Vraag
Beste antwoord (via Wooglut op 01-11-2016 14:21)
Verwijderd
Niet uit het niets hoor.Twan Otters schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:13:
Mijn vraag
Ik zit nu al anderhalfjaar lang met een probleem waar ik helemaal gek van word. Als ik een VideoGame speel dan reboot mijn pc uit het niets.
Lijkt erop dat de voeding moeite heeft met transient response of te wel snel wisselende loads van de videokaart. Zou je eens de PC kunnen belasten met catzilla en een keer met Furmark en hier posten wat er gebeurt.
Wat heb je trouwens allemaal getest aan de voeding en welke verschillende zijn gebruikt?
Overigens verdient een PC als deze ook wel een wat betere voeding. Als je zoveel geld over hebt voor de videokaart, waarom bespaar je dan zo op de voeding? Sowieso had je voor hetzelfde geld ook een veel betere 400/550W voeding kunnen halen, wat sowieso een betere keuze was geweest.
Moderne moederborden hebben al jaren geen elco's meer (op belangrijke plaatsen).Manke schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:20:
Toen ik dit had, ooit, waren het elco's op het moederbord. Ga eens na of er 1 bol staat.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2016 09:59 ]
Alle reacties
Wat ik verder ook mis is de geïnstalleerde software. Heb je ook als eens getest om een volledige kale Windows met alleen de drivers geïnstalleerd te laten draaien?
Mogelijk dat er wat rotte software tussen zit die het doet herstarten.
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Heb je na de switch van Ati naar Nvidia nog een clean install gedaan?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ja alles is legaal. En Ja ook geprobeerd.Señor Sjon schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:02:
Alle software en games zijn legaal?
Heb je na de switch van Ati naar Nvidia nog een clean install gedaan?
In de Event log staat alleen Critical, Windows was not shutdown properly.Wylana schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:51:
Kan je niks terug vinden in de Event Logs? Misschien dat daar wat in staat over de oorzaak.
Wat ik verder ook mis is de geïnstalleerde software. Heb je ook als eens getest om een volledige kale Windows met alleen de drivers geïnstalleerd te laten draaien?
Mogelijk dat er wat rotte software tussen zit die het doet herstarten.
En ook heb ik dat geprobeerd.
Mvg
Geheugen lijkt voor te komen op de QVL: https://www.msi.com/Mothe...GAMING-5.html#support-mem
Heb je in het BIOS al eens doorlopen op bepaalde instellingen zoals automatisch overklokken van CPU, RAM en/of GPU (ken het MSI BIOS niet)? Of wellicht staat het voltage of de timings van het geheugen niet goed?
Werkt 3D Mark wel? En 3D benchmarks zoals dit? https://unigine.com/en/products/benchmarks
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Bedankt voor je reactie, Waar kan ik die logviewer bekijken als ik vragen mag. En tijden 3D Mark crasht hij ook. De eerste keer draaide het zonder probleem en de 2e keer viel hij wel opeens uit.Señor Sjon schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:14:
je hebt een uitgebreidere logviewer die je wat meer informatie kan geven.
Geheugen lijkt voor te komen op de QVL: https://www.msi.com/Mothe...GAMING-5.html#support-mem
Heb je in het BIOS al eens doorlopen op bepaalde instellingen zoals automatisch overklokken van CPU, RAM en/of GPU (ken het MSI BIOS niet)? Of wellicht staat het voltage of de timings van het geheugen niet goed?
Werkt 3D Mark wel? En 3D benchmarks zoals dit? https://unigine.com/en/products/benchmarks
En Hoe bedoel je dat met de QVL? Is mijn ram niet supported?
Ik kan de 1e 3D Mark test ook niet draaien zonder crash (GTX970), was iets met absurd hoge framerates. De andere tests doet hij wel en doet het verder zonder probleem. Kan je niet proberen de eerste over te slaan?Twan Otters schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:20:
[...]
Bedankt voor je reactie, Waar kan ik die logviewer bekijken als ik vragen mag. En tijden 3D Mark crasht hij ook. De eerste keer draaide het zonder probleem en de 2e keer viel hij wel opeens uit.
En Hoe bedoel je dat met de QVL? Is mijn ram niet supported?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
- De PC aan een geaarde wandcontactdoos hangen.
- Alle virtualisatie features in de bios disablen (VT-d etc).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2016 16:39 ]
Eerste overgeslagen, reboot na een minuutje.Ik kan de 1e 3D Mark test ook niet draaien zonder crash (GTX970), was iets met absurd hoge framerates. De andere tests doet hij wel en doet het verder zonder probleem. Kan je niet proberen de eerste over te slaan?
[ Voor 51% gewijzigd door Wooglut op 16-09-2016 16:44 ]
Bedankt voor je Reactie, Aan een geaarde wandcontactdoos heb ik al geprobeerd helaas.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:37:
Wat je nog kunt proberen:
- De PC aan een geaarde wandcontactdoos hangen.
- Alle virtualisatie features in de bios disablen (VT-d etc).
Ook heb ik alles al uit gezet in de Bios.
Bedankt voor je reactie!Manke schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:20:
Toen ik dit had, ooit, waren het elco's op het moederbord. Ga eens na of er 1 bol staat.
Heb even alles nagelopen en ze zien er allemaal perfect uit. Niks staat bol of is open.
Helaas komt er geen bluescreen..eagle00789 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:50:
Ga eens naar http://www.eightforums.co...start-enable-disable.html en voer daar option one eens uit. als dan de pc herstart tijdens een game en hij geeft een bluescreen dan blijft deze op beeld staan. Je zou dan (als het een bluescreen is) hier rustig een foto van kunnen maken en deze eens posten.
Verwijderd
Niet uit het niets hoor.Twan Otters schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:13:
Mijn vraag
Ik zit nu al anderhalfjaar lang met een probleem waar ik helemaal gek van word. Als ik een VideoGame speel dan reboot mijn pc uit het niets.
Lijkt erop dat de voeding moeite heeft met transient response of te wel snel wisselende loads van de videokaart. Zou je eens de PC kunnen belasten met catzilla en een keer met Furmark en hier posten wat er gebeurt.
Wat heb je trouwens allemaal getest aan de voeding en welke verschillende zijn gebruikt?
Overigens verdient een PC als deze ook wel een wat betere voeding. Als je zoveel geld over hebt voor de videokaart, waarom bespaar je dan zo op de voeding? Sowieso had je voor hetzelfde geld ook een veel betere 400/550W voeding kunnen halen, wat sowieso een betere keuze was geweest.
Moderne moederborden hebben al jaren geen elco's meer (op belangrijke plaatsen).Manke schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:20:
Toen ik dit had, ooit, waren het elco's op het moederbord. Ga eens na of er 1 bol staat.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2016 09:59 ]
Bedankt voor je reactie!Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:57:
[...]
Niet uit het niets hoor.
Lijkt erop dat de voeding moeite heeft met transient response of te wel snel wisselende loads van de videokaart. Zou je eens de PC kunnen belasten met catzilla en een keer met Furmark en hier posten wat er gebeurt.
Wat heb je trouwens allemaal getest aan de voeding en welke verschillende zijn gebruikt?
Overigens verdient een PC als deze ook wel een wat betere voeding. Als je zoveel geld over hebt voor de videokaart, waarom bespaar je dan zo op de voeding? Sowieso had je voor hetzelfde geld ook een veel betere 400/550W voeding kunnen halen, wat sowieso een betere keuze was geweest.
[...]
Moderne moederborden hebben al jaren geen elco's meer (op belangrijke plaatsen).
Ik heb deze voeding omdat ik door de jaren heen andere onderdelen er in heb geplaatst. En mijn Voeding is al bij een RMA geweest bij alternate.
Verwijderd
Ik ben er vrij zeker van dat Alternate niet de apparatuur, kennis en kunde heeft om de voeding te testen. Ik zie al heel vaak dat ze niet eens iets simpels als een videokaart kunnen testen. Je ziet namelijk heel vaak op het forum mensen die een videokaart defect hebben hem vervolgens naar Alternate sturen, die zegt dan dat die goed is en vervolgens openen ze een topic op GoT. Waarin staat dat ze een probleem hebben met de PC, bijvoorbeeld artifacs tijdens games, maar dat het niet de videokaart is volgens Alternate. Vervolgens zeg je dan dat het waarschijnlijk wel de videokaart is en als ze hem dan nog een keer aanmelden als RMA is die in eens wel defect, krijgen ze een nieuwe en is het probleem opgelost. En dan is een videokaart testen nog simpel en daarvoor heb je geen tienduizenden euro's kostende apparatuur nodig zoals bij een voeding. Lijkt mij dan ook niet dat ze dat hebben en kunnen gebruiken, dus ik zet mijn geld nog steeds in op de voeding.Twan Otters schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:09:
[...]
En mijn Voeding is al bij een RMA geweest bij alternate.Ze zeiden dat hij gewoon moet werken.
Dat is ook het probleem niet, zoals ik hierboven al zei.Hij levert wel genoeg stroom.
Al getest met Cadzilla en Furmark?
Ah okee, dat wist ik niet. Ik ga het meteen testen als ik thuis ben. Bedankt voor de reactie. MvgVerwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:31:
[...]
Ik ben er vrij zeker van dat Alternate niet de apparatuur, kennis en kunde heeft om de voeding te testen. Ik zie al heel vaak dat ze niet eens iets simpels als een videokaart kunnen testen. Je ziet namelijk heel vaak op het forum mensen die een videokaart defect hebben hem vervolgens naar Alternate sturen, die zegt dan dat die goed is en vervolgens openen ze een topic op GoT. Waarin staat dat ze een probleem hebben met de PC, bijvoorbeeld artifacs tijdens games, maar dat het niet de videokaart is volgens Alternate. Vervolgens zeg je dan dat het waarschijnlijk wel de videokaart is en als ze hem dan nog een keer aanmelden als RMA is die in eens wel defect, krijgen ze een nieuwe en is het probleem opgelost. En dan is een videokaart testen nog simpel en daarvoor heb je geen tienduizenden euro's kostende apparatuur nodig zoals bij een voeding. Lijkt mij dan ook niet dat ze dat hebben en kunnen gebruiken, dus ik zet mijn geld nog steeds in op de voeding.
[...]
Dat is ook het probleem niet, zoals ik hierboven al zei.
Al getest met Cadzilla en Furmark?
Verwijderd
Op mijn werk hadden ze nog een Corsair RM550x. Die zit er nu in en bevalt me erg goed.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:03:
Nu wel voor meer kwaliteit gegaan in plaats van nutteloos veel vermogen en lage kwaliteit?
Ga nu een maand insane gamen. Als hij dan na een maand nog niet uitgevallen is, ben ik helemaal klaar.
[ Voor 15% gewijzigd door Wooglut op 27-09-2016 09:39 ]
Verwijderd
Correct.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 12:33:
Het is nu één keer gebeurt en alleen toen je de game afsloot?
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2016 19:20 ]
Okee zal hem dit weekend wel goed belasten met fallout 4Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:20:
En daarvoor had je het veel vaker? Dan zou ik het vooralsnog even aankijken. Al is één keer al te veel.
Zal ik doen! Dankje voor de reactie.polli_ schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 23:18:
Zoals eerder is aangegeven, misschien is het handig als je je geheugen test met MEMTEST. Minimaal 24 uur achter elkaar. Als je error krijgt kan het daar aan liggen. Maar gezien je symptomen denk ik toch echt dat het aan de voeding ligt, maar dan heb je in ieder geval het geheugen problemen uitgesloten.
Thanks -The_Mask-!!