:53:
[...]

Punt is dat TS bij Toko A navraag heeft gedaan over de ondervloer en niet is verteld dat die max. 1.5mm dik mag zijn. Kan me dus goed voorstellen dat je dan in eerste instantie Toko A er op aankijkt omdat je geen goed advies hebt gehad.

Probleem zal echter zijn hoe je ooit kunt bewijzen dat je geen goed advies hebt gehad... ik denk dat ik ook gewoon contact op zou nemen met rechtsbijstand en het daar verder uit zou laten zoeken...
Ik snap het punt, maar Toko A heeft hem ook niet geholpen met zijn ondervloer, en zolang niet expliciet de vraag is gesteld kan je ze het dan ook niet kwalijk nemen. Voor een ondervloer is er zoveel afhankelijk (bijv. het materiaal onder de ondervloer, of je onderburen hebt of niet etc.) dat TS misschien had kunnen weten dat hij daar bij Toko B naar had moeten vragen dan wel bij Toko A er informatie over had moeten inwinnen. Als ik bij de Gamma zou werken en ik zou jou verf verkopen (wat je direct op de muur kan aanbrengen) en jij kiest ervoor je glasvezelbehang ergens anders aan te schaffen dan kan ik er niets aan doen dat je het niet voorbehandelde behang meeneemt waardoor je achteraf 3x zoveel verf en tijd nodig hebt, dan had je dat of moeten vragen of je had gewoon ook bij de Gamma het glasvezelbehang moeten meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:02:
[...]

Als ik bij de Gamma zou werken en ik zou jou verf verkopen (wat je direct op de muur kan aanbrengen) en jij kiest ervoor je glasvezelbehang ergens anders aan te schaffen dan kan ik er niets aan doen dat je het niet voorbehandelde behang meeneemt waardoor je achteraf 3x zoveel verf en tijd nodig hebt, dan had je dat of moeten vragen of je had gewoon ook bij de Gamma het glasvezelbehang moeten meenemen.
Maar als ik aan jouw als medewerker van de gamma vraag of ik die verf op glasvezelbehang kan gebruiken mag ik er wel van uit gaan dat je me verteld dat ik voorbehandeld behang nodig heb, of ik het nou wel of niet bij jou koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 13:27
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:40:
Dat er niet op een pak staat dat het geschikt dan wel niet geschikt is voor pvc vloeren had eigenlijk al je wenkbrouwen moeten laten fronzen.

PVC vloeren zijn zeer dun in verhouding, en zelfs bij laminaat moet je opletten welke ondervloer je gebruikt.
Laminaat leggen is 1, maar een goede ondervloer is nog veel belangrijker.

Dat de verkoper jouw niet heeft aangegeven welke ondervloer dan geschikt zou moeten zijn is misschien vervelend. Maar in dit geval had je met deze laminaat soort zelf ook nog wel enigzins kunnen bedenken dat een dikke ondervloer welke tot 3mm kan egaliseren niet de juiste keuze is.

Los daarvan weet ik vrijwel zeker dat bijna al het laminaat op de verpakking heeft vermeld staan hoe vlak de ondervloer moet zijn. Sterker nog met pvc ondervloeren wordt het vrijwel altijd aanbevolen om eerste volledig te egaliseren.
Hier wil ik even op inhaken, aangezien ik een soortgelijke situatie als TS heb (alleen de deuken in de vloer waar zware objecten (lees bank/kast) staan. Toen ik de vloer had gekocht bij de specialist ben ik naar de lokale bouwmarkt gereden met de vraag welke ondervloer is geschikt voor een PVC vloer. Er werd mij toen een ondervloer van 5mm aangeraden welke speciaal is voor appartementen. Prima dacht ik.

Een jaar later viel het mij op dat mijn poten van de bank de grond in aan het zaken waren (letterlijk). Boos mailtje naar de PVC specialist waaruit bleek dat de ondervloer niet geschikt was voor de PVC vloer dus ik werd doorverwezen naar de lokale bouwmarkt, want niet hun schuld. Aangekomen in de bouwmarkt mijn verhaal gedaan, wat bleek op het moment van aanschaf (bij mij nu ook ongeveer 1,5 jaar geleden) had de bouwmarkt helemaal nog geen ondervloeren voor PVC of zelfs PVC klikvloer beschikbaar.

Oftewel ze miste ook de kennis en hadden mij verkeerd geadviseerd. Bij mij is het opgelost door kosteloos een nieuwe ondervloer te verschaffen, aan mij om deze nog ooit ;) neer te leggen.

[ Voor 46% gewijzigd door Binolirao op 12-09-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Toen we vroegen naar ondervloeren werd ons wederom mondeling aangegeven dat een dergelijke vloer direct op een betonnen vloer gelegd kan worden, maar om contact geluid te verminderen je er een ondervloer onder kon leggen. Er werd ons niets verteld over de specificatie van die vloer zoals bijv. maximale dikte.
Was het gesprek toen klaar? Of heeft de verkoper geprobeerd je ook een ondervloer te verkopen? Waarom heb je de ondervloer niet bij de deze verkoper gekocht?
Daarop heb ik bij de lokale bouwmarkt "Firstfloor Isoline" ondervloer gehaald, een ondervloer met een dikte van 7,2mm, en deze heb ik op beide verdiepingen gebruikt onder de PVC klikvloer.
Je hebt zelf deze ondervloer geselecteerd zonder advies. Lijkt me dat je zelf niet voldoende onderzoek hebt gedaan?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Binolirao schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:48:
Er werd mij toen een ondervloer van 5mm aangeraden welke speciaal is voor appartementen. Prima dacht ik.
Het verschil met de TS is daar wel dat ze specifiek (foutief) advies hadden gegeven, dan wordt je wel verantwoordelijk indien bewijsbaar :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 13:27
gambieter schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:51:
[...]

Het verschil met de TS is daar wel dat ze specifiek (foutief) advies hadden gegeven, dan wordt je wel verantwoordelijk indien bewijsbaar :)
Klopt, was ook meer een inhoudelijke reactie op mrveenie zijn reactie: "Dat er niet op een pak staat dat het geschikt dan wel niet geschikt is voor pvc vloeren had eigenlijk al je wenkbrouwen moeten laten fronzen" Dat stond er namelijk bij mij ook niet op (toendertijd), volgens mij staat dat er nu wel op vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ah, OK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
JackBol schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:48:
[...]

Was het gesprek toen klaar? Of heeft de verkoper geprobeerd je ook een ondervloer te verkopen? Waarom heb je de ondervloer niet bij de deze verkoper gekocht?
[...]
Ik heb destijds gevraagd naar welke ondervloeren geschikt waren, en als ik besluit er een ondervloer onder te leggen of ik dan ergens rekening mee moest houden. Toen heb ik niet gehoord: "Bij PVC klik mag de ondervloer max 1.5mm zijn", nogmaals had de verkoper dat gezegd had ik me daar aan gehouden of een andere vloer gekocht.
Je hebt zelf deze ondervloer geselecteerd zonder advies. Lijkt me dat je zelf niet voldoende onderzoek hebt gedaan?
Als er verder geen eisen aan verbonden zijn, dan ga ik inderdaad zelf een ondervloer kopen.

Om even de vragen te beantwoorden. Ik ga deze week even bellen met de verzekering en horen wat ze te zeggen hebben.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Vraag is ook een beetje wat de schade is; het lijkt me niet dat heel je vloer nu onbruikbaar is. De ondervloer is verkeerd en zal compleet vervangen moeten worden en de stroken PVC waar zware meubels op hebben gestaan zullen beschadigd zijn maar wellicht is met één of twee pakken PVC ook al het beschadigde spul al weer vervangen.

Als de kosten niet al te hoog oplopen kiest rechtsbijstand er vaak voor om gewoon de schade aan je te vergoeden i.p.v. er veel tijd/moeite/geld in te gaan stoppen om het verder uit te zoeken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

loewie1984 schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:57:
[...]

Ik heb destijds gevraagd naar welke ondervloeren geschikt waren, en als ik besluit er een ondervloer onder te leggen of ik dan ergens rekening mee moest houden. Toen heb ik niet gehoord: "Bij PVC klik mag de ondervloer max 1.5mm zijn", nogmaals had de verkoper dat gezegd had ik me daar aan gehouden of een andere vloer gekocht.
Vertel eens, heeft die vloeren verkoper je geen ondervloer proberen te verkopen? Dat is de meeste eenvoudige upsell die ze hebben. Dat kunnen ze echt niet nagelaten hebben. Heb je hem vertelt dat je de vloer ergens anders ging halen?
loewie1984 schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:57:
Als er verder geen eisen aan verbonden zijn, dan ga ik inderdaad zelf een ondervloer kopen.
Waarom heb je bij de Gamma geen advies ingewonnen? Stonden er geen mannetjes in blauwe polootjes?

[ Voor 18% gewijzigd door JackBol op 12-09-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
JackBol schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:05:
[...]

Vertel eens, heeft die vloeren verkoper je geen ondervloer proberen te verkopen? Dat is de meeste eenvoudige upsell die ze hebben. Dat kunnen ze echt niet nagelaten hebben. Heb je hem vertelt dat je de vloer ergens anders ging halen?
De verkoper heeft me geen ondervloer aangeboden nadat ik aangaf dat we een nieuwbouwwoning hadden gekocht waarbij wij er in eerste instantie vanuit gingen dat de vloeren nagenoeg egaal waren. Daarop werd aangegeven dat PVC klik prima direct op de betonnen vloer gelegd kan worden als de ondergrond egaal is. Uit voorzorg heb ik nog extra geïnformeerd over de eigenschappen waaraan een ondervloer moest voldoen als we er toch een zouden leggen (dus dat verhaal over die 1,5mm of andere bijzonderheden heb ik niet gehoord)

Ik heb op een later moment pas beslist die ondervloer toch te gaan halen, vanwege de egaliserende werking, en vanwege het gegeven dat die nieuwbouwvloer niet op alle plekken even egaal is. Dit heb ik deze verkoper dus niet mede gedeeld.

edit: ik vind dat als deze info zo cruciaal is o.a. invloed heeft op de garantie bepaling, dan kan dit toch niet alleen maar in de hoofden van de verkopers bestaan. Dan moet dit ergens op papier staan. De kopie AV garantie staat hierboven, daar staat het niet in. Op de verpakking staat het niet, op de factuur staat het niet, in de e-mail staat het niet, in de offerte staat het niet. Schijnbaar is die info alleen maar beschikbaar in de hoofden van de verkopers, die weten het wel, maar hebben het die bewuste dag niet aan mij medegedeeld, en ik heb er niet naar gevraagd > "Is een ondervloer dikker dan x goed?" of: "is er een maximale dikte waar ik rekening mee dien te houden"

Tuurlijk ik kan het natuurlijk van mijn kant uit zo gunstig mogelijk proberen uit te leggen, maar nogmaals als die informatie zo cruciaal is, waarom kan ik het dan nergens vinden? Afgezien van dat een andere website wel een correct ondervloer advies geeft. Maar dat is net zo irrelevant of relevant als vragen aan de bouwmarkt, die er mijn inziens ook niets mee te maken heeft.

[ Voor 35% gewijzigd door loewie1984 op 12-09-2016 16:18 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

loewie1984 schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:10:
[...]

De verkoper heeft me geen ondervloer aangeboden nadat ik aangaf dat we een nieuwbouwwoning hadden gekocht waarbij wij er in eerste instantie vanuit gingen dat de vloeren nagenoeg egaal waren. Daarop werd aangegeven dat PVC klik prima direct op de betonnen vloer gelegd kan worden als de ondergrond egaal is. Uit voorzorg heb ik nog extra geïnformeerd over de eigenschappen waaraan een ondervloer moest voldoen als we er toch een zouden leggen (dus dat verhaal over die 1,5mm of andere bijzonderheden heb ik niet gehoord)

Ik heb op een later moment pas beslist die ondervloer toch te gaan halen, vanwege de egaliserende werking, en vanwege het gegeven dat die nieuwbouwvloer niet op alle plekken even egaal is. Dit heb ik deze verkoper dus niet mede gedeeld.

edit: ik vind dat als deze info zo cruciaal is o.a. invloed heeft op de garantie bepaling, dan kan dit toch niet alleen maar in de hoofden van de verkopers bestaan. Dan moet dit ergens op papier staan. De kopie AV garantie staat hierboven, daar staat het niet in. Op de verpakking staat het niet, op de factuur staat het niet, in de e-mail staat het niet, in de offerte staat het niet. Schijnbaar is die info alleen maar beschikbaar in de hoofden van de verkopers, die weten het wel, maar hebben het die bewuste dag niet aan mij medegedeeld, en ik heb er niet naar gevraagd > "Is een ondervloer dikker dan x goed?" of: "is er een maximale dikte waar ik rekening mee dien te houden"

Tuurlijk ik kan het natuurlijk van mijn kant uit zo gunstig mogelijk proberen uit te leggen, maar nogmaals als die informatie zo cruciaal is, waarom kan ik het dan nergens vinden? Afgezien van dat een andere website wel een correct ondervloer advies geeft. Maar dat is net zo irrelevant of relevant als vragen aan de bouwmarkt, die er mijn inziens ook niets mee te maken heeft.
Hoe kan je hem de verantwoordelijkheid dan in de schoenen schuiven als hij onder de indruk was dat je de PVC vloer direct op het beton ging leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Uit voorzorg heb ik nog extra geïnformeerd over de eigenschappen waaraan een ondervloer moest voldoen als we er toch een zouden leggen (dus dat verhaal over die 1,5mm of andere bijzonderheden heb ik niet gehoord)
Wat was dan wel het exacte antwoord op de vraag 'welke eigenschappen de ondervloer moest hebben'?

Mocht een eventuele in-gebreke-stelling van de verkoper een kans hebben,moet je heel duidelijk aantonen dat hij daar je een expliciet verkeerd advies gegeven heeft...

dan is het essentieel dat je heel duidelijk maakt dat het advies fout was, en je op basis van een foutief advies van die verkoper naar een kennelijk verkeerde ondervloer op zoek gegaan bent, en kun je niet aankomen 'dat je niks ergens over gehoord hebt' of 'dat hij je maar meer informatie had moeten geven'...

Als die verkoper in gebreke was moet je geloofwaardig maken dat die verkoper ook daadwerkelijk een fout advies gaf.

Geen advies of onduidelijk advies is juist in het voordeel van die verkoper, dan had je dus zelf meer odnerzoek moeten doen (immers, jij wilde die vloer kopen, hij verkocht die vloer je verder niet, als jij informatie over een geschikte ondervloer 'niet kan vinden' is dat initieel enkel jouw eigen probleem)

[ Voor 52% gewijzigd door RM-rf op 12-09-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Maar dat is net zo irrelevant of relevant als vragen aan de bouwmarkt, die er mijn inziens ook niets mee te maken heeft.
Als je die Gamma-medewerker had verteld dat je een PVC vloer ging leggen, was je waarschijnlijk met de juiste ondervloer naar buiten gewandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
JackBol schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:30:
[...]

Als je die Gamma-medewerker had verteld dat je een PVC vloer ging leggen, was je waarschijnlijk met de juiste ondervloer naar buiten gewandeld.
Dat vraag ik me af; Gamma is een bouwmarkt en geen vloerenspecialist. Het meeste personeel dat er rond loopt weet niet meer dan wat ze op de verpakking van de producten kunnen lezen, en TS schreef eerder al dat op de verpakking van de ondervloer niets stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:01
In de garantievoorwaarden verwijzen ze wel naar de leginstructies, wat staat daar dan wel precies in?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

XyritZz schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:40:
[...]

Dat vraag ik me af; Gamma is een bouwmarkt en geen vloerenspecialist. Het meeste personeel dat er rond loopt weet niet meer dan wat ze op de verpakking van de producten kunnen lezen, en TS schreef eerder al dat op de verpakking van de ondervloer niets stond.
Op de vloerenafdeling staat gewoon iemand die verstand heeft van vloeren hoor. Het is allemaal geen rocket-science.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De verkoper ging er dus gewoon van uit dat je het op de kale loer ging leggen.

Er vluchtig naar vragen, kan de verkoper hebben verstaan als vragen naar meer opties. Bijv bij het kopen van een nieuwe auto, "is leren bekleding mogelijk?", "ja, dat is mogelijk", en dan gewoon niet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
De leg instructie voor PVC klik van deze winkel is een youtube video, ook daar wordt niets in vermeld.
Hier staat wel iets bij "Belangrijk: punt 7":
Het gebruik van een verende ondervloer ( t.v.b. geluiddemping of isolatie) is niet toegestaan
De youtube video staat op deze pagina: http://www.handyfloor.nl/pvc-vloeren-leggen en pas bij het klikken op meer info krijg je een hele rits met inachtnemingen: http://www.handyfloor.nl/fix-leggen

Dat is me echter niet medegedeeld in de winkel. De verkoper heeft me ook niet verwezen naar hun website met de betreffende informatie destijds. Wederom als ik dit gelezen had, had ik een andere vloer gekocht. En ik kan ook niet zeggen of deze info 1,5 jaar geleden ook zo op de website stond.

Schijnbaar is de mening dat ik me overal van had moeten verwittigen terwijl ik zelf naar eigen inzicht heb geïnformeerd, en daarbij een stuk essentiële informatie niet aan mij medegedeeld is toen we het over ondervloeren hadden. Daarbij is het dus info waar alleen de verkoper over beschikt want op de bovenstaande pagina's lees ik nog steeds niets terug over een max dikte van 1,5mm dus die info had ik ook niet uit bovenstaande quote kunnen halen. Dan moeten zij ook explicieter zijn in de specificatie van de ondervloer. Als je geen ruimte voor interpretatie wil, moet je die ruimte weghalen dus puntje 8: "Ondervloeren dikker dan 1,5mm zijn niet toegestaan. Hiermee vervalt direct de garantie." maar dat staat er dus niet.

Maar zoals gezegd ik ga het voorleggen. En iedereen struikelt over punt 1, de deuken in de vloer, maar punt 2 de werking bij direct zonlicht is ook nog een ding. Dit gaat wat mij betreft over beide zaken en niet alleen maar of ik het advies in de wind geslagen heb en op eigen houtje een foute ondervloer heb gekocht -of niet. Dan zou ik toch een eigengereide DIY'er zijn als ik het advies van een specialist in de wind sla

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 12-09-2016 18:25 ]

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

loewie1984 schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:23:
De leg instructie voor PVC klik van deze winkel is een youtube video, ook daar wordt niets in vermeld.

[...]

De youtube video staat op deze pagina: http://www.handyfloor.nl/pvc-vloeren-leggen en pas bij het klikken op meer info krijg je een hele rits met inachtnemingen: http://www.handyfloor.nl/fix-leggen

Dat is me echter niet medegedeeld in de winkel. De verkoper heeft me ook niet verwezen naar hun website met de betreffende informatie destijds. Wederom als ik dit gelezen had, had ik een andere vloer gekocht. En ik kan ook niet zeggen of deze info 1,5 jaar geleden ook zo op de website stond.

Schijnbaar is de mening dat ik me overal van had moeten verwittigen terwijl ik zelf naar eigen inzicht heb geïnformeerd, en daarbij een stuk essentiële informatie niet aan mij medegedeeld is toen we het over ondervloeren hadden. Daarbij is het dus info waar alleen de verkoper over beschikt want op de bovenstaande pagina's lees ik nog steeds niets terug over een max dikte van 1,5mm dus die info had ik ook niet uit bovenstaande quote kunnen halen. Dan moeten zij ook explicieter zijn in de specificatie van de ondervloer. Als je geen ruimte voor interpretatie wil, moet je die ruimte weghalen dus puntje 8: "Ondervloeren dikker dan 1,5mm zijn niet toegestaan. Hiermee vervalt direct de garantie." maar dat staat er dus niet.

Maar zoals gezegd ik ga het voorleggen. En iedereen struikelt over punt 1, de deuken in de vloer, maar punt 2 de werking bij direct zonlicht is ook nog een ding. Dit gaat wat mij betreft over beide zaken en niet alleen maar of ik het advies in de wind geslagen heb en op eigen houtje een foute ondervloer heb gekocht -of niet. Dan zou ik toch een eigengereide DIY'er zijn als ik het advies van een specialist in de wind sla
De reden dat ik hier zoveel reageer is omdat ik ook vorig jaar een PVC klikvloer heb gelegd. Als je je 5 minuten had ingelezen op internet, had je niet kunnen missen dat je voor PVC een speciale ondervloer nodig had.

Toen je eenmaal had besloten om een ondervloer te leggen, ben je toen terug gegaan naar die winkel? Of heb je in hun webshopje "ondervloeren" geselecteerd en toen gefilterd op "klik"?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J9kCFAz.png

Nee, je hebt bij de Gamma het allergoedkoopste piepschuim uit het rek getrokken zonder na te denken en nu vind je dat de verkoper van het PVC (die niet eens wist dat je een ondervloer ging leggen) hiervoor moet opdraaien.

Ik zou zeggen, succes en houd ons op de hoogte.

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 12-09-2016 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
^^ ik vind dat je te kort door de bocht gaat wat dat betreft. Ik heb de vloer ook niet via de webshop gekocht dus waar je nu mee komt daar kan ik niets mee. Zonder na te denken ja, zonder de kennis die ik had moeten hebben. Ik heb tenminste geprobeerd me voor te bereiden en zinvolle vragen te stellen. En daarvoor ga ik toch naar die zaak toe, en toen die zaak niets bijzonders zei over de ondervloer, heb ik vervolgens zelf de (naar nu blijkt) verkeerde keuze gemaakt.

discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar je blijft maar vinden dat die zaak je volledig moet informeren, inclusief alle specificaties, zonder dat je daar gaat aanschaffen of anderszins hen er bij betrekt, en nu ga je achteraf hen volledig de schuld proberen te geven. Het gaat een beetje de richting op van de kat in de magnetron (had in de manual moeten staan).

Als je een videokaart ergens koopt, en vraagt of er een voeding nodig is, en ze zeggen ja, ga je dan achteraf klagen als de voeding die je elders even koopt niet voldoende sap levert met een "jullie hadden me de specificaties van de voeding exact moeten geven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
loewie1984 schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:23:

[...]

Dat filmpje bestaat sinds 2012, dus het is vrij aannemelijk dat daar sinds die tijd naar verwezen wordt.

Verder ga ook ik even m'n persoonlijke mening en visie geven :+

Zoals ik het zie en begrijp koop je enkel de pvc vloer bij die winkel; Je laat 'm niet door ze leggen en vraagt slechts terloops even naar het nodig/mogelijk zijn van een ondervloer zonder daar verder op in of door te gaan.
Gezien deze feiten kan ik me goed voorstellen dat de medewerker je (terecht) als een DIY-er heeft beschouwd die het gewoon zelf uitzoekt. Of heb je 'm wel tot in detail laten uitleggen hoe de vloer gelegd moest worden? Gezien je bij de Gamma geen één vraag gesteld hebt over het de ondervloer of hoe deze gelegd moet worden, ga ik daar niet van uit.
Verder lijkt het mij vrij logisch dat je bij het zelfstandig kopen van een ondervloer even op internet leest of je nog ergens rekening mee moet houden. Dat PVC een specifieke ondervloer nodig heeft is geen geheim.

Ik zie het een beetje als wanneer ik nu bijv de oude PS4 koop, terloops vraag of deze alle games gewoon kan spelen (waarbij de medewerker zal denken ivm de nieuwe Slim en Pro), een 'ja' als antwoord krijg, er verder niet op in ga en geen games erbij koop in die winkel en vervolgens ga klagen dat de stapel X-Box/PS3/whatever spellen die ik ergens anders heb gekocht het er niet op doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik begrijp dat het voor iedereen het makkelijkste is om te focussen op de verkeerde ondervloer maar ik zit nog met een tweede probleem waar iedereen overheen stapt en niet op reageert. Dus laten we er van uit gaan dat ik de fout in ben gegaan met de ondervloer, blijf ik nog steeds zitten met een vloer die omhoog komt na 20 minuten direct zonlicht, iets wat me ook niet de bedoeling lijkt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
loewie1984 schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:52:
Ik begrijp dat het voor iedereen het makkelijkste is om te focussen op de verkeerde ondervloer maar ik zit nog met een tweede probleem waar iedereen overheen stapt en niet op reageert. Dus laten we er van uit gaan dat ik de fout in ben gegaan met de ondervloer, blijf ik nog steeds zitten met een vloer die omhoog komt na 20 minuten direct zonlicht, iets wat me ook niet de bedoeling lijkt.
Wat zei de leverancier/verkoper daar over?

Als ik het goed lees zijn de "bobbels" die bij zonlicht optreden niet blijvend?

Trekken de deuken in de vloer trouwens (gedeeltelijk) weg als je een kast of bank verplaatst? Dan zou herstel van de vloer eenvoudig aan te pakken zijn door een nieuwe passende ondervloer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 23:24
loewie1984 schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:52:
Te weinig spatie gelaten aan de kanten? Heb je +/-1 cm vrij gelaten langs beide kanten afhankelijk van de lengte/breedte? Voor zover ik weet werken die vloeren ook nog wat met de warmte maar wel minder als laminaat/parket.

Ik lees in de TS dat ze gezegd hebben dat het niet werkt, maar alles werkt natuurlijk. Het ene materiaal al wat harder als het andere. Als het strak tussen de muren ligt, zal het niet anders kunnen dan opbollen als het warm wordt. Het materiaal kan dan nergens anders heen. Als dit het geval is, kan je dat nog oplossen door plint eraf te halen en met een dremel ofzo een klein stuk wegnemen.

[ Voor 26% gewijzigd door FragileM64 op 12-09-2016 23:11 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nu 1,5 jaar later constateren we twee zaken:
1. Overal waar zware objecten op de vloer staan, is de PVC klikvloer ingedeukt zoals bijv. bij het bed, de kasten, de bank
2. Indien direct zonlicht op de vloer schijnt (wanneer de achterdeur open is) en er langer dan 20 minuten zonlicht op schijnt, komt de vloer plaatselijk omhoog en vormt zich een bobbel.
Niet om je klachten niet serieus te nemen maar het volgende wil ik je wel melden:
PVC is een zacht materiaal, wanneer daar langere tijd zware voorwerpen op staan zal het vervormen, ook wel indeuken. Een kast, een bed en een bank vallen onder zware voorwerpen. Net als bij tapijt krijg je mooie afdrukken in je vloer. Het enige wat hier invloed op zou kunnen hebben zou mogelijk de dikte van de ondervloer kunnen zijn, deze vervormt ook onder bepaalde belasting voor een bepaalde tijd.

Dat de vloer bol gaat staan bij langere tijd in de zon is ook goed voor te stellen. De hele vloer zit opgesloten zoals ik het lees. De plinten zitten geplakt tegen de muur en eventuele expansielucht kan nergens heen behalve omhoog. Bij afkoelen ligt de vloer kennelijk weer vlak en is deze hinder weg of stukken minder.

Ik durf te betwijfelen of je hier een sterke zaak hebt.

En nee, ik heb op geen enkele wijze ook maar iets met welke vloerenboer te maken of te maken gehad (behalve de persoon die mijn multiplank vloer gelegd heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef je weinig kans juridisch. Misschien dat de rechtsbijstand wil afkopen dieper in de zaak te kijken, en dat is je beste uitkomst.

Je hebt afzonderlijke informatie gevraagd met weinig context en bent rond gaan shoppen. Daarmee wordt je informatieplicht om dingen goed te combineren groter. Je bent immers zelf de uitvoerder die producten samen brengt, waarvoor toch enige expertise nodig is.

Natuurlijk kan je jezelf voorhouden dat iedere verkoper een volledig onderzoek moet starten naar jouw kunde en situatie, maar dat is niet redelijk. Zoals hier aangetoond is het ook eenvoudig te vinden wat wel en niet kan.

Hoewel het hier wel enigszins blijkt dat je vooral bevestiging wil horen, denk ik dat je voor de toekomst vooral even in de spiegel moet kijken of je hier wel verstandig bent geweest met je informatiewinning en uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
TS is een amateur Doe Het Zelver, en wint niet voldoende advies in. Haalt verschillende producten bij verschillende leveranciers. Voegt die naar eigen inzicht samen, en nu is een van de leveranciers de schuldige? En dan bij voorkeur degene die hem een goede PVC vloer heeft verkocht.

Ik vind het wel een goeie :D

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 20:41
sypie schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:05:
[...]
Niet om je klachten niet serieus te nemen maar het volgende wil ik je wel melden:
PVC is een zacht materiaal, wanneer daar langere tijd zware voorwerpen op staan zal het vervormen, ook wel indeuken. Een kast, een bed en een bank vallen onder zware voorwerpen. Net als bij tapijt krijg je mooie afdrukken in je vloer. Het enige wat hier invloed op zou kunnen hebben zou mogelijk de dikte van de ondervloer kunnen zijn, deze vervormt ook onder bepaalde belasting voor een bepaalde tijd.

Dat de vloer bol gaat staan bij langere tijd in de zon is ook goed voor te stellen. De hele vloer zit opgesloten zoals ik het lees. De plinten zitten geplakt tegen de muur en eventuele expansielucht kan nergens heen behalve omhoog. Bij afkoelen ligt de vloer kennelijk weer vlak en is deze hinder weg of stukken minder.
Ik heb zelf nu 4,5 jaar een vloer van Flexx floors en ik herken geen van bovenstaande problemen. Mijn vloer ziet er nog net zo goed uit als toen ik 'm legde (hier en daar wat krassen van verplaatste meubels, maar dat is vrij logisch). Ik had dan wel geen kliksysteem, maar gewoon losse tegels.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 13-09-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
Hoewel ik het gevoelsmatig ergens lullig vind om de verkoper van de pvc vloer aansprakelijk te stellen, mag deze leverancier door TS natuurlijk wel als deskundige gezien worden.
Als een verkoper (deskundige) aan een oud vrouwtje (leek) verteld dat er gewoon diesel getankt kan worden met het benzineautootje dat hij verkoopt, en hij levert die diesel niet zelf, en het benzineautootje overlijdt hierdoor, dan heeft de verkoper volgens ook gewoon verzaakt en is aansprakelijk voor de schade.

Ik weet het, analogiën zijn nooit exact hetzelfde.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
warhamstr schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:13:
TS is een amateur Doe Het Zelver, en wint niet voldoende advies in. Haalt verschillende producten bij verschillende leveranciers. Voegt die naar eigen inzicht samen, en nu is een van de leveranciers de schuldige? En dan bij voorkeur degene die hem een goede PVC vloer heeft verkocht.

Ik vind het wel een goeie :D
Maakt het uit wat ik ben? Heeft een DIY meer of minder rechten dan een amateur of viceversa?

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Nu online
coyote1980 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:30:
Hoewel ik het gevoelsmatig ergens lullig vind om de verkoper van de pvc vloer aansprakelijk te stellen, mag deze leverancier door TS natuurlijk wel als deskundige gezien worden.
Als een verkoper (deskundige) aan een oud vrouwtje (leek) verteld dat er gewoon diesel getankt kan worden met het benzineautootje dat hij verkoopt, en hij levert die diesel niet zelf, en het benzineautootje overlijdt hierdoor, dan heeft de verkoper volgens ook gewoon verzaakt en is aansprakelijk voor de schade.

Een betere vergelijking is dat het oude vrouwtje vraagt of met deze auto gewoon getankt moet worden, verkoper ja zegt (want het is geen elektrische :p) en ze gooit er vervolgens diesel ipv benzine omdat ze daar niet naar heeft gekeken bij aankoop, niet specifiek naar heeft gevraagd, en niet op heeft gelet bij het kopen van de brandstof.
En dan is het toch echt gewoon haar eigen schuld. Kan je het wel zielig vinden voor het oude vrouwtje, maar eigen verantwoordelijkheid heb je nu eenmaal. Hoe graag iedereen in NL dat tegenwoordig ook probeert af te schuiven op anderen.

[ Voor 7% gewijzigd door henri86 op 13-09-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Tuurlijk, tis ook lastig te verkroppen om je eigen fouten toe te geven. Ik kom hier voor advies, en toegegeven dat is niet altijd het advies wat je wilt horen. Zoals ik hierboven al zei, dat ik het met de ondervloer wellicht bij het foute eind heb, blijft in mijn ogen het punt van de werking bij bepaalde temperatuur overeind staan.

Als het allemaal zo logisch is dan heb je als verkoper toch niets te vrezen als ik geen zaak heb? Ondertussen reageert de persoon in kwestie tot op heden niet meer op mijn e-mails.

discogs

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:30
coyote1980 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:30:

Die van jou is inderdaad erg scheef. Een betere analogie:

Kees gaat naar de Apple winkel en koopt daar een iPhone 7. Kees vraagt of elke oplader past. Verkoper bevestigt dit, immers elke oplader die ze verkopen past op de iPhone 7 en verkoper heeft alle kennis van de producten die hij/zij verkoopt. Vervolgens loopt Kees naar de Mediamarkt en koopt daar een mini-USB oplader.

De verkoper heeft naar zijn kennis en informatie van de producten uit de winkel een prima 'advies' gegeven, alleen had Kees nog bij de Mediamarkt moeten navragen of deze oplader ook voor de iPhone kon worden gebruikt :X

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:28
Heb je al eens gekeken naar dwaling? "Dwaling is [...] een onjuiste voorstelling van zaken [...] dat zonder deze onjuiste voorstelling de overeenkomst niet was gesloten." Je kan als de verkoper je iets niet heeft verteld dat hij wel had moeten vertellen, je soms beroepen op dwaling.

Je kan je echter niet beroepen op dwaling als "in verband met de aard van de overeenkomst, de in het verkeer geldende opvattingen of de omstandigheden van het geval [de dwaling] voor rekening van de dwalende behoort te blijven".

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
loewie1984 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:01:
[...]

Maakt het uit wat ik ben? Heeft een DIY meer of minder rechten dan een amateur of viceversa?
Beslist niet! Maar je hebt geen een defect product gekocht. En de leveranciers hebben nergens info achter gehouden, er is namelijk niet om gevraagd.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:00

BoAC

Memento mori

FragileM64 schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:03:
[...]

Te weinig spatie gelaten aan de kanten? Heb je +/-1 cm vrij gelaten langs beide kanten afhankelijk van de lengte/breedte? Voor zover ik weet werken die vloeren ook nog wat met de warmte maar wel minder als laminaat/parket.

Ik lees in de TS dat ze gezegd hebben dat het niet werkt, maar alles werkt natuurlijk. Het ene materiaal al wat harder als het andere. Als het strak tussen de muren ligt, zal het niet anders kunnen dan opbollen als het warm wordt. Het materiaal kan dan nergens anders heen. Als dit het geval is, kan je dat nog oplossen door plint eraf te halen en met een dremel ofzo een klein stuk wegnemen.
Ik heb hier nog geen reactie op gezien van TS :)

• loewie1984
warhamstr schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:18:
[...]

Beslist niet! Maar je hebt geen een defect product gekocht. En de leveranciers hebben nergens info achter gehouden, er is namelijk niet om gevraagd.
Ik zeg al 3 pagina's lang dat als ze expliciet tegen me gezegd hadden toen ik informeerde naar ondervloeren dat deze max 1,5mm dik mocht zijn ik die heus wel had gelegd / gekocht. Mijn vragen zijn niet volledig geweest, maar hun informatie omtrent de ondervloeren is ook niet volledig geweest.

Maar de discussie over de ondervloer is wat mij betreft 5 posts geleden al afgesloten toen ik aangaf dat dat dan mijn fout is geweest.
BoAC schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:34:
[...]

Ik heb hier nog geen reactie op gezien van TS :)
De vloer ligt vrij van de muren, de plinten zitten gelijmd tegen de muur en zijn aan beide afgekit (dus de kant van de vloer en de kant van de muur)

Op de plek waar de vloer omhoog komt (bij de achterdeur) zitten juist geen plinten en zou mijns inziens de warme lucht prima kunnen ontsnappen via de vrijgelaten ruimte tussen het einde vd. vloer en de dorpel van de achterdeur.

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 14-09-2016 09:04 ]

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Als ik zo lees op het internet over PVC klikvloeren die gaan bobbelen dan komt dat vaak door de wat goedkopere vloeren en de daar bij behorende mindere kwaliteit. Wellicht een idee om het geheel op de kwaliteit van het PVC te gooien in plaats van op de gekozen ondervloer en diens uitwerking? :)

Ergo: als het 100% aan de ondervloer zou liggen dan zou het probleem op andere plekken ook moeten onstaan, met name op de looppaden waar de vloer vaker wordt belast en dus de werking van de 'verkeerde' ondervloer het grootst moet zijn. In tegenstelling tot dat heb je enkel last van bobbels op plekken waar de zon op schijnt en dus hogere temperaturen heersen. Dan zou de ondervloer enkel een negatieve uitwerking kunnen hebben wanneer je niet de richtlijnen voor het leggen van de ondervloer hebt nageleefd (lees: voldoende ruimte tussen de banen of tussen de ondervloer en muur).

Mocht het verende karakter en de hoogte van de ondervloer daadwerkelijk de oorzaak zijn dan was het probleem ook elders opgetreden. Zoals jij het schetst heeft het gelegde PVC moeite met warmte. Wellicht is het een idee om er een onafhankelijk iemand bij te halen? Gewoon het gehele verhaal compleet en eerlijk vertellen en hem of haar laten oordelen wat de oorzaak is.

• Wim-Bart

Wim-Bart

loewie1984 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:56:
[...]

De vloer ligt vrij van de muren, de plinten zitten gelijmd tegen de muur en zijn aan beide afgekit (dus de kant van de vloer en de kant van de muur)

Op de plek waar de vloer omhoog komt (bij de achterdeur) zitten juist geen plinten en zou mijns inziens de warme lucht prima kunnen ontsnappen via de vrijgelaten ruimte tussen het einde vd. vloer en de dorpel van de achterdeur.
Fout gedacht, je moet eens weten hoe veel warme lucht er onder komt bij die dikte..... Daarnaast zet het uit in de breedte en lengte waar je rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Gisteren iemand de aflevering van eigen huis en tuin gezien (aflevering 5 van 24 september)? Daar wordt dus eenzelfde PVC klik vloer op een geluidsdempende ondervloer gelegd die echt wel dikker is dan 1,5 mm. Heb even wat screenshots gemaakt, zodat je het verschil van hoogte van zo'n vloerplaat kunt zien:

https://tweakers.net/ext/f/vuvZWUKqzhs8RyLQbrbVhYcQ/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/e9djm1wPD9WZD11845eg576u/full.jpg

EHT gebruikte dus deze ondervloer in combinatie met deze vloer

Of die mensen hebben straks ook putjes in de vloer, of dit soort vloeren zouden daar dus gewoon tegen moeten kunnen, of EHT is net zo 'dom' als ondergetekende. De eigenschappen van de vloer die Praxis verkoopt / EHT gebruikt komen overeen met die van mij.

Als je de aflevering terug kunt zien hoor je Thomas zelfs zeggen dat ie eigenlijk geen ondervloer hoeft te leggen, maar dat toch doet vanwege de extra dempende werking...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

EHT is dan ook net zo iets als autoprogramma De Grote Beurt. Het moet er op TV even leuk uit zien maar hoe het na zes maanden er uit ziet boeit ze niet.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:43
loewie1984 schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:43:
...

Of die mensen hebben straks ook putjes in de vloer, of dit soort vloeren zouden daar dus gewoon tegen moeten kunnen, of EHT is net zo 'dom' als ondergetekende. De eigenschappen van de vloer die Praxis verkoopt / EHT gebruikt komen overeen met die van mij.

Als je de aflevering terug kunt zien hoor je Thomas zelfs zeggen dat ie eigenlijk geen ondervloer hoeft te leggen, maar dat toch doet vanwege de extra dempende werking...
Ten eerste: Je hebt het over een TV programma, alles wat je daar ziet is puur voor amusement. De gebruikte ondervloer is ongeschikt voor PVC vloeren. Of de door EHT gelegde vloer net zo heftig reageert op de foute ondervloer is niet te voorspellen. De PVC vloer kan immers van andere kwaliteit zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als ik de informatie op de website even bekijk staat daar bij de leginstructies toch vrij duidelijk het volgende:
Een Handyfloor Fix mag uitsluitend worden aangebracht op een blijvend droge, zuivere, stofvrije, harde, vormvaste en volledig gladde ondergrond.
Hier staat al duidelijk dat een ondervloer niet verend mag zijn.
Op plaatsen waar de vloer direct blootgesteld wordt aan de zon (ramen, dakvenstersetc.), op plaatsen waar sprake is van grote temperatuursverschillen (meer dan 20°C) en bij installatie op elektrisch verwarmde vloeren dient u de stroken volledig te verlijmen met een daarvoor geschikte lijm
En hier staat dat op plekken waar de vloer op schijnt, je de boel moet lijmen ipv. zwevend leggen.

De twee zaken waar TS nu last van heeft (indeuken van de vloer), en bobbels als de zon op een stuk schijnt lijken dan ook te komen door niet goed naar de instructies te kijken. Het staat er letterlijk vermeld.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casey120
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07-2023
Doordat de PVC vloerdelen zeer dun zijn is een dikke, verende ondervloer natuurlijk niet zo handig omdat je dan verschil in hoogte krijgt, je moet een speciale PVC anti slip ondervloer gebruiken en staat normaal gesproken ook allemaal op de verpakking van je PVC delen, ik heb niets gelijmd en ook nergens problemen bij de radiatoren .
Ik vind het superspul en lekker makkelijk te leggen, heb mijn hele huis gedaan, ik heb wel gemerkt dat er verschil in kwaliteit is want ikzelf heb Candoo maar een kennis had goedkoper spul en dat sloot minder lekker aan en we moesten nog wel eens rommelen met welke delen wel en niet in elkaar passen net als goedkoop bagger laminaat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik kan niet zeggen of de website destijds dezelfde informatie bevatte als nu. Ik heb er toen niet op gekeken, ik ben in de winkel geweest om me te laten informeren. Toen heeft de verkoper ook niet gezegd: "Kijkt u anders even op de website, daar staan onze leg instructies" had hij dat gedaan, zelfde verhaal als wel of niet vertellen over die ondervloer, had ik daar zeker naar gekeken geluisterd. Op de doos van de PVC staan geen leg instructies, net als aanbevelingen voor de ondervloer (ik heb gelukkig nog een doos)

En deze vloer was 25 eu m2, en was zelfs geschikt voor commercieel gebruik. Zou het niet bestempelen als rommel. Maargoed.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ondervloer is bijzonder gevoelig voor vocht. Die moet je niet zonder vochtscherm in een nieuwebouwwoning leggen, want in een nieuwbouwwoning zit nog veel vocht (nu waarschijnlijk deels in je ondervloer). Ik leg dit soort ondervloer ook altijd onder laminaat op de eerste verdieping en de zolder, maar zeker niet zonder vochtscherm op de begane grond en eigenlijk helemaal niet in vochtige ruimtes zoals een badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

loewie1984 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:51:
Ik kan niet zeggen of de website destijds dezelfde informatie bevatte als nu.
Volgens de wayback machine stond deze info er in elk geval in 2013 ook al.
Ik heb er toen niet op gekeken.
Da's je eigen keuze.
Hierop heb ik contact opgenomen met de verkoper en hem verteld over deze constateringen. De verkoper kwam meteen terug met de opmerking dat bij PVC klikvloeren de ondervloer niet dikker mag zijn dan 1,5mm anders vervalt alle garantie. Dit is echter nergens terug te lezen, niet op de website, niet in de AV, niet op de factuur en ook niet op de verpakking van het product.
En dat klopt dus niet.. Het stond ook toen al duidelijk vermeld op de site.
Op de doos van de PVC staan geen leg instructies, net als aanbevelingen voor de ondervloer (ik heb gelukkig nog een doos)
Kortom, je bent als doe het zelver aan de slag gegaan zonder leginstructies en hebt daarbij twee fouten gemaakt:
  • Verkeerde ondervloer gekocht bij een derde partij
  • Niet verlijmd waar dit had gemoeten
Ik betwijfel of je dan ook wel voldoende aan je onderzoeksplicht hebt voldaan. Je hebt gelijk dat een winkel ook een informatieplicht heeft, maar mijn inschatting is dat je niet heel sterk staat. Gewoon maar starten met een klus zonder een instructie is vragen om problemen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Nu online
Ik kan niet zeggen of de website destijds dezelfde informatie bevatte als nu. Ik heb er toen niet op gekeken, ik ben in de winkel geweest om me te laten informeren. Toen heeft de verkoper ook niet gezegd: "Kijkt u anders even op de website, daar staan onze leg instructies" had hij dat gedaan, zelfde verhaal als wel of niet vertellen over die ondervloer, had ik daar zeker naar gekeken geluisterd. Op de doos van de PVC staan geen leg instructies, net als aanbevelingen voor de ondervloer (ik heb gelukkig nog een doos)

En deze vloer was 25 eu m2, en was zelfs geschikt voor commercieel gebruik. Zou het niet bestempelen als rommel. Maargoed.
Dus omdat je er niet op gewezen wordt ga je als doe-het-zelvert maar gewoon op gevoel een vloer leggen? :S Dat is vragen om problemen.
Laatst het complete huis van nieuwe dakpannen voorzien, en het bedrijf waar de pannen gekocht zijn heeft ook niet uitgelegd hoe je deze zelf moet leggen. En daar komt aardig wat bij kijken. Hebben we daarop maar gewoon wat aangeklust? Nope, netjes zelf alles uit- en opgezocht hoe en wat te doen en te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Het punt was 3 pagina's geleden al duidelijk. Ik heb ook al gezegd dat ik dat bij me zelf moet zoeken. Jullie gaan erop door. Ik kan alleen maar zeggen dat als de verkoper me erop gewezen had, ik het heus wel ter harte genomen had, zoals ik al 2 pagina's lang vertel. Het is me niet verteld geworden, ik heb er naar gezocht en die info toen niet gevonden (lees dus niet goed naar gezocht). En als de verkoper in de winkel je verteld dat het makkelijk te leggen is, en ik er geen andere instructies bij ontvang dan ga ik daar van uit.

Maar laten we hier maar mee stoppen, want het gaat niets veranderen aan de zaak.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Je hebt gelijk, het is vreselijk pedant en irritant om 4 pagina's lang zout in de wond te strooien. Om terug te komen op je vraag van een maand geleden: Je hebt rechtsbijstand, kleine kans of niet, niet geschoten is altijd mis. Bel ze op en leg je probleem voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dit is een beetje hetzelfde probleem als ik heb gehad met een aannemer. Onder de trap zou een kelderkast komen, dus ik vroeg of het mogelijk was om de verdiepingsvloer daar weg te laten zodat we een klein keldertje hadden. Dat was geen probleem. Maar achteraf blijkt dat de muren van de fundering niet waterdicht zijn en dus bij hevige regen een grote plas water in het keldertje staat (grondwater is het probleem niet). Was normaal volgens de aannemer, want een fundering hoeft niet waterdicht te zijn "dat weet iedereen". Mijn argumentatie dat als hij mij dat verteld had, ik maatregelen had kunnen nemen om dit te voorkomen, dat kan nu niet meer.

Anyways, ook niks op papier dus. We hebben het door de rechtsbijstand laten uitvechten en hebben er een klein geldbedrag uit weten te slepen. Je kan het altijd voorleggen.

Aan de andere kant, die PVC vloer is toch een soort click-systeem? Dus eenvoudig weer weg te halen, ondervloer er onderuit, of een andere ondervloer er onder en het PVC weer terug leggen? Dat zou mijn keuze zijn. Dat getouwtrek met de rechtsbijstand heeft me heel veel grijze haren gekost (of opgeleverd, hoe je het bekijkt).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Pagina: 1