Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latumalea
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07-2023
hallo Tweakers,

ik ben nieuw hier en dacht kom maar meteen met een vraag, als jullie het niet erg vinden :P

Met oog op de toekomst en de games die ik wil gaan spelen,

oa; Battlefield 1, titanfall 2, ghost recon wild lands etc,

Ben ik op zoek gegaan naar videokaarten en nu blijkt dat mijn (Club3d Royal Queen) R9 390 8Gb van radeon bijna zo goed als niet meer leverbaar is.

Na contact te hebben gezocht met Alternate, (als particuliere consument mijn hoofd leverancier)
werd mij vertelt dat de R9 390 ook in CF (crossfire) met de R9 390x (ook van Club3d) kan werken.

Maar dat de CF optie dan de R9 390x "downgrade" naar de R9 390 en dat dan een paar (2 tot 3)
frames zal schelen en dus niet merkbaar zal zijn.

De reden van de "leverbaarheid" is dus de komst van de RX 480 werd mij vertel door Alternate,
of in hun taal de 4xxx series en de 9xxx series zal daar door afnemen.

Nu mijn vraag aan jullie is, welke van de onderstaande opties raden jullie mij aan.

Optie 1: ik koop de R9 390x van Club3d en zet hem in Crossfire met mijn R9 390

Optie 2: Ik ga voor 2 RX 480 varianten en zet die in Crossfire

Dit zijn de RX 480 die ik heb gezien bij alternate

Optie 1a: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G x2

Optie 2a: XFX 8GB D5 RX 480 GTR Black x2

Optie3a: Sapphire 8GB D5 RX 480 NITRO+ x2

Welke raden jullie aan om in crossfire te zetten ?

of zeggen jullie koop voor de zelfde geld 1x Nvidia GTX 1070

Mijn setup heeft verder het volgende:

Voeding: 1000W
CPU: AMD FX-9590 socket AM3+
Mobo: ASRock 990FX Extreme9
Mem: G.Skill 16 GB DDR3

Als monitor gebruik ik een Samsung model S24D300

Hopelijk kunnen mij een beetje helpen met een goeie beslissing te maken :D

Mvg Latumalea

P.s Mijn excuus als de vraag al eerder is langs geweest,
maar heb niks kunnen vinden of ik ben gewoon scheel 8)7

Beste antwoord (via Latumalea op 28-09-2016 00:02)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Binnen nu en pakweg een half jaar komt AMD met een nieuwe (highend) videokaart en CPU reeks en Intel komt ook met een nieuwe CPU reeks, lijkt me de moeite waard om op te wachten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Crossfire RX met een R9 gaat niet!!!

een R9 kaart kun je nu beter 2dehands kopen en als je echt nieuw wilt zou ik voor de 390x gaan.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De bedoeling is ook niet om een RX 480 met R9 390(X) in CrossFire zetten. ;)

Maar ik vraag mij af waarom de R9 390 vervangen moet worden. Met een simpel full HD monitortje kan ik mij niet voorstellen dat een R9 390 niet genoeg zou zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SickHekker
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-07 17:04
Het beste is wel om met een kaart te gaan
Niet alle games kunnen crossfire, CF heeft ook weleens problemen en het verbruikt ook minder omdat er dan maar 1 kaart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latumalea
Aller eerst bedankt voor alle reacties :)

de reden waarom ik de R9 390 weg wil doen is omdat ik een gek heb gevonden die er laten we zeggen minimaal 300+ voor geeft vandaar dat ik rond kijk naar vervanging

ik zal ff rond surfen kijken welke games ondersteunt worden door CF dus kom hier nog cker op terug

Edit: Als ik nu van de CF afstap en ook van de Radeon en een Single MSI GeForce GTX 1070 Gaming Z 8G
doe is dat een grote verbetering ten opzichte van mijn vorige opties?

[ Voor 22% gewijzigd door Latumalea op 07-09-2016 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
https://www.techpowerup.c.../RX_480_CrossFire/21.html
At just $398, about the same price as the cheapest GeForce GTX 1070 you can find, or $478 for a pair of 8 GB cards like those we have, Radeon RX 480 CrossFire is not a viable solution if you plan to buy two cards upfront. When averaged over all our games, it is consistently slower than a single GeForce GTX 1070 at all the resolutions that matter - 1080p, 1440p, and 4K. Instead of buying two cards upfront, you're much better off putting your monies into a single GTX 1070, not just for better performance but to dodge the spectre of application multi-GPU support, which continues to haunt both SLI and CrossFire.

We averaged games that do take advantage of CrossFire in a separate relative performance data-point than the overall relative-performance. The findings are interesting; when averaged among games that do scale, the RX 480 CrossFire is about 5-10% faster than a GTX 1070. However, only 6 out of 16 tests are taking advantage of the second card.
Lijkt mij een duidelijk verhaal... Voor 5 tot 10% zijn de nadelen van 2 GPUs het echt niet waard, al helemaal niet als er zo weinig games zijn waarin het uberhaupt wil schalen. Daarnaast zullen 2 RX480s 1.8-1.9x het verbruik van een enkele GTX 1070 hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 07-09-2016 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:55
Paprika schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:12:
https://www.techpowerup.c.../RX_480_CrossFire/21.html

[...]

Lijkt mij een duidelijk verhaal... Voor 5 tot 10% zijn de nadelen van 2 GPUs het echt niet waard, al helemaal niet als er zo weinig games zijn waarin het uberhaupt wil schalen. Daarnaast zullen 2 RX480s 1.8x het verbruik van een enkele GTX 1070 hebben.
Lijkt me nog niet. Er is al gebleken dat de RX480 beter is in DX12 dan welke GTX dan ook op het moment. En aangezien DX12 als het goed is gemeengoed gaat worden zal 2x RX480 alleen maar sneller worden in alle AAA titels die DX12 gaan gebruiken dan een 1070.

Ga je alleen maar oude spellen spelen dan is de 1070 zeker de betere keus. Maar aangezien TS het heeft over BF1, TF2, Ghost Recon Wild Lands en dus zo'n beetje alle nieuwere games die uit gaan komen, denk ik dat je DX12 zeker mee moet nemen in de keuze. Of te wel, erg lastige keuze.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Joenino schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:19:
[...]

Lijkt me nog niet. Er is al gebleken dat de RX480 beter is in DX12 dan welke GTX dan ook op het moment. En aangezien DX12 als het goed is gemeengoed gaat worden zal 2x RX480 alleen maar sneller worden in alle AAA titels die DX12 gaan gebruiken dan een 1070.
Waar heb jij die getallen teruggezien in een spel? De GTX 1060 vs RX480 discussie kan ik begrijpen, maar zover ik weet is een GTX 1070 in alle DX12 spellen sneller...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenino
Paprika schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:20:
[...]

Waar heb jij die getallen teruggezien in een spel? De GTX 1060 vs RX480 discussie kan ik begrijpen, maar zover ik weet is een GTX 1070 in alle DX12 spellen sneller...
We hebben het over 2 x RX480 he niet 1 keer, daar gaat namelijk het topic over. Of het het waard is om XF RX480 te gaan draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
https://www.techpowerup.c.../RX_480_CrossFire/16.html
Helaas zijn daar er niet zoveel van...

Overigens lijkt TS een echte shooter/action fan te zijn. Ik heb zowel CrossFire als SLI lang gedraaid, maar in action games werken 2 GPUs altijd in je nadeel, omdat je inputlag slechter is dan je zou verwachten met je huidige FPS, dit komt doordat de andere GPU al aan volgende frame begint te werken, voordat je nieuwe "input" tick plaats heeft gevonden. Je loopt gemiddeld 1.5 frame achter en zo is 60 FPS dus effectief eerder 40-45 gemiddeld wat betreft je input.

Dit geldt niet voor spellen die effectief de load over 2 kaarten kunnen verdelen voor iedere frame, maar CFX en SLI zijn al zo'n niche dat weinig developers dit doen.

[ Voor 84% gewijzigd door Paprika op 07-09-2016 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Latumalea schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:52:
Aller eerst bedankt voor alle reacties :)

de reden waarom ik de R9 390 weg wil doen is omdat ik een gek heb gevonden die er laten we zeggen minimaal 300+ voor geeft vandaar dat ik rond kijk naar vervanging

ik zal ff rond surfen kijken welke games ondersteunt worden door CF dus kom hier nog cker op terug

Edit: Als ik nu van de CF afstap en ook van de Radeon en een Single MSI GeForce GTX 1070 Gaming Z 8G
doe is dat een grote verbetering ten opzichte van mijn vorige opties?
Als je de kaart voor een goede prijs kunt verkopen dan zou ik dat doen en 1 nieuwe kaart kopen. CF levert toch vaak meer hoofdpijn op dan dat het oplevert. 1 Zeer goede kaart is dan handiger, zeker op fullHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenino
Dit klopt er zijn nog niet veel HUIDIGE games die dit goed ondersteunen. En ook logisch ten tijden van het maken van die games was DX12 er nog niet of half en is het later ingebouwd. Echter zoals ik ook al aangaf geeft TS aan de nieuwste nog uit gebrachte games te willen gaan spelen welke als het goed is wel volledige DX12 support gaan krijgen. Of te wel de RX480 x 2 gaat het (mits goed implementeert door de spelfabrikant) waarschijnlijk beter doen dan de 1070.

Het is gewoon een beetje gokken op het moment, niemand kan nog met zekerheid zeggen wat nu beter gaat presteren. Alles is afhankelijk van de maker van het spel en hun manier van implementeren van DX12 in hun spel. Echter is wel al bekend dat de RX480 meer functies ondersteund binnen DX12 welke door hardware afgehandeld wordt ipv software. Dus op papier heeft de RX480 in crossfire al een stapje voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DijkvanPieter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-09 14:18
In de situaties waar het werkt in crossfire/sli geweldig. Maar dat is vrij situationeel.

Op het moment van schrijven is er geen fatsoenlijke crossfire ondersteuning in battlefield 1. Ik zie dat je ook wildlands wilt gaan spelen... met de trackrecord van ubisoft zou ik er niet op vertrouwen dat daar CF ondersteuning in zit.

CF alleen doen als je een tweede kaart voor een leuke 2e-hands prijs kunt krijgen is mijn advies, en anders gewoon een 1070 of wachten voor het nieuwe spul van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latumalea
Beste tweakers bedankt voor al jullie info en hulp.

Mijn mogelijke koper van de R9 390 zit momenteel in het buitenland tot eind september.
Daarom heb ik besloten om nog even een maandje( of 2 ) te wachten en dan verder te kijken
naar wat er mogelijk nog te koop komt.

Wat betreft de games kan ik zeggen jah ben echt een shooter fan

Nog een laatste vraag Nvidia kaarten en AMD CPU's gaan prima samen toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:43
Latumalea schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:34:
Beste tweakers bedankt voor al jullie info en hulp.

Mijn mogelijke koper van de R9 390 zit momenteel in het buitenland tot eind september.
Daarom heb ik besloten om nog even een maandje( of 2 ) te wachten en dan verder te kijken
naar wat er mogelijk nog te koop komt.

Wat betreft de games kan ik zeggen jah ben echt een shooter fan

Nog een laatste vraag Nvidia kaarten en AMD CPU's gaan prima samen toch ?
ja dat is geen probleem, zelf zou ik altijd streven naar 1 GPU opstelling daarmee voorkom je crossfire microstutter en sommige games ondersteunen het niet. R9 390 is nog prima dus die kun je houden, als je hem toch weg doet kun je het best gewoon een rx480 terug nemen of richting gtx1070/gtx980(ti)/r9 fury gaan als je echt meer power wil maar dat lijkt me niet nodig.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 12:04
ik zou persoonlijk ook voor een single kaart gaan. ondersteuning van SLI.crossfire komt altijd later en vaak na vele updates werkt het pas goed.

SLI/crossfire moet je overwegen qua prijs kwaliteit. Ik kan me herinneren dat de gtx 660 toen heel rendabel was om in SLI te draaien.

Maar qua ondersteuning van games zou ik altijd eerder gaan voor een single kaart.

Soms kan je gewoon niet hoger met je kaart en dan gooi je er een tweede bij in SLI of crossfire. Bijvoorbeeld wat mensen nu doen met een pascal titan of de 1080. Deze groep geeft niet om scaling en wilt gewoon de meeste FPS halen in de nieuwe top titels met maximale settings.

Persoonlijk zou ik eerst wat benchmarks bekijken waarin jouw verschillende opties worden vergeleken in games. dan kijk je steeds wat het prijsverschil is als je een stap hoger gaat. totdat je de extra performance het geld niet meer waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latumalea
beste mensen

srry voor het her openen van deze post maar dat leek mij handiger dan een nieuwe topic te maken

nu heb ik ondertussen gelzen over Nvidia G-sync en de AMD Free-sync

ik draai nu de R9 390 van club 3d de royal queen serie

zoals ik in de topic aangaf met oog op de toekomst oa Wildlands, titanfall 2 etc etc (veelal shooters)

was ik opzoek naar een andere video kaart in crossfire
er werd aan geraden om bij 1 kaart te blijven (dank voor de info)

nu las ik dat mijn R9 390 ook AMD Free-sync ondersteunt wat dus een nieuwe vraag vormt

met het oog op de toekomst ben ik aan het sparen voor een 1080 van Nvidia
maar wat als ik nou ipv een 1080 een nieuwe monitor aanschaf die free-sync ondersteunt

zal dat een verbetering zijn of is het minimaal wat ik dus vraag is

Nvidia 1080 + full HD 1080p 24 inch monitor VS R9 390 + een 24 inch 1080p Free-sync monitor

misschien een zelfs nog (gezien de prijzen van een Free-sync veel goedkoper =zijn dan G-sync)
een RX 480 (of R9 fury prijzen zijn ongeveer het zelfde) + een 1080p free-sync monitor

voor welke "setup" zouden jullie gaan ? ik blijf richting de 24 inch (28 inch gaat nog) want groter is misschien mooier maar imo een tv als monitor hoef ik ook niet 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
Ik zou vandaag de dag niemand aanraden om nu nog een 1080p monitor te gaan kopen. Neem dan in ieder geval een 1440p (25-27 inch) monitor. Gezien kosten relevant zijn in je overweging zou ik je niet de aanschaf van een G-SYNC scherm aanraden. Hoe de G-SYNC support er over een paar jaar nog uitziet is nu lastig te voorspellen, waarbij dus ook de future-proofness niet duidelijk is. Ik acht de kans klein dat nVidia de support voor G-SYNC gaat laten vallen, maar je weet het natuurlijk nooit. Adaptive-Sync (VESA) wordt op dit moment nog alleen ondersteund door AMD, maar dat zal waarschijnlijk nog wel een keer veranderen. Dit alles meegenomen zou ik voor een 1440p kijken die Adaptive-Sync (FreeSync) ondersteunt en of je daar dan meteen een videokaart van AMD (of juist niet) bij moet nemen moet je dan even uit benchmarks pluggen.

Als je deze review bekijkt over de BF1 beta dan zul je zien dat je op 1440p al mee kunt komen met een RX480 (http://www.pcgameshardwar...ungen-Benchmarks-1206197/ (even het 1440p vinkje aanzetten, DX11, Ultra preset with 42 % resolution scale (= native resolution); Vsync off). In de review kwamen ze met een RX480 Nitro+ (8GB) uit op net geen 60 FPS gemiddeld met een minimum van 56. Ik verwacht met een driver update dat je wat betreft grafische power dus altijd wel 60 FPS moet kunnen hebben.

Verder is het handig als je in ieder geval een budget zou vermelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:22
Paprika schreef op zondag 25 september 2016 @ 01:12:
Ik zou vandaag de dag niemand aanraden om nu nog een 1080p monitor te gaan kopen. Neem dan in ieder geval een 1440p (25-27 inch) monitor.
En wat nou als iemand geen 25" of groter wil? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
(28 inch gaat nog)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb het niet over Latumalea. Jij zegt dat je niemand een 1080p-monitor aan zou raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Klopt, dan zou ik zeggen kijk naar iets als een P2416D/U2412/P2415Q :). Daarnaast is aanraden een advies, wat iemand uiteindelijk doet met dit advies mag hij of zij zelf weten :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Paprika schreef op zondag 25 september 2016 @ 01:17:
Klopt, dan zou ik zeggen kijk naar iets als een P2416D/U2412/P2415Q :). Daarnaast is aanraden een advies, wat iemand uiteindelijk doet met dit advies mag hij of zij zelf weten :+.
1440p op een 25" is al redelijk turen, laat staan op een 24". Op een 27" moet je geen 1080p willen, maar lager kan 1080p nog prima, als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Als je het niet erg vindt laat ik het even erbij wat dit onderwerp betreft in dit topic :p. Zelf ben ik heel blij als ik weer eens achter een 4K laptop zit, want ik ben dit 1080p laptopje in 1 avond al zat (en het is geen grote laptop :+). Dat niet iedereen diezelfde ervaring zal hebben kan ik begrijpen, maar upscalen werkt over het algemeen beter dan downscalen. Zelfs bij mensen waarvan ik weet dat ze geen havik ogen hebben (schijnbaar heb ik die?, ik lees het <= 25 inch probleem op >= 1440p wel vaker) zou ik ze dan nog altijd aanraden naar een 4K scherm te gaan kijken en waar nodig naar 1080p te switchen. Uiteraard kan het zijn dat iemand zijn budget hiervoor niet toereikend is, maar dan geef ik meestal het advies te wachten tot het budget dit wel toestaat. Zeker als er nu al een 1650x1050 of 1080p scherm (TS heeft al een 1080p scherm) voor de neus staat.

DM lijkt mij een beter alternatief.

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 25-09-2016 01:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
TS vraagt er specifiek naar, dus lijkt mij prima om het erover te hebben. En zeggen dat je het erbij gaat laten, om vervolgens nog 8 regels eraan te wijden is... apart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latumalea
Paprika schreef op zondag 25 september 2016 @ 01:12:
Verder is het handig als je in ieder geval een budget zou vermelden.
het budget zal rond de 850 a 900 zitten gezien de MSI GeForce GTX 1080 Gaming 8G,
verkrijgbaar is voor 850 euro en voor 30 euro meer de ASUS ROG STRIX GTX1080 8G

tuurlijk zijn er ook GTX voor 1000 euro + maar deze zijn volgens mij net zo goed, zal nog wel even wat meer onderzoek daar naar doen.

over 4k gesproken heb een 4k UHD monitor 28inch voor 400 en als ik daar een R9 fury bij doe zit ik nog ruim onder het bedrag van een GTX 1080

het betreft dan dus de volgende setups

AOC 28" 4K Ultra HD Monitor u2879VF + Sapphire NITRO Radeon R9 FURY 4G HBM with Back Plate

R9 390 8gb + een 24 inch 1080p Free-sync monitor

R9 390 8gb + de AOC 4k monitor

of gewoon mijn oude 1080P full HD monitor + een GTX 1080 of de R9 fury

en is het niet zo hoe meer Pixels je scherm heeft hoe meer "power" je in je Videokaart moet hebben ?
met power bedoel ik de kracht van je kaart niet wat hij van je voeding vreet O-)
En hoe zit dat dan met het MS mij is aangeleerd voor games is 1ms het beste,
maar de meeste 4k zitten rond de 3-4ms heel soms 1ms van wat ik zie op de site

De bedoeling is om binnen het budget te blijven en dan toch het best mogelijke prestaties
te halen met het oog naar Wild lands en verder wat er nog komen gaat.

Ao: WH Dawn of war III, Mass Effect Andromeda (kijk erg uit naar deze heb de vorige echt kapot gespeeld)

(Battlefield 1 en titanfall 2 zijn er dit jaar nog)

Ik weet dat niemand het kan voorspellen wat de toekomst brengt gezien de game industrie rap "Evolved"
en sommig games zoals Dawn of War zullen niet zoveel nodig hebben maar je weet nooit 8)

P.s De 4k monitor heb ik zo maar even van de site geplukt weet ook dat daar veel duurdere in zijn 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Latumalea op 25-09-2016 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Als(!) je voor een nvidia kaart gaat, doe jezelf een plezier en laat de modellen die je noemt liggen en neem deze. Je krijgt echt meer voor minder.

https://azerty.nl/0-6867-...port.html?channel_code=40

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 25-09-2016 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Ik weet niet hoeveel budget je per jaar voor de hele pc hebt, maar ik zou langzaamaan ook eens kijken of je die 9590 voor een leuk bedrag kwijt kunt. Ik doe mijn 9370 ook binnen een jaar weg.

GTX 1080 lijkt me zonde van het geld, 4k ook.
Ik zou 1080p + R9 390 blijven gebruiken of overstappen naar 1440p (wide) + GTX 1070.

PS, welke 1000W voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latumalea
bedankt voor de info deze heeft ook nog mooie prijs ook _/-\o_
Paprika schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:45:
Als(!) je voor een nvidia kaart gaat, doe jezelf een plezier en laat de modellen die je noemt liggen en neem deze. Je krijgt echt meer voor minder.

https://azerty.nl/0-6867-...port.html?channel_code=40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latumalea
hmm daar heb je een punt nog niet eens bij stil gestaan denk eerst maar even kijken welke setups
het beste zijn voor wat ik van plan ben er mee te gaan doen

en heb als voeding een Cooler Master V1000 en mijn kast is eveneens van Cooler Master
mitsumark schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:00:
Ik weet niet hoeveel budget je per jaar voor de hele pc hebt, maar ik zou langzaamaan ook eens kijken of je die 9590 voor een leuk bedrag kwijt kunt. Ik doe mijn 9370 ook binnen een jaar weg.

GTX 1080 lijkt me zonde van het geld, 4k ook.
Ik zou 1080p + R9 390 blijven gebruiken of overstappen naar 1440p (wide) + GTX 1070.

PS, welke 1000W voeding heb je?
Las nu ook op het web iets over AMD Vega ? mss is het waard om daar op te wachten ? ipv een r9 fury of rx480 mss zelfs de 1080 ?

[ Voor 8% gewijzigd door Latumalea op 26-09-2016 17:16 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Binnen nu en pakweg een half jaar komt AMD met een nieuwe (highend) videokaart en CPU reeks en Intel komt ook met een nieuwe CPU reeks, lijkt me de moeite waard om op te wachten.

• Latumalea
jah idd bedankt voor alle informatie mensen

denk dat ik toch op de AMD ga wachten en kijken hoe dat gaat heb verder nooit echt problemen gehad met AMD

laatste Vraag: zou het misschien dan nu handig te zijn om een andere monitor aan te schaffen ? 1 met display port en free sync

deze BV:

http://www.monitorstore.n...d-eagle-gb2488hsu-b2.html

24inch vindt ik ruim genoeg :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Is er toevallig iemand die je kent die een 144Hz scherm heeft? Of ga anders in een fysieke winkel kijken. Het zou zonde zijn als je van een 24 inch 1080p TN scherm naar een ander 24 inch 1080p TN scherm gaat en het verschil niet merkt.

Zelf merk ik het verschil tussen 60-80Hz en 144-165Hz behoorlijk overigens.

• Latumalea
Paprika schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:56:
Is er toevallig iemand die je kent die een 144Hz scherm heeft? Of ga anders in een fysieke winkel kijken. Het zou zonde zijn als je van een 24 inch 1080p TN scherm naar een ander 24 inch 1080p TN scherm gaat en het verschil niet merkt.

Zelf merk ik het verschil tussen 60-80Hz en 144-165Hz behoorlijk overigens.
ik ken er wel een paar jah en kom deze week nog wel eens bij de mediamarkt bedankt voor je tip

vooruit nog 1 vraag :P
wie weet een goeie benchmark (site) waar ik mijn "Hardware" kan zien of die geschikt is ?
enigste die ik ken is van system requirements lab ( can you run it)
maar die zegt dat mijn R9 390 8GB niet voldoende is om Battlefield 1 optimaal te kunnen spelen
laat staan Titanfall 2 :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
De games zijn nog niet uit, dus ga je geen waarheidsgetrouwe reviews/benchmarks vinden.

Één van de betere sites die al met alpha/beta versies test is gamegpu.ru imo.
Bedenk je wel dat de prestaties nog kunnen veranderen in de final versie en/of door videokaart driver updates.

Bv: http://gamegpu.com/action...ield-1-open-beta-test-gpu
(even vertalen of gewoon naar de grafieken scrollen)

Als de game wel uit is zijn er zat goede reviews te vinden.

Ik kijk zelf graag bij techpowerup, die kijkt echter naar nieuwe hardware (videokaarten) en pakken dan niet altijd de nieuwste games erbij.

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 29-09-2016 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 12:20
Latumalea schreef op zondag 25 september 2016 @ 00:36:
zal dat een verbetering zijn of is het minimaal wat ik dus vraag is

Nvidia 1080 + full HD 1080p 24 inch monitor VS R9 390 + een 24 inch 1080p Free-sync monitor

misschien een zelfs nog (gezien de prijzen van een Free-sync veel goedkoper =zijn dan G-sync)
een RX 480 (of R9 fury prijzen zijn ongeveer het zelfde) + een 1080p free-sync monitor

voor welke "setup" zouden jullie gaan ? ik blijf richting de 24 inch (28 inch gaat nog) want groter is misschien mooier maar imo een tv als monitor hoef ik ook niet 8)7
Zelf heb ik vorige week een soortgelijke vraag gesteld, wellicht dat je daar nog iets uit kunt halen;

Nieuwe GPU & Monitor, AMD & FreeSync of Nvidia & G-Sync?

Deze week uiteindelijk voor €330 de R9 Fury gehaald, deze stamt uit begin 2016. Daarbij heb ik een 27"inch 1440p 144Hz Free-Sync monitor aangeschaft voor €530.

G-Sync zou ik ten zeerste afraden omdat je €200 betaald voor iets wat bij de concurrent (Free-Sync) gratis is. Zelf heb ik me voorgenomen om de VEGA serie over een jaartje te gaan overwegen omdat de prijzen en leverbaarheid een stuk gunstiger zouden moeten zijn ;)

Mocht het budget een dergelijke aanschaf niet toelaten zou ik adviseren slechts 1 vd 2 nu te halen en op een later moment het andere.

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de 1070 gaan beters performance en als je voor 1 kaart kan gaan met evenveel performance moet je die altijd nemen.

Scheelt heel veel hitte verbruik en problemen met crossfire en je behoudt de optie om nog een 2de 1070a ter bij te voegen
Pagina: 1