Mijn vraag
Sinds gisteravond vertoond mijn PC random reboots tijdens het gamen. Soms gebeurd dit na enkele uren, soms al na 10 minuten. Ik heb al allerlei dingen geprobeerd maar kom er nu niet meer uit vandaar dat ik jullie hulp in roep.
Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Intel Desktop Board DH55HC
pricewatch: Intel Core i3 540 Boxed
pricewatch: Seagate Barracuda Green ST32000542AS, 2TB
pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 250GB
pricewatch: Gigabyte GV-N460OC-1GI
pricewatch: Seasonic G-series 360 watt
2x pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb inmiddels al 8 uur lang een Memtest86+ run gedaan, dit leverde geen problemen op. Daarnaast heb ik een furmark run gedaan, hierbij kreeg ik na zo'n drie kwartier een random reboot. De temperaturen lagen op dit moment rond de 78 graden voor de GPU, niet extreem hoog dus. Zowel de CPU als de GPU zijn niet overgeclocked. Ik heb dezelfde furmark test op de onboard video laten draaien en dit leverde totaal geen problemen op. Ik verdenk dan ook of de GPU of de PSU, het probleem is echter dat ik geen andere PSU heb liggen die de benodigde aansluitingen voor de GPU heeft. Voor ik een nieuwe PSU koop hoop ik dus uit te sluiten dat het aan de GPU ligt.
De CPU lijkt mij uitgesloten aangezien het probleem zich dus specifiek voordoet bij gaming en een GPU stresstest, met name die laatste stressed de CPU amper.
Sinds gisteravond vertoond mijn PC random reboots tijdens het gamen. Soms gebeurd dit na enkele uren, soms al na 10 minuten. Ik heb al allerlei dingen geprobeerd maar kom er nu niet meer uit vandaar dat ik jullie hulp in roep.
Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Intel Desktop Board DH55HC
pricewatch: Intel Core i3 540 Boxed
pricewatch: Seagate Barracuda Green ST32000542AS, 2TB
pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 250GB
pricewatch: Gigabyte GV-N460OC-1GI
pricewatch: Seasonic G-series 360 watt
2x pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb inmiddels al 8 uur lang een Memtest86+ run gedaan, dit leverde geen problemen op. Daarnaast heb ik een furmark run gedaan, hierbij kreeg ik na zo'n drie kwartier een random reboot. De temperaturen lagen op dit moment rond de 78 graden voor de GPU, niet extreem hoog dus. Zowel de CPU als de GPU zijn niet overgeclocked. Ik heb dezelfde furmark test op de onboard video laten draaien en dit leverde totaal geen problemen op. Ik verdenk dan ook of de GPU of de PSU, het probleem is echter dat ik geen andere PSU heb liggen die de benodigde aansluitingen voor de GPU heeft. Voor ik een nieuwe PSU koop hoop ik dus uit te sluiten dat het aan de GPU ligt.