Nieuwe printer, merk?

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor incidenteel printen en scannen (heb nu geen printer en dat is soms best lastig) ben ik op zoek naar een niet al te dure all in one. Ik heb in het verleden altijd HP printers gehad. Voordeel hiervan is dat de papierinvoer en -uitvoer allebei aan de voorkant zit, waardoor het apparaat wat compacter/efficienter is neer te zetten. Wat ik in het verleden wel eens heb gehad is dat het papier op den duur niet meer goed wordt gepakt door het apparaat, waardoor je vaak papierstoring hebt.

Omdat ik verder qua drivers/ondersteuning wel tevreden ben over HP ben ik toch in eerste instantie weer naar HP aan het kijken. Mijn oog is gevallen op een HP Envy 5640: pricewatch: HP Envy 5640 e-AiO .

Via de consumentenbond zie ik dat de Epson Expression Premium XP-630 als beste uit de test komt. Al zet ik aan de ene kant bij consumentenbond wel altijd wat vraagtekens bij de testresultaten, maar aan de andere kant komt die niet zomaar als beste uit de test. Epson is natuurlijk wel een redelijk bekend merk (vooral uit det ijd van de naaldprinters :P), maar ik heb eigenlijk geen beeld erbij hoe dat tegenwoordig is. Ook qua drivers en apps e.d.? Iemand hier advies over?

Ook heb je veel Canons te koop, maar heb ik eigenlijk ook geen ervaring mee. Ik ben dus ook wle benieuwd of een ander merk dan HP een goede optie is?

Daarnaast heb je bij sommige printers de mogelijkheid om meerdere pagina's tegelijk te scannen dmv. een sheetfeeder. Die zijn dan wel weer iets duurder en ik vraag me af of ik dat vaak ga gebruiken. Zijn er mensen die zo'n printer hebben en gebruik je dat vaak cq. werkt het goed?

Verdere eisen aan de printer:
- wifi
- print en scanfunctie
- automatisch dubbelzijdig kunnen printen
- voorkeur papierlade aan de voorkant
- budget 50-75 euro

PS. ik heb dit topic: Aanschaf nieuwe printer ook gelezen en al enige info uit gehaald en daar komt men ook weer op HP uit, maar ik ben ook benieuwd of een ander merk nog een optie is?

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:21
Een tijdje terug moest ik ook op zoek naar een nieuwe all-in-one. Mijn broer raadde me toen aan om toch vooral ook een sheetfeeder te nemen. Mijn gedacht was eerst ook "hoe dikwijls gebruik ik dat?", wel ik zou het niet meer kunnen missen.
Ik heb toen voor https://tweakers.net/pric...xma-mx925-(6992b008).html gekozen. Ik koos voor Canon omdat ik daar ook een fototoestel van had (tot het gestolen werd). Vind ik op zich een goede printer, maar voor de scanfunctie heeft die een usb-verbinding nodig naar de pc, of een usb-stick in het slot. Dat vind ik toch een minpuntje, aangezien die bedraad in het netwerk hangt.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Palomar
  • Niet online
ok thanks. Alleen kunnen scannen via USB is idd niet zo handig. Printer wordt niet aangesloten op een pc (zodat ik hem desnoods in de logeerkamer kan zetten), dus draadloos scannen moet wel mogelijk zijn.

Zo'n sheet feeder denk ik nog even over na. Ik zou dan bijv. bij een HP Officejet 6820 uitkomen, die zo'n 100 euro kost. We gebruiken de printer erg weinig (tot nu toe print ik altijd op het werk), dus kan niet zeggen dat ik het nu mis. Maarja, als ik toch een nieuwe printer koop, wellicht toch handig om wel te nemen....

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Ik zou ook eens bij Brother kijken.
ik gebruik deze: pricewatch: Brother MFC-J4620DW al een tijdje met veel plezier. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Gusto op 05-09-2016 12:52 ]

• Palomar
  • Niet online
Ok thanks, heb Brother ook even bekeken. Zie echter tussen de verschillende merken maar weinig verschillen, dus denk dat ik toch maar voor de oude vertrouwde HP ga. Die genoemde Envy heeft ook een dichte papierlade, wat wel handig is aangezien we de printer niet vaak gebruiken en er dus geen laag stof op het papier komt.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 17:18

TommyGun

Stik er maar in!

Canon! Met Epson had ik altijd gezeik met inkt cartridges en chips... HP vond ik sowieso bloatware.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

MeltedForest

Lenny-t

Als je incidenteel print, koop dan een laserprinter. Heb ik ook gedaan omdat ik a) bijna nooit printte en b) als ik dan de printer nodig had was de inkt uitgedroogd :+. Toen de scanfunctie van de oude inktjet kapot ging, om die reden maar een laserprinter gekocht. Om specifiek te zijn: pricewatch: HP Laserjet Pro MFP M125nw. Als ik kleur moet printen (wat eigenlijk nooit voorkomt) kan dat op kantoor. Dus B&W is genoeg.

• Palomar
  • Niet online
MeltedForest schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:17:
Als je incidenteel print, koop dan een laserprinter. Heb ik ook gedaan omdat ik a) bijna nooit printte en b) als ik dan de printer nodig had was de inkt uitgedroogd :+. Toen de scanfunctie van de oude inktjet kapot ging, om die reden maar een laserprinter gekocht. Om specifiek te zijn: pricewatch: HP Laserjet Pro MFP M125nw. Als ik kleur moet printen (wat eigenlijk nooit voorkomt) kan dat op kantoor. Dus B&W is genoeg.
Ja, die ervaring met uitgedroogde inkt heb ik ook (hield de cartridge wel eens onder de kraan om hem weer tot leven te wekken :+). Al heb ik begrepen dat de moderne printers het uitdrogen voorkomen door af en toe een reinigingscyclus oid te doen.
Laserprinter vind ik eerlijk gezegd wat overkill voor die paar printjes per jaar. En dat je bij kleur toch weer op iemand anders bent aangewezen.
TommyGun schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:12:
Canon! Met Epson had ik altijd gezeik met inkt cartridges en chips... HP vond ik sowieso bloatware.
Maar hierboven geeft iemand aan dat je met Canon alleen kunt scannen via USB? Ik wil graag op zowel de pc als android smartphone draadloos kunnen scannen. Kan dat wel?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 17:18

TommyGun

Stik er maar in!

Palomar schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:27:

[...]

Maar hierboven geeft iemand aan dat je met Canon alleen kunt scannen via USB? Ik wil graag op zowel de pc als android smartphone draadloos kunnen scannen. Kan dat wel?
Dat gebruik ik eerlijk gezegd niet...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Palomar
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:28:
[...]

Dat gebruik ik eerlijk gezegd niet...
Als ik die app van canon in de play store bekijk dan lijkt het overigens wel gewoon te kunnen.

Al ben ik nog niet overtuigd dat andere merken op bepaald vlak duidelijk beter zijn dan HP... ;)

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:03

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik heb een MP560, oeroud maar kon toen al draadloos scannen op de PC of naar USB. Er is tegenwoordig ook een Canon app, daarmee kan je in ieder geval printen. Scannen moet je even zelf uitzoeken of dat kan.
Ik zou eerder kijken voor welke printer je goedkope cartridges kan vinden. (prijs per mL) Bij de goedkoopste printers betaal je je blauw aan cartridges.

Overigens hier ook sterke voorkeur voor Canon. Brother printers in omgeving geen goede ervaring mee, vaak defect en rare problemen mee gezien. HP ook wel oke, maar dure cartridges, Epson, tja de mijne kon slecht tegen niet originele cartridges. Mijn MP560 daarintegen, doet het als een trein, meer dan 5.000 afdrukken mee gemaakt inmiddels. Omdat de MP560 goedkope cartridges heeft bij de Action (minder dan 10 euro voor 5 de hele set van 5 kleuren) met uitstekende printresultaat heb ik er een paar MP560's reserve gekocht 2e hands. _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door FlyEragon op 05-09-2016 15:34 ]

• MeltedForest
  • Laatst online: 14-11-2025

MeltedForest

Lenny-t

Palomar schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:27:
Laserprinter vind ik eerlijk gezegd wat overkill voor die paar printjes per jaar. En dat je bij kleur toch weer op iemand anders bent aangewezen.
Juist voor een paar printjes is laser ideaal omdat je geen last van uitdroging hebt, en zo eigenlijk letterlijk jaren met één toner vooruit kan. En ze zijn er ook in kleur hoor, maar dan zit je iets duurder qua prijs ;)

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:18

RvL

Ik heb al tijden een Canon MG6350, eigenlijk al sinds hij net uit is in 2013. Scannen naar PC gaat gewoon, mits je de juiste drivers geïnstalleerd hebt. Als je alleen de drivers die Windows je geeft installeert werkt het niet.

Cartridges koop ik al tijden niet origineel, geen enkel probleem.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Toets
  • Laatst online: 13-02 13:25
Heb een Canon MG6650. Zowel printen als scannen gaat (alleen) wireless. De printer is prima met niet originele cartridges te gebruiken. Schoonmaken kan je ook voorzichtig met pure alcohol en een wattenstaafje doen.

Alleen de papierinvoer is knullig, vaak foutmelding dat geen papier beschikbaar is. Even de lade er uit en er weer in doen om het probleem op te lossen.

• Palomar
  • Niet online
Het is uiteindelijk toch de HP Envy 5644 geworden. Had een leuke cashback-actie en omdat ik HP gewend ben daar toch maar weer voor gekozen ;) Bevalt verder goed. Vind de afgesloten papierbakken wel erg handig. Bij mn vorige printers kwam daar altijd een laag stof op te liggen, waardoor ik het papier er maar uit haalde omdat er anders allemaal stof in je printer komt als je gaat printen, met als gevolg dat de printer altijd eerst van papier moet worden voorzien als je een keer print. Nu is het ding dus als het goed is altijd klaar voor gebruik.

Instellen ging verder ook makkelijk via de app en onder windows 10 werd meteen alles automatisch herkend/geinstalleerd. Tevreden dus :)
Pagina: 1