Welke 1070 zal ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 609 views

Vraag

• Cheesestring
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-06-2023
Mijn vraag
Hallo ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart

Ik had de 1070 op het oog, ik ga op 1080p monitor spelen en vraag me af of ik dan de meeste recente games op Ultra kan spelen?

De volgende kaarten had ik op het oog:

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB

Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming

Ik sta ook open voor andere merken

Ik heb niet heel veel verstand van Specs maar ik zie dat sommige bij de 1 weer sneller zijn maar wat anders is dan weer sneller bij de ander. ik heb geen idee of je hier wat van merkt

(laats vraagje is i5 6400k proccesor goed genoeg voor deze kaarten?)

BVD.

Alle reacties

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
je zal niet veel merken. kies wat je mooi vindt zou ik zeggen. en je processor voldoet.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:42
1: ja
2: MSI
3: ja

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Cheesestring
Ok bedankt voor de reacties!

Wartopia zou je mij kunnen vertellen waarom de MSI beter is dan de rest BVD

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:42
Beste prijs kwaliteit verhouding, geen 1 van de 3 is slecht btw.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12-2025
MSI beste prijs/kwaliteit verhouding?
Meningen verschillen.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:52
Heb je hier een bron voor? Ik ben wel benieuwd namelijk.

TS, als je op 1080p gaat spelen, waarom eigenlijk geen GTX1060?
Je processor is prima. Wbt de keuze in videokaart: kijk naar aansluitingen en de afmeting. Snelheden zullen niet veel verschil maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 05-09-2016 16:46 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Cheesestring
Nat-Water schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:42:
[...]

Heb je hier een bron voor? Ik ben wel benieuwd namelijk.

TS, als je op 1080p gaat spelen, waarom eigenlijk geen GTX1060?
Je processor is prima. Wbt de keuze in videokaart: kijk naar aansluitingen en de afmeting. Snelheden zullen niet veel verschil maken.
is zat de 1060 en 1080 zelfs te overwegen maar ik dacht de 1070 wel goed zou zijn voor de komende jaren

Weet iemand trouwens of het tegenwerkt dat mij monitor Freesync bevat?

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Cheesestring schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:44:
[...]

is zat de 1060 en 1080 zelfs te overwegen maar ik dacht de 1070 wel goed zou zijn voor de komende jaren

Tegen werkt niet je kan er alleen geen gebruik van maken dan moet je een AMD kaart hebben

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik ben EVGA fan en breng je nu nog meer aan het twijfelen ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Cheesestring schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:44:
Freesync werkt enkel en alleen wanneer je een moderne AMD kaart gebruikt. In dat geval is de RX480 een erg lekkere kaart voor die resolutie.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Cheesestring
Ok maar denken jullie dat ik als ik een 1070 het veel zal schelen/merken itt een RX480(die wel freesynch gebruikt?)

• Cheesestring
sorry dat ik deze tread weer met een noob vraag begin maar weet iemand of overklokken een must is voor gamen, en of welke videokaart daar voor geschikt is.

had begrepen dat sommige al vanuit fabriek overklokt zijn.

Maar met mij moederbord (Gigabyte GA-B150-HD3P) is overklokken niet mogelijk.

is dit misschien handig om te doen omdat ik had begrepen dat dan mij processor dan meer Ghz's kan draaien??(weet ik niet zeker)

bvd

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:42
Je stelt eigenlijk niet echt een duidelijk vraag. Wil je nou je processor of je videokaart overklokken, want volgens mij haal je dingen door elkaar (meestal is dan het advies: doe het maar niet). Ja het is altijd handig, want het betekent meer performance voor hetzelfde geld. Voor het overklokken van je videokaart maakt het niet uit welk moederbord je hebt.

Verder staan er behoorlijk wat incorrecte posts in dit topic. De kaarten met de beste prestatie/$ verhoudingen staan er niet eens bij en de MSI scoort alles behalve goed op dat vlak. Uit de genoemde 3 kost de EVGA FTW 460 euro, de MSI Gaming X 520 euro en de Gigabyte G1 470 euro. Ik zou geen seconde twijfelen tussen deze 3 en per direct de FTW nemen, want de MSI is erg overpriced en vergelijkbaar in specs, terwijl de Gigabyte alleen maar meer kost, maar juist mindere prestaties geeft.

Ik kan echt niet bevatten hoe mensen kunnen aanbevelen om 60 euro meer te besteden voor een MSI die op alle vlakken gelijk is aan de FTW. Waar is de "-" knop als je hem nodig hebt?

TLDR:
Neem de FTW.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 06-09-2016 11:01 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 06:19
Ik twijfel tussen een:

1070 Gainward Phoenis Goes like hell
1070 Zotac Amp! Extreme
1070 KFA2 Hall of fame

Deze zijn sneller en goedkoper (duitsland) dan de kaarten die jij benoemd

[ Voor 6% gewijzigd door Lumics op 06-09-2016 10:59 ]

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:54
Het is eigenlijk heel simpel, wil je de kaart met de beste koeler en niet al te veel uitgeven. Dan neem je een Palit (super) Jetstream of Gamerock, of een Gainward Phoenix kaart.

pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB
pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB

Dit zijn wel 2.5 slot kaarten, maar daar zul je denk ik wel de ruimte voor hebben.

En om na te lezen.. Is in principe dezelfde koeler als op de 1070

[ Voor 13% gewijzigd door Zeara op 06-09-2016 11:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Als er staat 'lees dit eerst', graag ook eerst lezen :o

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen...

- onderbouwing voor waarom specifiek deze drie kaarten ontbreekt compleet.
- de vraag die je hier stelt wordt letterlijk meermaals dagelijks gesteld. Er is dus al zat over geschreven op het forum. Uit niets blijkt dat je ook maar gekeken hebt naar eerdere topics over hetzelfde.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.