Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Gegroet allen die dit lezen :)

Ik heb een vraag over de rx480 en ik kom er niet uit, ik heb een mobo (zie boven) liggen dat een open x4 slot heeft maar als x1 is bedraad, nu zou je denken dat normaal de rx480 volledig word gezien. Dat is dus niet het geval of er gaat iets verkeerd ergens. Als ik gpu-z run zien ik wel wat verschijnen van gegevens, maar toch ziet de driver de kaart niet

De kaart doet het in een pcie3 x16 slot perfect maar in een x1 slot op de AT5 niet.

Specs:
https://www.asus.com/Motherboards/AT5NM10TI/specifications/
http://ark.intel.com/products/47610/Intel-CG82NM10-PCH

Voeding is een 550W waar een R9 280x heeft aangehangen dus die moet het nog doen :)
Geheugen/hdd is niet relevant want de pc draait windows 7 x64 pro

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat slot is niet bedoeld voor een videokaart maar voor een insteekkaartje met WiFi. audio, usb's oid.
Een erg trage Atom met een RX 480 is overigens een heel vreemde combi. Je haalt maar 25% van de potentie uit de kaart als het zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 08:42:
Dat slot is niet bedoeld voor een videokaart maar voor een insteekkaartje met WiFi. audio, usb's oid.
Een erg trage Atom met een RX 480 is overigens een heel vreemde combi. Je haalt maar 25% van de potentie uit de kaart als het zou werken.
Ja is ook een rare combo omdat het hier in zit: [CiP]CrunchBak veel data gaat er niet over en weer. Trouwens dat slot is een open slot daarmee dat je er een x16 kaart in kunt steken.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Damic schreef op zondag 04 september 2016 @ 09:01:
[...]
Ja is ook een rare combo omdat het hier in zit: [CiP]CrunchBak veel data gaat er niet over en weer. Trouwens dat slot is een open slot daarmee dat je er een x16 kaart in kunt steken.
Als het past wil het nog niet zeggen dat het ook werkt. Gaat ie nooit genoeg bandbreedte afgeven om dat te gaan draaien en zeker niet op het volle potentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
Ik denk dat de befaamde 75W+ die de RX480 uit het pci-e slot trekt het grootste probleem is.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
rapsac schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:04:
Ik denk dat de befaamde 75W+ die de RX480 uit het pci-e slot trekt het grootste probleem is.
Dat zijn dan problemen voor achteraf, de kaart moet wel eerst volledig gezien worden ;)
MichaelvD2203 schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:29:
[...]

Als het past wil het nog niet zeggen dat het ook werkt. Gaat ie nooit genoeg bandbreedte afgeven om dat te gaan draaien en zeker niet op het volle potentieel.
Ik weet niet hoeveel bandbreedte de kaart nodig heeft voor distributed werk. Bleh dan maar een ander bord bestellen en hopelijk is x4 genoeg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Damic schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:07:
[...]
Dat zijn dan problemen voor achteraf, de kaart moet wel eerst volledig gezien worden ;)
[...]
Ik weet niet hoeveel bandbreedte de kaart nodig heeft voor distributed werk. Bleh dan maar een ander bord bestellen en hopelijk is x4 genoeg O-)
Je hebt minimaal PCI-e 2.0 x8 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
MichaelvD2203 schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:15:
[...]

Je hebt minimaal PCI-e 2.0 x8 nodig.
:o vanwaar heb je dat? Want ik was dat aan't opzoeken maar vind het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Damic schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:07:
[...]
[...]
Ik weet niet wat je bedoelt met 'distributed werk', maar wat ik wel weet is dat je de kracht van de kaart bijvoorbeeld prima kan gebruiken voor bitcoin / litecoin mining en dat de bandbreedte dan geen fluit uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 15:20
Ik denk dat er een probleem ontstaat bij het volgende:
je wilt een atom CPU gaan gebruiken, die PCI-E 1.0 heeft op slechts 1 lane. Ik vermoed dat daar iets niet helmaal goed gaat, zeker gezien de hoeveelheid stroom die nodig is voor de RX480.

[ Voor 14% gewijzigd door GromuhlDjun op 04-09-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCI-e x1 kan ook maar 10w leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:31:
PCI-e x1 kan ook maar 10w leveren.
Daarvoor heb ik een soldeer station staan :+ paar draden en een stekker eraan en daar heb je 75W :)

Swat het zal wel met het feit te maken hebben dat ie maar 1 lane ziet en daarmee foert zegt.
ToFast schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:25:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met 'distributed werk', maar wat ik wel weet is dat je de kracht van de kaart bijvoorbeeld prima kan gebruiken voor bitcoin / litecoin mining en dat de bandbreedte dan geen fluit uitmaakt.
Distributed werk is zoals boinc, je pc inzetten voor "goede" doeleinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Damic schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:10:
[...]
Daarvoor heb ik een soldeer station staan :+ paar draden en een stekker eraan en daar heb je 75W :)

Swat het zal wel met het feit te maken hebben dat ie maar 1 lane ziet en daarmee foert zegt.
[...]
Distributed werk is zoals boinc, je pc inzetten voor "goede" doeleinde.
Ah dat zal wel niet veel bandbreedte nodig hebben, maar rauwe performance van de GPU net als met het coins minen (maar dan waarschijnlijk eiwitten vouwen ;)). Vraagt wel richting de maximale energie van de kaart qua stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Huhu volgens gpu-z gebruikt de kaart max 143W en het is geen standaard design dus dat komt normaal wel goed.

edit: heb een bestelling gedaan van pricewatch: ASRock H110M-ITX met pricewatch: Intel Celeron G3900 Boxed zal daarna wel werken, alleen wat is het beste antwoord he 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Damic op 05-09-2016 19:36 ]

Pagina: 1