V&A is gigantisch 'uit de hand' gelopen omdat het ooit heel kleinschalig is begonnen waarbij Tweakers onder elkaar leuke spullen uitwisselden. In de loop der jaren is het uitgegroeid tot één van de betere technologie marktplaatsen omdat bijv. Marktplaats.nl enorm tekort schiet (belabberde website, slechte interface, geen rating systeem, veel oplichters etc.). Het was eigenlijk nooit de bedoeling dat het V&A gedeelte van Tweakers zo groot zou worden. De kracht zit hem in het doeltreffend kunnen filteren en het direct kunnen vergelijken met nieuwprijzen, Marktplaats biedt gewoonweg niet dezelfde prettige gebruikerservaring.
Volgens mij beseffen veel mensen hier niet hoeveel werk het kost om V&A geschillen uit te zoeken en om te faciliteren bij mogelijke oplichting (uitzoeken/loggen voor politie); er zijn meerdere V&A moderators die hier zo'n beetje een dagtaak aan hebben inmiddels. Tweakers faciliteert de verder geheel gratis V&A sectie van de site en met de veelbesproken verschuiving naar meer mainstream zal ook V&A onvermijdelijk mee verschuiven. Populariteit trekt niet alleen leuke nieuwe tweakers aan maar ook de malafide handelaren die mensen oplichten.
Je kan wel allerlei schijn veiligheid in gaan voeren dat mensen meer karma moeten hebben of 6 maanden actief moeten zijn, maar zoals eerder aangehaald zal dat alleen schijnveiligheid crëeeren. Het gevolg hiervan is dat er regel op regel zal worden gestapeld om V&A dicht te timmeren en dat zal 1. V&A niet leuk meer maken of 2. Nooit het gewenste effect hebben volgens de mening van de community, mensen blijven opgelicht worden en er zitten altijd rotte appels tussen.
Ik ben zelf heel erg actief (geweest) op V&A en kan inderdaad beamen dat er de laatste tijd wat meer vreemde vogels tussen zitten, maar daar ontkom je gewoon niet aan. Het is aan de gebruiker om dit te accepteren en zelf te filteren op goede/slechte advertenties: iedereen moet z'n verstand gebruiken. Nee, niet half, je vólle verstand gebruiken. Je moet verder realiseren dat verreweg de meeste deals gewoon netjes verlopen met twee tevreden partijen, tweemaal goede feedback en daarmee extra 'zekerheid' voor de V&A community.
Er wordt in mijn ogen soms teveel afgeschoven richting Tweakers als site, zo van lossen jullie het allemaal maar op ookal verdienen jullie helemaal
niets aan V&A (op eventuele advertentie inkomsten na natuurlijk). Ik vind het juist prettig dat V&A geheel gratis is en dat er (nog niet) een verdienmodel à la Marktplaats op zit met rare gesponsorde 'dagtoppers' en 'plaats je advertentie 48 uur bovenaan'. Je moet daar eerst standaard 3 pagina's wegklikken omdat er allemaal meuk bovenaan wordt geforceerd.
Nee, geef mij dan maar Tweakers V&A gepaard met wat gezond verstand, ik filter de rotte appels er zelf wel uit en heb op die manier al vele mooie deals gesloten en leuke hardware aangeschaft

Is V&A perfect? Nee, dat zal het ook niet worden en het is jammer dat het 'echte techneuten' gevoel onvermijdbaar wat is afgenomen. Maar ik ben er verder voor 90% zeer tevreden mee en de 'concurrentie' voor tweedehands producten kopen is ronduit bedroevend (op Ebay na).