Ik heb een KlikAanKlikUit gebeuren op een heleboel plekken in huis, uiteraard is de afstandsbediening altijd in de andere kamer, dus leek het me handig om een tweede en straks een derde AB te kopen. Nu begrijp ik echter dat ik alle ontvangers voor het instellen van een 2e AB eerst weer achter de schakelaar vandaan moeten om dat kleine knopje in te drukken voor het 'pairen' van ontvanger en AB. Dat is toch achterlijk? Die dingen zitten in m'n plafond achter de lamp, achter schakelaars en overal ingebouwd. Ik moet dus het halve huis ontmantelen voor de installatie van een AB! Is er niet een leer functie op de AB die de eerste AB kopieert?
Ik heb oud kaku spul, maar hier werkt het allemaal op genummerde kanalen.
Als ik het kanaalnr weet dan doet iedere ab, mits die het gebruikte kanaal aankan, het dus.
Kwestie van even de kanalen langsgaan op de ab als je het nr niet weet.
Werkt het bij jou anders dan?
Edit: als je het automatische codesysteem gebruikt werkt het blijkbaar inderdaad anders
http://www.klikaanklikuit...ragen-klikaanklikuit/#v01
Als ik het kanaalnr weet dan doet iedere ab, mits die het gebruikte kanaal aankan, het dus.
Kwestie van even de kanalen langsgaan op de ab als je het nr niet weet.
Werkt het bij jou anders dan?
Edit: als je het automatische codesysteem gebruikt werkt het blijkbaar inderdaad anders
http://www.klikaanklikuit...ragen-klikaanklikuit/#v01
[ Voor 23% gewijzigd door dragon2 op 04-09-2016 17:25 ]
Verwijderd
TS zal het ook niet zo leuk vinden als een buurman met zijn afstandsbediening verlichting van TS aan/uit kan schakelen. Dat is wat er kan gebeuren als die zooi niet met elkaar wordt gepaired.
Daarom dus opnieuw pairen, zie het als een leermoment die ontvangers op een goed bereikbare plek te plaatsen.
Daarom dus opnieuw pairen, zie het als een leermoment die ontvangers op een goed bereikbare plek te plaatsen.
Dan heb ik geluk denk ik, ik hoef zoals gezegd niks te pairen, en ik woon in een flat maar geen last van buren met kaku.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:29:
TS zal het ook niet zo leuk vinden als een buurman met zijn afstandsbediening verlichting van TS aan/uit kan schakelen. Dat is wat er kan gebeuren als die zooi niet met elkaar wordt gepaired.
Maar met een range van iets van 30m (?) kan ik me wel voorstellen dat kaku dat systeem heeft geupdate.
Verwijderd
Tip: al eens gedacht aan Domoticz? Ik bedien al mijn Kaku's, indien nodig, lekker met de smartphone. Heb je die afstandsbedieningen niet nodig. De AB bepaalt overigens volgens mij de code. Daarnaast zitten er timers op via deze software, dus geheel geautomatiseerd.RubenLaan schreef op zondag 04 september 2016 @ 14:02:
Ik heb een KlikAanKlikUit gebeuren op een heleboel plekken in huis, uiteraard is de afstandsbediening altijd in de andere kamer, dus leek het me handig om een tweede en straks een derde AB te kopen. Nu begrijp ik echter dat ik alle ontvangers voor het instellen van een 2e AB eerst weer achter de schakelaar vandaan moeten om dat kleine knopje in te drukken voor het 'pairen' van ontvanger en AB. Dat is toch achterlijk? Die dingen zitten in m'n plafond achter de lamp, achter schakelaars en overal ingebouwd. Ik moet dus het halve huis ontmantelen voor de installatie van een AB! Is er niet een leer functie op de AB die de eerste AB kopieert?
Domoticz - open source domotica systeem - deel 2
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2016 18:38 ]
Dat is wat lastig aangezien KAKU zelf eigenlijk zooi verkoopt die in de plafonddoos moet of achter de schakelaar, dan zou je eigenlijk verwachten dat een AB een leer functie heeft zodat je een andere AB kan kopiëren. Enfin, de hele rommel maar los gekoppeld, opnieuw gepaird en het werkt nu, maar onhandig...Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:29:
Ik duik nog in die Domoticz, maar moet je dat dan niet pairen?

Even een kick: ik heb de ontvangers uit het APA3-1500R-pakket (zie afbeelding). Ik heb twee pakketten gekocht en wil de tweede afstandsbediening ook pairen met de ontvangers, net als de eerste afstandsbediening. Ik kan echter nergens vinden hoe je dit doet: waar zit de pairknop op zo'n ontvanger dan?
Zodra je ze in het stopcontact steekt gaat de LED een aantal keer knipperen, dit is het teken dat hij in de inleermodus/pairing mode staat. In die tijd moet je een knop op de afstandsbediening indrukken. Het relais in de stekker zal dan een paar keer klikken om te bevestigen dat hij gekoppeld is.
Ja, dat had ik dus al gedaan. Maar (gênant), na nader onderzoek bleek er helemaal geen batterijtje in de tweede afstandsbediening te zitten! Fixed that en nu werkte de ook door jouw beschreven wijze. Blij!ThinkPadd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:20:
Zodra je ze in het stopcontact steekt gaat de LED een aantal keer knipperen, dit is het teken dat hij in de inleermodus/pairing mode staat. In die tijd moet je een knop op de afstandsbediening indrukken. Het relais in de stekker zal dan een paar keer klikken om te bevestigen dat hij gekoppeld is.
[knip] Reageer als je iets inhoudelijks hebt toe te voegen, of reageer niet. Een topic van meer dan 1 jaar oud kicken met een dergelijke reactie voegt ook niet veel toe.
[ Voor 71% gewijzigd door Zeehond op 23-01-2018 13:49 ]
Pagina: 1