Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Midrange Gaming Desktop €1200 Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

• Hanzo_
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-02-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gamen, videobewerken en streamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget vastgesteld van max. €1200

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onbekend op het moment. Wellicht kunnen jullie mij hiermee helpen?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia, maar ik ben bereid om naar AMD over te stappen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik in stilte kunnen gamen, maar dit is geen vereiste. Ik wil ook zo flexibel mogelijk hardware aanschaffen voor toekomstige upgrade paths. Misschien naar 1440p of wellicht 4K gaming...?

Ga je overklokken?
Misschien, ik ben meestal tevreden met de standaard instellingen. Lijkt me wel leuk om eens een keertje gebruik te maken van overklokken

Wat verwacht je van ons?
Advies op juiste build, samenhang en prijs<>kwaliteit vergelijking van mijn PC.

PC build versie 1 (Feedback verwerkt). Ik heb gezien dat je met een paar tweaks en budget keuzes toch wel een mooi en compleet systeem kan bouwen. Wat vinden jullie hiervan? Ik denk zelf dat ik een https://tweakers.net/pric...l-core-i7-6700-boxed.html erin kan passen als de rekenkracht voor streaming en videobewerking een vereiste wordt. Helaas geen budget voor een 1440p 144hz monitor, maar ik denk dat de https://tweakers.net/pric...242g5djeb-rood-zwart.html een goede aankoop is. Wat vinden jullie?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1Sapphire Radeon RX 480 8GD5€ 275,50€ 275,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,95€ 46,95
1NZXT S340 Zwart€ 66,95€ 66,95
1Philips Brilliance 242G5DJEB Rood, Zwart€ 293,56€ 293,56
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,95€ 28,95
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 26,95€ 26,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 67,95€ 67,95
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
1Crucial BX200 240GB€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.211,66

Huidige wens build komt uit op €1.153,42

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 247,51€ 247,51
1MSI H170A GAMING PRO€ 124,95€ 124,95
1Sapphire Radeon RX 480 8GD5€ 274,50€ 274,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Cooler Master N300 (Closed)€ 38,95€ 38,95
1Asus VS247HR Zwart€ 121,95€ 121,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,95€ 28,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 38,95€ 38,95
1Corsair CX600M€ 73,81€ 73,81
1Samsung 850 EVO 250GB€ 88,95€ 88,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.153,42

Laat mij maar gerust weten als jullie wat meer context will ontvangen of onduidelijkheden hebben.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ricardo

[ Voor 31% gewijzigd door Hanzo_ op 17-07-2016 14:38 . Reden: Update ]

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11 20:13
Als je graag wil overklokken heb je een moederbord met een Z170 chipset nodig. Maar als ik jou was zou ik dat laten varen, ik zou het alleen aanraden als het je écht leuk vindt om met de settings bezig te zijn om het maximale uit je processor te persen, want voor de extra performance hoef je het eigenlijk niet te doen. Games draaien net zo goed op een iets lager geklokte i5.

Deze Best Buy Guide van Tweakers is uitstekend van toepassing op jou:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2016

Dan kan je €50/€70 besparen door voor een i5-6500/i5-6400 te gaan, €35 door een minder luxe moederbord te kiezen (pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P) en €20 besparen op de voeding (pricewatch: Corsair CX450M), 450watt is meer dan voldoende voor praktisch elke moderne CPU en GPU. Je zou ook nog €20 op de SSD en €30 op de koeler kunnen besparen (voor een i5-6500 is de standaard koeler voldoende, als je extra stilte wil kan je die later ook nog toevoegen).

Op deze manier heb je al meer dan €150 bespaard en daar ga je qua snelheid in je dagelijks gebruik helemaal niets van merken! Waar kan je dat aan uitgeven?

Ik zou wat meer geld in een monitor stoppen, bijvoorbeeld een 1080p scherm met een (AH)IPS of (A-M)VA paneel voor veel betere kleurweergave en contrast. Misschien een scherm met Freesync voor een nóg vloeiender beeld in combinatie met je RX 480. Wie weet heb je zelfs ruimte in je budget voor een 1440p scherm, lekker scherp. Speel je graag snelle FPS-games zoals CS:GO, is misschien een 144hz scherm een goede optie voor je. Een monitor die in hoogte verstelbaar is ook wel heel prettig, en een DisplayPort aansluiting op je monitor is ook een aanrader.
De monitor is het onderdeel waar je altijd tegenaan kijkt, een goede monitor gaat langer mee dan je computer, als je er gelijk een koopt waar je lang blij mee blijft is dat geld beter besteed dan aan een iets snellere processor.

Je zou ook kunnen overwegen om iets meer uit te geven aan de behuizing, er is niet zo veel mis met die N300 maar hij is niet bepaald mooi, weinig ruimte voor kabel-management, best wel gehorig en stof komt ook makkelijk binnen en is niet zo makkelijk schoon te maken, omdat de stoffilters niet makkelijk uitneembaar zijn. De pricewatch: NZXT S340 Zwart, de pricewatch: Fractal Design Define S en de pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart zijn erg populair en met een reden.
Ook hiervoor geldt dat die kast langer meegaat dan de componenten die erin gaan, als je iets meer uitgeeft aan een betere behuizing kan je daar heel lang plezier van hebben.

Ik zou trouwens ook nog heel even geduld hebben tot de custom RX 480 kaarten van de fabrikanten op de markt komen (eind Juli).

Als je dat videobewerken en streamen echt heel serieus wil oppakken zou je misschien moeten kijken naar een i7-6700 en 16GB RAM, maar dat is wel een aanslag op je budget. Om af en toe een tof filmpje in elkaar te draaien zit je met een i5 heus wel goed.

Succes ermee :) .

[ Voor 8% gewijzigd door Sebastiaannn op 17-07-2016 05:51 ]

• Bastian1
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-11 13:48
Duidelijker en uitgebreider dan sebastiaannn krijg je het niet ;)

• Jelle234
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Sebastiaannn schreef op zondag 17 juli 2016 @ 05:32:
Dan kan je €50/€70 besparen door voor een i5-6500/i5-6400 te gaan, €35 door een minder luxe moederbord te kiezen (pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P) en €20 besparen op de voeding (pricewatch: Corsair CX450M), 450watt is meer dan voldoende voor praktisch elke moderne CPU en GPU. Je zou ook nog €20 op de SSD en €30 op de koeler kunnen besparen (voor een i5-6500 is de standaard koeler voldoende, als je extra stilte wil kan je die later ook nog toevoegen).

Op deze manier heb je al meer dan €150 bespaard en daar ga je qua snelheid in je dagelijks gebruik helemaal niets van merken! Waar kan je dat aan uitgeven?
Dat ben ik met Sebastiaannn eens, je kan flink besparen op een non-k processor. Wel is er een cashback promotie gaande op de k-serie processors voor 30-40e op het moment, waardoor het iets aantrekkelijker is dan een tijdje terug. Link

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
Jelle234 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:16:
[...]

Dat ben ik met Sebastiaannn eens, je kan flink besparen op een non-k processor. Wel is er een cashback promotie gaande op de k-serie processors voor 30-40e op het moment, waardoor het iets aantrekkelijker is dan een tijdje terug. Link
de cashback actie is afgelopen vrijdag geëindigd je moest je proccesor/mobo combo voor de 15e kopen

• Hanzo_
Ik heb nog nooit zo'n geformuleerde en uitgebreide forum reactie gezien zoals Sebastiannn heeft gedaan.
Bedankt voor jou forum post. Ik neem jou feedback graag mee. Dat geldt ook voor de andere reacties op mijn topic.
Sebastiaannn schreef op zondag 17 juli 2016 @ 05:32:
De monitor is het onderdeel waar je altijd tegenaan kijkt, een goede monitor gaat langer mee dan je computer, als je er gelijk een koopt waar je lang blij mee blijft is dat geld beter besteed dan aan een iets snellere processor.
Kan jij mij een een goede monitor aanraden? Het hoeft niet specifiek te zijn. Merk voorkeuren is ook prima.
Je zou ook kunnen overwegen om iets meer uit te geven aan de behuizing....
De pricewatch: NZXT S340 Zwart, de pricewatch: Fractal Design Define S en de pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart zijn erg populair en met een reden.
Ook hiervoor geldt dat die kast langer meegaat dan de componenten die erin gaan, als je iets meer uitgeeft aan een betere behuizing kan je daar heel lang plezier van hebben.
Ik ben het met je eens en zal wat meer uitgeven aan een betere desktop case
Ik zou trouwens ook nog heel even geduld hebben tot de custom RX 480 kaarten van de fabrikanten op de markt komen (eind Juli).
Dit lijkt me een goed idee! Wellicht komt er een betere deal boven water dan wat ik nu heb.
Als je dat videobewerken en streamen echt heel serieus wil oppakken zou je misschien moeten kijken naar een i7-6700 en 16GB RAM, maar dat is wel een aanslag op je budget. Om af en toe een tof filmpje in elkaar te draaien zit je met een i5 heus wel goed.
Is een intel i5-6500 voldoende om te streamen? Zo ja, dan schuif ik wel aan op een i5 met een degelijke cooling. Cooler Master Hyper 212 EVO en meer geheugen.

Alvast bedankt!

• Sebastiaannn
Hanzo_ schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:50:

[...]

Kan jij mij een een goede monitor aanraden? Het hoeft niet specifiek te zijn. Merk voorkeuren is ook prima.

[...]
Ik vind het lastig om je wat aan te raden, omdat ik niet weet wat je budget is na aanschaf van de PC, en wat je eigenlijk allemaal met de monitor wil doen.

Dell maakt bijvoorbeeld hele mooie monitoren, de Dell Ultrasharp U2515H is de populairste monitor in de Pricewatch op het moment. Maar misschien valt die buiten je budget, misschien wil je niet op 1440p gamen omdat je hogere framerates/instellingen belangrijker vindt en misschien speel je graag hele snelle FPS-games waardoor een scherm met snellere reactietijden/refresh rate gewenst is.
Maar misschien ben je juist heel erg into het videobewerken en daarvoor komt de extra werkruimte van 1440p ten opzichte van 1080p, en de goede kleurweergave juist heel erg goed van pas.

Ik denk dat je dus goed moet nadenken over je budget en wat je van de monitor verwacht.
In de Pricewatch kijken wat er allemaal te koop is, reviews lezen, het componenten-aankoopadvies forum bezoeken om te zien wat daar wordt aangeraden (misschien zelf een topic aanmaken).
Is een intel i5-6500 voldoende om te streamen? Zo ja, dan schuif ik wel aan op een i5 met een degelijke cooling. Cooler Master Hyper 212 EVO en meer geheugen.
Jawel hoor, dat moet prima lukken. Ik denk dat 720p60fps of 1080p30 in ieder geval goed kan, of je met die processor/gpu ook 1080p60 kan encoderen tijdens het gamen weet ik niet. Hangt er ook vanaf welke games je wil streamen, Hearthstone of CS:GO gaat natuurlijk makkelijker dan The Witcher of GTA V. Ik kan me voorstellen dat het zwaarder wordt als je er een facecam of overlays in je beeld wil mixen. Raad ik je toch aan om op zoek te gaan naar ervaringen van anderen, en voor jezelf te bepalen wat voor instellingen acceptabel zijn.

• Hanzo_
Sebastiaannn schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:58:

Ik vind het lastig om je wat aan te raden, omdat ik niet weet wat je budget is na aanschaf van de PC, en wat je eigenlijk allemaal met de monitor wil doen.
Ik dacht dat Philips Brilliance 242g5djeb een goede monitor voor mij zou zijn. Ik speel toch meer fps games en ik kan zeker profiteren van een 144hz scherm. 1080p gamen blijft ruim acceptabel voor mezelf.

Ik ga met zekerheid meer gamen dan videobewerking en/of streamen. Het was meer een vraagje of het realistisch haalbaar was om in een wat degelijke kwaliteit te gamen en openmen. Met zwaardere spellen zoals Witcher 3 en GTA V moet ik het zelf eens overwegen wat voor mij dan haalbaar en acceptabel is.

Ik heb een versie 1 lijst gemaakt en mijn topic geupdate. Bekijk het gerust en zeg maar wat je ervan vindt.

• Sebastiaannn
Als je voor een 144hz TN paneel wil gaan zou ik zelf de volgende kiezen:

pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart

Die heeft namelijk naast 144hz ook Freesync, dat werkt samen met je AMD videokaart waardoor in de games waar je geen 144fps haalt de framerate van de game synchroon loopt met de verversingssnelheid van het scherm. Dat zorgt voor vloeiender beeld.

• Hanzo_
Sebastiaannn schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:40:
Als je voor een 144hz TN paneel wil gaan zou ik zelf de volgende kiezen:

pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart

Die heeft namelijk naast 144hz ook Freesync, dat werkt samen met je AMD videokaart waardoor in de games waar je geen 144fps haalt de framerate van de game synchroon loopt met de verversingssnelheid van het scherm. Dat zorgt voor vloeiender beeld.
Ik weet zelf niet het verschil tussen geen en wel freesync gamen (zelf altijd gagemt op CRT), maar ik geloof wel dat het ineens een andere ervaring voor mij zal worden.

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:09
Hanzo_ schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:07:
[...]

Ik weet zelf niet het verschil tussen geen en wel freesync gamen (zelf altijd gagemt op CRT), maar ik geloof wel dat het ineens een andere ervaring voor mij zal worden.
Denk aan Vsync zonder de hoge imput lag. Ideaal eigenlijk

• Hanzo_
BatmanNL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:06:
[...]

Denk aan Vsync zonder de hoge imput lag. Ideaal eigenlijk
Oh dat is fijn. Bedankt voor jou reactie. Heb jij zelf een FreeSync monitor?

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:09
Hanzo_ schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:58:
[...]

Oh dat is fijn. Bedankt voor jou reactie. Heb jij zelf een FreeSync monitor?
Nee, had ik, toen ik mijn pc kochte geen budget voor. Mijn pc kostte 550 en heb gewoon een 60hz 1080 beeldscherm.
Heb zelf eigenlijk nooit echt last van screen tearing. Alleen bij de oudere source games. En daar kan ik wel Vsync aanzetten. Imput lag op een single-player spel maakt niet heel veel uit.

Maar in een csgo, cod of unreal wil je geen screen tearing of input lag hebben. Dan is een FreeSync monitor wel fijn denk ik. Het enige wat me tegenhield toendertijd was de prijs.

• Hanzo_
BatmanNL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:21:
[...]
Nee, had ik, toen ik mijn pc kochte geen budget voor. Mijn pc kostte 550 en heb gewoon een 60hz 1080 beeldscherm.
Heb zelf eigenlijk nooit echt last van screen tearing. Alleen bij de oudere source games. En daar kan ik wel Vsync aanzetten. Imput lag op een single-player spel maakt niet heel veel uit.

Maar in een csgo, cod of unreal wil je geen screen tearing of input lag hebben. Dan is een FreeSync monitor wel fijn denk ik. Het enige wat me tegenhield toendertijd was de prijs.
In een single player game heb je inderdaad niet veel aan de voordelen van FreeSync, maar ik kan me heus voorstellen dat de concurrentie groot is bij pro gamers die dan voorop lopen met een FreeSync scherm.

Ik ben alleen benieuwd of ik ooit hiervan gebruik zal maken en of de graphics daadwerkelijk beter gerenderd worden op een FreeSync scherm of niet.
Pagina: 1