Ik ben bezig met een netwerk (Telenet, modem-only) waar achter een zelf beheerde router ook settopboxen (de zogenaamde Digicorders) komen te draaien. Aangezien de modem maar één RJ45-aansluiting heeft en ik liever niet met een aparte switch wil werken, zou ik graag alles door de router laten afhandelen. Ik heb begrepen dat ik hiervoor een transparante bridge moet instellen en via ebtables dan de MAC-adressen van de Digicorders eruit filteren om hen zo rechtstreeks toegang tot het internet en een WAN-IP te geven (dit voor de zogenaamde 'interactiviteit').
Heeft iemand dit al aan de praat gekregen met OpenWrt/LEDE? Hoe pak ik dit het best aan? Met iptables kan ik wel weg en hoewel ebtables een vergelijkbare syntax heeft is dit volledig nieuw voor mij, dus...
Is de 'fysieke' bridge (die ik configureer via brctrl) effectief nodig of kan ik gewoon de aparte interfaces blijven gebruiken (nu br-lan voor het LAN en eth0 voor WAN)?
Ik heb al heel wat info over ebtables gelezen maar voor deze specifieke setup heb ik nog geen info gevonden...
Heeft iemand dit al aan de praat gekregen met OpenWrt/LEDE? Hoe pak ik dit het best aan? Met iptables kan ik wel weg en hoewel ebtables een vergelijkbare syntax heeft is dit volledig nieuw voor mij, dus...
Is de 'fysieke' bridge (die ik configureer via brctrl) effectief nodig of kan ik gewoon de aparte interfaces blijven gebruiken (nu br-lan voor het LAN en eth0 voor WAN)?
Ik heb al heel wat info over ebtables gelezen maar voor deze specifieke setup heb ik nog geen info gevonden...
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje