Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk/internetverbinding valt steeds kort weg

Pagina: 1
Acties:
  • 1.099 views

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Sinds mijn ouders over zijn gegaan van ISDN naar VOIP is er een heel vervelend probleem boven gekomen.
Het blijkt namelijk dat regelmatig de internetverbinding weg valt waardoor ook de telefoonverbinding nu dus verbroken wordt. Aangezien de telefoons ook worden gebruikt voor een bedrijf aan huis is het nogal vervelend als daar de telefoon midden in een gesprek ineens wegvalt.

Nu alleen de vraag hoe ik erachter ga komen waar het probleem zit en wat het veroorzaakt.
Om te beginnen eerst maar even hoe het netwerk in elkaar zit.
Ziggo Ubee modem -> Linksys E4200 router -> 48 poorts Netgear managed switch -> Netgear extra wifi accespoint

DHCP wordt gedaan door de linksys en DNS wordt gedaan door de server die draait op SBS2008.

Ik moet dus op de een of andere manier gaan zien uit te vinden wat nu veroorzaakt dat de verbinding regelmatig even kort weg valt. Kort is dan ongeveer 10 seconden.

Is het iets in ons interne netwerk wat dit veroorzaakt, of komt het van buiten bij Ziggo?

Ik heb helaas zelf te weinig verstand ervan om te weten welke software of andere dingen ik zou kunnen gebruiken
Via google vind ik een hoop netwerkmonitoring software, maar wat nu het beste werkt in mijn situatie kom ik niet echt uit.
http://www.gfi.com/blog/t...sis-tools-for-sys-admins/

Wie weet dus hoe ik als eerste kan uitzoeken of het probleem intern zit of dat het bij Ziggo mis gaat en ten tweede mocht het intern zijn hoe ik er dan achter kan komen wat of welk apparaat het veroorzaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door DarkShadow16 op 06-09-2016 20:29 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Gebruik je de VOIP die Ziggo aanbiedt, of een 3rd party?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• DarkShadow16
3rd Party. Loopt via belcentrale.nl
Bij ziggo zijn maar 2 nummers mogelijk en wij hebben er meer.

[ Voor 47% gewijzigd door DarkShadow16 op 07-09-2016 00:57 ]

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-11 21:34
Kijk even in je dhcp lease-table naar dubbel uitgegeven IPadressen als het specifiek 1 voip toestel betreft.
IPadres kaping door smartphones op het zelfde wifi netwerk zijn mij niet onbekend.

Heeft een voip toestel alleen problemen tijdens het bellen? Of is het hele netwerk opstandig? Als de problemen alleen voordoen tijdens een telefoongesprek, dan kan je beter even in de voip-settings kijken naar de bandbreedte van de router/zender.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een Fritz!box en een Fritz!fon combinatie. Bleek dat de F!box een te hard dect signaal naar de F!fon stuurde en daarmee het signaal om zeep legde.
Het is maar één van de vele mogelijkheden om na te gaan.

The S in IOT stands for security.

• DarkShadow16
Nee het is echt het hele internetsignaal dat weg valt.
Ook alles wat via wifi of bekabeld is verbonden heeft op dat moment geen verbinding.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51

lier

MikroTik nerd

Wat zegt Ziggo?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
DarkShadow16 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 00:56:
3rd Party. Loopt via belcentrale.nl
Bij ziggo zijn maar 2 nummers mogelijk en wij hebben er meer.
Bij Ziggo zijn meerdere nummers mogelijk. Echter alleen met het MKB pakket.
Maar goed, dat is nu niet het probleem.Wellicht Ziggo laten onderzoeken en wellicht andere modem plaatsen.
Of het modem zonder spitter op de kabel aansluiten (rechtstreeks).

PSN: plexforce (ps4)

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:47
Slightly off-topic maar ben je (bewust) op de hoogte dat je hebt getekend voor twee jaar met een stilzwijgende verlenging van telkens twee jaar?
3.3. Wanneer de minimumperiode is verstreken volgt er een stilzwijgende verlenging voor telkens een periode van 24 maanden tenzij anders overeengekomen of tenzij één van de partijen de aansluiting (telefonisch) beëindigd met inachtneming van een opzegtermijn van drie (3) maanden.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• WeHoDo
nescafe schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:53:
Slightly off-topic maar ben je (bewust) op de hoogte dat je hebt getekend voor twee jaar met een stilzwijgende verlenging van telkens twee jaar?

[...]
Stilzwijgend mag niet meer en contract van 2 jaar ook niet meer.
Dus belcentrale.nl zit al fout.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:47
WeHoDo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:54:
Stilzwijgend mag niet meer en contract van 2 jaar ook niet meer.
Dus belcentrale.nl zit al fout.
Ze leveren niet voor niets alleen aan zakelijke klanten..

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:31
Wat is een internetsignaal? ;)

Bedoel je dat je geen netwerkverbinding meer hebt? Of kan je alleen het Internet niet meer bereiken? Als je je VOIP handset direct op het Ziggo modem aansluit, heb je het dan ook?

• WeHoDo
nescafe schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:56:
[...]

Ze leveren niet voor niets alleen aan zakelijke klanten..
Daarvoor gelden ook regels, zijn iets anders dan B2C, maar we gaan nu off-topic:)

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 09:54
Eigenlijk dit eerst ja, Als Ziggo ziet dat het Ubee modem eruit klapt wat nader onderzocht moet worden, dan ben jij direct klaar met uitzoeken.

Zodra Ziggo het probleem heeft aangenomen (ticket-systeem oid) en niet direct een antwoord heeft kun je eventueel zelf gaan kijken.

Probeer te achterhalen hoe vaak het gebeurt en noteer de tijden, en hoe lang duurt zo'n onderbreking?
Heeft de SBS zelf ook last van deze onderbrekingen? Heeft de Linksys last van deze onderbrekingen?
Wat moet je doen om deze onderbreking "op te lossen", lost het vanzelf op of moet je "iets" herstarten?

• DarkShadow16
rieshjart schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:04:
[...]

Eigenlijk dit eerst ja, Als Ziggo ziet dat het Ubee modem eruit klapt wat nader onderzocht moet worden, dan ben jij direct klaar met uitzoeken.
Ziggo heb ik contact mee gehad en die zeggen dat alle signaalwaardes goed zijn en dat ze daar verder niks vreemds zien.
Probeer te achterhalen hoe vaak het gebeurt en noteer de tijden, en hoe lang duurt zo'n onderbreking?
Heeft de SBS zelf ook last van deze onderbrekingen? Heeft de Linksys last van deze onderbrekingen?
Wat moet je doen om deze onderbreking "op te lossen", lost het vanzelf op of moet je "iets" herstarten?
De meeste klachten krijg ik te horen tussen 11.30 en 13.00. Onderbreking is ongeveer 5 seconden wat genoeg is om de telefoonverbinding weg te laten vallen.
Of de SBS of de linksys ook last hebben van de onderbreking heb ik geen idee van want ik zou niet weten hoe ik dat kan zien en of dat er ergens logs van zouden moeten zijn die dat bijhouden.
Verder lost het vanzelf weer op. Hoef niks te doen daarvoor.

Is er iets van software beschikbaar wat ik bijvoorbeeld op de SBS zou kunnen installeren die monitort of er wel of geen verbinding naar buiten het interne netwerk mogelijk is?

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 09:54
Software zal er vast zijn, en voor jouw situatie zal er meer dan voldoende zijn. Je wilt in dit geval alleen weten of de SBS ook verbinding verliest. Simpele continue Ping via cmd en dat actief loggen lost dat ook al op.
Ik ga er vanuit dat de SBS ook direct aan de switch zit? Zet een pc aan de linksys router direct en laat die hetzelfde truukje uitvoeren. Kun je de switch ook uitsluiten.

Kijk of de linksys ook een lijn monitor tool/diagnose heeft.

Ik zou in dit geval ook na gaan of het vervangen van de linksys router ook helpt, met een Draytek, Zyxel of Ubiquiti Edge router bijvoorbeeld.

[ Voor 0% gewijzigd door Fore! op 08-09-2016 09:43 . Reden: typo ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Op 1 of andere wijze verdenk ik ook de linksys, waarom, onderbuikgevoel. En ervaring met dit soort problemen en linksys. Ik neem aan dag de ubee in bridge modus staat????

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

hoi heb je dit nog opgelost

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers. Het kicken van oude topics is niet gewenst. Wil je weten of een probleem is opgelost, stuur de persoon dan een DM. Mocht je vragen hebben over de werking van het forum kun je kijke in https://gathering.tweakers.net/forum/faq. Mocht je zelf een probleem of vraag hebben, maak dan even een eigen topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.