Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De ultieme roadtrip door de VS. Waar gaan we heen?

Pagina: 1
Acties:

• Don Quijote
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10:19
Zoals ik al in een ander topic heb aangegeven ([Emigratie naar de VS. Welke Auto kopen?]) ben ik momenteel vanwege werk voor twee jaar woonachtig in de Verenigde Staten, specifieker New York City.

Voordat de uitzending een feit werd had ik al met mijn werkgever afgesproken om de twee jaar in New York af te sluiten met een drie maanden durende sabbatical. Qua timing is dit een ideaal moment in mijn vrouw en mijn leven om een sabbatical te namen, daar we nog geen kinderen hebben en na de twee jaar uitzending in Nederland weer een "nieuwe" baan beginnen.

Het duurde ongeveer vijf minuten voordat we hadden besloten hoe invulling te geven aan de sabbatical. Het lijkt ons machtig om de twee jaar in de VS af te sluiten met een roadtrip van drie maanden, waarin we het volledige land door willen kruisen. Het grote doel is natuurlijk om plezier te hebben, maar als kleiner extra doel lijkt het ons ook wel leuk om na de twee jaar alle staten van de VS te hebben bezocht. Daar we Alaska en Hawaii al hebben bezocht gaat het in deze trip dus echt om de 48 lagere staten.

Ondertussen zijn we al weer 16 Maanden in New York, hebben we inmiddels een auto gekocht om de reis mee te doen (Ford Mustang) en is het plannen van de reis begonnen. De echte bon vivant zal natuurlijk stellen dat je zo'n reis niet moet plannen maar over je heen moet laten komen, echter weet ik dat ik lekkerder in mijn stoel zit wanneer ik gewoon weet waar ik morgen ben en slaap. Vooral ook omdat sommige dingen nou eenmaal ruim van te voren geregeld moeten worden voor een specifieke datum en ik het zonde zou vinden om zulke dingen mis te lopen omdat ik niets heb gepland.

Initieel hebben we een high level route gemaakt die alle staten aan doet, behalve New England (daar zijn we ondertussen al vrij veel geweest:

ja.. er is iets fout gegaan tussen Missouri en Kansas. Denk daar even een lijn ;)

Een prima start, maar nog niet echt specifiek genoeg. Dus de volgende stap is echt een gedetailleerde route te maken. En dat is ook waarbij ik hoop dat jullie kunnen helpen! Om het enigszins overzichtelijk te maken wil ik de route in vier blokken van 3 weken opsplitsen en ze een voor een uitwerken; te beginnen met het eerste deel: Zuid-Oost verenigde staten. Hieronder een plaatje met hoe de eerste versie van de route er nu uitziet:

Deze route heeft de volgende highlights:
  1. Assateague State Park, Maryland: Nationaal park aan de kust waar zich wilde paarden bevinden
  2. Skyline Drive, Virginia: Scenic route door Shenandoah National Park
  3. Humpback Rocks, Virginia: Start van de route over Blue Ridge Parkway
  4. Lost World Caverns, West Virginia: Detour van Blue Ridge Parkway naar Grotten
  5. Asheville, North Carolina: Einde van de route over Blue Ridge Parkway
  6. Great Smoky Mountains, Tennessee Het nationale park in de VS met de meeste bezoekers
  7. Savannah, Georgia:Mooi Pittoresk stadje
  8. Okefenokee Swamp Park, Georgia: Een park in een moeras
  9. Pratville/Montgomery, Alabama:Miracle Cross Garden; een collectie kruisen en troep. En de grootste baksteen ter wereld
  10. Birmingham, Alabama:The Sloss Furnaces en Vulcan Park
  11. Nashville, Tennessee: Muziekaal hoogtepunt
  12. Mammoth Cave, Kentucky: Indrukwekkende grot
  13. Metropolis, Illinois: Stad van Superman, inclusief standbeeld en museum
  14. Memphis, Tennessee: Elvis en Graceland!
  15. Clarksdale, Mississippi: Slapen in een shack
  16. New Orleans, Louisiana: De stad waar ik de hoogste verwachtingen van heb gedurende de hele reis
  17. Natchitoches, Louisiana: Pittoresk dorpje
  18. Petit Jean State Park: Voor zover ik kan zien het mooiste park in Arkansas
Zoals je wellicht kunt zien hebben wij een vrij specifieke voorkeur van dingen die we leuk vinden. We houden enorm van autorijden door mooie omgevingen (daarom ook dat we de hele Blue Ridge Parkway willen rijden). We zijn echter ook vrij lui, we zullen niet snel een hike ondernemen die langer duurt dan 60-90 minuten. Daarnaast heb ik een fascinatie met wat ze in de Verenigde State "Roadside attractions noemen" en waar ze er legio van hebben. Dit zijn attracties die zo slecht zijn dat het prachtig wordt. Veel van dit soort attracties zijn van het type:"Werelds grootste X". Zo ga ik zeker kijken naar Werelds grootste Baksteen; boodschappenmandje; bol verf; bol wol; koekenpan. Maar ook grote idiote standbeelden, het creationisme museum, en nog veel meer waanzin vind ik machtig mooi om te bezoeken.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: Kijkend naar deze route en de zaken die ik tot dusver heb genoemd, zijn er nog dingen die ik in deze staten gemist heb en zeker moet bezoeken? Zijn er zaken die ik heb benoemd die ontzettend tegen vallen? Zijn er überhaupt nog tips?

Dank!

p.s. voor de liefhebber de daadwerkelijke route inclusief de afstanden.
DagVanNaarMilesOmschrijving
1New York City, NYAssateague, MD237Halve dag in Assateague National Park
2Assateague, MDSherando, VA335Shennedoah Highway en Blue Ridge Parkway
3Sherando, VAHillsville, VA335Shennedoah Highway en Blue Ridge Parkway
4Hillsville, VAAsheville,VA182Shennedoah Highway en Blue Ridge Parkway
5Asheville,VAGreat Smokey Mountains, TN88Halve dag in Park
6Great Smokey Mountains, TNGreat Smokey Mountains, TN-Volle dag in Park
7Great Smokey Mountains, TNSavannah, GA388Reisdag naar Savannah
8Savannah, GASavannah, GA-Volle dag in Savannah
9Savannah, GAOkefenokee Swamp Park, GA122Halve dag in Park
10Okefenokee Swamp Park, GAMontgomery, AL288Halve dag in Montgomery
11Montgomery, ALBirmingham, AL80Halve dag in Montgomery en Birmingham
12Birmingham, ALNashville, TN192Halve dag in Birmingham
13Nashville, TNNashville, TN-Volle dag in Nashville
14Nashville, TNMetropolis. Ill288Halve dag in Metropolis
15Metropolis. IllMemphis, TN210Halve dag in Mephis
16Memphis, TNClarksdale, MS77Driekwart dag in Memphis
17Clarksdale, MSNew Orleans, LA335Reisdag naar New Orleans
18New Orleans, LANew Orleans, LA-Volle dag in New Orleans
19New Orleans, LANatchitoches, LA272Halve dag in Natchitoches
20Natchitoches, LAPetit Jean Park, AR336Reisdag naar Petit Jean Park
21Petit Jean Park, ARLake Taneyco, MO147Halve dag in Petit Jean Park

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

Wat een super gaaf plan!!

Persoonlijk zou ik - zeker met 3 maanden - niet bijna iedere dag rijden. In de eerste 3 weken zit je schema al propvol, rijden in usa is een geweldige ervaring, maar laat dat ook zo en neem iets meer tijd tussendoor is mijn advies, voordat je het rijden zat wordt. Besef ook dat er heel veel mooie gebieden zijn waar je doorheen rijdt, maar ook hele saaie stukken. (vliegen is ook een optie. Autohuur is vrij goedkoop). Kun je de auto ook in het westen achterlaten of verkopen? Dan zou ik een one -way doen.

Ik kan zelf inhoudelijk alleen wat vertellen over het Noord - Westen, maar daar ben je nog niet met de planning. Behalve dat je het (over het algemeen gezien) mooiste deel van usa links laat liggen: De natuurparken rondom Las Vegas: zion np, bryce canyon, grand canyon, monument valley.. Echt zonde als je die overslaat.
Overigens reden wij ook in een Mustang (cabrio) met onze onze roadtrip, super vakantie..

En hiken saai? Google eens op Angels landing (zion np). ;).

Sport_Life wijzigde deze reactie 06-09-2016 01:03 (37%)

• Don Quijote
quote:
Sport_Life schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 00:36:
Wat een super gaaf plan!!

Persoonlijk zou ik - zeker met 3 maanden - niet bijna iedere dag rijden. In de eerste 3 weken zit je schema al propvol, rijden in usa is een geweldige ervaring, maar laat dat ook zo en neem iets meer tijd tussendoor is mijn advies, voordat je het rijden zat wordt. Besef ook dat er heel veel mooie gebieden zijn waar je doorheen rijdt, maar ook hele saaie stukken. (vliegen is ook een optie. Autohuur is vrij goedkoop). Kun je de auto ook in het westen achterlaten of verkopen? Dan zou ik een one -way doen.
Auto huren/verkopen/achterlaten is niet echt een optie. Ik heb een juist een auto gekocht voor deze reis, met als doel deze uiteindelijk weer mee terug te nemen naar Nederland. Verder heb je inderdaad een punt dat je niet teveel moet willen doen; al moet ik daar ook weer bijzeggen dat ik rijden in de US (behalve in Manhattan ;) ) een heerlijk relaxte ervaring vind. Ik geniet zeker net zoveel van de tijd in de auto als van de tijd daarbuiten. Ik zal eens kijken of ik wat aan deze route kan schaven waardoor het iets rustiger wordt.
quote:
Ik kan zelf inhoudelijk alleen wat vertellen over het Noord - Westen, maar daar ben je nog niet met de planning. Behalve dat je het (over het algemeen gezien) mooiste deel van usa links laat liggen: De natuurparken rondom Las Vegas: zion np, bryce canyon, grand canyon, monument valley.. Echt zonde als je die overslaat.
Overigens reden wij ook in een Mustang (cabrio) met onze onze roadtrip, super vakantie..
Grand Canyon, Bryce Canyon, Antelope Canyon, "The Wave", Arches, Zion, Valley of Fire staan in die hoek sowieso op de lijst. Die gaan niet overgeslagen worden. Zelf heb ik een deel van die parken al eerder bezocht (ik heb ook enige tijd in San Francisco gewoond voor mijn werkgever), maar voor mijn vrouw zijn ze allemaal nieuw. Ik ben het met je eens dat die hoek een van de hoogtepunten is, en op dit moment denk ik dat we de meeste tijd in Arizona/Utah/Colorado/Wyoming/Montana gaan doorbrengen.
quote:
En hiken saai? Google eens op Angels landing (zion np). ;).
Ik wil ook zeker niet beweren dat hiken saai is. Echter het is ook niet echt iets waar ik persoonlijk overdreven vrolijk van wordt. Ik ben zo iemand die met de bus naar Machu Pichu zou gaan in plaats van de Inca Trail lopen. Iemand die de roltrap neemt als er ook een normale trap is. Je zal mij ook niet snel onderweg naar het basiskamp van de Kilimanjaro zien ;). Oftewel, ik rijd tienmaal liever acht uur door een "saaie" staat als Kansas, dan dat ik acht uur een hike doe.

• bluemoon23
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13-10 22:12
Ik ben ondertussen een keer of 7 in de VS geweest voor vakantie en heb daar tienduizenden km`s gereden.
Een lange reis van een maand of 2 is altijd nog een droom.
Maar dan het liefst in een campervan ofzo zodat ik ook een slaapplaats bij mij heb.

Jij wilt geloof ik in hotels overnachten ?

De scenic byways en highways ken je ook ?
Wegen die eenmaal die status of naam hebben barsten meestal ook van de roadside attractions ;)
https://scenicbyways.info/
http://www.fhwa.dot.gov/byways/byways
quote:
DivWhis schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 01:19: al moet ik daar ook weer bijzeggen dat ik rijden in de US (behalve in Manhattan ;) ) een heerlijk relaxte ervaring vindt. Ik geniet zeker net zoveel van de tijd in de auto als van de tijd daarbuiten.
Dat heb ik ook, terwijl ik mij altijd dooderger aan het verkeer in Nederland of Duitsland })

Rijden in Manhattan vond ik ook wel meevallen.
Ik heb eens een huurauto opgepikt op 23rd street in Manhattan, en dan met dat ding over 5th avenue rijden, Brooklyn Bridge enzo, net als in de film _O-

bluemoon23 wijzigde deze reactie 06-09-2016 03:02 (63%)

• bluemoon23
dubbel :(

bluemoon23 wijzigde deze reactie 06-09-2016 03:03 (98%)

• Skimovic
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-09 23:17
Leuk plan, maar zou het toch anders aanpakken.

Kies een aantal plekken uit die je echt wil doen, en bepaal aan de hand daarvan een leuke route.
Blijf wat langer op de plekken die echt leuk zijn etc en schrap nog wat staten.

Als je vooraf inzet op alle staten in 3 maanden doen ben je vooral heel veel onderweg, je wil er toch ook wat van genieten en wat fun hebben volgens mij?

Ik ben zelf in mijn kindertijd elk jaar 1-2 maanden in de VS geweest, en heb er een jaar op de kleuterschool gezeten (Oregon)

Volgens mij wil je vanuit New York vertrekken, dan kan je Via Chicago en de 'great lakes' richting westkust gaan. Eventueel stukje via Canada want volgens mij liggen de niagara falls ook op de route dan.

De route van Oregon zijdwaarts naar Californie is zeker de moeite waard. Maar ga dan niet langs de kust maar door de Rocky's, met een omweg door Yellowstone national park bv.

Mooie natuurparken ook en dan kan je vanaf san diego richting Texas gaan. Texas moet je toch gezien hebben met de great plains.

Kan je vervolgens in Florida eindigen.

'centrum VS' is heel veel leegte en lange afstanden, stukken woestijn etc. Ook leuk en mooie dingen te zien maar als je maar 3 maanden hebt kan je beter keuzes maken want de afstanden zijn eorm.

Route die je nu hebt gemaakt lijkt mij meer een resultaatgerichte route om maar alle staten gedaan te hebben, dat is zonde :)

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

• Polariteit
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:09

Polariteit

Testende fotografeur

Been there done that in 2014, maar dan in 6 maanden ipv 3.

Ons 'rondje' startte en eindigde in Miami, en zag er verder wel redelijk hetzelfde uit als die van jou. Heb nog ergens een route online staan, zal die eens opsnorren.

Tips die ik alvast kan geven: ga niet alles plannen, dat is godsonmogelijk. Wij hadden gewoon een paar hoogtepunten opgezocht die we sowieso wilden doen, en de rest gewoon op de bonnefooi. Op sommige dagen zochten we gewoon ter plekke een hotel als een omgeving interessant leek. Zo bleven we op sommige plekken ook gerust langer dan een week, en andere plekken hooguit om te slapen.

Zoals aangegeven door de voorganger: midwest is boring. Record daar was 1500km onafgebroken door de graanvelden rijden :) Is een uurtje leuk, maar dat heb je wel gezien na 200km :D

Om toch even wat feedback te geven op je eerste 21 dagen:

*Great smoky mountains: Ga goed na welk deel je gaat bezoeken. Het park is best groot en heeft verschillende ingangen/delen.
*Okefenokee: Mooie wildernis, best veel alligators, schildpadden en vogels gezien.
*Memphis: vond ik erg tegenvallen, maar ben ook geen liefhebber van de muziek van daar :')
*New Orleans: Letterlijk een stinkstad. Verder wel nice
*Natchitoches: vond ik redelijk boring en niet de moeite waard
*Petit jean park: is inderdaad wel mooi. Er is een uitzichtspunt dat je over half Arkansas uit kan kijken. Mooi!

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:56
Aanrader : https://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g35471-d589421-Reviews-The_Inn_at_Ellsworth_Estate-Hailey_Idaho.html

Eigenaresse heet Gabriel, ze is van Duitse komaf, maar geadopteerd pal na de oorlog door een Amerikaans echtpaar. Ze is GEK op stroopwafels.

Mooie kamers, hemelbedden, super service, rust. :)

• euchromatic
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11:31
Ik neem aan dat je al alle reisboeken van Bill Bryson gelezen hebt?

Ik zou trouwens ook Atlanta GA niet overslaan. CNN en Coca Cola horen toch ook zeker bij de Amerikaanse cultuur, en het bezoekerscentrum van MLK is echt de moeite waard - al was het maar door het contrast met de expo van Coca-Cola.

• indigo79
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
quote:
DivWhis schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 01:19:
Ik wil ook zeker niet beweren dat hiken saai is. Echter het is ook niet echt iets waar ik persoonlijk overdreven vrolijk van wordt. Ik ben zo iemand die met de bus naar Machu Pichu zou gaan in plaats van de Inca Trail lopen. Iemand die de roltrap neemt als er ook een normale trap is. Je zal mij ook niet snel onderweg naar het basiskamp van de Kilimanjaro zien ;). Oftewel, ik rijd tienmaal liever acht uur door een "saaie" staat als Kansas, dan dat ik acht uur een hike doe.
Ik heb zelf redelijk wat gewandeld in de nationale parken in Utah en Arizona en ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat wat je vanuit de auto ziet in de verste verte niet kan tippen aan het uitzicht van de wandeling naar Angel's Landing aan de westkant en/of vanuit Zion Observation Point aan de oostkant van de canyon. Dat is iets anders dan een wandeling in Nederland of Vlaanderen, maar het blijven wandelingen die je heen- en weer makkelijk gedaan krijgt op een middagje. Vergelijk gewoon de Google maps beelden van beneden in Zion met die vanop Angel's Landing en Zion Observation Point en je ziet direct wat we bedoelen.

Bryce canyon vond ik dan weer veel mooier vanop de wandelpaden door het park, waar je echt tussen de rotsen door loopt, maar na een halve dag had ik het wel gehad met alle rood om me heen...

• HMaster_II
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 13-12 18:37
Ziet er zeer mooi uit. Leuke route.
Wel een klein puntje mijnerzijds. De Blue Ridge Parkway vonden we zelf redelijk saai. Na tig bochten en bomen heb je het wel gehad. :O

Wij dachten die "even" te rijden van zuid naar noord in 2 dagen. NO WAY!!! Met de "vista's" hadden wij al 3 uur gedaan over 60 miles. En we moesten nog 180 die dag... 8)7
Dus verkijk je niet op "even een bosweggetje rijden". ;)

• Hoof
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 13-12 10:16
Misschien dat dit je nog kan helpen:
http://www.randalolson.co...road-trip-across-the-u-s/

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zou persoonlijk toch ook ondanks de extra tijd naar de Keys gaan mocht je dat nog niet gedaan hebben,zonde om die over te slaan persoonlijk, en daarnaast inderdaad niet teveel plannen,je loopt toch wel vertraging op :+
En om heel eerlijk te zijn,heb niet teveel verwachtingen van New orleans,maar ga zeker langs het ww2 museum (en hoop dat de oude vrijwilligers nog leven die het ook echt mee hebben gemaakt,die verhalen pfff) Eet Gumbo en gefrituurde Alligator :P
Vraag waar bv de even uit mijn hoofd "the hatted cat" bar is, in die buurt gaan de locals uit,is een stuk leuker ;)

mrsar wijzigde deze reactie 06-09-2016 10:20 (67%)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12:15
Weet niet of het je interressegebied is, maar: Davis-Monthan Air Force Base Aircraft Boneyard; de grootste opslag van overbodige en gedateerde vliegtuigen ter wereld. In elk geval een 'de grootste' ;) Google maps kan je een beeld geven van de oppervlakte. Moet/mag zelf kort naar de westkust volgend jaar hoop dat ik de tijd vind om er langs te gaan.

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Uit ervaring nog een stem om minder te plannen. Maak een lijstje van hoogtepunten die je absoluut wilt zien en kijk vervolgens tijdens de reis hoe je uitkomt qua tijd. Veel relaxter, zeker aangezien je meer dan genoeg tijd hebt. Motels en Airbnb hebben vrijwel altijd prima beschikbaarheid, ook op korte termijn.
Als je vast hebt staan dat je bijv een paar nachten in Yosemite wil blijven dan kun je dat wel beter iets vooruit plannen, maar dat kun je dan makkelijk als leidraad gebruiken.

• Celluiar
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14-12 14:27
Zoals voor mij al is aangegeven zou ik er persoonlijk niet voor kiezen om bijna elke dag in de auto te zitten, dat gaat je op den duur wel opbreken denk ik.
Je geeft zelf aan hoge verwachtingen te hebben van New Orleans, zelf heb ik ook enorm genoten van deze stad, maar wat ik dan niet helemaal begrijp is dat je er dan maar 1 volle dag verblijft, hier zou ik toch zeker 3 dagen voor uit trekken (mits dit natuurlijk haalbaar is).

Wij hebben zelf begin dit jaar de zuidelijke staten bezocht en hebben hier echt een geweldige ervaring gehad.
Vergeet ook het plaatsje Natchez niet, hier staan nog veel oude plantagewoningen.

Ook Vicksburg is natuurlijk rijk aan historie en mag je ook zeker niet vergeten.

Wat je ook niet moet vergeten is dat je reis altijd anders gaat lopen als dat je deze van te voren hebt gepland.
Hou ook zeker onderweg speling voor mogelijke bezienswaardigheden die je niet hebt ingepland, het zou echt zonde zijn als je iets tegenkomt wat jou/jullie leuk/interessant lijkt en je dat vervolgens moet overslaan omdat de planning anders in de soep loopt.

Mocht je hier nog niet bekend mee zijn zou ik echt even kijken op het Amerika forum, hier kan je je reis delen met andere Amerika reizigers of hun verhalen terug lezen. Wij hebben hier voor onze reis erg veel aangehad!

Celluiar wijzigde deze reactie 06-09-2016 11:21 (14%)

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:01

ToolkiT

brit-tweaker

ik deel de mening van minder strak plannen.. anders word het een soort schoolreisje/japaner vakantie.. het is dinsdag dus Memphis..
Maak een wishlist, en een grove route en hou op 3 maanden zeker 3 weken vrij voor speling..
Over het algemeen kan je last minute altijd wel wat vinden.. en zo niet kom je soms op plekken waar je anders nooit zou komen.. zo zijn wij op Tasmania ooit in een pub/hotel uitgekomen waar we anders nooit zouden zijn geweest, maar wel een geweldige avond gehad.
Bij erg touristische dingen als Yosemite is boeken wel weer handig.. want daar kwamen wij bij een motel net buiten het park uit.. was ok, maar midden in het park is leuker..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08:32
Ik zou ook niet geforceerd vast houden aan elke staat bezoeken. In de buurt van de kusten is nou eenmaal het meeste te zien en te beleven. Daarnaast zou ik dan eerder een stukje Canada mee pakken.

SW-0040-8191-9064

• tinohansman
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:20
quote:
Celluiar schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:14:
...
Je geeft zelf aan hoge verwachtingen te hebben van New Orleans, zelf heb ik ook enorm genoten van deze stad, maar wat ik dan niet helemaal begrijp is dat je er dan maar 1 volle dag verblijft, hier zou ik toch zeker 3 dagen voor uit trekken (mits dit natuurlijk haalbaar is).

...
Vergeet ook het plaatsje Natchez niet, hier staan nog veel oude plantagewoningen.
+1 voor langer in New Orleans blijven en +1 voor Natchez, prachtig plaatsje.
Als je ervan houdt heb je in New Orleans ook een geweldig WOII museum, zeker een halve dag voor uittrekken.
Verder zou ik ergens in de buurt van NO ook een Swamp tour gaan doen. Ook een erg leuke ervaring.

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 05-12 15:29

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Super gaaf en ben stik jaloers!
Niemand om mee te gaan en geen financiële middelen om het te doen

D3 Profile D3 XP Ladder

• kamstra
  • Registratie: april 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

bookmarked topic!

Net terug van 2 weken VS (San Fransisco - LA - LV).

Voor dat gedeelte van je reis: highway 1 is geniaal, regel dat je die sowieso van Noord naar Zuid rijdt en niet andersom en plan genoeg tijd, want er is zo ontzettend veel te zien dat je meer dan 200-250 miles op een dag echt niet haalt :)

Ik was al aan het bedenken wat mijn volgende VS trip gaat worden, dus met dit topic ga ik wel een eind komen qua inspiratie ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• CFC-Mathijs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14-12 08:55
Deze ga ik ook zeker volgen! maand geleden 3 weken westkust gedaan met een vriend van me (zie filmpje voor wat impressies ;) )

Wij hebben overigens highway 1 van zuid naar noord gereden, dus richting SF, en dat was ook uitstekend te doen! Als je nog tips wilt voor iets aan de westkust, wellicht dat ik je kan helpen.

CFC-Mathijs wijzigde deze reactie 06-09-2016 13:31 (11%)

http://specs.tweak.to/18507

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12:19
Mocht je de Blue Ridge Parkway in NC niks vinden kun je ook overwegen de trip te plannen via de kust. NC's Outer Banks zijn namelijk ook erg mooi om doorheen te touren. Ik vind juist die dingen interessant, want echt iedereen heeft onderhand Highway 1 wel gezien (en zeker een keer aan te raden!), maar het zijn de minder bekende plekjes die het voor mij altijd doen.

I-95 is alleen een beetje interessant van NC naar het zuiden toe, maar verder kun je die beter links (of rechts eigenlijk) laten liggen.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb op 3 trips in totaal 11 weken in de VS doorgebracht en sluit mij bij de voorgangers aan:
  • Plan niet te gedetailleerd, de plekken waar je nu persé naartoe wilt worden minder aantrekkelijk als je al wekenlang van bezienswaardigheid naar bezienswaardigheid trekt.
  • Geef jezelf ook tijd om af en toe wat langer ergens te blijven als het je aanstaat. Anders gaat het reizen als een "moetje" voelen.
  • Zet jezelf niet onder druk om perse alle 48 staten te doen. Sla staten die niks te bieden hebben gewoon over. Uren omrijden door graanvelden alleen om een staat af te vinken gaat vervelen. Spendeer die tijd op een plek die wel echt de moeite is.
  • Tikje tegenstrijdig na de bovenstaande tips: 95% van de tijd zul je geen moeite hebben om een hotelkamer te vinden. Maar het is mij overkomen dat in een complete regio door evenementen alle hotels vol zaten. Het kan de moeite zijn om hotels steeds 1 a 2 avonden tevoren via internet te boeken.

• bluemoon23
quote:
HMaster_II schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:53:Wel een klein puntje mijnerzijds. De Blue Ridge Parkway vonden we zelf redelijk saai. Na tig bochten en bomen heb je het wel gehad. :O
Die max snelheid is daar ook maar 45 mph, en op veel stukken lager.
Vergelijkbare wegen zijn vaak nog erger, de Skyline Drive in Shenandoah Nat Park bijvoorbeeld daar mag je maar 35mph, en die weg is 175 km lang.....
Natchez trace parkway is ook erg mooi, max 50mph....
quote:
The Realone schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:04:
Mocht je de Blue Ridge Parkway in NC niks vinden kun je ook overwegen de trip te plannen via de kust. NC's Outer Banks zijn namelijk ook erg mooi om doorheen te touren.
Ja, ik zie dat TS de kuststrook van South Carolina, North Carolina en Virginia zowat helemaal overslaat.
Terwijl kusten inderdaad vaak erg mooi zijn.

Outerbanks is veel te zien ook "roadside attractions ;) " vuurtorens, Kitty Hawk waar de Wright Brothers voor het eerst vlogen, Cape Hatteras National Seashore etc

Charleston in South Carolina is een mooie historische stad met koloniale gebouwen.

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12:19
quote:
bluemoon23 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:47:
Charleston in South Carolina is een mooie historische stad met koloniale gebouwen.
Zou ik bijna vergeten, Charleston is een erg mooie stad om eens rond te lopen en samen met Savannah, GA 1 van mijn favoriete steden in de VS. Southern hospitality op z'n top. :)

Maargoed, dat is natuurlijk erg persoonlijk.

• Don Quijote
Dank allen voor de reacties. Wordt gewaardeerd! Ik zal niet op alles reageren, maar weet dat het gelezen wordt en meegenomen.

Om toch op wat terugkerende thema's te reageren:

1) Niet te veel rijden op een dag: Ik snap waar deze opmerking vandaan komt, maar ik ben daar niet zo ban voor. Rijden is oprecht een hobby van mij en vermoeiend vind ik het ook niet. Het rijden is voor mij zeker niet alleen van A naar B komen, maar een groot deel van de lol. Een van mijn mooiste vakantie herinneringen is toen ik in een Ford Mustang Cabrio door de eindeloze eenzame wegen van Arizona reed, terwijl Bruce Springsteen door speakers Thunder Road zong.

2) Niet alle 48 staten willen bezoeken: Ik ben het er mee eens. Het is een beetje een kinderlijk doel "Ik wil ze allemaal hebben bezocht". We hebben in ieder geval al besloten dat we ze niet alle 48 in deze reis hoeven te bezoeken (daarom dat we Florida ook overslaan bijvoorbeeld). Toch ben ik bang dat als ik het helemaal los laat het altijd zal blijven knagen als ik alle staten heb bezocht behalve bijvoorbeeld Nebraska.

3) Minder willen doen/meer tijd nemen voor de dingen die je echt wilt doen: Hele terechte opmerking en ook zeker een van de redenen waarom ik dit topic überhaupt plaats. Ik hoor graag uit persoonlijke ervaringen welke zaken echt de moeite zijn en wat je wellicht kan overslaan.
Uiteraard doe ik het liefst zoveel mogelijk tijdens de drie maanden, maar jullie hebben gelijk het moet wel "leuk" blijven. Als een dag extra in de Smokey Mountains betekent dat je de Mammoth Caves moet overslaan, is dat maar misschien ook wel prima.

4) Minder plannen/Meer op de bonnefooi: Dit is er eentje waar ik wel redelijk duidelijk in kan zijn. Ik hoef echt niet perse ieder hotel van te voren gereserveerd hebben (in veel plaatsen kan je prima gewoon aankomen bij een willekeurig motel), maar ik weet gewoon dat ik prettiger op vakantie ga als ik weet dat het meeste goed geregeld is. Dat ik een duidelijk idee heb waar ik wanneer wil zijn. We hebben het op de bonnefooi reizen een keer gedaan tijdens een trip van 6 weken in Australie en uiteindelijk ging er elke dag toch onnodig veel tijd zitten in bekijken a) waar gaan we überhaupt heen en b) waar slapen we dan. Tijd die ik liever besteed aan zaken die ik wel leuk vind ;). Recenter hebben we een mooie trip gemaakt in Zuid Afrika waar we wel gewoon de route al hadden uitgestippeld en de hotels geboekt voor de hele trip en dat beviel een stuk beter.

Dan nog wat individuele reacties:
quote:
marceltuit schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 07:57:
*Great smoky mountains: Ga goed na welk deel je gaat bezoeken. Het park is best groot en heeft verschillende ingangen/delen.
*Okefenokee: Mooie wildernis, best veel alligators, schildpadden en vogels gezien.
*Memphis: vond ik erg tegenvallen, maar ben ook geen liefhebber van de muziek van daar :')
*New Orleans: Letterlijk een stinkstad. Verder wel nice
Collega's zeiden vandaag toevallig ook niet echt fan te zijn van Memphis. Liever een dagje extra in Nashville of New Orleans
quote:
*Natchitoches: vond ik redelijk boring en niet de moeite waard
*Petit jean park: is inderdaad wel mooi. Er is een uitzichtspunt dat je over half Arkansas uit kan kijken. Mooi!
Dank voor de tip van Natchitoches. Daar ga ik nog eens goed naar kijken en wellicht gooi ik hem eruit!
quote:
euchromatic schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:49:
Ik neem aan dat je al alle reisboeken van Bill Bryson gelezen hebt?
Heb ik niet! Dank voor de tip, ik ga even op Amazon kijken
quote:
Ik zou trouwens ook Atlanta GA niet overslaan. CNN en Coca Cola horen toch ook zeker bij de Amerikaanse cultuur, en het bezoekerscentrum van MLK is echt de moeite waard - al was het maar door het contrast met de expo van Coca-Cola.
Atlanta ben ik voor mijn werk best vaak geweest en sla ik in dit geval liever over omdat ik er met de huidige route echt voor om moet rijden.
quote:
HMaster_II schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:53:
Ziet er zeer mooi uit. Leuke route.
Wel een klein puntje mijnerzijds. De Blue Ridge Parkway vonden we zelf redelijk saai. Na tig bochten en bomen heb je het wel gehad. :O

Wij dachten die "even" te rijden van zuid naar noord in 2 dagen. NO WAY!!! Met de "vista's" hadden wij al 3 uur gedaan over 60 miles. En we moesten nog 180 die dag... 8)7
Dus verkijk je niet op "even een bosweggetje rijden". ;)
Dat is wel een goed punt en ik zie het hier al een paar keer terugkomen. Wellicht is het rijden van de volledige Blue Ridge Parkway en Skyline drive teveel van het goede. Zoals The Real One en bluemoon23 opperde is het misschien wel de moeite om heel skyline drive over te slaan (hebben we toch al een keer gereden) en pas een laatste stukje van de Blue Ridge Parkway naar de Smokey Mountains te nemen, zodat we de outer banks kunnen aandoen (Dan voor deze tip, had er nog ooit van gehoord) en Charleston
quote:
Celluiar schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:14:

Wij hebben zelf begin dit jaar de zuidelijke staten bezocht en hebben hier echt een geweldige ervaring gehad.
Vergeet ook het plaatsje Natchez niet, hier staan nog veel oude planetagewoningen.
Natchez ziet er inderdaad leuk uit, en de Natchez trace parkway ook. Die ga ik denk ik toevoegen aan de route!
quote:
Mocht je hier nog niet bekend mee zijn zou ik echt even kijken op het Amerika forum, hier kan je je reis delen met andere Amerika reizigers of hun verhalen terug lezen. Wij hebben hier voor onze reis erg veel aangehad!
Thanks! ga ik TZT doen!
quote:
ph4ge schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:37:
Daarnaast zou ik dan eerder een stukje Canada mee pakken.
Britisch Columbia en die hoek hebben we al eerder bezocht. Maar bijvoorbeeld Montreal is een prima toevoeging/
quote:
CFC-Mathijs schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:24:
Deze ga ik ook zeker volgen! maand geleden 3 weken westkust gedaan met een vriend van me (zie filmpje voor wat impressies ;) )
[video]
Prachtig filmpje. Zelden dat ik vakantie filmpjes van mensen langer dan 60 seconden boeiend vind, maar dit zat erg netjes in elkaar. Chapeau.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:08
Ping me even aan als je voor het westen van de VS gaat plannen - daar woon ik en de afgelopen twee jaar genoeg road trips gedaan om je van advies te voorzien, eigen of van collegas. De oostelijke helft van de VS kan ik je niet bij helpen ;)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Don Quijote
quote:
Hmmbob schreef op woensdag 07 september 2016 @ 03:13:
Ping me even aan als je voor het westen van de VS gaat plannen - daar woon ik en de afgelopen twee jaar genoeg road trips gedaan om je van advies te voorzien, eigen of van collegas. De oostelijke helft van de VS kan ik je niet bij helpen ;)
U vraagt wij draaien ;). Omdat ik het gevoel heb dat mensen in het algemeen hier wat meer kennis hebben over het volgende deel van de trip zal ik alvast een eerste versie van de 25-30 dagen daarna plaatsen. We beginnen waar we de vorige keer zijn geëindigd. Hier eerst grafisch de route:

En de highlights
  1. Hamilton Pool Preserve, Texas: Mooie plas, om lekker te pootje baden en mooie foto's te namen
  2. Fredericksburg, Texas: Leuk dorpje met veel wijngaarden in de omgeving
  3. Big Bend National Park, Texas: Een mooi nationaal park, wat nog redelijk onbemind is bij de toeristen (waarschijnlijk omdat het ver van alles is)
  4. Terlingua, Texas: Spookstad
  5. Marfa, Texas: Artiesten en alternatievelingen dorp. Ook bekend om zijn mysterieuze ballen licht die verschijnen
  6. White Sands National Monument, New Mexico Park met indrukwekkende zand vlaktes
  7. Cadillac Ranch, Texas Kunstwerk waarbij een tiental Cadillacs rechtop in de grond staan
  8. Monument Rocks, Kansas:In het vlakke Kansas zowaar een kalkafzetting die het bezoeken waard lijkt
  9. Garden of Gods, Colorado: Een van de mooiere parken in Colorado
  10. Great Sand Dunes National Park, Colorado:Zandduinen in Colorado
  11. Maroon Bells-Snowmass, Colorado:Richting de hoogste wegen in de US
  12. Arches National Park, Utah: Een van de grote parken in Utah
  13. Telluride, Colorado: Pittoresk dorpje in de bergen
  14. Grand Canyon, Arizona: Behoeft geen uitleg
  15. Antelope Canyon, Arizona: We kennen allemaal de foto's wel.
  16. Coyote Buttes (The Wave), Arizona: Nog een prachtig park, maar slechts heel weinig mensen worden per dag toegelaten
  17. Bryce Canyon, Utah: Mooie rotsformaties
  18. Zion National Park, Utah: Weer een prachtig park
  19. Sequoia National Park, California: De befaamde Sequoia bomen
  20. Yosemite, California: Mijn favoriete park
  21. Lake Tahoe, California: Het grote recreatie gebied, met mooie natuur
Om een beetje duiding te geven over de onconventionele route door Californië. Ik heb eerder al een geruime tijd in San Francisco gewoond en vanaf daar vele malen Highway 1 genomen naar Carmel, Big Sur, Santa Barbara LA etc. Zodoende heeft dat nu niet echt prioriteit. Zeker omdat ik Sequoia national park niet al eerder heb bezocht, en dat wat lastig combineren is met de kustroute. Las Vegas heb ik ondertussen ook vaak zat bezocht, dus dat laat ik voor wat het is.

Don Quijote wijzigde deze reactie 07-09-2016 03:28 (6%)

• Hmmbob
Ha, dan pak ik het even op vanaf punt 9: Garden of Gods. Wij zijn daar deze zomer geweest met onze zomer roadtrip. Inderdaad erg mooi, maar niet bijzonder groot. Als je daar een uurtje of twee bent geweest heb je het (denk ik) wel gezien. Daar in de omgeving kun je ook naar de USAF Academy (vrij te bezoeken) gaan voor hun chapel.

Op weg van Sand Dunes naar Maroon Bells raad ik je aan om via de "Independence pass" te rijden, 12000 voet hoog en erg indrukwekkend. Je staat hier op de 'continental divide' - water wat aan de ene kant valt stroomt westwaarts richting de pacific, water aan de oostkant gaat richting de atlantic / Gulf of Mexico. Controleer wel of de pas open is, er is vorige week alweer sneeuw gevallen. Op weg naar Aspen hebben wij op een klein picknickplekje zitten lunchen aan de rivier - prachtig.

Telluride ken ik niet, maar gevoelsmatig zou ik die vóór Arches doen. Ook het nabijgelegen Canyonlands is erg mooi, evenals Monument Valley (aanrader!).

Je zou de route iets kunnen aanpassen en dan Arches - Four Corner monument (enige plek in de US waar 4 staten elkaar raken, met max een uurtje wel gezien) - Antelope Canyon - Coyote Buttes - Grand Canyon kunnen doen qua routing. Wat ook erg mooi is (en relatief 'dichtbij' de Grand Canyon) is Sedona (net onder Flagstaff, AZ). Kan ik je echt aanraden voor een dagtrip. Overigens vonden wij de Grand Canyon erg tegenvallen - inderdaad een grote kloof maar die zag er iedere stop hetzelfde uit... Was bij ons ook wat slecht zicht door bosbranden, en we waren vlak daarvoor in Yosemite geweest - veeeeel mooier als je het ons vraagt. Maar misschien zijn we verwend ;) Als wij moeten kiezen tussen Grand Canyon en Sedona, wordt het Sedona. De kloof waar de Colorado river door loopt bevat overigens meer dan alleen de Grand Canyon - wij hebben ook hele mooie stukken gehad juist buiten het park zelf. Als je Vegas niet gaat doen kun je de route ook zuidlangs leggen, via I-40 vanaf Flagstaff naar Barstow en zo Sedona inbouwen. Even schuiven met de volgorde van de parken die je ervoor hebt gepland voor een logischere route, nu ga je nogal zigzag :) Of je steekt vanaf Kingman wel richting Las Vegas om van daaruit Death Valley mee te pakken, een groter contrast met de parken die je erna gaat bezoeken krijg je niet :X Vanuit Death Valley is het wel flink omrijden om bij Sequioa te komen. Je komt dan wel in de buurt van Mojave, waar o.a. SpaceX hun spaceport hebben. Ik durf eigenlijk niet goed te zeggen of daar iets te bezichtigen is. Als je goed oplet zie je daar in de buurt nog een Nederlandse F-35 vliegen :) ;) :+

Bij Bryce hadden wij het geluk dat er de dag ervoor een mega hoosbui was geweest, dus modder tot enkelhoogte. We zijn dus niet de canyon in geweest :+ Het uitzicht van boven was ook mooi, maar ga zeker ook naar beneden als je kan, ook al is het maar voor kort. In Zion hebben we alleen de doorgaande weg gevolgd (met alle stopplekjes) - de shuttle de kloof in (verplicht per shuttle) had een wachttijd van 3+ uur (4th of July weekend.....). Daarvoor hadden we niet genoeg geduld met 42 C :+

We love Sequioa! Rij ook Kings Canyon in, wij hadden heel veel watervallen tijdens onze trip in het voorjaar (tweede helft mei). In Yosemite zeker naar Glacier Point gaan én naar de valley beneden. Voor alle parken in de Sierra Nevada geldt dat je goed moet kijken naar de condities: sneeuw zorgt er zomaar voor dat alles op slot gaat :*) In Californie zijn ook heel veel State Parks welke stiekem verborgen pareltjes hebben - goed voor bijvoorbeeld een lunch onderweg. Voorbeeldje is Red Rock Canyon State Park, net noord van Mojave.

Je hebt / koopt een National Parks Pass? Voor $80 kun je dan alle National Parks in, die heb jij er met je rondrit zo uit. Daarnaast, bij alles west van de Rockies (vanaf Colorado dus) _MOET_ je écht ruim water in je auto houden. Als je in de middle of nowhere staat en op de AAA mag wachten met 42 graden ben je blij met je traytje water. Ik woon in de "Mojave Desert"- wij gaan nergens heen zonder een fatsoenlijke voorraad water. Ben ook niet verbaasd als je cell het niet gaat doen - wij hebben met AT&T uren zonder bereik gereden. Misschien heb je met Verizon meer geluk, T-mobile en nog kleinere providers kun je rustig vergeten aan deze kant :P

Al gedacht aan de diverse capitols? Wij vonden Sacramento (CA) erg mooi - aangezien alle Capitols publieke gebouwen zijn kun je er zo gratis in. Wij hebben even een vergadering van de senaat van CA bijgewoond - erg grappig om eens te zien. Je zegt dat je al in SF hebt gewoond, dus dat zal ik achterwege laten :) Jammer dat San Diego zover uit de richting is, dat is onze favoriete stad. Heerlijke sfeer, heerlijk weer, genoeg te doen.

Afijn, ik kan nog wel een uur typen, maar ik hoop dat je hier vast wat aan hebt.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• HMaster_II
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 13-12 18:37
Wij hebben zelf in juni 4 weken USA gedaan en hadden eerst de Big Sur gereden in één dag trip van San Francisco naar Bakersfield.
Okee, we hebben de vele "wandeltochtjes langs de route gemist (ze zijn niet erg vrijgevig met aanwijsbordjes voor wandelroutes), maar qua rijden en uitzicht vonden wij zelf de Big Sur een stuk mooier dan de Blue Ridge Parkway.

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

afhankelijk trouwens van de tijd kan je vanaf deathvalley/monolake via de tioga road naar Yosemite (en dan naar sequoia) dit is echt een geweldige weg om te rijden https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tioga.htm , heel blij dat wij die een keer hebben kunnen pakken,is alleen vaak dicht vanwege sneeuw, stuk leuker dan door die saaie woestijn heen via barstow

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Hmmbob
Jep, zeker. Maar vanwege zijn vervolgrouting had ik bedacht dat hij richting het noorden wilde en daarom de volgorde Sequioa - Yosemite deed. Maar je tip is zeker een goede, kom je ook nog langs wat andere mooie plekken aan de oostkant van de Sierra.

• Skimovic
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-09 23:17
Ng een andere tip.

Ik lees dat je nu een Ford Mustang hebwt gekocht voor de trip en dat is zeker een leuke auto.

Heb je al overwogen een Mobile Home te gebruiken? Zeker in de natuurparken etc geeft je dat veel mogelijkheden om op campgrounds etc te gaan staan. Die mustang kan je er wss gewoon achter hangen en slepen.

Geeft je ook wat reiscomfort, dan kan iemand gewoon gaan slapen achterin als de ander aan het rijden is bijvoorbeeld. Je hebt dan ook geen stress als je even geen hotel weet te vinden

Is natuurlijk wel een investering, maar je zal kosten besparen op je hotels etc en als je die 2e hands op kan pikken en weer verkopen aan het einde valt dat denk ik wel mee.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

• Zwelgje_76
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11:18
Wanneer ga je eigenlijk? Wij waren in december aan de westkust en hebben heel veel sneeuw gehad (ook net buiten Death Valley!). We hebben waanzinnig mooi, helder weer gehad in Arches, maar ook een sneeuwstorm in de Grand Canyon en termperaturen van bijna -20C in Bryce Canyon.
Door de lage temperaturen hebben we wel leuke wandelingen kunnen maken in Death Valley (bij slechts een temperatuur van zo'n 18C) en in Joshua Tree National Park (alhoewel er daar bovenin de bergen ook sneeuw lag).

Een heel onbekend park is Goblin Valley State Park. Het is een klein park met vrij bizarre rotsformaties. Toen wij er waren, waren wij de enige bezoekers. Misschien dat we er daarom misschien wel extra van onder de indruk waren.

Als je naar Monument Valley gaat, kun je Moki Dugway nemen. De weg is onverhard en steil, maar het uitzicht is onvergetelijk. Er staat trouwens veel onzin over deze weg op internet, het is veel minder eng en gevaarlijk dan iedereen schrijft. Toen ik er reed lag er (uiteraard) hier en daar wat sneeuw, als de hele weg onder de sneeuw ligt, is het een afrader.

We hebben uiteindelijk een mooie vakantie gehad, maar niet zoveel kunnen wandelen als dat we vantevoren bedacht hadden. Bedenk vantevoren dus goed wat je van je roadtrip verwacht, een grote berg sneeuw kan je planning namelijk aardig in de war schoppen.

• Matrix
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 13-12 23:55
Heb een half jaar in Alabama gezeten en Montgommery/Birmingham zouden nou niet echt boven aan mijn lijstje reisdoelen staan.
wel doen:
- Memphis / Lorraine Motel + museum (Martin Luther King)
- Tennessee heb je het plaatsje waar de Jack Daniels Destilleerderij staat, spul is niet te drinken maar vond de rondleiding erg leuk
- Atlanta niet overslaan, als eerder gezegd CNN center en coca cola museum zijn als Amerikaanse Iconen een bezoek zeker waard
- Langs de Mississippi van Memphis richting New Orleans, mooi landschap en ook de Civil War sites zijn een bezoek waard.
- Noord westelijke deel van Florida, langs de kust mooie natuurparken en kans om de Manatee/zeekoe in het wild te zien in de rivier uitlopers

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Zwelgje_76 schreef op zondag 11 september 2016 @ 01:05:

Als je naar Monument Valley gaat, kun je Moki Dugway nemen. De weg is onverhard en steil, maar het uitzicht is onvergetelijk. Er staat trouwens veel onzin over deze weg op internet, het is veel minder eng en gevaarlijk dan iedereen schrijft. Toen ik er reed lag er (uiteraard) hier en daar wat sneeuw, als de hele weg onder de sneeuw ligt, is het een afrader.
Moki Dugway ziet er best eng uit maar is zo breed dat er niks kan gebeuren zolang je rustig rijdt en je gezonde verstand gebruikt. Amerikanen zijn obsessed met veiligheid. Als het echt gevaarlijk was zou die weg allang gesloten zijn.
Bovenaan Moki Dugway is een afslag naar Muley Point, wat ook een mooie plek voor een korte stop is, en Gooseneck State Park is daar ook dicht bij. Best de moeite waard als je toch onderweg bent van Arches en/of Canyonlands naar Monument Valley.

• CubicQ
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 13-12 19:47
Ik zie toevallig dat Humble Bundle (nog 21 uur!) een Book Bundle heeft ten gelegenheid van 100 jaar NPS, misschien wel interessant om op te pikken: https://www.humblebundle....h-anniversary-book-bundle

Ik ben afgelopen mei in het westen geweest met m'n vrouw, en daar een trip(je) SF -> LV gemaakt (met 'wat' omwegen..). begin mei was precies het begin van het seizoen. Dat had wat voor- en wat nadelen. Voordeel (of nadeel - 't is eigenlijk maar net hoe je het bekijkt): Dead Valley was 27 graden. Voordeel: parken zijn nog redelijk leeg, de shuttlebus van Zion was net weer 2 dagen opgestart en was voor 50-75% gevuld, dus op die twee dagen 0 minuten wachttijd gehad, en makkelijk kunnen parkeren. Nadeel: Bryce was nog besneeuwd en bovenop (farpoint view...) was 10 meter zicht. Nadeel: Grand Canyon was 5 graden.

Wij vonden Yosemite eigenlijk een beetje tegenvallen, Zion en de Grand Canyon vonden we vele malen mooier en indrukwekkender. We hadden 2 dagen Yosemite gepland, uiteindelijk maar 1 dag geweest, tweede dag meteen vanaf het hotel naar Bakersfield gereden. Bij de Grand Canyon zit er inderdaad weinig verschil tussen de verschillende uitzichtpunten, dus daar hadden we na de helft het wel gezien, toen de ochtend erna gekozen om niet de rest van de uitzichtpunten (rode route uit m'n hoofd) te doen, maar stukje te wandelen. Een van die twee default hikes gepakt, en daar de eerste paar mile van gelopen: dat was zeker een goede keuze, erg indrukwekkend.

Ik zag hem niet in je lijstje staan, maar de Hoover Dam is ook een idee een stop te maken wanneer je er langs komt. Ik vond het ietwat slecht georganiseerd. 't is niet duidelijk wat nou het idee precies is. Maar uiteindelijk auto geparkeerd en gewoon over de dam gelopen. Achteraf was dat wel indrukwekkend, en iets wat je in 1-2 uur kan doen.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hoover Dam vond ik zeker de moeite waard. Die dam heeft toch een uitstraling die geen andere dam heeft. Ik heb op een latere trip ook de Grand Coulee bezocht, die groter is, maar de Hoover Dam is vele malen interessanter.

Van Yosemite herinner ik me verkeersdrukte, opstoppingen, bussen Japanse toeristen en graffiti op de toiletten. Echt een tegenvaller. Ik ben er maar een paar uur gebleven.

• M.I.G.
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14-12 22:17

M.I.G.

[like an alien]

Zit as we speak in New Orleans. Ik zie dat je hoge verwachtingen hebt en ik moet zeggen het valt niet tegen. Vooral voor de muziek is het geweldig. Wat je echt moet doen is naar "The Preservation" gaan. Vlak bij Bourbon street. Als je niet lenig bent om op de grond te zitten moet je online een kaartje kopen, dan zit je op een bankje. Anders 30-45 minuten van te voren in de rij staan. Scheelt de helft. Je zit in een kleine ruimte, geen bar, geen airco,geen WC. Alleen een kleine groep mensen met een band of een solo artiest. Je zit daar 3 kwartier, om 8,9 en 10 uur doen ze een show. Eén van de beste ervaringen hier. Swingde de pan uit niet normaal.
Verder zou ik Bourbon street beetje links laten liggen, Frenchmen street vind ik iets relaxter. Bourbon street beetje, tja, als je wil zuipen, naar een titty bar wil gaan is het prima te doen. Voor de muziek iets lastiger wat leuks te vinden. Natuurlijk ook lekkere muziek af en toe maar is mij meer een zuipfestijn. House of Blues natuurlijk in de gaten houden wat er optreedt, evenals BB king house of Blues. Weekend schijnt het drukker te zijn maar af en toe iets betere artiesten dus je kan hiermee rekening mee houden, je kan wel wat vinden wat er optreedt op de sites van die tenten. Enjoy!

M.I.G. wijzigde deze reactie 21-10-2016 00:38 (5%)

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:29
Ik pik dit topic wellicht te laat op omdat het me nu pas opvalt, maar ik zelf zelf geroadtripped in amerika en er is me niets zo bij gebleven als highway 2 in the fall. Godverdomme wat een mooie rit was dat. Deze om precies te zijn: [URL="https://www.google.nl/maps/dir/44.4753316,-68.3640262/Gorham/@44.1274172,-72.104956,9.79z/data=!4m8!4m7!1m0!1m5!1m1!1s0x4cb3f23d8aae5df5:0x3adba10ba9b940e2!2m2!1d-71.1728668!2d44.3876729][/URL]
Heb je ook gelijk een doel in maine: acadia national park, wat een beauty.

MrAngry wijzigde deze reactie 21-10-2016 00:48 (33%)

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03:47

Snake

Los Angeles, CA, USA

Vergeet aub Horseshoe Canyon niet: mooiste kleurenpallet in heel de VS!

https://www.google.com/ma...38.4483153!4d-110.2057805

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Don Quijote
Het is al weer even geleden, maar nogmaals dank voor alle tips. We hebben op basis hiervan toch nog de nodige dingen veranderd.Onder andere Charleston, Canyonlands Sedona, Monument valley etc. zijn toegevoegd en we hebben wat meer rustdagen ingepland.

Nu zijn we op het punt dat we de hele route klaar hebben, en praktisch alle slaapplaatsen zijn geregeld. In totaal 98 nachten en meer dan 25.000(!) kilometer. Het gaat een aardige trip worden, maar heb er ongekend veel zin in. Dank allen voor het meedenken. Hieronder nog de uiteindelijke route:

uploading pictures

Let niet op de nummering. Het zijn op roadtrippers.com vier aparte trips (want maximaal zestig waypoints per trip) die met photoshop tot een kaartje zijn geplakt.

Don Quijote wijzigde deze reactie 15-01-2017 08:34 (20%)

• Hmmbob
Zijn die routes op roadtrippers.com in te zien? Of zien we dan allerlei persoonlijke gegevens?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
DivWhis schreef op zondag 15 januari 2017 @ 08:31:

Nu zijn we op het punt dat we de hele route klaar hebben, en praktisch alle slaapplaatsen zijn geregeld. In totaal 98 nachten en meer dan 25.000(!) kilometer. Het gaat een aardige trip worden, maar heb er ongekend veel zin in. Dank allen voor het meedenken. Hieronder nog de uiteindelijke route:
98 nachten. Heb je een toeristenvisum aangevraagd? Volgens deze site mag je onder het Visa Waiver Program maar 90 dagen zonder visum in de VS blijven.

• Hmmbob
Uit de openingspost:
quote:
DivWhis schreef op maandag 5 september 2016 @ 22:29:
Zoals ik al in een ander topic heb aangegeven ([Emigratie naar de VS. Welke Auto kopen?]) ben ik momenteel vanwege werk voor twee jaar woonachtig in de Verenigde Staten, specifieker New York City.

Voordat de uitzending een feit werd had ik al met mijn werkgever afgesproken om de twee jaar in New York af te sluiten met een drie maanden durende sabbatical.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Ah. Dat was ik vergeten. Het topic bestaat al een tijdje.

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13-12 22:48
Mocht je nog op zoek zijn naar inspiratie voor de documentatie en andere activiteiten. Een vriend van mij heeft een documentaire gemaakt over z'n roadtrip door Amerika. https://www.5000kilometer...ometer-naar-burning-man-1

• Don Quijote
quote:
Hmmbob schreef op zondag 15 januari 2017 @ 08:49:
Zijn die routes op roadtrippers.com in te zien? Of zien we dan allerlei persoonlijke gegevens?
Ik denk dat het wel moet lukken:

Deel 1: Zuid Oost
Deel 2: Zuid West
Deel 3: Noord West
Deel 4: Noord Oost

Het is alleen wel een redelijk specifieke route, omdat ik het echt van hotel naar hotel is. Dus een hoop waypoints zijn random addresses van AirBnB locaties :).
quote:
walletje-w schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:21:
Mocht je nog op zoek zijn naar inspiratie voor de documentatie en andere activiteiten. Een vriend van mij heeft een documentaire gemaakt over z'n roadtrip door Amerika. https://www.5000kilometer...ometer-naar-burning-man-1
Erg leuk om te zien. En erg goed gemaakt!

Don Quijote wijzigde deze reactie 15-01-2017 16:03 (15%)

• Hmmbob
Ik zal er een dezer dagen eens dieper naar kijken, misschien heb ik nog leuke stop plekjes oid voor je.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True