Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming PC voor ~€1200,- Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

• Hanzo_
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-02-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en programmeren (C++, C# en Unity) en af en toe streamen en videobewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem het liefst rond de €1200,- houden, maar ik vind het niet erg als ik een klein beetje overheen ga.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil zeker gebruik maken van 16gb RAM en een goede i7 processor. Daarnaast wil ik in de toekomst een 4K monitor kunnen aansluiten voor werk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, ik heb altijd een Intel processor gehad met Nvidia videokaart. Nu overweeg ik een AMD kaart.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik maak me niet zo druk over geluidsproductie, zolang het niet een stijgende straaljager wordt. Ik wil kunnen gamen op High - Ultra settings 1080p. Ik kan ook goed gebruik maken van een 144hz monitor voor FPS games.

Ga je overklokken?
Onbekend, Ik wil het doen en daarom overweeg ik een andere moederbord en processor (cpu cooler).

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag jullie feedback hebben op:
  • Moederborden voor overklokken
  • Processor voor overklokken (6700 boxed vs 6700k)
  • Andere monitor(en) keuzes
Ik realiseer me dat als ik ga overklokken de prijs ineens boven mijn budget schiet (Z170 moederbord, k-processor en een cooler erbij). Vandaar dat ik jullie feedback en ervaring kan gebruiken op dit gebied.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 315,60€ 315,60
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G€ 246,53€ 246,53
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1NZXT S340 Zwart€ 70,95€ 70,95
1Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart€ 272,-€ 272,-
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)€ 33,95€ 33,95
1Kingston HyperX Fury black HX421C14FB2K2/16€ 76,65€ 76,65
1Corsair RM550x€ 89,90€ 89,90
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 71,95€ 71,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.313,38

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 18:51

nXXt

Carpe omnia

Wat is de reden dat je wilt overklokken? Is het je primair om het resultaat qua verbeterde prestaties te doen, of wil je het vooral voor de leuk doen?

Overklokken maakt in veel gevallen weinig verschil in de dagelijkse praktijk, wellicht met uitzondering van zeer cpu-intensieve taken. Als het je om de prestaties te doen is, loont het waarschijnljk inderdaad niet vergeleken met de extra kosten die erbij komen kijken.

• Hanzo_
nXXt schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:49:
Wat is de reden dat je wilt overklokken? Is het je primair om het resultaat qua verbeterde prestaties te doen, of wil je het vooral voor de leuk doen?
Vooral om meer uit mijn games en applicaties te halen. Bovendien lijkt het mij interessant om het te doen.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Persoonlijk zou ik overklokken alleen aanraden om de volgende redenen:

1 Als je er echt kennis mee wilt maken.
2 Als het een hobby is van je.

Het zal in enkele spellen echt helpen maar de meeste spellen houden toch meer van een snellere GPU. Ik weet niet hoeveel CPU kracht je nodig hebt voor het programmeren.. Anders zou je kunnen overwegen om terug te gaan naar een I5-6500 en kijken of je een GTX1070 in je budget gepropt krijgt.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je een sterkere grafische kaart haalt, is 50% meer uit games te halen.
Als je de cpu gaat overklokken, is 5% meer uit games te halen.

• Hanzo_
@ECP0WERS
Het is inderdaad een niche activiteit dat in meeste games situatie weinig prestatie oplevert. Voor programmeren blijft een i7 toch handig vooral wanneer ik multi-threaded games programmeer (Hardcore optimalisatie coder). Ik werk meestal ook met virtuele omgevingen en ik kan daarom veel profijt hebben aan meer CPU kracht.

@Reepje
Ik ben het met je eens dat je veel meer uit je games kan halen met een betere GPU in vergelijking met een CPU. Het was meer de vraag voor mezelf of het de moeite waard was om naar een overklok setup te gaan. Ik heb tot nu toe geen overwinnende argument kunnen zien dat mij zou overhalen om te gaan overklokken.
Pagina: 1