Vraag opsplitsen internet verbinding Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
Helaas kan de klanten service mij niet voldoende helpen hiermee, dus daarom de vraag op dit forum.

De situatie is als volgt.

Groene kabel CAI Ziggo -> Wandcontactdoos > F connector internet > Cisco Modem mede bewoner.

Ik wil graag mijn eigen internetverbinding hierbij hebben.

Kan de volgende situatie dan:

Situatie medebewoner:
Groene kabel CAI Ziggo -> Antenneversterker technetix FRA-752N (retourgeschikt) -> F connector internet > Cisco Modem

Mijn situatie:
Groene kabel CAI Ziggo -> Antenneversterker technetix FRA-752N (retourgeschikt) -> F connector internet > Cisco Modem .

Op de antenneversterker zitten 4 uitgangen dus zouden internet van mij en de andere op uitgang 1 en 2 komen, en TV op uitgang 3 en 4.

Werkt een dergelijke situatie met 2 modems..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:26
Technisch gezien zou dat kunnen echter vraag ik me af of dit administratief kan.
Er staat immers al een abonnement geregistreerd op het adres en volgens mij kunnen er niet 2 abonnementen op 1 adres staan.
Waarom willen jullie beide zo graag je eigen internetverbinding?
Je kan toch goedkoper het duurste abonnement afsluiten en dan de kosten delen door 2?
Overigens kon deze vraag natuurlijk ook gewoon hier
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8
worden gesteld. :/

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis-L op 10-05-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Technisch kun je wel meerdere modems op één verbinding hebben, je zit tenslotte met je buren ook op dezelfde lus. Denk echter niet dat je bij Ziggo eenvoudig twee abonnementen op hetzelfde adres kunt aanvragen (neem tenminste aan dat jullie deze delen?).

/edit: Ow, wat Dennis-L eigenlijk dus zegt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Nielson op 10-05-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het is geen lus, ieder huis heeft vanaf het verdeelstation in de buurt een eigen kabel. 2 modems op 1 kabel zal dus imho niet werken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:39
Dat moet lukken, mits Ziggo 2 internetabonnementen toestaat op 1 locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Microkid schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:48:
Het is geen lus, ieder huis heeft vanaf het verdeelstation in de buurt een eigen kabel. 2 modems op 1 kabel zal dus imho niet werken.
Het is inderdaad geen lus maar je ontvangt wel allemaal hetzelfde signaal. Dat kan dus prima.

Technisch welteverstaan. Administratief is een ander verhaal…

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 10-05-2014 13:54 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:50

Ankh

|true

Ziggo kent volgens mij alleen een 2 internetverbindingen op 1 adres als het om particulier / zakelijk gaat, volgens mij niet particulier / particulier.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

Ik raad dat niet aan.
Een eindaansluiting kan maar op 1 adres geleverd worden, en de rekening wordt dus ook maar naar 1 adres gestuurd.
Misschien is het wel mogelijk om meerdere abonnementen op jouw aansluiting te hebben, maar dat zeker geen twee gescheiden rekeningen opleveren.

Ik raad gewoon aan om een router aan de modem te koppelen, en zo de internetverbinding te delen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uit (onbedoelde) ervaring bij een familielid kan ik je vertellen dat twee modems op 1 CAI kabel geen succes zijn ...

Die waren recentelijk verhuisd naar leuk apartment in een pand dat ook huisnummer+aansluitingen deelt met een bedrijfspand beneden. Ik had hun splitter+modem aangesloten, en alles werkte zonder problemen maar dat was dan ook het langzaamste alles-in-1 abonnement. Sindsdien hadden de benedenburen echter zware problemen met hun 150mbit verbinding.

Toen die uiteindelijk een Ziggo monteur langskregen, bleek dat er helemaal geen twee aansluitingen waren maar dat de CAI kabel gewoon ordinair gesplitst was achterin een kruipruimte ... die monteur knipte het hele zaakje door en verbond alleen de onderburen. Gelukkig binnen een week een glasvezel aansluiting weten te regelen voor familie (kabel lag al onder de stoep).

Administratief liepen er dus twee abonnementen op 1 adres. Opgeven van een verhuizing naar een adres waar al een abo loopt is geen issue voor Ziggo :p maar het werd als "illegaal" bestempeld door de monteur. Technisch gezien zou je er zelf een boete voor kunnen krijgen (waarschijnlijk aangezien je zo meerdere huishoudens (analoge) TV kan laten kijken met 1 CAI aansluiting?).

Conclusie: met elkaar/huisbaas afspreken en er een goeie router tussenhangen, en anders hoop ik voor je dat je glasvezel kan krijgen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

Ik heb wel vaker tijdelijk 2 modems aangesloten op de CAI doos dmv een splitter. zonder problemen. (imho, werkt zowat op de zelfde manier als bij een het groepkastje bij jou in de straat.)

Wel moet je er voor zorgen dat de 2e modem die je er bij plaatst een "full reset" geeft zodat de modem de up- en downstreams opnieuw gaat in-leren.

Administratief is idd. een ander verhaal.

[ Voor 32% gewijzigd door ThaHandy op 10-05-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Ik heb hier 4 modems aangesloten op 1 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:53
Technisch kun je onbeperkt modems aansluiten op 1 aansluiting. Immers wordt er vanaf het wijkcentrum ook naar een stuk of 200 tot 400 aansluitingen verdeeld. Deze "delen" allemaal het zelfde signaal. Dus ja je kan gewoon achter een retour geschikte versterker meerdere modems plaatsen.

Of Ziggo het goed vind dat je meerdere particuliere internet abonnement op 1 aansluiting hebt is een 2e punt. Dit zou je bij Ziggo moeten navragen. Particulier en Zakelijk accpeteren ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
Ter jullie info, het is gelukt,ik heb alles zelf aangesloten! Die monteur mocht het niet 8)7,had alleen advies gegeven. Heb de klantenservice platgebeld, was niet om over naar huis te schrijven maar goed het isgelukt |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
In navolging hiervan;

Het zou dus theoretisch gezien moeten werken, om iemand anders zijn modem, op mijn kabel aan te sluiten, en 'zijn' internet te krijgen?

Dus stel, ik heb het goedkoopste abonnement, en ik sluit het modem aan van iemand die het duurste heeft, krijg ik dan 'zijn' snelheid?

Want als het écht één kabel zou zijn, dan is de enige manier om te checken wie er achter de kabel zit, een MAC-adres check/ander modem gedoe, toch? In theorie.

Als dit niet zou werken betekend dat dus wel dat iedereen een eigen kabel heeft, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dat zit allemaal in het docsis gebeuren, de kabel zelf staat er volledig losvan. Ziggo registreerd welke modems hij uitstuurt, en wanneer je een modem aansluit ga je ook nog eens door een registratie traject welke de koppeling tussen dat specifieke modem en jouw abonnement bij ziggo bevestigd

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 29-05-2014 23:11 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Microkid schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:48:
Euh, DOCSIS is ook geen Token Ring hoor ;)

Het is een broadcast-netwerk met TDM upstream. Of twee modems in aangrenzende huizen zitten of in hetzelfde huis maakt voor de werking van de techniek in het geheel niets :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

maarud schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:06:
In navolging hiervan;

Het zou dus theoretisch gezien moeten werken, om iemand anders zijn modem, op mijn kabel aan te sluiten, en 'zijn' internet te krijgen?

Dus stel, ik heb het goedkoopste abonnement, en ik sluit het modem aan van iemand die het duurste heeft, krijg ik dan 'zijn' snelheid?
Ja, dat kan. Maar alleen als die andere persoon op dezelfde cmts zou zitten. Je kunt niet een Ziggo-modem uit Haarlem meenemen naar Bussum zover ik weet. Maar jouw modem bij je buren aansluiten is geen probleem op zich.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. Als Ziggo je tweede modem niet kan activeren ben je gebokt. Los van of het technisch mogelijk is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Moet de kabel ook 'geactiveerd' zijn? Ik heb nu geen Ziggo-signaal, maar stel, ik zou het modem van de buren pakken en aansluiten, heb ik dan wel internet? Of kan Ziggo wel het signaal specifiek per huis afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe stel je exact een internetverbinding voor je zonder signaal? :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Nou ja, als ze niet het internetsignaal kunnen sturen (zoals bij ADSL), en het modem dus bepaalt welk abonnement je hebt, dan vroeg ik mij af in hoeverre ze dan de controle hebben over de COAX kabel, en of ze dus dan wél per huis het signaal aan/uit kunnen zetten.

Lijkt me wel, want anders kan natuurlijk iedereen gratis analoge tv kijken. Maar wellicht staat de fysieke schakeling (koppeling tussen verdeelkast/huizen) los van het signaal wat erover heen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Als je analoge tv kunt kijken, kan je ook internet over die kabel krijgen. Ziggo moet je fysiek in de straatkast afsluiten, dus ondanks dat je geen abo hebt zou je toch een werkende aansluiting kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

maarud schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:36:
Moet de kabel ook 'geactiveerd' zijn? Ik heb nu geen Ziggo-signaal, maar stel, ik zou het modem van de buren pakken en aansluiten, heb ik dan wel internet? Of kan Ziggo wel het signaal specifiek per huis afsluiten?
De kabel moet in de straatverdeler zijn aangesloten, als je nu geen analoog ziggo singaal hebt zal er een monteur een kabeltje vast moeten schroeven ergens in het kastje.

Maar ziggo is niet zo snel in her loshalen van de kabels als je je abo opzegt. digitale diensten lopen gelijk af. maar diensten die analoog aangeboden worden blijven gewoon werken na opzegging. e.g. analoge televiesie en dvb-c (met een kaartje van iemand anders)
Todat er een keer een monteur in de kast moet zijn. of het aantal opzegingen de extreem is ofzo, schoonmaakronde. zeg het maar.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Inderdaad, mijn signaal ging er pas na een jaar af bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Dus, voor de volledigheid (puur theorie):

1. In de grijze kast aan het eind van de straat is de kabel nog aangesloten, maar ik heb geen contract met Ziggo
- Ik heb dus 'gratis' analoge TV
- Ik kan het modem van de buren pakken voor internet?

2. In de grijze kast is de kabel fysiek losgehaald
- Geen signaal, dus geen tv en geen internet mogelijk

3. Als ik het kastje openmaak, en de kabel weer aansluit, geldt situatie 1 weer?

Nu hoop ik niet dat dit verkeerd overkomt want ik ben tevreden met mijn ADSL, maar ik ben benieuwd hoe dat met Coax werkt. Want bij ADSL is het wel 'centraal' geregeld in de wijkcentrale, als het goed is.

edit: zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2521/3834547660_5f8677f716.jpg

edit2: in dat topic op Fok! loopt dezelfde discussie dus die ga ik maar even volgen :9

[ Voor 15% gewijzigd door maarud op 29-05-2014 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
maarud schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:48:
3. Als ik het kastje openmaak, en de kabel weer aansluit, geldt situatie 1 weer?
Correct, al is dat niet bepaald legaal.

[ Voor 25% gewijzigd door Petervanakelyen op 29-05-2014 23:53 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Uiteraard, maar door middel van deze voorbeelden toets ik of ik het systeem begrijp ;)
Uit het topic begrijp ik dat ze inderdaad 1 of 2x per jaar die kastjes langs gaan met een lijstje van nummers die afgesloten moeten worden, dus dat zou betekenen dat je nooit langer dan x maanden dat signaal blijft houden :)

Nu heb ik nog een vraag over telefoniekabels, maar die stel ik maar in een ander topic want ik heb al genoeg gekaapt :+

[ Voor 72% gewijzigd door maarud op 29-05-2014 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
maarud schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:48:
Dus, voor de volledigheid (puur theorie):

1. In de grijze kast aan het eind van de straat is de kabel nog aangesloten, maar ik heb geen contract met Ziggo
- Ik heb dus 'gratis' analoge TV
- Ik kan het modem van de buren pakken voor internet?

2. In de grijze kast is de kabel fysiek losgehaald
- Geen signaal, dus geen tv en geen internet mogelijk

Nu hoop ik niet dat dit verkeerd overkomt want ik ben tevreden met mijn ADSL, maar ik ben benieuwd hoe dat met Coax werkt. Want bij ADSL is het wel 'centraal' geregeld in de wijkcentrale, als het goed is.

edit: zo dus:
[afbeelding]

edit2: in dat topic op Fok! loopt dezelfde discussie dus die ga ik maar even volgen :9
Yep, klopt helemaal. In de meeste gebieden is het aan- en afsluiten van klanten een handmatige handeling.

Maar het kan ook op afstand, er zijn systemen bij sommige kabelaars in gebruik waarmee men op afstand de downstream (70-860Mhz) en upstream (5-65) afzonderlijk kan schakelen. In dat geval kan het zijn dat je wel TV hebt maar je modem niet online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Ziggo heeft dat soort systemen over het algemeen niet. Geloof dat UPC ze wel heeft, die kan je daarmee ook gewoon automatisch volledig afschakelen.

Verder worden afsluitingen gewoon verwerkt zodra ze bij dat kastje moeten zijn. Als er een storing is waarbij een monteur in dat kastje moet, of er moet iemand aangesloten worden in dat kastje, is het maar een kleine moeite om even de inactieve kabels eruit te trekken.
Pagina: 1