Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 813047

Topicstarter
mijn note 4 blijft sinds enkele dagen hangen op het samsung logo. Ik krijg hem niet meer aan en zou graag willen proberen om hem gestart te krijgen met behoud van data.

batterij er uit en wachten helpt niet,

Als ik via volume down + power + home knop probeer te herstarten lukt het niet
volume up + power + home heb ik al verschillende opties geprobeerd, behalve de factory reset. Dit helpt ook allemaal niets.

het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een nieuwe batterij.

Kan iemand me helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volume down + power + home is download mode? Of krijg je dan helemaal niets te zien?
Als dat de download mode is, kan je proberen met Odin een originele firmware te flashen. Liefst degene die er nu al op staat. Dan is de kans dat je dat zonder verlies van data kan doen best groot.

Bij een factory reset ben je in principe alles kwijt wat op het toestel staat. Foto's / video's of instellingen die op de SD-kaart staan, staan er dan nog wel, maar vooral van instellingen is het de vraag of je nieuwe installatie dat dan overneemt.

Als je bij Volume Up + Power + Home in TWRP oid komt (als je custom rom / root hebt), kan je vanaf daar proberen dezelfde rom nog een keer te flashen via een zip-bestand. Misschien ook zonder verlies van data, maar dat is ook afhankelijk van hoe de rom-maker het ingesteld heeft. Sommige hebben een factory reset in het flash-script zitten zodat je alsnog alles kwijt bent.

Heb je al geprobeerd op te starten met een stroom/USB kabel er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben niet zo heel technisch, dus even stap voor stap..

als ik volume down doe kan ik kiezen tussen continu en dan krijg ik een android popje met daaronder downloading do not turn off target en links boven in staat er een en ander in kleine letters.
hij blijft echter uren hangen in dit scherm en doet dan helemaal niets..
als ik kies voor restart phone, blijft hij hangen op het samsung logo

wat is 'firmware flashen'?

het gaat mij vooral om het behoud van smsjes. whatsapp chats zou mooi zijn, maar hoeft niet perse.
de rest is niet belangrijk.

en wat je verder schreef heb ik 10 keer gelezen, maar ik snap het niet zo goed haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat schermpje met 'downloading' is inderdaad de download mode, en dan kan je vanuit windows een firmware flashen. Vergelijk het met opnieuw installeren van Windows op je computer. Als er al dezelfde windows opstaat, is de kans groot dat je programma's en instellingen bewaard blijven. Als er een andere versie van windows op staat en hij wil hem opnieuw installeren, dan maakt hij eerst de C-schijf leeg en installeert dan windows alsof het een nieuwe computer is. Dat is vergelijkbaar met een factory reset.

Hier staat een download link naar de firmware en het programma dat je nodig hebt om die firmware er op te zetten (Odin), met een korte beschrijving van de stappen.
Flashing requirements:
- Odin Tool (Download)
- Desired firmware package
- Samsung device drivers (Download)

Flashing guide:
1. Download and extract a zip file containing your desired firmware.
2. Open Odin Tool.
3. Boot your device in the "Download Mode":
Press Volume Down, Power and Home buttons at same time for 5-8 seconds until download mode is active.

4. Connect your device to PC via the USB cable while in download mode.
5. Next, check the "Auto Reboot" and "F. Reset Time" options in Odin Tool.
6. Hit the AP/PDA button then browse and select a tar.md5 file from the extracted folder.
7. Finally press the start button to begin flashing the firmware update on your device.
Die Samsung drivers heb je nodig als je de telefoon in Download mode hebt staan en windows (of Odin) herkent de telefoon niet goed.

Hier is ook een filmpje waarin stap voor stap wordt voorgedaan hoe je moet flashen: klik. Dat filmpje is van SamMobile; daar kan je ook firmware vandaan halen. Het handigst is om er één te kiezen uit de regio, bijvoorbeeld Polen of Bosnië. Bij firmwares uit het midden-oosten kan het zijn dat er geen Nederlands in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
okee, ik heb odin gedownload, maar de firmware is een langzame download omdat ik geen premium account heb.. ben bang dat het daardoor nog een paar uur duurt voordat hij binnen is.

als ik gewoon de stappen volg zoals hierboven beschreven, kan er dan veel misgaan? omdat ik natuurlijk geen idee heb van waar ik mee bezig ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ja dat downloaden kan inderdaad een tijd duren.... in principe kan er niet veel mis gaan als je gewoon die stappen volgt in het filmpje of uit de quote. Je kan vast kijken of je telefoon in download mode herkend wordt door Windows en of er in Odin een blokje van kleur verandert als je de telefoon aansluit (zie voor voorbeeld het filmpje). Als dat niet zo is, kan je de samsung drivers installeren en het nogmaals proberen.

Je kan nog googlen naar dezelfde betandsnaam. Misschien kom je dan op een snellere mirror uit, maar van SamMobile weet ik dat ze in ieder geval de originele firmwares hebben. Bij andere aanbieders is dat altijd maar afwachten....

edit: ik zie dat je de SM-N910F gelinkt hebt aan het topic. Dat is blijkbaar de Nederlandse versie van de Note4. Daar is ook een Nederlandse firmware voor: klik. Die kan je beter nemen dan die ik eerder linkte. Dat was namelijk de SM-N910C.... Hier is nog een mirror, maar ik weet niet hoe snel die is

edit2: Blijkbaar is de SM-910F de Europese versie met een Qualcomm SoC (processor), en de SM-910C de versie voor de rest van de wereld met een Samsung SoC. Klik voor vergelijking. In dat geval is het helemaal geen goed idee om die poolse firmware te flashen, maar moet je echt de Nederlandse hebben....

[ Voor 42% gewijzigd door gwystyl op 05-09-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
er veranderd inderdaad een blokje van kleur. kan ik dan nu al iets doen zonder de firmware of moet ik daar echt op wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je kan nog proberen om KIES (software van Samsung) te installeren en van daaruit de firmware herstellen. Dan gaat hij ook de laatste originele firmware downloaden, maar ik weet niet zeker of hij dan een factory reset doet.... Als hij de firmware sneller download dan degene die je nu aan het downloaden bent, en het is een .tar of .tar.md5 bestand, dan zou je hem uit je tijdelijke downloadmap kunnen vissen en die versie flashen met Odin.

Als dat blokje van kleur verandert wordt de telefoon waarschijnlijk wel goed herkend.

Check eventueel ook het Note 4 topic voor het geval mensen daar andere oplossingen hebben: [Samsung Galaxy Note 4] Ervaringen & Discussie

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 05-09-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vanmorgen was de download binnen en heb ik stap voor stap gedaan wat je beschreef.
terwijl ik hoopvol naar de telefoon zat te staren of hij zou herstarten, bleef hij weer in het samsung scherm hangen.

is er iets wat ik nog meer kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 18:37

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb je het met Samsung Kies geprobeerd of met Odin e.d? Samsung Kies heeft voor mij al eens een S5 gefixt welke vergelijkbare problemen had die jij omschrijft.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb het met odin geprobeerd.. kies herkent de telefoon niet als ik m aan de computer hang

edit. ik zie net een filmpje op youtube dat je dan toch door kunt gaan met behulp van je imei nummer.
ik kan dat ook proberen, maar het youtube filmpje zegt dat je dan wel al je bestanden kwijt bent. was dit bij jou ook het geval?

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 813047 op 06-09-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 851367

Zojuist een update uitgevoerd op mijn Note 4.
Vervolgens start ie niet meer op.
Blijft bij het samsung logo hangen en schakelt na paar seconden weer uit.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen (als a-technisch persoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 851367

Probleem is opgelost.

• Jefta1988
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-12-2020
Hoe heeft u het opgelost
Pagina: 1