Toon posts:

twee Ziggo modems op één aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren, dames.

Is het mogelijk om op één coax kabel twee Ziggo modems te plaatsten? Er gaat namelijk maar één coax naar "boven" (groot pand), en één huurder wil zijn eigen aansluiting hebben.

Kan ik de huidige coax splitten (met de bijgeleverde 3 dB splitter) naar twee modems? Zal dat werken en storen ze elkaar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Weet niet precies hoe het werkt met modems maar is het niet gewoon handig om een router achter de modem te zetten en dan het netwerk over COAX (MoCA door zetten naar de huurder. Kans is ook nog dat de huidige COAX te veel verlies heeft voor een kabel modem signal. (denk dat Ziggo het ook niet toestaat om 2 modems op een lijn te installeren.)

Zo iets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/skTIsvX8I4r86Sc8r8jw1EjS/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Niet mogelijk. Per coax 1 abonnee, als je er 2 wilt hebben, moet er een extra verbinding gegraven/aangelegd worden en de kosten zijn waarschijnlijk voor de nieuwe contractant. Als het echter om een aparte kadastrale inschrijving gaat, dan zou het best kunnen dat dit kosteloos kan maar moet je informeren.

Edit: zoekfunctie werkt ook nog : Vraag opsplitsen internet verbinding Ziggo

[ Voor 15% gewijzigd door Breezers op 06-09-2016 12:26 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 17:44
Je kunt zonder problemen 2 modems op 1 hoofd coax aansluiting aansluiten met een splitter. (Netwerk technisch zijn alle modems binnen een segment zo aangesloten) Een Horizon is ook een docsis 3.0 modem en die werkt ook probleemloos naast een gewoon modem en visa versa.

Het probleem zal eerder zijn dat Ziggo geen 2 abonnementen op 1 aansluiting accepteert. Dat kun je navragen bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 16:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

MediaZoo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:12:
Je kunt zonder problemen 2 modems op 1 hoofd coax aansluiting aansluiten met een splitter. (Netwerk technisch zijn alle modems binnen een segment zo aangesloten) Een Horizon is ook een docsis 3.0 modem en die werkt ook probleemloos naast een gewoon modem en visa versa.

Het probleem zal eerder zijn dat Ziggo geen 2 abonnementen op 1 aansluiting accepteert. Dat kun je navragen bij Ziggo.
Met /\/\

Technisch gezien, geen enkel probleem.
Maar administratief kan ziggo best wel eens moeilijk gaan doen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, dan is het duidelijk. Technisch ga ik het aan elkaar knopen, en administratief... tja.... men kan altijd een "postadres" opgeven.

Waarom twee modems: Omdat ieder zijn eigen telefonie dienst afneemt. Anders had ik het al lang met VLAN's, IP ranges etc.... en mijn Mikrotik de twee personen van elkaar gescheiden.

Dank voor de input. Topic kan gesloten worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan ook alleen een VOIP dienst afnemen is goedkoper. Anders gezegd een goedkoop mobiel abbo is goedkoper.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MediaZoo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:12:
Volgens mij wel als een ervan zakelijk en de andere particulier is. Kun je allicht proberen. Technisch is 't iig geen probleem.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Waarom alle twee op Ziggo? Kan toch een op Ziggo en de ander op ADSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ADSL is bagger in centrum Amsterdam (nét 7 Mbps DL en 512 kBps !!! upload). Ziggo trekt gewoon makkelijk 180 Mbps.

En het hebben van twee aansluitingen heeft ook met juridische aansprakelijkheid te maken. Om gewoon geen "gezeik" te hebben, als iemand (van die particulier) een naar mailtje stuurt naar wie dan ook. Dan komen ze bij mij (mijn klant) zeuren. En deze weet niets van internet af, alleen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 23:53
100% zeker geen probleem. Wij hebben hier ook 2 abonnementen. Weliswaar dient er 1 particulier te zijn en de ander Zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Darkz0rs schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:19:
100% zeker geen probleem. Wij hebben hier ook 2 abonnementen. Weliswaar dient er 1 particulier te zijn en de ander Zakelijk.
En ga er maar vanuit dat als er een monteur van particulier langskomt, hij automatisch je business modem afkoppelt. En als je pecht hebt gooit ie hem ook nog achter in zijn auto als hij weggaat......

De communicatie tussen die 2 bedrijven is echt absurd.

* heuveltje heeft de neiging daar wat koppen tegen elkaar te smakken "leer samen spelen !"

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
heuveltje schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:31:
[...]

En ga er maar vanuit dat als er een monteur van particulier langskomt, hij automatisch je business modem afkoppelt. En als je pecht hebt gooit ie hem ook nog achter in zijn auto als hij weggaat......

De communicatie tussen die 2 bedrijven is echt absurd.

* heuveltje heeft de neiging daar wat koppen tegen elkaar te smakken "leer samen spelen !"
Volgens mij ben je daar zelf ook nog bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Darkz0rs schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:53:
[...]

Volgens mij ben je daar zelf ook nog bij....
Nee want die dingen staan bij mijn particuliere eindklanten zelf.
ik kom er pas aan te pas als PRTG zegt dat mijn videobelsysteem niet meer online is.

"ow ja der was vanmorgen een monteur van ziggo, die zij dat ik dat andere modem niet nodig had"

en dit is dus tig keer voorgekomen :X

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 07-09-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dan de volgende keer de modem in een kluis zetten. Letterlijk. Of op zijn minst in een 19" kast mé goede sleutel (en die sleutel NIET aan de klant geven !!!)

Kabels wegwerken in goot of beter in buis, zodat hij ook deze niet kan afkoppelen etc....

Met andere woorden: hufter proof maken.

• Darkz0rs
Ik ben ook een particuliere klant. Maar ziggo komt er niet aan als ik er niet bij ben!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Darkz0rs schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:19:
Als je ziggo zo verkrijgt om een Tom-I installatie neer te zetten kan je heeeel wat meer abonnementen (internet) op 1 aansluiting krijgen, zetten ze nml een soort van eind versterker bij je op locatie neer, al weet ik niet of ze dat ook doen voor 2 aansluitingen, voor een lokatie waar ik dat ooit eens voor heb na gevraagd was dat voor 10+ locaties met centrale CAI

https://www.ziggo.nl/cont...A_-TOMI_april_2014_LR.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch2007 op 08-09-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 22:45
Zeer regelmatig multi-tenant installatie gehad en gedaan. Zakelijk en particulier gaat ook administratief goed naast elkaar. Particulieren monteurs weten soms niet wat multi-tenant is.
Pagina: 1