Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jussie123
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-09-2016
Om een eerder probleem (geen toetsenbord geinstalleerd) op te lossen, heb ik flink moeten puzzelen. Ergens heb ik iets behoorlijk essentieels fout gedaan denk ik, want sindsdien heb ik geen netwerkverbinding meer. Kan toeval zijn natuurlijk... Kan niet meer bellen/mobiel internet. Aan het kpn simkaartje ligt het niet (al een andere gehaald en de sims van de rest vd familie ook geprobeerd).

Android 6.0 op mijn xiaomi redmi 3s. Volgens de specs zijn de goede frequenties beschikbaar, moet ook wel want ik heb al gebeld en mobiel internet gebruikt, voor het probleem zich voordeed. Hopelijk mag ik nog een keer op jullie kennis rekenen...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jussie123
' mobile network not available'

Dit had makkelijk in je startpost gekunnen. Meerdere berichten onder elkaar binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 66% gewijzigd door rens-br op 06-09-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Telefoon terugzetten naar Factory defaults?

kijken of het dan wel werkt?
en als het dan werkt niet moeilijk gaan puzzelen, maar gewoon via de playstore google keyboard installeren en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
demonic schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:09:
Telefoon terugzetten naar Factory defaults?
Zou inderdaad ook voor de makkelijkste oplossing kiezen. Gewoon een factory reset doen.

Wat je ook kan proberen is een andere rom flashen. Ik heb geen idee welke je nu draait, maar kan wellicht helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kan je misschien zeggen wat je juist gedaan hebt om het vorige probleem op te lossen?
Iets zegt mij dat je een nieuwe ROM hebt geflasht, en mogelijk heb je daarbij niet de juiste modem geflasht waardoor je nu zonder werkende modem zit.

Kom je van een 6.0 ROM of kom je van een oudere androidversie?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Mavamaarten schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:16:
Kom je van een 6.0 ROM of kom je van een oudere androidversie?
De OP'er heeft in een ander topic uitgelegd wat hij heeft gedaan: Geen toetsenbord alleen Google voice typing?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jussie123
zij :-) en sorry voor nieuw topic.

HEb ontwikkelaarsopties aangezet, usb foutopsporing enabled, vysos op mac gezet, via vysos toegang tot telefoon gekregen, scherm op mac, via mac ook toetsenbord gebruikt om google account en wifi wachtwoord in te voeren, daarna kon ik via de appstore eent oetsenbord downloaden.

welke rom ik heb ga ik nog even uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou als ik jou was eens een factory reset doen. Zet om het gemakkelijk te maken even een .apk'tje van Google Keyboard op je telefoon voor je dat doet, dan kan je die gewoon installen als je phone gereset is.

Als dat niet werkt, zou ik factory images voor je telefoon zoeken (vind je wel op XDA denk ik, voor mijn Xiaomi Mi2S alvast wel) en eens een volledige reset doen. Meestal is dat een batch file die in fastboot alles weer flasht, waaronder ook je modem.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jussie123
Ik ga inderdaad maar een factory reset doen, want dat laatste begrijp ik niet goed genoeg. Een .apk van google keyboard had ik al via android file transfer op mijn telefoon gekregen, dus dat lukt vast nog wel een keer, maar hoe vind ik die daarna terug op mijn telefoon? een filemanager lijkt ook te ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

jussie123 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 21:44:
Ik ga inderdaad maar een factory reset doen, want dat laatste begrijp ik niet goed genoeg. Een .apk van google keyboard had ik al via android file transfer op mijn telefoon gekregen, dus dat lukt vast nog wel een keer, maar hoe vind ik die daarna terug op mijn telefoon? een filemanager lijkt ook te ontbreken.
Voordat je een factory reset doet. Kijk even wat voor rom je er nu op hebt staan. Het lijkt er namelijk op dat je een of andere brakke reseller rom op de telefoon hebt staan. Je kan dit vinden bij:
'Instellingen' -> 'Over de telefoon'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jussie123
Factory reset heb ik gedaan, heeft niet geholpen. Android versie 6.0.1 MMB29M MIUI Global 7.3, 7.3.10.0.0 (MALCNDE)

had voor de reset wat chinese berichtjes in de inbox staan, nu niet meer, misschien stond daar iets in over aanmelden van de simkaart? hij gaf een keer een pop up melding simkaart niet aangemeld, maar die verdween weer, niet meer terug te vinden. Bij sim cards & mobile networks staat wel KPN en alles enabled, bij default settings staat dial not set, internet KPN, maar allebei lichtgrijs niet te wijzigen.

Curieus: simkaartje in tweede simslot gestopt en ik kan weer bellen. Kijken of dit langer werkt dan 1 dag, want in het eerste simslot werkte een ook een dag voordat de verbinding verbroken werd. Een echte oplossing is het ook niet want in dit slot heb ik een 3g verbinding en bovendien kan mijn sdkaartje er nu niet meer bij. Telefooninstellingen voor 1 en 2 staan precies hetzelfde ingesteld.

[ Voor 27% gewijzigd door jussie123 op 07-09-2016 14:28 ]

Pagina: 1