Kosten bij opzeggen gaslevering?

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
Ik wil heel graag mijn gasaansluiting opzeggen maar loop tegen de welbekende muur aan. Het probleem is het volgende:

Greenchoice wil mijn gascontract niet stopzetten omdat ik nog een meter heb, zij beweren dat in hun voorwaarden staat dat ik niet enkel een contract heb met hen maar ook met de netbeheerder (in mijn geval Liander). Ik moet opzeggen via de netbeheerder. Deze wil graag lekker vangen en het alleen stopzetten als ik ze eventjes 605 euro betaal.

Kan iemand mij uitleggen wat hier de wettelijke basis voor zou zijn? Volgens mij is het zo dat ik de meter huur via mijn contract. Als ik dat wil opzeggen hebben zij natuurlijk het recht die meter weer weg te komen halen. Daar mag men toch niet zomaar idiote kosten voor in rekening brengen? Zou de Wet van Dam hier mogelijk kunnen opgaan?

Zijn er anderen die dit recent hebben gedaan en misschien een betere manier weten? Ik vind online wel allerlei ervaringen maar daar lees ik ook dat het sinds 2016 weer enorm veranderd is.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:10
Is al een uitgebreid topic over:

Gas de deur uit doen, gratis of toch niet?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
Dankjewel Tens, ik meende dat topic al eens gezien te hebben maar kon het met geen mogelijkheid terugvinden.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar dus verder, dit is ook niet iets voor het Shopping Forum :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.