Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:34
Ik zoek een?
55 inch TV.

Wat is je budget?
1500-2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken, Netflix, MKV , Heb een Shield TV en Receiver met 4k passthrough en surround set(geluid dus niet belangrijk)

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung UE55KS7000 (of ander model) of toch all-in gaan voor een OLED??

Welke vragen heb je hier nog over?

- Quantum Dot of OLED dat is mijn grote vraag. Is het niet te vroeg om in te stappen op het relatief nieuwe en nog te dure OLED?
- Ik zit op ongeveer 3 meter van mijn scherm af is 55 inch niet te groot?
- Alle overige tips zijn welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuske op 06-09-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Fuske schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:36:

- SUHD of toch OLED dat is mijn grote vraag. Is het niet te vroeg om in te stappen op het relatief nieuwe en nog te dure OLED?
SUHD is een marketingterm die Samsung gebruikt voor UHD LCD-televisies met een Quantum Dot film tussen de achtergrondverlichting en de Liquid Crystals en OLED is een techniek op zichzelf.
- Ik zit op ongeveer 3 meter van mijn scherm af is 55 inch niet te groot?
In principe is 55" al te klein bij 3 meter. Op deze afstand is voor mensen met een visuele acuïteit van 6/6 het verschil tussen FHD en UHD al niet meer te zien. Ook bij een visuele acuïteit van 6/4,5 - wat een zeer goed zicht is - is bij deze afstand en dit schermformaat het verschil tussen FHD en UHD niet te zien.

Voor de resolutie hoef je het dus eigenlijk niet te doen. Dan kun je beter kijken naar de andere voordelen die UHD biedt zoals HDR en een breder kleurengamma. Of voor een toestel kiezen dat over het algemeen altijd goed presteert, ongeacht of de bron UHD of FHD is. Een OLED-televisie is zo'n toestel dat ongeacht die bron een goede beeldkwaliteit weet weer te geven. Dit doordat het contrast superieur is aan dat van LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:34
Dank voor de reactie.
Met de technieken was ik bekend misschien mijn vraag beter aanpassen naar Quantum Dot of OLED.

OLED contrast is natuurlijk perfect maar hoe zit het met de kleuren en de judder-problemen?
Zijn de kleuren wel echt genoeg..I
n de winkel zijn ze altijd zo ingesteld dat alles eruit springt, maar heb helaas nog nooit in een normale situatie een OLED kunnen bewonderen.

Dank voor de heldere uitleg over de afstand ook, dan hou ik het toch op 55 inch voorlopig. Een nog grotere wordt me denk ik toch te groot ten opzichte van de kamer en muur waaraan deze komt te hangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Fuske op 06-09-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:22
Fuske schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:04:
Dank voor de reactie.
Met de technieken was ik bekend misschien mijn vraag beter aanpassen naar Quantum Dot of OLED.

OLED contrast is natuurlijk perfect maar hoe zit het met de kleuren en de judder-problemen?
Zijn de kleuren wel echt genoeg..I
n de winkel zijn ze altijd zo ingesteld dat alles eruit springt, maar heb helaas nog nooit in een normale situatie een OLED kunnen bewonderen.

Dank voor de heldere uitleg over de afstand ook, dan hou ik het toch op 55 inch voorlopig. Een nog grotere wordt me denk ik toch te groot ten opzichte van de kamer en muur waaraan deze komt te hangen.
Als geld geen issue is, dan is OLED op alle fronten de winnaar wat mij betreft. (qua beeld dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Fuske schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:04:
Geen idee over welke judder-problemen jij het hebt, maar ik ben er niet mee bekend bij de huidige toestellen. Dat terwijl over de 2016 Line-up toestellen van Samsung toch door een aantal geklaagd wordt over judder bij 1080i bronnen zoals die van televisie. Zie ook de laatste paar pagina's van het topic op Tweakers: [UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's
Zijn de kleuren wel echt genoeg..
In de winkel zijn ze altijd zo ingesteld dat alles eruit springt, maar heb helaas nog nooit in een normale situatie een OLED kunnen bewonderen.
Kleuren zijn gewoon in te stellen volgens de Rec.709 standaard voor HDTV. Qua kleur is er dus niets mis mee, maar je moet niet afgaan op de kleuren in de winkelmodus zoals deze in de winkels staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 13:33
Hoe moet je een tv dan gaan beoordelen als je ze in de winkel niet kunt vergelijken?

Kan toch moeilijk vragen of ze de demo modus eraf halen en hem normaal instellen?

Ik zit met dezelfde vragen als de topic starter... 55 inch lijkt me overigens enorm groot, heb nu 32 inch en neig naar max 49 inch maar ik hoor iedereen zeggen groter is beter. Toch loop ik soms langs een rijtjeshuisje met een klein woonkamertje en als ik naar binnen kijk hangt er een enorme tv zo groot dat ik de rillingen krijg van het formaat... dat kan toch niet fijn kijken, 65 inch op 2,5 meter????
Zit zelf op 3,5 meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Quentin schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:12:
Hoe moet je een tv dan gaan beoordelen als je ze in de winkel niet kunt vergelijken?

Kan toch moeilijk vragen of ze de demo modus eraf halen en hem normaal instellen?

Ik zit met dezelfde vragen als de topic starter... 55 inch lijkt me overigens enorm groot, heb nu 32 inch en neig naar max 49 inch maar ik hoor iedereen zeggen groter is beter. Toch loop ik soms langs een rijtjeshuisje met een klein woonkamertje en als ik naar binnen kijk hangt er een enorme tv zo groot dat ik de rillingen krijg van het formaat... dat kan toch niet fijn kijken, 65 inch op 2,5 meter????
Zit zelf op 3,5 meter...
Dit topic is al van 4 maanden terug. Heeft dus niet veel zin om dit weer omhoog te schoppen. Gaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.