Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[CiP]CrunchBak

Pagina: 1
Acties:

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:26

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
!!!Disclaimer: de "kast" moet niet mooi zijn maar gewoon functioneel!!! In mijn geval een windtunnel.

Omschrijving
De CrunchBak komt op locatie te staan waar alleen elektriciteit is en ik heb al eens gaan checken op Wi-Fi er zijn een paar hotspots in de buurt maar juist te ver, signaal is niet stabiel dan maar 3G/4G data abo. Ook nog een probleem waar ik tegen aan gaan lopen is dat de locatie zeeeer stoffig is.

Het plan:
Met resterend hout, een case maken waar alles in past dus eerst alles op meten en virtueel passend maken.

Hardware:
* pricewatch: ASRock A330ION
* pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB @1.09GHz
* 3G/4G usb stick Huawei K5150
* pricewatch: Corsair VX550W
* 2 x 140mm ventilatoren
* 2.5 oude laptop hd (afbraak)
* ide 44p naar sata converter

Van het bouw proces heb ik geen foto's geschoten, maar het komt erop neer, je neemt wat hout afval en een combinee + wat vijzen en je krijgt:

en gesloten:

Nog leeg, ook zie je hier de 3g/4g usb stick en hdd met converter aan

Damn usb stick is te lang |:( , daar moeten we iets op vinden

een oud usb bracket *O*

Plaatsje gevonden voor de 3g stick

De voeding met de vele draden waar ik maar een paar bundels van nodig heb

Aan de hdd zaten van die uitsteeksels, deze er even af gedremelt en dan past dat beter

*Alleen de sata kabel blijft niet goed zitten :X

Goed gevuld?

De R9 280X moet er nog bij en dan hopen dat de temps wat aan de redelijke kant blijven anders word het back to the drawing board.

Wanneer kun je de volgende update verwachten: als ik beslist heb wat de 280X gaat vervangen in mijn pc, wrs een firepro kaartje, maar die prijzen zijn zo van de pot gerukt (zelfs 2dehands).

Damic wijzigde deze reactie 10-04-2016 13:56 (4%)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

OK, door naar CM.

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-06 12:18
Okee... Wat moet dit systeem uiteindelijk gaan doen? Het is mij echt een mysterie wat voor combo dit moet gaan worden. Een dergelijk 'zwak' moederbord met een 280x...

De term 'Crunchbak' lijkt me dat het wat met berekeningen te doen moet hebben, maar wellicht dat je ons kijkers een blik in jouw visie gunt :).

En ik kan me niet aan de mening onttrekken dat dit toch wel op het randje is van een T.net waardige 'casemod' :$

BLACKfm wijzigde deze reactie 11-04-2016 18:58 (16%)

Litebit.eu voorraad check :).

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De casemod is dus eigenlijk al af, begrijp ik dat goed? :? Ik begrijp werkelijk waar niet wat nu de bedoeling is van dit topic, het verhaal is daarbij ook erg onduidelijk (in de haast?) geschreven. De afbeeldingen met de tekening maakt het voor mij ook niet duidelijker op en Photobucket werkt hier (in Waterfox) ook niet al te best? :?

EDIT:
Net even weer de tekening geprobeerd, hij ging nu wel goed. Moet zeggen, dat iedereen wel 6 plankjes met wat gaten er in tegen elkaar aan kan knallen, ik zie de meerwaarde hier ook niet echt van, timmeren op dat niveau kan iedereen, sorry dat ik het zeg.

CH4OS wijzigde deze reactie 11-04-2016 19:07 (39%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
@Ferry; thanks
quote:
BLACKfm schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:54:
Okee... Wat moet dit systeem uiteindelijk gaan doen? Het is mij echt een mysterie wat voor combo dit moet gaan worden. Een dergelijk 'zwak' moederbord met een 280x...

De term 'Crunchbak' lijkt me dat het wat met berekeningen te doen moet hebben, maar wellicht dat je ons kijkers een blik in jouw visie gunt :).

En ik kan me niet aan de mening onttrekken dat dit toch wel op het randje is van een T.net waardige 'casemod' :$
Ik doen mee met Distributed.net m.b. het RC5 project, daar heb je niet veel cpu kracht voor nodig maar wel gpu cores die goed parallel werk kunnen verzetten, dus bandbreedte heeft de kaart niet nodig.

En niet t.net waardig (dan had Ferry het niet mogen verder zetten), tja ik gaan nog mijn peren zien als die eindelijk in de ruimte komt te staan; winter ijskoud en zomer snik heet en dan nog goed kunnen koelen en stof vrij houden.
quote:
CptChaos schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:00:
De casemod is dus eigenlijk al af, begrijp ik dat goed? :? Ik begrijp werkelijk waar niet wat nu de bedoeling is van dit topic, het verhaal is daarbij ook erg onduidelijk (in de haast?) geschreven. De afbeeldingen met de tekening maakt het voor mij ook niet duidelijker op en Photobucket werkt hier (in Waterfox) ook niet al te best? :?

EDIT:
Net even weer de tekening geprobeerd, hij ging nu wel goed. Moet zeggen, dat iedereen wel 6 plankjes met wat gaten er in tegen elkaar aan kan knallen, ik zie de meerwaarde hier ook niet echt van, timmeren op dat niveau kan iedereen, sorry dat ik het zeg.
Euhm nee, nog een stof filter assembly maken en dan nog testen dat ik de kaart koel kan houden. En ik timmer niet maar vijs ;)

ps. foto's worden via waterfox online gezet dus.

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BLACKfm
Nou, laat je door ons vooral niet demotiveren :P. Zal mij benieuwen wat het wordt.

Op inhoudelijk vlak vind ik de voeding en het moederbord wel erg dicht op elkaar zitten, er is wel ruimte voor wat optimalisatie lijkt me? Of wordt de hele build net zo rommelig aan de binnenkant als dat het er van buiten uit ziet? (Sorry :P :+)

• Zoepertje
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 13-06 09:25
Ik vind het idee is zeker wel gaaf. een pc bouwen die werkt en blijft werken onder alle condities. Wat mij onduidelijk is wat voor project het is dat RC5. Heb even rond gekeken en het gaat er dus om een versleuteling te kraken? :?
En waarom komt deze pc zover van de bewoonde wereld af te staan en niet thuis?! Daar ben ik benieuwd naar.:)
In iedere geval succes met de build!!

Zoepertje wijzigde deze reactie 11-04-2016 23:44 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

quote:
Zoepertje schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:42:
Ik vind het idee is zeker wel gaaf. een pc bouwen die werkt en blijft werken onder alle condities. Wat mij onduidelijk is wat voor project het is dat RC5. Heb even rond gekeken en het gaat er dus om een versleuteling te kraken? :?
En waarom komt deze pc zover van de bewoonde wereld af te staan en niet thuis?! Daar ben ik benieuwd naar.:)
Distributed.net's RC5-72 Challenge is inderdaad encryptie kraken.
Er is een prijzenpot van 10000 US Dollar, waarvan 1000 voor de persoon die het block (pakketje data) met de geheime code vindt en nog eens 1000 voor zijn of haar team.
De overige 8000 zit onder andere geld in voor D.net's diensten (maken en verspreiden van de client, hosten van servers, etc), geld voor een goed doel en nog wat andere zaken.

Het doel van het project is aantonen dat encryptie in RC5-72 (of equivalent) onvoldoende is voor goede veiligheid.
Enige nadeel: het project bloed een beetje dood omdat in den beginne nog weinig/geen Cuda/OpenCL/Stream GPU's mee konden doen en alles op CPU kracht moest. En ja, dan is RC5-72 weldegelijk sterk.
Men is nu al 4000+ dagen bezig en heeft 4% van de totale keyspace bereikt. Dat is nogal magertjes.
Totaal waren er al 150K participanten, maar nu zijn er op dagelijkse basis 1 a 2K participanten actief.

Ter vergelijking: als ik terugreken hoeveel klonen van mijn desktop PC er zouden moeten zijn om de huidige werksnelheid te behalen, kom je op een goeie 600 stuks uit die gemiddeld 10 uur per dag draaien.
Even logisch nagedacht zullen er dus letterlijk nog hele volksstammen zijn die nog niet op de hoogte zijn dat er een OpenCL client is en nog doodleuk op CPU power draaien.

Als een flinke ploeg tweakers een paar weekjes op pure GPU kracht gaan stampen, blazen we collectief alle andere teams volledig van de kaart af...
Maja, trommel mensen maar eens op voor zoiets. Er zijn nuttigere projecten dan D.net, zoals Folding@Home.

Project Magna
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
quote:
Zoepertje schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:42:
Elektriciteit kost geld (ik heb momenteel het verbruik van een huishouden met 3 personen en ben maar alleen) ;) meer dan 5€ de maand als je een grafische kaart 365 dagen laat stampen op 99% O-)
quote:
BLACKfm schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:16:
Nou, laat je door ons vooral niet demotiveren :P. Zal mij benieuwen wat het wordt.

Op inhoudelijk vlak vind ik de voeding en het moederbord wel erg dicht op elkaar zitten, er is wel ruimte voor wat optimalisatie lijkt me? Of wordt de hele build net zo rommelig aan de binnenkant als dat het er van buiten uit ziet? (Sorry :P :+)
Ik maak een soort van airdam zodoende dat ik over al de componten hopelijk genoeg lucht kan sturen om te koelen. De NB van het moederbord word nog wel warm maar de cpu blijft meestal lauw (passief gekoeld) en de rest trekt de voeding er wel door.

@McKaamos: je zou deze rig ook kunnen inzetten voor F@H ofzo

• Kevin1Smid
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10-06 19:28
Hoe werkt distributed.net precies want dan laad ik wel even een paar gtx780's mee draaien (mijn kamer is toch te koud at the moment). En waar kan ik de gpu based client vinden?

Kevin1Smid wijzigde deze reactie 12-04-2016 12:14 (15%)
Reden: Typo's

Intel i7 4770k,Asus rog strix 1080ti, Corsair DDR3 16gb, Corsair RM750, CoolerMaster HAF X Nvidia edition, Gigabyte G1 Sniper Z87

• FreeLighting
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-05 13:42

FreeLighting

Rood is voor hoeren!

Geen onbemande zender bouwen hè! ;)

Gaaf idee, en een wel heel dikke push-pull configuratie zo haha

Zitten er minimaal 3072 RGBW ledjes op per paneel? Dan kan ik er mee aan het werk!

• BLACKfm
quote:
McKaamos schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 00:09:
[...]
Ter vergelijking: als ik terugreken hoeveel klonen van mijn desktop PC er zouden moeten zijn om de huidige werksnelheid te behalen, kom je op een goeie 600 stuks uit die gemiddeld 10 uur per dag draaien.
Even logisch nagedacht zullen er dus letterlijk nog hele volksstammen zijn die nog niet op de hoogte zijn dat er een OpenCL client is en nog doodleuk op CPU power draaien.

Als een flinke ploeg tweakers een paar weekjes op pure GPU kracht gaan stampen, blazen we collectief alle andere teams volledig van de kaart af...
Maja, trommel mensen maar eens op voor zoiets. Er zijn nuttigere projecten dan D.net, zoals Folding@Home.
Klinkt mij niet veel anders in de oren dat het minen naar cryptocurrency... De hele dag je GPU aan het werk zetten en de opbrengst is minimaal.

Een beetje statistieken zou leuk zijn. Als je met 100 man in een pool zou zitten en je bent alsnog een jaar bezig om x% kans te hebben om het juiste block te vinden dan wegen de kosten niet echt op tegen de baten...

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Ik had niet verwacht dat er zoveel response zou komen.

Anyway distributed.net vind je hier: http://www.distributed.net/Main_Page
De stats pagina: http://stats.distributed.net/projects.php?project_id=8 en onze stats Dutch Power Cows aka /5 }:O
De client kan je http://www.distributed.net/Download_clients en http://www.distributed.net/Download_prerelease vinden.
quote:
FreeLighting schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:23:
Geen onbemande zender bouwen hè! ;)

Gaaf idee, en een wel heel dikke push-pull configuratie zo haha
Eigenlijk wel, er zit een 3G/4G verbinding op en ik gaan er niet zoveel zijn :+

@BalckFm: dan moet je al niet gaan zien want het brengt absoluut niet op. Gisteren heeft de hele wereld (zo'n 1761 "personen") 0.001295% afgewerkt en ner zijn al een paar keer ideeën gopperd op op FPGA ofzo over te gaan maar distri.net geeft tegenwoordig maar weinig response. :F

Momenteel staat DPC op 2 algemeen maar dat gaat niet lang meer duren (maandje of 11) of we zakken naar 3
http://tweakimg.net/g/forum/templates/got/images/layout/pixel.gif
Teams Overall Top 15
postotal teamdaily
1.(http://tweakimg.net/g/dpc/stil.gif)7.874.026.608dnetc@Home BOINC Team83.187(19)
2.(http://tweakimg.net/g/dpc/stil.gif)1.560.819.129Dutch Power Cows38.870(29)
3.(http://tweakimg.net/g/dpc/stil.gif)1.535.261.588BugTraq.Ru Team. United power of xUSSR.171.256(7)

Damic wijzigde deze reactie 12-04-2016 18:06 (43%)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

quote:
BLACKfm schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:13:
[...]

Klinkt mij niet veel anders in de oren dat het minen naar cryptocurrency... De hele dag je GPU aan het werk zetten en de opbrengst is minimaal.

Een beetje statistieken zou leuk zijn. Als je met 100 man in een pool zou zitten en je bent alsnog een jaar bezig om x% kans te hebben om het juiste block te vinden dan wegen de kosten niet echt op tegen de baten...
Daar gaat het project ook niet om ;)
Het doel is het aantonen dat encryptie X niet voldoende is voor fatsoenlijke veiligheid. Dat je er nog wat centen aan over zou kunnen houden is leuk, maar is een kwestie van geluk hebben. Je moet maar net de persoon zijn die dat blokje data verwerkt. Natuurlijk, stacking the deck in your favour... smijten met rekenkracht, dat kan maar is geen garantie.

Sowieso wegen de baten niet op. Met het huidige tempo duurt het nog tientallen jaren voordat het einde van de keyspace is bereikt. En de kans is ook nog vrij klein dat het magische pakketje data gevonden gaat worden op korte termijn. Je stookt makkelijk meer energie weg dan wat je potentieel zou kunnen winnen.

Daarom moet je ook niet de hele dag je PC aan laten staan hier voor. Het idee is dat je ongebruikte CPU/GPU cycles doneert. De client maakt alleen gebruik van de rekenkracht die over is. Ga je zitten gamen, dan mag je niet merken dat de client draait.
quote:
Kevin1Smid schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:13:
Hoe werkt distributed.net precies want dan laad ik wel even een paar gtx780's mee draaien (mijn kamer is toch te koud at the moment). En waar kan ik de gpu based client vinden?
Het is opzich vrij simpel. Je download de x86/OpenCL client (http://www.distributed.net/Download_clients) en unzipt hem ergens op je harddisk.
De eerste keer dat je m start, wil hij de configuratie doen. Dat werkt nog lekker oldschool tekstbased met genummerde menu's.
Zorg in ieder geval dat je je e-mail adres invult in de client. Daarmee kan je je statistieken terugvinden op de statistieken pagina.

Elke middernacht UTC (1 of 2 uur verschil met NL) worden de statistieken ge-update, dus je kan vandaag beginnen, morgen kan je je eerste statistieken zien.
Zodra je statistieken zichtbaar zijn, kan je ook een wachtwoord laten mailen, en daarmee kan je via de site ook een team joinen. Ik raad aan om gezellig bij DPC mee te gaan doen :)

Tip voor de mensen die een AMD kaart hebben: zet de priority iets hoger. Op een of andere manier snappen AMD kaarten het prioriteitensysteem niet helemaal en halen een snelheid van niks als je de prio niet ietsjes opschroeft.
For some strange reason behandelen ze DnetC alsnog als low-prio en merk je er nogsteeds niks van met gamen, maar je resultaten met DnetC gaan wel x5 wanneer de kaarten idle zijn (iig, bij mijn R7's en HD7750 wel)
quote:
Damic schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:59:

@BalckFm: dan moet je al niet gaan zien want het brengt absoluut niet op. Gisteren heeft de hele wereld (zo'n 1761 "personen") 0.001295% afgewerkt en ner zijn al een paar keer ideeën gopperd op op FPGA ofzo over te gaan maar distri.net geeft tegenwoordig maar weinig response. :F
FPGA is ook helemaal een schot in de verkeerde richting.
Het project probeert aan te tonen dat met 'normale' hardware encryptie te breken is binnen een enigzinds afzienbare tijd en met een relatief beperkt budget.

Een overheid die ergens een flinke serverruimte vol stampt met machines, of een botnet met een forse hoeveelheid geinfecteerde machines, iets dergelijks.
En ja, als je de huidige rekenkracht bekijkt van het RC5-72 project, dan is er ook wel wat voor te zeggen dat als er een keer een paar ton wordt geinvesteerd of een clubje hackers een goeie slag weet te slaan, RC5-72 inderdaad vrij snel te bruteforcen zou moeten zijn.

De huidige rekenkracht op het RC5-72 project is niet iets wat onhaalbaar is om aan te schaffen voor een NSA, FBI, AIVD of dergelijke ploeg. Hell, de huidige rekenkracht x50 is nog relatief betaalbaar en vult een serverruimte van een datacenter echt niet volledig. (tering die ruimtes zijn groot trouwens!)

McKaamos wijzigde deze reactie 12-04-2016 22:01 (51%)

Project Magna
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

• Booster.
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 01:19
Ik zelf zou de log denk ik in Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17 hebben geplaatst.
Maar hé, zo komt RC5 wel weer wat meer in het daglicht ;)

Hier nog een mooie "moment of glory" voor DPC :D
[RC5-72] hitparade van week 1
Hier nog een iets beter overzicht (onder aan de pagina).
http://stats.distributed.net msteggink

Geeft een kleine indicatie van wat een supercomputer als output kan geven (5 jaar geleden).

De dnetc@Home BOINC Team moet je maar even negeren.
Van wat ik toen der tijd begreep. Was dat alle gegraasde blocken die via BOINC gecruncht werden, naar dit account ging.
Ongeacht voor welk team je was. En daar was natuurlijk niet iedereen blij mee }:|

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
quote:
McKaamos schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:38:
[...]

[...]

FPGA is ook helemaal een schot in de verkeerde richting.
Het project probeert aan te tonen dat met 'normale' hardware encryptie te breken is binnen een enigzinds afzienbare tijd en met een relatief beperkt budget.

Een overheid die ergens een flinke serverruimte vol stampt met machines, of een botnet met een forse hoeveelheid geinfecteerde machines, iets dergelijks.
En ja, als je de huidige rekenkracht bekijkt van het RC5-72 project, dan is er ook wel wat voor te zeggen dat als er een keer een paar ton wordt geinvesteerd of een clubje hackers een goeie slag weet te slaan, RC5-72 inderdaad vrij snel te bruteforcen zou moeten zijn.

De huidige rekenkracht op het RC5-72 project is niet iets wat onhaalbaar is om aan te schaffen voor een NSA, FBI, AIVD of dergelijke ploeg. Hell, de huidige rekenkracht x50 is nog relatief betaalbaar en vult een serverruimte van een datacenter echt niet volledig. (tering die ruimtes zijn groot trouwens!)
Vergeet niet dat fpga's/asic veel betaalbaarder zijn geworden de laatste jaren en als je een server rack met zoiets kunt inrichten die alleen maar (in dit geval) sleutels proberen (bruteforce) dat je serieus wat keys/s kunt doen, je kan er dan zelfs andere programma's inladen die andere soorten sleutels doen. het probleem is zoals met alles: is er wel een markt voor.

Momenteel een v4900 besteld voor in mijn desktop dan kan de 280x verhuizen.

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
En de AMD FirePro v4900 from the Yuuu es of aaaa is aangekomen dus de R9 280x is verhuisd *O*

ps. de v4900 doet ongeveer 600Mkeys/sec :+

en de uitgaande ventilator zit er ook in, nu kan ik beginnen met te testen, eerst windows installeren:

Damic wijzigde deze reactie 27-04-2016 20:03 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Ben tegen een probleem gelopen en daar is maar 1 simpele fix voor: hoge temperatuur = meer airflow gewenst :)

De intake ventilator was een blad kwijt (wanneer weet ik niet) dus moest er een nieuwe in:

De nieuwe en eventuele nieuwe:

pricewatch: Noctua NF-A14 industrialPPC-2000 IP67 PWM, 140mm (ik had eerst de 3000 gevraagd maar die bleek na betalen dat het de 24V versie is) en de pricewatch: Silverstone FW181, 180mm, maar ik vermoed dat ik die niet moet installeren vermits de Noctua verdomd veel debiet geeft :)

Ook om de airflow een beetje te richten een kleine duct gemaakt in karton, dit word wrs nog wel een stuk plastiek of hout.

Owja de Toshiba hdd dat er eerst inzat heeft de geest gegeven, 's nachts herstart en kon geen schijf meer vinden, image van getrokken (ja dit kon nog) en overgezet naar een HGST schijfje.

Volgend obstakel dat ik moet overwinnen is een stof filter voor daarvoor, ik had een filter voor de dampkap maar die laat te weinig door :X dus opzoek naar iets lichters.

• A-Jay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-06 15:01
quote:
Damic schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:59:
Ben tegen een probleem gelopen en daar is maar 1 simpele fix voor: hoge temperatuur = meer airflow gewenst :)

De intake ventilator was een blad kwijt (wanneer weet ik niet) dus moest er een nieuwe in:
[afbeelding]

De nieuwe en eventuele nieuwe:
[afbeelding] [afbeelding]
pricewatch: Noctua NF-A14 industrialPPC-2000 IP67 PWM, 140mm (ik had eerst de 3000 gevraagd maar die bleek na betalen dat het de 24V versie is) en de pricewatch: Silverstone FW181, 180mm, maar ik vermoed dat ik die niet moet installeren vermits de Noctua verdomd veel debiet geeft :)

Ook om de airflow een beetje te richten een kleine duct gemaakt in karton, dit word wrs nog wel een stuk plastiek of hout.
[afbeelding]

Owja de Toshiba hdd dat er eerst inzat heeft de geest gegeven, 's nachts herstart en kon geen schijf meer vinden, image van getrokken (ja dit kon nog) en overgezet naar een HGST schijfje.

Volgend obstakel dat ik moet overwinnen is een stof filter voor daarvoor, ik had een filter voor de dampkap maar die laat te weinig door :X dus opzoek naar iets lichters.
Stof filter kun je ook voor een panty gaan, lekker 1998 :P

Even serieus aangezien je aangeeft dat het er erg stoffig is kan ik je aanraden om onderstaande constructie te maken. De bovenkant dicht en laten uitsteken en dan het filter onder een hoek plaatsen. Dan heb je in ieder geval minder last van stof wat naar beneden komt. En doordat de oppervlakte waar lucht doorheen kan iets groter is ondervind de luchtstroom ook iets minder last.

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Ha dat is een goed idee, ik was alleen nog aan't nadenken om welke soort filter te steken. Tot ik me bedacht dat een auto interieur filter eigenlijk niets kost en er kan veel debiet door :+

Gisteren de bak verhuisd naar de woonkamer, en volgens mij werkt ie niet goed meer. Ded lucht dat eruit komt is veels te koud om aan het werk te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• A-Jay
quote:
Damic schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 08:37:
Ded lucht dat eruit komt is veels te koud om aan het werk te zijn.
Was de lucht vandaag warm genoeg? :+

Of ben je er nog niet verder mee gegaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Hdd/windows problemen, gisteren windows herinstalleert, vandaag verder mee doen.

The heat is on :+

OGR+RC5

Volgende stappen zijn: de stof filter en een 4g abbo O-)

Damic wijzigde deze reactie 08-05-2016 11:02 (52%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Ondertussen toc hal wet wat dagen op de rig gedraaid maar ik kom er maar niet uit waarom ik de gpu niet kan overklokken, zelfs de temperatuur uitlezen lukt niet :? zie A330Ion + R9 280X kan gpu niet OC

Ik heb trouwens een goede stof filter gevonden (nog geen foto van): zo'n industriële stof filter voor in de kasten en een filter er voor *O*

• A-Jay
Das inderdaad raar. Maar kan je er helaas niet mee helpen....

Z'n *O* vraagt wel om foto's hé

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Ja foto toestel ligt nog in de werkplaats.

Edit en toen was er beeld:

d:)b :)F :)B *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

*gpu is momenteel 72°C in windtunnel

Damic wijzigde deze reactie 14-05-2016 11:07 (80%)

• A-Jay
quote:
Damic schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:17:
Ja foto toestel ligt nog in de werkplaats.

Edit en toen was er beeld:
[afbeelding]
d:)b :)F :)B *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

*gpu is momenteel 72°C in windtunnel
Ik zeg foto :P

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
quote:
Ik kan niet vliegen he.

Ruw en fijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Vandaag eens bekeken om de filter behuizing te installeren, ik wist dat het groot was maar damn dat is groot

Dan die andere ventilator gehaald en even "gemeten"

zou moeten passen

mmmh toch niet

Bij wijze van test provisoire er tegen gevezen

Misschien toch maar een iets grotere bak maken O-)

What about temps @ 1.1GHz +20% power:
- noctua had ik een gpu temp van 75°C zonder filter en met filter 86°C
- silverstone heb ik een gpu temp van 72°C zonder filter en met filter 83°C

Damic wijzigde deze reactie 16-05-2016 17:21 (1%)
Reden: temp aangepast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A-Jay
Ik vind het verschil tussen met en zonder filter in de temp eigenlijk best veel. En als je maar 1 van de 2 gebruikt, bijvoorbeeld alleen die fijne?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
quote:
A-Jay schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:15:
Ik vind het verschil tussen met en zonder filter in de temp eigenlijk best veel. En als je maar 1 van de 2 gebruikt, bijvoorbeeld alleen die fijne?
Ik gebruikte alleen het dikke spul en dat houd enorm veel tegen. Nu een hele tijd met die dunne (de fijne vermoed ik) en de temp blijft op 80°C hangen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrDrax
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11-06 12:25

DrDrax

Socket 8 is de shit.

Die client komt me zo bekend voor @ distributed.net,

Na wat zoek werk zowaar m`n account gevonden .... sjit ik heb wat gecrunched vanaf RC5-64/72 05-May-2000 tot +/- Jul-2003.
ff net de client aangeslingert hier, haha mooi hoor.

Damic, kan je er geen ihto cve eco iets voor gooien ?!

The Old Hardware Collector

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
quote:
DrDrax schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:39:
Die client komt me zo bekend voor @ distributed.net,

Na wat zoek werk zowaar m`n account gevonden .... sjit ik heb wat gecrunched vanaf RC5-64/72 05-May-2000 tot +/- Jul-2003.
ff net de client aangeslingert hier, haha mooi hoor.

Damic, kan je er geen ihto cve eco iets voor gooien ?!
Mmmh ik heb dinsdag toch niemand nieuw gezien?

Die hele bak ervoor gooien? Dat is wat overkill niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Update:

Vandaag de bak afgewerkt en naar locatie gebracht.
Eerst en vooral de ventilator, de zij steun weg en de ventilator in de plaats, vast gezet met een kleine schroef door de wand van de ventilator, daarna het filterhuis er overgezet en vast gezet:

Kabel management *O*

Vermits ik wrs in den beginnen gaan werken met usb sticks, heb ik het gat achteraan wat groter gemaakt en de usb aansluiting verlegd:

"Eind product":

De temperatuur testen:
deze testen zijn redelijk goed verlopen, gemiddeld rond de 80°C op 1.1GHz -16mV vCore, fan op 100% en bij het weer van de afgelopen dagen, nu op locatie zit in bijna onder dak en dat was daar de afgelopen dagen al lekker warmer dan hier binnen dus we zullen zien.

Damic wijzigde deze reactie 29-05-2016 16:12 (12%)

• Berreber
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13-06 19:51
Ben benieuwd naar het eindresultaat en vooral de temps!

If it ain't broke, don't fix it

• shure-fan
  • Laatst online: 19-06 09:26
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar dit apparaat staat te werken, in wat voor omgeving?

En wat doe je voor remote managment?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
quote:
Berreber schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:01:
Ben benieuwd naar het eindresultaat en vooral de temps!
temps ben ik ook wel benieuwd naar maar de temperatuur is nu niet echt schreeuwend warm.
quote:
shure-fan schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:26:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar dit apparaat staat te werken, in wat voor omgeving?

En wat doe je voor remote management?
Momenteel is er geen remote management, vermits ik momenteel niet weet wat de toekomst breng kwa job gaan ik geen extra abo afsluiten voor alleen internet. Als dit er wel is zal het wrs via team viewer gaan, want via RDC valt de temperatuur weg van de gpu 8)7

Locatie is nogal stoffig, er word gelast, geslepen, geschuurd en hout gezaagd.

Eind deze maand gaan ik de unit terug ophalen en eens zien wat er gewerkt is geweest :+ dan zijn hopelijk de usb sticks binnen en laat ik dnetc vanaf usb werken en kan ik usb sticks wisselen.

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Het is niet echt eind van de maand geworden maarja ik heb de usb sticks/sleutels ontvangen *O*

Nu heb ik goed en slecht nieuws, het goede nieuws is hij doet het nog, het slechte:
* fijn stof toch door de filter gegaan
* kaart is te warm geworden en heeft zich terug geklokt naar 501MHz :(

Wat moet er dus veranderen:
* toch die dikke filter doek ervoor
* kaart "standaard" laten draaien
* meer log bestanden instellen

Om te laten zien wat ik bedoel:
De vuile filter doek

De vuile intake fan

En de vuile outtake

Damic wijzigde deze reactie 18-06-2016 14:21 (44%)
Reden: Edit foto's

• A-Jay
Dat lijkt eerder zaag/frees stof als gewoon stof... bewerk je daar ook hout oid?

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Euhm ja heb ik dat dan niet gezegd? Ha ik had gezegd van een heel stoffige ruimte :)

Ik zien trouwens de temp van de gpu af en toe al de 84°C aantikken.

Damic wijzigde deze reactie 21-06-2016 11:57 (63%)

• A-Jay
quote:
Damic schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:55:
Euhm ja heb ik dat dan niet gezegd? Ha ik had gezegd van een heel stoffige ruimte :)

Ik zien trouwens de temp van de gpu af en toe al de 84°C aantikken.
Je had gezegd dat het er erg stoffig was...

Stof en stof zijn natuurlijk niet altijd hetzelfde... normale stof dwarrelt in principe alleen naar beneden. Als je aan het zagen bent kun je het zelfs uit je oren vissen. Buis maken met schone inlaatlucht vanaf buiten?

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Gaten maken is niet een optie.

• Kevin1Smid
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10-06 19:28
Als ik zo kijk denk ik dat dikker doek niet gaat helpen aangezien binnen de kortste keren je filter zo vol zit dat er nauwelijks nog lucht doorkan. Je moet dus of vaak het filter vervangen of toch iets anders bedenken.

Intel i7 4770k,Asus rog strix 1080ti, Corsair DDR3 16gb, Corsair RM750, CoolerMaster HAF X Nvidia edition, Gigabyte G1 Sniper Z87

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17:33
YouTube: Workshop air cleaner

Misschien is dat iets om te bekijken wat betreft het filter. Eigenlijk wil jij namelijk niet veel anders doen dan dat.

Always look on the bright side of life.

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
quote:
Clifdon schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:12:
YouTube: Workshop air cleaner

Misschien is dat iets om te bekijken wat betreft het filter. Eigenlijk wil jij namelijk niet veel anders doen dan dat.
Beetje groot :+
quote:
Kevin1Smid schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:51:
Als ik zo kijk denk ik dat dikker doek niet gaat helpen aangezien binnen de kortste keren je filter zo vol zit dat er nauwelijks nog lucht doorkan. Je moet dus of vaak het filter vervangen of toch iets anders bedenken.
Daar heb je wel gelijk in. Word tijd dat die combine verhuisd })

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17:33
Formaat doet er toch niet toe? Het gaat om het principe van oppervlak vergroten door de filter te vouwen. als je dit dan ook nog eens schuin zet en daarmee dus een breder filter hebt zul je meer lucht kunnen fliteren. Gebruik een grof voor en een fijn nafilter en dan zul je minder snel het filter hoeven uitzuigen/vervangen.

Always look on the bright side of life.

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
quote:
Clifdon schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:25:
Formaat doet er toch niet toe? Het gaat om het principe van oppervlak vergroten door de filter te vouwen. als je dit dan ook nog eens schuin zet en daarmee dus een breder filter hebt zul je meer lucht kunnen fliteren. Gebruik een grof voor en een fijn nafilter en dan zul je minder snel het filter hoeven uitzuigen/vervangen.
Hazo ja eens zien wat die vandaag doet met het weer :+

Update 23/06: 90°C *O*
Update 24/06: gisteren de bak opengemaakt en het kartonnetje dat na de intake zit als airdam beetje meer omhoog gezet zodoende dat de gpu dus meer lucht krijgt en dat heeft momenteel toch zijn vruchten afgewerkt. 87°C nu moet ik wel zeggen het is hier niet echt warm meer dus dat kan ook een reden zijn

Damic wijzigde deze reactie 29-07-2016 12:08 (25%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
En it went horribly wrong, sinds 01/07/2016 heeft ie niets gedaan }:| :r :F :'(
quote:
dnetc v2.9110-519-GTR-12011719 for ATI Stream on Win32 (WindowsNT 6.1).
Using email address (distributed.net ID) '**************@gmail.com'

[Jul 23 10:30:41 UTC] Automatic processor detection found 0 processors.
[Jul 23 10:30:41 UTC] Unable to initialize problem manager. Quitting...
[Jul 23 10:30:41 UTC] *Break* Shutting down...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-03 17:03

Rebels

watev?!

quote:
Damic schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:09:
En it went horribly wrong, sinds 01/07/2016 heeft ie niets gedaan }:| :r :F :'(

[...]
Begin met een bios reset

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
quote:
Rebels schreef op zondag 31 juli 2016 @ 01:47:
[...]

Begin met een bios reset
Ik zal de unit maar eerst gaan halen en dan eens zien wat er schilt. Volgens mij is de gfx uit het slot gekomen.

Edit: Niet gaan halen wel gaan checken en gpu zat wel degelijk los. terug in zijn slot geduwt en opgestart en na een paar minuten was de lucht lekker warm aan't worden.

Edit 21u: eens de usb stick gaan wisselen en moet zeggen dat ie lekker warm was. Nu was ik de logs aant bekijken en zag ik dat de gpu naar 501MHz was gegaan (soort van failsafe) en dan na x aantal uren te werken naar de 300MHz en dan terug naar de 1GHz is gegaan.
Hieronder de logging:

en wat veel later

Damic wijzigde deze reactie 31-07-2016 21:14 (72%)

• Rebels
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-03 17:03

Rebels

watev?!

quote:
Damic schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:28:
[...]
Ik zal de unit maar eerst gaan halen en dan eens zien wat er schilt. Volgens mij is de gfx uit het slot gekomen.

Edit: Niet gaan halen wel gaan checken en gpu zat wel degelijk los. terug in zijn slot geduwt en opgestart en na een paar minuten was de lucht lekker warm aan't worden.

Edit 21u: eens de usb stick gaan wisselen en moet zeggen dat ie lekker warm was. Nu was ik de logs aant bekijken en zag ik dat de gpu naar 501MHz was gegaan (soort van failsafe) en dan na x aantal uren te werken naar de 300MHz en dan terug naar de 1GHz is gegaan.
Hieronder de logging:
[afbeelding]
en wat veel later
[afbeelding]
oh ok, maar hoe komt die cpu los dan?
Ik dacht dat alleen de behuizing zo in elkaar zat als op de foto's maar blijkbaar de hardware ook? :o

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Met zoveel stof zou ik toch eens ga nadenken over een soort warmtewisselaar-achtige constructie. Houtstof in een computer met houten kast is vragen om problemen en gevaarlijke situaties.

Persuader of bytes.

• Lux_Gamer
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 19-06 11:55
Is het niet beter om de GPU te water koelen, En de radiator buiten te hangen?

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
quote:
Lux_Gamer schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:40:
Is het niet beter om de GPU te water koelen, En de radiator buiten te hangen?
Dat is ook een optie.
quote:
Camacha schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 03:06:
Met zoveel stof zou ik toch eens ga nadenken over een soort warmtewisselaar-achtige constructie. Houtstof in een computer met houten kast is vragen om problemen en gevaarlijke situaties.
You don't say :+

• Lux_Gamer
quote:
Misschien een handig voorbeeld.
YouTube: Whole Room Water Cooling Project

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
quote:
Nee werkt niet je verliest te veel warmte direct in de buizen.

• Lux_Gamer
quote:
Damic schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:00:
[...]
De buizen isoleren met isolatie?
Of pcv gebruiken in plaats van koper?
Of de pc vlak bij de muur plaatsen

Lux_Gamer wijzigde deze reactie 02-08-2016 18:07 (6%)
Reden: iets extra's toe gevoegd

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
Damic schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:00:
Warmte wil je juist kwijt, toch?

Persuader of bytes.

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
quote:
Lux_Gamer schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:06:
[...]

De buizen isoleren met isolatie?
Of pcv gebruiken in plaats van koper?
Of de pc vlak bij de muur plaatsen
Voor 1 pc is dat natuurlijk niet handig en dan kan je nog beter een airco zetten dan zo'n installatie
quote:
Camacha schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:08:
[...]

Warmte wil je juist kwijt, toch?
Ja maar niet in je kamer :p naar het voorbeeld van LTT

• Lux_Gamer
quote:
Damic schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:12:
[...]
Voor 1 pc is dat natuurlijk niet handig en dan kan je nog beter een airco zetten dan zo'n installatie

[...]
Is de bedoeling dat het schuurtje wordt verwarmt door de pc of is het meer dat de schuur een handige plek is?

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
Damic schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:12:
Vrijwel iedere pc blaast zijn warmte de kamer in waarin deze staat.

Persuader of bytes.

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
quote:
Lux_Gamer schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:15:
[...]

Is de bedoeling dat het schuurtje wordt verwarmt door de pc of is het meer dat de schuur een handige plek is?
Is een handige plek maar minder handig kwa temperaturen en stof
quote:
Camacha schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:16:
[...]

Vrijwel iedere pc blaast zijn warmte de kamer in waarin deze staat.
Ja maar bij hun wilden ze de warmte van een stuk of 10 workstations afvoeren direct naar buiten zodoende dat de kamer koeler bleef. Dat was dus een serieuze faal, kamer werd even warm en ze hadden ook problemen met algen in de koelblokken.

• maks11223344
  • Laatst online: 06-06 15:10
quote:
Damic schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:19:
[...]
Is een handige plek maar minder handig kwa temperaturen en stof

[...]
Ja maar bij hun wilden ze de warmte van een stuk of 10 workstations afvoeren direct naar buiten zodoende dat de kamer koeler bleef. Dat was dus een serieuze faal, kamer werd even warm en ze hadden ook problemen met algen in de koelblokken.
volgens mij heb je het nu over het experiment van linustechtips?

het is zeker wel tedoen met water je warmte afvoeren naar een grote radiator in een kruipruimte bijvoorbeeld dit is door verschillende mensen al gedaan :)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
quote:
maks11223344 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:26:
[...]

het is zeker wel tedoen met water je warmte afvoeren naar een grote radiator in een kruipruimte bijvoorbeeld dit is door verschillende mensen al gedaan :)
Ja dat weet ik ook wel :)
* Damic is momenteel aan't rondzien voor een AIO koeler die past op een 280x :)

• Lux_Gamer
quote:
maks11223344 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:26:
[...]

Als het goed is heef L3p dat gedaan met een van zijn D3sk.

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Vandaag een setje X41 en G10 op gehaald en geïnstalleerd. Nu wat aan't installeren via TV en heb een probleem. De gpu gaat niet boven 500MHz (al een hele tijd niet) maar ook geen temperatuur uitlezing, noch iets dat je kan instellen.
Dat word weer leuk zoeken.
Windows moet je wel activeren |:( 8)7

Update: 1220MHz *O*

Waarom dat ie even naar 1200 gaat is mij een raadsel, maar zou iets kunnen zijn met teamviewer dat connectie maakt :(

Damic wijzigde deze reactie 08-08-2016 18:09 (76%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Ok resultaten, alles ok tot gisteren na 13u15 is het ergens fout gelopen, cliënt crash wrs.

Verloop van 08/08 19u45 tot 12/08 was goed, je ziet heel goed in de temperatuur wanneer het dag (warm) en nacht (koud) is.

Update 18/08/2016: is lekker blijven lopen op 1230MHz (rc5 3.86Mkeys/s) met een temperatuur van minimum 40°C en max 59°C van het water, nu wat me wel zorgen baart is de lucht temperatuur in de kast.

Update 26/08/2016: heb meerdere malen de pc moeten afzetten en terug opzetten, dus dan maar gaan ophalen en eens bekeken thuis: voeding + gpu mobo stonden heel heet, ik dacht dat ik geen extra fan splitter meer had, maar na mijn doos met kabels nog eens door te rommelen vond ik er nog 1 en nu doet de achterste fan terug mee, waardoor de temperatuur normaal zou dalen in de bak.
Het is nu lekker warm en he"t water ook (+50°C) ik heb de vCore ook omhoog gesmeten naar +38mV en hopen dat ie nu wel blijft draaien :)

Update 29/08/2016: ik vermoed dat de snelheid terug naar beneden moet want ik heb de 26ste maar 3011 stats eenheden geflushed volgens distributed maar ik heb er veel meer gedaan [Aug 26 11:21:20 UTC] RC5-72: Sent 5639 packets (528853.00 stats units) to server. :X

Damic wijzigde deze reactie 29-08-2016 07:06 (82%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Vandaag de RX480 aangekregen en boooooy what is ie "snel" *O* 4.5Mkeys/s (R9 280x doet er 3.6Mkeys/s).

Nu wilde ik de NZXT erop zetten en dat was me gelukt maar de koeling van de mosfets en geheugen was niets. Ik heb nog een setje liggen voor een hd 6870 en daar zitten zo van die kleine blokjes bij. Die erop gezet met de originele warmte geleidende pads en ze bleven wel hangen.

Oke alles in de Crunchbak gehangen en die start op *O* gaan zien in Team Viewer, geen kaart te vinden, als ook de ION was er niet meer :? Ik dacht al het ergste (core crush of kortsluiting). Dus alles terug origineel gebracht en terug in mijn pc gestoken en hij werkt nog *O*

Nu dus zoeken waarom die niet word gezien op het mobo :? AMD heeft de 32bit support voor de nieuwe gpu's eruit gelaten :( ondanks dat mijn cpu een 64bitter is kan ik daar geen 64b os op zetten.

Edit: ik heb nog een pricewatch: Asus AT5NM10T-I liggen en die geprobeerd maar geen rx480 te zien met windows 7 x64 :'( wrs door het pcie1 x1 slot

Shoppen voor een ander mobo dan maar :'(

Damic wijzigde deze reactie 04-09-2016 02:33 (8%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Update nieuwe componenten :+

pricewatch: ASRock H110M-ITX
pricewatch: Intel Celeron G3900 Boxed
pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213
Windows 10 x64 pro N installatie :( vermits Microsoft en Intel Win7 hebben verneukt op Skylake }:|

En dit was er al maar nog geen link van: pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G

En ie draait terug *O*

Damic wijzigde deze reactie 10-09-2016 02:41 (12%)
Reden: screenshot

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Nieuw vs oud

Verbeterde opstelling *O*
Een zo goed als lege kast:

We nemen een kleine boor en boren wat gaatjes en dan gebruiken we deze boor als frees O-)

Alles past maar hoe zit het met de voeding en de cpu koeler

Niet goed, daar moeten we wat aan doen

Veule beter

Aangesloten

Nu nog wat kabel management doen want ze komen tegen de ventilator en dan stopt die ermee :( alsook de Kraken x41 met g10 bracket zou er terug op moeten, dan is ie lekker frisjes :+

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Kleine update
quote:
With a rate of 6777068761keys/sec, it takes 0:00:00.634 for 1 SU, after a hour he/she's got 5.680 and after 24h 136.331SU's
6,777Gkeys/sec is meer dan 4,479 Gkeys/s, dus de RX 480 word vervangen door een Fury X :)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
PIC'S OR IT DIDN'T HAPPEN.

De 550W die erin steekt is normaal wel zwaar genoeg maar de fury x weigerde om met 2 voedings verbindingen minder op te starten, dus ik naar mijn daily rig en daar de pricewatch: Cooler Master V Series V850 uit gehaald.

Daarna de 2.5" hdd eruit gehaald en :+ (gekloond) richting een oude ssd die ik nog had liggen. Ding start ineens heeeeel snel op :Y

Nu alles nog mooi er terug in steken en terug naar de locatie brengen :)

Damic wijzigde deze reactie 25-02-2017 13:54 (9%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Na even een zijstap te maken naar ETH al een tijdje terug op rc5 maar momenteel is v3 van de crunchbak aan't werk, v2 was een open houten frame met een Asrock BTC mobo, gaat wel maar is zo onhandig om te verplaatsen.
Dus een oude grote case genomen, onderaan plaatsgemaakt voor de voeding te verhuizen, wat houten latjes in aangebracht zodoende dat er wat extra graka's inkunnen :Y

Wat doe je trouwens als je vind dat de graka niet genoeg lucht kan verzetten, dan maken we de achterkant open he :Y

Nu alleen nog nieuwe voeding installeren, 2de vega installeren en we kunnen terug verder doen *O*

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Progress *O*

Todo:
* de nieuw bestelde ventilatoren gaan halen, ik dacht dat ze in stock waren maar blijkbaar niet :F
* bedrading wat "fatsoeneren"

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Het ging goed in de winter, maar nu het warm is gaat het niet goed en durft er wel eens een kaart stoppen met werken :( dus wat doet een mens dan, geld uitgeven voor een waterkoeling set :)

Alsook slijpstof is niet zo gezond voor de koeling

Waterblokken voor 2 heethoofden

en een pakje van highflow: heb alleen de verkeerde fittings besteld :F

9x 11MM (7/16 ID - 5/8 OD) EK-CSQ Fitting 12mm - G1/4 Black
8x 11MM (7/16 ID - 5/8 OD) EK-PSC Fitting 12mm - G1/4
10x 16/13mm compression fitting 90° revolvable G1/4 - knurled - silver nickel
8x 8MM (8MM-11MM) Snelkoppeling Set
1x Alphacool Cape Corp Coolplex Pro 10 LT - 15718
2x Alphacool HF 5-Way Splitter G1/4ID - Deep Black 17027
1x Laing DDC-pump 12V DDC-1T Plus PWM
1x Mayhems Ultra Pure H20 - 5 Ltr
5x Mayhems XT-1 Nuke Concentrate Coolant 100ml Options: Color: Clear
20x TFC Herbie Clip / Slangklem (5/16 - 8MM) kunststof Wit
2x Tygon E3603 - 8MM ID - 11.2MM OD - Clear 1m
1x XSPC RX480 Quad Radiator V3

De radiator is juist groot genoeg voor de toren :y

Ik moet alleen de fittings rma'en en de juiste bestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Proper gemaakt (met IPA) en de water blokken gemonteerd :Y
RX Vega

Vega FE

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Fittingen *O*
GPU met quick disconnects

Return van GPU's

Vertrek met quick disconnects

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Zo waar was ik gebleven, haja de radiator
4 fans erop

en dan wat afmeten en boren, uitgeboorde spacers ertussen en voila

De 2de/3de/xde kaart "bracket" past niet meer met de waterblokken

Oplossing, een stuk van de spacer afzagen.

Originele idee was om het reservoir mee in de loop te brengen, dit lukte half, ...

ik kreeg de loop niet ontlucht, dus we verhuizen het reservoir naar het hoogste punt.

Maar das het ook niet omdat er na een nacht lopen veel meer lucht in zat dan er oorspronkelijk inzat. Dan maar anders, pc op zijn zijkant gelegd met de fittingen van de rad naar boven en dan de aan het wisselen geweest.
Resultaat: momenteel geen lucht meer in de loop *O*

Jeej werkie werkie

Nu dat alles erin steekt en redelijk werkt,moet nog de molex voeding nakijken want die wil wel eens uitvallen, is maar een klein probleempje, alsook de power voor de fans fatsoeneren :)

Ja ik krijg waarschijnlijk het zij paneel er niet meer op :(

• maks11223344
gewoon frame maken waar je zijpaneel op vast schroeft en met een paar subtiele tikje van een hamer uitdeuken? :p (moker mag ook als je dat liever heb haha)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
@maks11223344 niet nodig, blijkbaar heb ik zelf slecht gezien, past perfect :)

Ik heb ook geprobeerd om de rx vega te shunt modden maar dat is toch niet gelopen zoals ik had verwacht, kaart reageerde niet meer, tot dat ik de soldeer blobs weg haalde

Damic wijzigde deze reactie 27-06-2018 19:23 (63%)

• maks11223344
je moet het niet met soldeer doen maar met liquidmetal of een weerstandje? anders gaat kaart in protection?

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
@maks11223344 moet wat meer testen blijkbaar was de pci-e defect geraakt omdat de pci-e-riser iets mis mee is :/ kaart werd zelfs na het verwijderen van de blob niet herkent door de bios

mmmh dat is interessant: kamer temp van 30,5°C zijn de gpu's 56°C

Damic wijzigde deze reactie 28-06-2018 20:04 (15%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True