Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 812317

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop en nu heb ik chrome geïnstalleerd als browser maar in tegenstelling tot op mijn oude laptop (ook windows 10) zijn de letters in de adresbalk echt extreem klein. Iemand een idee hoe dit aan te passen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Lettertype aanpassen via beeldscherminstellingen en beeldscherm aanpassen uitschakelen bij hoge DPI- instellingen niet aangevinkt bij compatibiliteit instellingen van chrome.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Plaatje? En heb je dat hoge DPI ook al in Chrome zelf opgezocht? Is het alleen de adresbalk, tekst in de interface algemeen (tooltips en knoppen) of ook sites?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het lukt me niet om een plaatje toe te voegen.. Hoe bedoel je in Chrome zelf? In de instellingen? Daar staat er niks over namelijk, alleen de mogelijkheid om het lettertype te vergroten maar dan gaat het over het lettertype in het algemeen en niet in de adresbalk. Het gaat dus alleen om de tekst en icoontjes bij de adresbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een plaatje online hebt gezet, bijvoorbeeld bij tinypic.com of een andere hosting dienst kan je via de [img] tag het plaatje hier invoegen. Zie ook Overzicht van UBB-codes.

Heb je ook al met Google gezocht naar je probleem of er een oplossing bekend is? De eerste hit lijkt mij aan jouw omschrijving te voldoen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/nwyq9i.jpg

Zo ziet het eruit, heb uiteraard al gezocht op google, de oplossingen die ik daar kon vinden heb ik geprobeerd maar ze werken niet. Bij chrome://flags is de optie die bij de eerste hit genoemd wordt niet te vinden, wellicht is die optie verwijderd aangezien het een antwoord is uit 2013. Maar in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 812317 schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:41:
[afbeelding]

Zo ziet het eruit, heb uiteraard al gezocht op google, de oplossingen die ik daar kon vinden heb ik geprobeerd maar ze werken niet. Bij chrome://flags is de optie die bij de eerste hit genoemd wordt niet te vinden, wellicht is die optie verwijderd aangezien het een antwoord is uit 2013. Maar in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken!
Dit is hoe het er nu uitziet na de laatste update (versie 53).

een quote van frontpage comment af:

Er zat al Material Design in verwerkt, alleen is het nu veel uitgebreider ook inderdaad.

Je kunt Material Design ook uitschakelen.

Dit kun je hier doen: chrome://flags/#enable-md-settings

Zo vind je meer opties over Material Design:

chrome://flags/ > ctrl + f en zoek naar "material".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hm heb dat geprobeerd en chrome opnieuw op laten starten maar het maakt helaas geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Ben geenzins van plan het topic te kapen. Echter heb een soortgelijk probleem echter precies andersom.

Omdat ik wat minder zicht heb, staat mijn beeldscherminstelling onder Windows 10 op 125%
Ook bij de vorige versie van chrome had ik die in de settings van chrome op 125% staan. Na deze update heb ik chrome weer teruggezet naar 100% omdat de fonts te groot waren na die update. De fonts van de bladwijzerbalk blijven echter groter dan de tekst op de pagina.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/5dt9w1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door 210667 op 04-09-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:05
Heeft het mogelijk niet te maken met het Material Design wat in Chrome v53 is aangezet?
Check eens of het verbeterd door de volgende flag te veranderen: chrome://flags/#top-chrome-md

Edit: dat idee was dus al geopperd :z

[ Voor 10% gewijzigd door Prolution op 04-09-2016 11:35 ]

Pagina: 1