Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therat800
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-09 06:58
Beste Mede-tweakers,

Bij deze vraag ik jullie om hulp. Heb zelf al naar verschillende gtx 1070's gezocht, maar kom er niet helemaal uit. Gaat vooral tussen de Gigabyte G1 gaming en Evga FTW. Vind de Evga mooier, maar de gigabyte is bijna €40 goedkoper.€20 bij Si, maar die is niet goed in vooraad. Nu heeft de Evga ook 2 8pins, vraag me uberhaupt af of die 2e 8pin helpt bij hogere clocks. Wil namelijk een beetje rommelen met overclocken, vandaar dat die bios switch op evga ook leuke bonus is. En wat doen de powerfases voor de stabiele clocks nu. Pascal oc'd eigenlijk bijna overal evengoed door gpu boost 3.0. Wat ik heb gelezen is dat de gigabyte wel beter koelt, klopt dit?

Nu komt het dus vooral neer op welke clocked hoger en smaak voorkeur volgens mij. Dus eigenlijk is de vraag hoeveel/wat krijg ik meer voor die extra €20-40?

Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe videokaart als vervanging voor mijn oude gtx 480. Op dit moment ben ik uitgekomen op een gtx 1070. Ik heb namelijk recent ook een 1440p scherm gekocht. Graag wil ik alle AAA titels op 1440p 60hz (ultra) en shooters op 1080p 120hz (ultra) kunnen spelen. De gtx 1080 ligt helaas buiten mijn budget.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de €500.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment ben ik vooral aan het twijfelen tussen de Gigabyte G1 gaming en de Evga FTW. De MSI vind ik niet mooi door de rode kleur en het draken logo. De Asus versies vind ik wel mooi, maar is eigenlijk te duur. De palit versies vind ik eigenlijk te dik en dus ook niet zo mooi. Bij de Evga SC vraag ik me af hoeveel invloed zo'n standaard pcb heeft t.o.v. custom bij alle andere kaarten. Bij Pascal zorgt gpu boost 3.0 namelijk al voor hoge clocks. Daarnaast wil ik wel wat gaan overclocken en heeft de SC dus hetzelfde aantal powerfases. Ook hier weet ik niet hoeveel invloed dit heeft bij Pascal. Graag zou ik wel een clock van 2050-2100 willen halen. Verder sta ik open voor suggesties en jullie gedachtes hierover. ;)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Specs van mijn huidige build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 245,-€ 245,-
1MSI Z170A Gaming Pro Carbon€ 141,50€ 141,50
1Palit GeForce GTX 480 1536MB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1,5TB€ 0,-€ 0,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw€ 65,95€ 65,95
1Asus PB278Q Zwart€ 0,-€ 0,-
1Dell Alienware OptX AW2310 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8€ 43,34€ 43,34
1Corsair RM650x€ 102,95€ 102,95
1Intel 520 240GB€ 245,65€ 245,65
1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,46€ 94,46
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,80

(Daarnaast vraag ik mij ook af of ik nog 8gb ram erbij zal kopen. Ik gebruik mijn pc eigenlijk vooral voor gamen. Video-editen doe ik 2x per jaar, dus daar hoef ik het niet voor te doen. Ik had namelijk recent het gevoel, dat bij bepaalde "nieuwe" games mijn 8gb niet voldoende was. Ik hebt het dan vooral over early-access games zoals: Ark Survival Evolved en Space Engineers. Maar las ook dat Just Cause 3 last heeft van Memory Leaks, een spel dat ik ook nog wel wil spelen. Graag hoor ik hier ook jullie mening over. Zelf gaat mijn memory gebruik, wat windows aangeeft tot 7,5-7,9 gb, waarna hij daarna stabiel op 6gb blijft hangen. Dit zal waarschijnlijk zijn, nadat grote mappen zijn geladen.Ook deze upgrade gaat ongeveer €40 kosten, vandaar dat ik ook twijfel bij de videokaarten.)

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groeten,

Maarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
De Evga 1070 FTW is rechtstreeks op de Europese site van Evga te bestellen, voor 479 € plus 6 euro verzendkosten heb ik mij laten vertellen.

http://eu.evga.com/Products/Product.aspx?pn=08G-P4-6276-KR

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therat800
Thanks voor de info, zo wordt de keuze al wel een stuk makkelijker. Weet iemand het verschil in temps tussen deze 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:56
die prijs bij evga site is nog ex btw, dus waarschijnlijk vergelijkbaar met winkelprijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therat800
Klopt het inderdaad dat eu.evga zonder btw/import kosten is? Vond het volgende op de site:

1) Shipping
All orders placed after 12PM will be shipped out on the next business day. Business days are Monday through Friday, except holidays. So, a package ordered after 12PM on a Friday will not ship out until the following Monday. Also, deliveries can only be made during the aforementioned business days. Saturday delivery is not available. This means an order shipped with on Friday will be processed by forwarder starting next Monday, unless it is a holiday weekend, in which case, the next non-holiday business day.
Also, EVGA currently employs both UPS and TNT Shipping. At the time of your shipment, we will choose the shipping company most suited to complete shipment of your order.
EVGA is not responsible for any taxes, duties or fees for receiving a product outside of the EU.
2) Billing/Shipping Address
A customer may ship an order to an address different from the billing address, however, to be able to process the order successfully, the billing address must be verifiable through UPS & TNT delivery, which is explained below.
3) Address Verification
For UPS and TNT delivery, valid delivery address with accurate ZIP code and telephone number of contact person is required. If you have any problems with the transaction, please contact supportEU@evga.com.
4) Typographical Errors
In the event a product is listed at an incorrect price or with incorrect information due to typographical error or error in pricing or product information, EVGA shall have the right to refuse or cancel any orders placed for products listed at the incorrect price. EVGA shall have the right to refuse or cancel any such orders whether or not the order has been confirmed and PayPal payment has been transferred. If a PayPal payment has already been done for the purchase and your order is cancelled, EVGA shall immediately issue a refund to your PayPal account in the amount of the charge.
5) Return Policy
Within the first 14 days of the invoice date, we will fully refund you for any reason (shipping fees not included).
Opened items must be in "as-new" condition, in original packaging and with all warranty cards, manuals, and accessories.
You will be responsible for the return shipping of non-defective products.
You must have an RMA number to return your product. RMA numbers are good for only 14 days after they are issued.
You will be credited with your refund within 7-10 business days of EVGA receiving your returned product.
6) Warranty Replacement
See our warranty terms for more information. If you require information on our RMA process, please contact customer service.
7) VAT
The prices on our Online Store are including 19% VAT. Residents outside of the EU, but in countries to where we deliver, will be invoiced without VAT.

Anders zou de 1070 daar €479 + verzendkosten zijn. Weet iemand toevallig waar EVGA zelf vandaan shipt? Had volgens mij ergens gelezen, vanuit Rotterdam. Dan zou er volgens mij dus al BTW opzitten.

EVGA forum: http://forums.evga.com/EV...hipping-from-m840471.aspx

"It gets shipped from Netherlands, all tax inclusive. You wont have to pay a bill when the item arrives."
"Sleinous is correct. Items from the EVGA EU store ships from the Netherlands warehouse with NL VAT applied and no additional charges."

[ Voor 5% gewijzigd door therat800 op 24-08-2016 17:11 . Reden: incompleet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja, het staat er toch duidelijk, btw (en import duties) zit er al op.
Is zo voor alle producten die je van binnen de EU koopt.

Ga je spullen uit China of de VS halen, kan het zijn dat er geen btw of import heffingen opzitten (die je wel moet betalen, maar de douane controleert niet elk pakketje dus soms kan je dan mazzelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoisem64
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-02-2022
Ik raad je inderdaad wel aan om een extra module van 8gb te kopen. Maar het heeft (nog) geen hoge prioriteit om terug te komen op je laatste vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-08 18:13
Tjm De Groot schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 01:19:
De Evga 1070 FTW is rechtstreeks op de Europese site van Evga te bestellen, voor 479 € plus 6 euro verzendkosten heb ik mij laten vertellen.

http://eu.evga.com/Products/Product.aspx?pn=08G-P4-6276-KR
Weet er iemand van jullie of het mogelijk is, na bestellen bij EVGA zelf, dit op factuur te krijgen en zo dit in te brengen in mijn zaak? Bij bestellingen vanuit Nederland lukt dit niet bij mij maar ik vraag mij af hoe dat dan bij EVGA zit. Alvast bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 23:24
Bexorcist schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:54:
[...]

Weet er iemand van jullie of het mogelijk is, na bestellen bij EVGA zelf, dit op factuur te krijgen en zo dit in te brengen in mijn zaak? Bij bestellingen vanuit Nederland lukt dit niet bij mij maar ik vraag mij af hoe dat dan bij EVGA zit. Alvast bedankt voor de informatie!
Je kan toch een declaratie sturen naar je eigen zaak waarbij je de kosten terug krijgt en de zaak die kan aftrekken van de operationele kosten? Doen mijn medewerkers ook, kopen soms nieuwe PC onderdelen en sturen mij een declaratie.

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

EVGA kaart is gewoon hier in NL te bestellen. €465,- thuis http://www.sicomputers.nl...x1070-8gb-ftw-gaming.html

[ Voor 38% gewijzigd door Hackus op 03-09-2016 12:35 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Headblast schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:23:
[...]

Je kan toch een declaratie sturen naar je eigen zaak waarbij je de kosten terug krijgt en de zaak die kan aftrekken van de operationele kosten? Doen mijn medewerkers ook, kopen soms nieuwe PC onderdelen en sturen mij een declaratie.
En geldt dat ook in België? Of voor aankopen die ik in het buitenland doe? Mijn excuses, ik ben echt niet thuis in die boekhoudkundige materie! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Ik woon in België en heb er geen idee van of ik een in Nederland aangekocht product in België kan inbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Trouwens:

Subtotaal: € 459,80
Verzending en afhandeling: € 13,95
Mastercard toeslag: € 14,21
BTW € 82,22

Eindtotaal (incl. BTW) € 487,96

Dan kan je beter bij de EVGA zelf kopen, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:03
Bexorcist schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:49:
[...]
Dat heeft niets met mijn vraag te maken.
Wat bedoel je dan met onderstaande?
Bexorcist schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:41:
[...]
Ik woon in België en heb er geen idee van of ik een in Nederland aangekocht product in België kan inbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bexorcist schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:41:
[...]

€13,95 vzk naar België ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Boekhoudkundig inbrengen om de BTW te recupereren. Niet laten leveren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bexorcist schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:17:
[...]

Boekhoudkundig inbrengen om de BTW te recupereren. Niet laten leveren ...
Oké, Inbrengen in je boekhouding. Ik kan het wel in Nederland bij aankopen uit Duitsland.
Kan het niet voor jou bepalen omdat ik niet weet hoe het in België gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 23:18
je kan het inbrengen. koop je in het buitenland (binnen de EU), dan zou je geen btw verschuldigd zijn. de leverancier mag dan zero-raten.

http://www.belastingdiens...s_intra-community_supply/
Pagina: 1