PS met Asus A7V133 start moeilijk op

Pagina: 1
Acties:

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 22:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Mijn PC (Asus A7V133 met TB750@866 1.8V, 256 MB CAS2, bla bla) start niet op als ik hem aan zet. Eerst moet ie 5 minuten aanstaan (geeft in die tijd geen beeld), alvorens hij bij de volgende power-on opstart. Het lijkt wel een diesel, die moet je ook voorgloeien :) Wat zou het probleem kunnen zijn? Hij draait verder erg stabiel en de CPU temp ligt rond de 46C.

Ik verdenk de ongedaan gemaakte voltage-mod, maar zou dat echt kunnen? Ik heb een 300 Watt voeding van Aopen (zit in de HX-08 kast)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Kwestie van mogelijke oorzaken afvinken.
Doet ie het op defaul snelheid ook?
Probeer zo veel mogelijk meuk los te koppelen (stroomverbruik) check of ie er dan ook last van heeft.
Verder heb je niks gewijzigd?

Verwijderd

je a7v heeft een rotte chip ... er waren wat van die chips verscheept per ongeluk die niet goed waren ( via chips ) die doen het dan niet meteen bij een koude start in 1 keer gewoon omruilen denk ik ...en hopen dat je dan een goede krijgt

Verwijderd

Voeding kan ook probleem zijn.. had dat ook met zo'n bord .. nieuwe voeding er in en tadaa :)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 22:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Hij doet dit pas de laatste tijd. Voorheen deed ie het dus wel meteen. Ik ga eens proberen om wat stroom verbruikers eruit te halen om te kijken of het de voeding is. Ik heb een paar weken geleden een extra fan en een extra SCSI HDD erin gepropt. Alleen vindt ik het dan wel vreemd dat ie na 5 minuten wel aan gaat, maar niet de eerste keer.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Het zou wel je voeding kunnen zijn,alleen blijven die 5 minuutjes traag..
Het zou kunnen dat als je fans opstarten hij het niet trekt maar dat hij daarna omdat de fans dan al draaien ( en hij ze dus niet op hoeft te starten ) wel doorgaat.
Just een idea.
Pagina: 1